karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-09 02:05:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2006-07-10 14:56:02 
Poissa
sintti
sintti

onkos kukaan lukenut elämäsi kuntoon? kirjoittanut harvey diamond?
olisi kiva keskustella asiallisesti asiasta, kun nämä kaksi diettiä ovat kuin yö ja päivä, onko kukaan ehkä koittanut molempia? miksi juuri sinun mielestä atkins on/oli parempi? olen kahden vaiheilla näiden kahden "dietin" (elämän tavan) välillä, onko joku ehkä yhdistänyt näitä kahta? itse ensimmäistä päivää hiilarittomalla=sokeririippuvainen pullanpuputtaja.... joka viime syksynä pudotti 10kg alle 3kk painonvartijoissa mutta tuli sitten 20kg takas 3kk kun sokeri riippuvaisuus paheni entisestään.... muilla samoja kokemuksia, itse ajattelin atkinsia koska väitteet että hiilariton poistaisi makean nälän? siitä kokemuksia?
kaikista vastauksista iloinen 100kg keijukainen :roll:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-10 15:11:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen lukenut nuo Elämäsi kuntoon kirjat kauan aikaa sitten. Sanoisin, että heikkoutena on se, että siinä ei luovuta suurista hiilihydraattimääristä, jolloin hiilihydraattiriippuvuus säilyy eli sokeririippuvuus jatkuu. Tietysti jos siitä jättäisi ne "hiilihydraattiateriat" pois ja söisi vain "proteiiniaterioita", niin sittenhän se olisi jo karppaamista eli jonkinlaista "Atkinsia". En tosin enää muista Diamondien suhdetta rasvaan, taitavat olla aika rasvakammoisia?

Suosittelen karppaukseen perehtymistä, tyylisuuntia on monia, kokeilemalla selviää, mikä sopii juuri sinulle - Atkins, Heikkilä, Zone tai joku muu. Lisäys: nämä kaikki auttavat poistamaan sokeririippuvuutta!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-10 15:16:44 
Poissa
sintti
sintti

itse asiassa käyttävät voita, mutta ovat tosi kammoisia lihaan... ja yleensä kaikkeen eläintuotteisiin mukaan lukien maito, muuten olisin saattanut hurahtaa siihen diettiin :wink: mutta riippuvaisuuteni maitoon lähentelee sokeririippuvaisuuttani. kellään dokumenttia kolesteroli arvoista atkinsin pidemmän "käytön" jäljiltä?? se on ainoa mikä mietityttää vaikka vakuutetaan ettei ole ongelma.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-10 15:20:20 
Poissa
RV-Golfkarppi
RV-Golfkarppi

Täälä toinen almost 100 kg, morjens.

Olen kokeillut Montignaq, Atkins ja kolmas on jo päässyt unohtumaan. Se kolmas oli jotenkin niin että aamulla syötiin pelkkää hedelmää ja sitten jotain ja jotain. Onk tää Diamond sellainen?
No kuiteski kerron omasta kokemasta :D
Monti oli tosi helppo mutta mielestäni vaati enemmän kuria kun Atkins. Niin kuin mainitsit, Atkins todellakin vie mieliteot mukanaan.
Itse olen nyt Atkinsin opein pudottanut kiloja. Jos sokerin himo on todella kova niin suosittelisin Atkinsiä ja kun olet päässyt himoistasi niin jatka Montilla jos Atkins ei miellytä. En kyllä usko että Atkinsiin ihan heti kyllästyy kun syödä saa nin paljon eri safkoja.
Tässä mun mielipiteet ja kokemukset. Ai miksikö olen joskus ollut ja sitten lopettanut? :D No kato kun yksikseen karppas eikä oikein tiennyt mistään mitään niin sitä oli herkkä uskomaan virallista linjaa ja kun ulkopuolinen painostus alkoi häiritä ja alkoholin juonti aina aiheutti himoja niin aina se lähti lipsumaan.
Nyt kun löysin tämän foorumin innostuin aivan valtavasti ja tällä hetkellä kait 5500 muuta hullua hoitaa terveyttään karppaamalla joten kuolen sitten heidän kanssaan tähän hyvään oloon :wink:
Kysy lisää jos siltä tuntuu. Kyl täällä joku vastailee kun kerkiää. Seuraa tikkereitä ja lue jengin päiväkirjoja. Niistä saa myös vinkkejä.
Jos atkinsille päädyt niin se on se 2 vkoa pikkasen vaikeampaa sikäli jos ei tykkää lihasta mutta se 2 vkoa menee äkkiä ja se palkitsee nälättömyydellä ja painon pudotuksella. Mittanauha myös käyttöön :D

