karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-25 04:59:49

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Kutrin teilaus
ViestiLähetetty: 2004-06-04 13:38:24 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Tänään on taas sellainen päivä, että en tunne ylpeyttä siitä että olen tämän palstan "jäsen".

Asiallinen debatti on ok, ja vähän toivoin että Kutri lukisi juttuni ja antaisi ne puuttuvat viitteet. Mutta täällä sitä ollaan taas taistelutantereella :evil:

Ja jos Kutri nyt tänne vaivautuukin, niin joku pällipää pitää kyllä huolen että keskustelu ei ole asiallista.

Se että tästä palstasta on tullut suosittu, on laskenut tasoa huomattavasti. Ei tarvitse kyllä enää ihmetellä miksi meitä pidetään fundamentalistihihhuleina ja "One True Diet TM"-oikeudetkin on jo jaettu...

Kuinka VOI pipo kiristää noin paljon?!!?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-04 16:49:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

no höh! kyllä tämä on mielestäni sitä asiallista keskustelua parhaimmillaan. Jokainen joka laittaa persoonansa peliin tälläisissä jutuissa ei voi välttyä myötä ja vasta ajattelijoista ja kaikkien tyylistä ei voi tai tarvitse pitää eikä sitä myöskään ole pakko mielestäni syvälle sisimpäänsä kätkeä.... Kutrillakin on varmaan muistissa vanhat hörhötykset, joiden aikana keskustelu ei tosiaankaan ollut enää asiallista ja tämäpä on lasten leikkiä siihen verrattuna!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-04 21:45:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En kyllä ihan yhdy Misukisun ajatuksiin.
Keskusteluhan on ollut ihan "asiallista": argumentointi on pysynyt suhtkoht yhtä syyttelevänä .. puolin ja toisin.
Voidaan tietenkin ottaa yksi irrallinen lause ja sen perusteella väittää muuta .. puolin ja toisin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 09:53:22 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

No, täähän kaikki selittyy sillä, että me ollaan vainoharhasia kun meidän aivojen välittäjäaineet pissii. Semmoiset taas, jotka ovat selvittäneet välinsä pahimman vihollisensa = päänsä kanssa, käyttävät vain asiallisia ja perusteltuja argumentteja.

Ja jos täällä käy joku hiilarinsyöjä lukemassa, niin ihan vaan selvitykseksi, tuo alku oli ironiaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 11:59:05 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Nii... siinä on vain se ero, että me = x määrä ihmisiä ja kutri = yksi ihminen. Kun kutri on jotain mieltä jostakin, se ei välttämättä ole tarkoitettu loukkaukseksi juuri SINUA kohtaan.

Mun mielestäni asiallinen keskustelu kärsii näistä "persoonansa peliin heittävistä". Jonkun yksittäisen ihmisen aamupuuron vertaaminen laiturielementtiin ja kymmenen samaa mieltä olevan hurraaminen ei tuo mun mielestäni keskusteluun mitään lisäarvoa, päinvastoin, evvk.

Mua itseäni ärsyttää keskustella sellaisten ihmisten kanssa jotka antaa kommentteja tyyliin "sun aivot kuihtuu atkinsilla" tai "kohta sun suonet on tukossa". Näköjään sama toimii toiseenkin suuntaan. Aika harvalla on aikaa tutustua ravitsemukseen niin paljon kuin kutrilla on. Mulla ei ainakaan ole, joten mun mielestä hedelmällisempi strategia on yrittää saada selville millä perustein hän on tullut johtopäätöksiinsä kuin ottaa itseensä.

Noista aivojen välittäjäaineiden "pissimisistä"kin kun on tullut nyt keväällä jokin uusi tutkimus... Eli sen sijaan, että ottaisi itseensä, voisi miettiä onko se mahdollista...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 12:44:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

misukisu kirjoitti:
Noista aivojen välittäjäaineiden "pissimisistä"kin kun on tullut nyt keväällä jokin uusi tutkimus... Eli sen sijaan, että ottaisi itseensä, voisi miettiä onko se mahdollista...

Löytyykö lisätietoa? Linkkiä?

PS. Keskustelu kutrin kanssa on mielestäni ollut 99% asiallista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 13:06:14 
Poissa
paleokatti
paleokatti

Kutrilla on ne linkit siellä sen vähähiilihydraattisivulla, johon blogista pääsee.

Itse olen ajatellut että tässä voisi olla selitys siihen miksi joillekin ketoosi ei kertakaikkiaan sovi. Mikäli verensokerin heittely on isompi ongelma kuin serotoniinitasot, olo on hieno, jos toisinpäin, olo on huono ;-) spekulointia vaan...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 14:12:00 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Voidaanhan sitä spekuloida tässä maallikkotasolla vaikka uppotukkien vaikutuksesta syvänmerenkalojen seksuaaliselämään ja sitä kautta alakarppien mentaalihygieniaan, mutta en tiedä kuinka hedelmällistä se on.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 14:25:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aivan. Kyllähän minustakin on mukava lukea tutkimuksista jne, mutta kun homma alkaa mennä siihen, että täällä ei voi toivottaa hyvää huomenta ilman että on linkittänyt tsekkauksen Suomen Tietotoimistoon (että huomen on todellakin hyvä) ja Ilmatieteen laitokseen (että huomen on hyvä myös sään puolesta), niin silloin kyllä mielestäni ollaan jo hakoteillä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 16:03:05 
Poissa
sintti
sintti

... plus, että pitää määritellä tarkkaan se mitä tarkoittaa hyvällä ja huomenella :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 16:22:14 
No juupa juu, kyllä ne taitaa "pissiä", ainakin kolmen viimeisen kommentin perusteella jos asiaa tutkailee. Kaakaota kehiin tytöt, niin kyllä se pipo lakkaa kiristämästä :D

Minusta Kutri on keskustellut aivan asiallisesti, ja on ollut kiva lukea niitä juttuja. Jotkut täällä vaan on niin hemmetin nipoja, vaikka meidän karppien pitäisi olla rentoa ja pitkäpinnaista sorttia. Missä lie vika :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 16:54:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Sen kummemmin kutriin puuttumatta (tekikös muuten Järviset?), niin eiköhän aika moni veteraanikarppaaja ja/tai veteraanifoorumilainen ole jo tylsiintynyt perusteettomiin huuhaa vastaanväittäjiin.

Mitä tulee sitten välittäjäaineisiin, niin ... plääh ei nyt jaksa alkaa pohtimaan niin tarkkaan että kehtaa kirjoittaa ylös asti. Sanottakoon nyt vaikka niin, että en minä ainakaan ole mitään ihmeellistä kutri-teilaamista täällä nähnyt, olenkos ollut sokea?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 18:23:18 
No, minusta täällä nyt ei mitenkään ihmemmin ole näitä "huuhaa vastaanväittäjiä". Ja eihän niihin tarvitse osallistua jos "tylsistyttää". Kyllä esimerkiksi Kutrin vierailut on minusta olleet raikkaita tuulahduksia vähän erilaisine mielipiteineen, eikä minusta mitenkään pelkästään "huuhaata". Ja minä ainakin olen joitain uusia ajatuksia niistä saannut.

Niin, ja tosta "veteraani" jutusta. Minulla alkoi neljäsvuosi karppaamisessa ja palstaa olen seurannut sen perustamisesta asti, olenko siis "veteraani" :?: En ainakaan ole "tylsistynnyt" Kutrin tai kenenkään muunkaan ehkä toisin asioista ajattelevaan. Erimieltähän aina saa olla, mutta eihän siitä riitaa tarvitse tehdä :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 18:25:58 
Juuh, siis minä olin toi edellinen :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 21:39:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No kyllä ihan vapaasti saa olla eri mieltä. Sen sijaan se yksi viestiketju, jossa kutrin viesteihin vastailin muiden mukana, sisälsi kyllä melko paljon "huuhaata" "meidän alakarppien" tavoista, tiedoista, ymmärryksestä ja/tai tieteellisestä pohjasta.

Mutta en minä sielläkään mitään kutrin teilaamista nähnyt. Asiallisesti siellä vastailtiin, vaikka ainakin minä henk.koht. hieman tylsistyneenä ainaisiin alakarppien (tai minkä tahansa toisinajattelijaryhmän) yleistyksiin kirjoittelin tarpeeksi rivejä vastineeksi, että ei ihan heti jaksa toista samanlaista sessiota.