Oiiiikeeeeen paljon zemiä ja paljon onnistumisia toivoo:

caju :smt077

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-10 15:20:29 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Oma data kolesteroleista kahden ja puolen vuoden jälkeen. Kokonaiskolesteroli laskenut yli kuudesta alle viiden ja nykyisin LDL 2.30 ja HDL 2.13, sekä TRIGLYT 1.0. Myös kaikki muut veren arvot (suolat ym kihdit ym. ym) kohdallaan ja verensokeri ja -paine priimat. Ei siis syytä huoleen karppauksen terveellisyydestä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-10 15:21:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joo, muistin ton, että suosittelevat luopumaan lihasta, mutta kyllähän niissä kirjoissa kuitenkin neuvotaan yhdistämään liha kasviksiin proteiiniaterioilla tai sitten yhdistämään peruna tai riisi kasviksiin hiilihydraattiaterioilla.

Ai voitako ne suosittelikin? Oho, yllättävää, sitä en enää muistanut :oops:

Yleiseltä puolelta löytyy noita kolesterolikeskusteluja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-10 15:26:22 
Poissa
semikarppi
semikarppi

Minä vedin ennen kans maitoa ihan hulluja määriä. Lapsesta asti meni 4 litraa päivässä parhaimmillaan, kaakaoon, ruoan kanssa, yms yms. Kun muutin pois kotoa, se väheni, mutta ei paljoa. Silti meni parikin litraa päivässä, helposti. Ruoan yhteydessä oli helppo juoda melkein litra (3 isoa lasillista).

Nykyään juon vain vettä. Maitotuotteita vähän pelkäänkin nyt, koska poikaystäväni teki meille pirtelöä yksi ilta pari viikkoa sitten ja heti alkoi vatsassa murista ja mellakoida ja koko yön sitten juoksin tuskissani vartin välein vessassa, oksennellen ja ripuloiden. En tiedä johtuiko se maidosta ja jäätelöstä vai ajoittuiko vatsatauti vain samaan aikaan (olin kipeä yh. 2 päivää, mutta se yö oli pahin), mutta olen ennenkin saanut ripulikohtauksia jos olen päivän aikana juonut hirveitä määriä maitoa yms.

Ennen luulin sen johtuvan suklaasta, koska monena kertana se tuli suklaan syönnin jälkeen, mutta nyt vaikka karpatessa olen sortunut (en kyllä enää pitkään aikaan \o/) maitosuklaaseen (Geisha lähinnä), ei sellaista oloa ole tullut. Sitten tajusin, että entisessä elämässä join suklaan kanssa aina kamalat määrät maitoa.

Epäilen siis, että minulla on jonkinlainen laktoosi-intoleranssi. Kermaa minulla menee kyllä pari desiä päivässä suunnilleen, eikä olo huonone pienestä määrästä jäätelöä (oikeasti tosi pienestä ainakaan).

Meni ihan OT:ksi, mutta tuli tarve avautua.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-10 15:40:16 
Poissa
sintti
sintti

caju; kuullostaa tosiaa diamondilta, aamulla ennen 12;sta saa syyä vaa hetelmiä.... ja kiitos, koitan nyt TODELLA tsempata, niin kurkkua myöten täynnä läskiä (kirjaimellisesti :lol: ) olen tasan kilon sinua "isompi" ja pituutta vain 167

setsu: kiva kuulla että muitakin maitovasikoita on/ollut , muistan että äitini joka aikoinaan diamondia kokeili, oli monta kk ilman maitoa eikä sen jälkeen enää voinut juoda ilman oireita, paitsi että sitkeä harjoittelu toi tulosta ja niin äiskä taas kittaa pari litraa maitoa päivässä ilman ongelmia...... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-11 06:43:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itse kokeilin tuota elämäsikuntoon-hömppää joskus vuonna keppi ja kivi. Kamalinta siinä oli se, ettei aamuisin saanut syödä ennen puoltapäivää mitään muuta kuin hedelmiä. Voi vaan kuvitella millainen olo oli, kun oli vetänyt koko aamun pelkkää hiilihydraattia. Kunhan kello löi kaksitoista, niin oli jo HUUTAVA nälkä. Ko. dietin teoriapuolikin oli aika hakusessa. Muistaakseni jotain kummia legendoja ainakin maitotuotteista.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-11 07:00:11 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Minä hurahdin Diamondin pariskunnan dieettiin myös vuosia sitten. Mä pidin niistä aamiaishedelmäsörsseleistä niin paljon, että nautin niitä silloinkin mun alotin montin. (Kyllä vaan, kaikki kaalikeittodieetistä pisteisiin on ollut pakko kokeilla...)

Diamondien kirjoissa puhutaan paljon elävän ravinnon puolesta, taitavat olla itse kasvissyöjiä, vaikka kirjoissa sallitaankin kämmenenkokoinen pala lihaa jollakin aterialla. Perustelut lihasta kieltäytymiselle oli muistaakseni aika hauskoja, tyyliin: Katsokaa lehmää, kyllä se vaan saa tarpeeksi proteiinia ruohosta. Ihmisten hampaisto on tarkoitettu kasvissyöntiin... jne jne. Lisäksi kirjassa oli juttua käsittämättömistä määristä kuonaa, jota kertyy väärin syöden suolistoon, niin että ihminen istuu maha sylissä kun suolet on täynnä kuona-aineita, jotka vaan ei lähde pois :D

Ah, sitten ne meditointihatjoitukset. Mä muistan etsineeni kolmatta silmääni kirjan innoittamana, mutta en onnannut. Ehkä mä vaan istun sen päällä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-11 09:47:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Elämäsi kuntoon - kirja tuli hankittua joskus 80-luvun loppupuolella ja noudatettuakin sitä tuli jonkin aikaa. Paino kyllä putosi. Mulle sopi tuo hedelmäaamiainen oikein hyvin, varsinkin kesä kuumalla oli ihanaa syödä isoja lohkoja jääkaappikylmää vesimeloonia yms. Oikeastaan vasta esikoisen syntymän jälkeen -92 aloin syömään aamupalaksi muutakin kun ajattelin, että imetys vaatii vähän tukevampaa apetta. Mutta useamman vuoden söin pääasiassa vain hedelmiä aamiaiseksi.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2006-07-11 17:55:36 
Poissa
voipallo
voipallo

minä vetäisin elämäni oikein kunnolla kuntoon diamondien dieetillä.

järjestys oli pahin mahdollinen, olin ollut pari tirisevän rasvaista viikkoa atkinssillä, kun perunamuussin ja pastan himoisena törmäsin kirjastoautossa diamondeihin. jipii, sai syödä kaikkea kivaa; perunaa, riisiä, kokojyväleipää, voita.

aamuisin sotkin suristimella hedelmäjuomia ja atkinslounaan perään nautin pastapäivällisen (kattilallinen) ja illalla banaanitertun. olo oli turpea, mutta omituisen tyytyväinen. elin kivikautista märkää unta. ruoka oli suurinpiirtein sitä, mitä otollisesta pusikosta saisi kerättyä - kerrottuna sadalla.

ps. kämmeneen mahtuu yllättävän paljon lihaa.

ViestiLähetetty: 2008-07-12 18:40:29 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nostanpas tämän jutun esille, kun asia on ajankohtainen minulle nyt.
Lähdemme kesälomareissulle autolla naapurimaihin, Ruotsiin ja Norjaan.
Ajattelin siirtyä Diamondin linjalle reissun ajaksi, siltä varalta, etten kykene karppaamaan ,kun muu porukka syö mitä sattuu ja millon sattuu.
Olen kokeillut joskus elämäsi kuntoon ruokavaliota ja tuntui muistaakseni hyvältä. Hiilarien vaikutusta en muista, kun en osannut sillä tavalla tarkkailla.

Energiaa tuo ruokavalio kyllä toi.
Ainahan voi vetää tuonkin ruokavalion lähes karppauksella ja siihen pyrin.
Miten te muut syötte lomareissuilla ja varsinkin porukan kanssa, joka hakee pitsaa ateriaksi...? En voi saada aina periksi syömäpuolessa.
Kylmälaukkua ei voi ottaa autoon ,kun navigaattori vie sen tupakansytyttimen virran paikan. :evil: Joten aika satunnaisilla pikaeväillä ollaan osan matkasta.