Ehkä "huuhaa vastaanväittäjä" on joidenkin mielestä liian voimakas ilmaisu, mutta kyllä minusta alakarppien teilaaminen kokonaisuutena joidenkin yksittäisten kirjoittajien yksittäisten mahdollisesti epätieteellisten teorioiden ja ajatelmien perusteella on "huuhaata".

No sinulla on selvästi pidempi pinna, minulla se on ehkä vain kulunut tuolla toisten opiskelijoiden kanssa jutellessa varmaan vähän nopeampaa tahtia... lääketieteen opetuksen valtavirtaa vastaan lääketieteen tyyssijassa väittelevänä kommentit on mahdollisesti hieman ... "erilaisia" :D.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 05:13:37 
jep, jep Ilkka :lol:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 06:51:16 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Ilkka, Oulussako liikut? Tunnetko tuon Anssi Mannisen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 10:48:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oulussapa Oulussa, ja enpä tunne muuta kuin Keho.Netin nettipersoonan. :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 12:03:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

siru kirjoitti:
No juupa juu, kyllä ne taitaa "pissiä", ainakin kolmen viimeisen kommentin perusteella jos asiaa tutkailee. Kaakaota kehiin tytöt, niin kyllä se pipo lakkaa kiristämästä :D

Minusta Kutri on keskustellut aivan asiallisesti, ja on ollut kiva lukea niitä juttuja. Jotkut täällä vaan on niin hemmetin nipoja, vaikka meidän karppien pitäisi olla rentoa ja pitkäpinnaista sorttia. Missä lie vika :?:

Kutrin jutuissa minua rasittaa mukatieteellisyys: hän kyllä etsii kiitettävällä innolla tutkimuksia, mutta. Sitten alkaa tutkimusten niputtaminen osiin hyvä tutkimus ja väärin tutkittu. Ja jos argumentit loppuvat, niin sitten ihmiset (tutkittavat) valehtelevat. Eläköön tieteellinen tutkimus. Jokainen täällä kirjoittava, joka on ollut tekemisissä tieteen teon kanssa, tietää tutkimuksissa ja niiden tulkinnassa olevat moninaiset ongelmat. Mutta se ei vain ole minulle selvinnyt, mistä Kutri on saanut sellaisen valaistumisen, että hän osaa ilman epäilyksen häivää jakaa tutkimukset vuohiin ja lampaisiin.

Saattaahan olla, että hän tekee tämän in bona fide. En tiedä, mutta toisaalta on muistettava, että ammatiltaan hän on sanankäytön ja näin myös sanoilla manipuloinnin ammattilainen. Ja hyvinhän tuo juttu näyttää uppoavan..

Ja sitten on esitetty semmoistakin perustelua, että Kutrin juttuja ei saa arvostella, kun hän on saanut niin monia ihmisiä parantamaan elintapojaan. Kaikki kunnia tuolle, mutta jos omalla sivullaan esittää faktoja ja mielipiteitä, ja erittäinkin jos esittää mielipiteitä faktoina, niin tietysti esittäjä samalla altistaa itsensä arvostelulle. Eikä Kutri minusta vaikuta mitenkään herkkähipiäiseltä, joten tuskin hän tarvitsee muiden "hankkikaa elämä"- huutelun tyyppistä apua.

Huom! Tämä ei ole henkilöön käyvää arvostelua, miten voisikaan, enhän edes tunne ko. henkilöä. Kirjoitan vain siitä, mitä Kutri on nettisivuillaan ja täällä kirjoittanut. Jos se tekee minusta tiukkapipoisen, niin olkoon sitten niin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 12:42:21 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Mä kanssa hieman ihmettelen tätä tiukkapipoisuussyytettä. Tämä keskustelupalstahan perustettiin alunperin juuri siksi, että keskustelu tavallisella laihdutuspalstalla kävi mahdottomaksi. Jos joku haluaa jakaa tietoja ja mielipiteitä kutraajien kanssa niin siitä vaan, verkkis ja keho.netti ja sonera on kutraajia pullollaan, eiköhän niitä löydy kutrin sivuiltakin.

Jos netissä olis vaikkapa sivu 50-luvun jaguaariharrastajille, niin olis aika kummallista, jos sinne menis joku kertomaan miten parempi auto joku muu on.

Vertaistukea sisareni ja veljeni kutistuksessa, vertaistukea...

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 36 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00