Muoks. enpäs huomannut, että tämä keskustelu oli taistelutantereella

ViestiLähetetty: 2008-07-12 19:24:54 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:wink: Tulihan noita opuksia luettua, myös diamondia, mut se ei napannu ensinkää... :wink: Eikä sitä tiiä, ellei kokeile, mikä käy parhaiten... #-o Itellä se oli atkins ja sillä vieläkin... enkä enää luopus tästä ja hyvästä olosta... [-X

ViestiLähetetty: 2008-07-12 19:37:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No Atkinshan se minullakin on ollut tehokkain.
Nyt vain tulee tenkkapoo, kun joudun hiilariporukan kanssa matkustella.
Kotona oma syöminen on niin paremmin hallittavissa. Mitäs sitten, kun Ruotsissa tulee nälkä ja mies hakee pitseriaa...?
Ei kai minulle nyt haeta sitten eri ruokapaikkaa sen takia , kun en syö jauhoja. :shock:

Pitää ottaa matkatavaroihin mukaan myös pitkä pinna!
En haluaisi lihoa tuolla reissulla. Oman kropan tuntien saan viikossa takaisin sen, minkä puolessa vuodessa sain pois. Eikä se lähde enää mihinkään!

ViestiLähetetty: 2008-07-12 22:28:00 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Olenpa muuten minäkin tuon joskus 10 vuotta sitten lukenut ja yrittänyt noudattaa. Koska en silloin syönyt lihaa tai juuri muitakaan proteiineja, ei makrojen yhdistelysäännöt tuottaneet vaikeuksia... :roll: Kaikkea sitä kroppa nuorena kestääkin. :roll: En varmaankaan loppujen lopuksi käytännössä tehnyt muita muutoksia ruokavaliooni paitsi hedelmäaamiaisen. Laihduin sillä kyllä, vaikken vielä edes ollut ylipainoinen. Olin aikaisemmin syönyt puuroa aamupalaksi, vaikka inhosin sitä, koska sen piti pitää nälkä loitolla. (Ihmettelin silloin muuten, että miksi ihmeessä on kaksi tuntia aamiaisen jälkeen nälkä, vaikka olin puuroa syönyt...) Kun vaihdoin puuron hedelmiin, ei nälkä vaivannut ollenkaan niin paljon ja olo oli muutenkin pirtsakampi. En tosin enää noudattaisi tuota, sen verran on käsitykset elimistön toiminnoista ja tarpeista päivittyneet... ;)

ViestiLähetetty: 2008-07-13 08:11:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Eikö siellä Ruotsissa voisi käydä Rosson tapaisissa ravintoloissa, missä saa pizza ja karppiruokaa?

Olen kokeillut 'Daimondeja'. Sillä laihtui kyllä, ja hyvää asiassa oli se yhdistelyperiaate ja runsaat kasvikset ja tuoreruoka. Vedin sen typeryyksissäni rasvattomana, ja sain n. 3kk päästä sappikivioireita. Se mikä oli ehdottoman huonoa, oli juuri aamun hedelmäpainotteisuus. Karmea nälkä oli pian, ja varmasti ko. dieetti vain lisäsi sokerihimojani. Siksipä en missään nimessä enää lähtisi sille linjalle, tai sitten läträisin rasvan kanssa samanaikaisesti..olisiko se kuitenkaan enää sama dieetti?

ViestiLähetetty: 2008-07-13 17:12:20 
kermanekka kirjoitti:
Mitäs sitten, kun Ruotsissa tulee nälkä ja mies hakee pitseriaa...?
Ei kai minulle nyt haeta sitten eri ruokapaikkaa sen takia , kun en syö jauhoja.

Aika monesta pitseriasta saanee joko jonkin ruokaisan salaatin tai sitten kebabin salaatilla. Jos ei, niin syö siitä pitsasta vain täytteet.

ViestiLähetetty: 2008-07-13 17:51:18 
Poissa
kakarakarppi
kakarakarppi

^
aivan, joka pizzeriassa ja hampparipaikassa on myös salaattivaihtoehdot. Mulla ei ainakaan oo ollu minkäänlaista ongelmaa Ruotsissa olessa ton syömisen suhteen, ei myöskään laivalla.

ViestiLähetetty: 2008-07-13 21:35:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos kommenteista, koetan pitää puoleni, kun olemme ulkoruokinnassa...
Mökki yöpymisissä voinen pitää paremmin kurissa syömisen, kun sen ruoan kuitenkin teen.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 29 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00