karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-01 04:33:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Foorumilaisista
ViestiLähetetty: 2004-10-16 19:14:15 
olen jonkin aikaa silloin tällöin lueskellut tätä foorumia.

Täytyy sanoa että harvoin tapaa puusilmäisempää porukkaa.

Porukka vetää ihraa naamaan autuaalla hymyllä, mutta ruisleipää eii hyihyi.

muutama on onnistunut pudottamaan painoa, mutta heidän osaltaan on selvästi nähtävissä kuinka he syövät vähemmän.

Oma painoni on pudonnut n. 10 kiloa 1,5 kk:ssa josta 3-4 kiloa voidaan pistää nesteen piikkiin. Ja milläkö tavalla? Syömällä vähän hiilareita, rasvaa, ym ym. ELI VÄHENTÄMÄLLÄ SYÖMISTÄ!!!

voisitteko te tajuta että paino putoaa kun syö vähemmän?

varmasti jos lähtöpaino on 150+ kg, ja ruokavalioon tekee muutoksen jossa jotain jää pois, paino putoaa. mutta rasvaa tirisemällä ette laihdu kuin vähän, jossain tulee raja jota te kutsutte "jumitukseksi"!

Niinpä niin, mikäs se selittää tämän kuolemattoman atkinsin jumituksen, eihän niin voi käydä jos kokoajan on "ketoosissa". ihme homma. minä olen laihtunut ilman jumituksia, koska yksinkertaisesti syön vähemmän kuin kulutan.

Miettikääpä sitä.

Viestin otsikko: Re: Foorumilaisista
ViestiLähetetty: 2004-10-16 19:25:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pelle Hermanni kirjoitti:

Kyllä

Miettikääpä sitä.

:-k

ViestiLähetetty: 2004-10-16 19:28:57 
Sam kirjoitti:

Kyllä
Miettikääpä sitä.

:-k

Ihan vain uteiliaisuudesta: Kauankos olet ne kilot jo pitänyt poissa? Ai niin, ja oliko se eka kerta? Meiltä löytyy myös niitä satoja kiloja paikkareilla laihduttaneita... 8)
terv els

ViestiLähetetty: 2004-10-16 19:32:50 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Anonymous kirjoitti:
Täytyy sanoa että harvoin tapaa puusilmäisempää porukkaa.

Jos pahasti ahdistaa niin kyllä täältä siihenkin apua saa kunhan kertoo mikä oikeasti on murheena, tai voimme opastaa avun hankinnassa.

Mikä mieltä painaa? Mikä on pahimmalta tuntuva murheesi?

ViestiLähetetty: 2004-10-16 19:40:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

els eirek kirjoitti:
Ihan vain uteiliaisuudesta: Kauankos olet ne kilot jo pitänyt poissa? Ai niin, ja oliko se eka kerta? Meiltä löytyy myös niitä satoja kiloja paikkareilla laihduttaneita... 8)
terv els

Oliko tämä kysymys minulle vai Pelle Hermannille? :shock:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-16 19:51:47 
Hyvä Arvon Vieras. Onnittelut! Olet tehnyt suuren keksinnön: syömällä vähemmän kuin ennen, laihtuu! Aploodit sille! =D>

Siinä on vaan yksi pieni pulma... Et ollut ensimmäinen, joka päätyi samaan lopputulokseen... Joten Nobelin läskipalkinto jää nyt saamatta. Mutta onnea valitsemallesi tielle!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-16 19:54:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Miksi ihmeessä luet foorumia? Ettei vain epäilys kaihertaisi? Oletko monta kertaa aikaisemmin jo laihduttanut ja kilot tulleet takaisin?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-16 19:56:13 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Juu en sulle, Sam. Mutta kun sä olit niin hienosti kopioinut sen valmiiksi 8) terv els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-16 20:02:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ok....... [-o<

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-16 20:18:53 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Hei ... rauha siellä flirttailussa! Mä olen jo kolmen miehen nainen. Ja kannatusjäsen Make fan klubissa ... 8) terv. els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-17 13:49:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

En tajua en. Miksi jonkun pinnaa kiristää se, mitä joku muu syö? Jos minä haluan vetää laardia suoraan purkista ja juoda päälle pullon ruokaöljyä, niin miten se on jonkun muun ongelma?

No vakavasti puhuen, olen kokeillut sitä ja tätä laihista. Hyvin laihtunut, aina noin 10kg, sitten on tullut voittamaton syömähimo, ja parin päivän mässäilyn jälkeen olen palannut noin keskiverto ruokailuun. Olen aina syönyt paljon kasviksia, leipää ja ns. kotiruokaa. Ja joka laihiksen jälkeen sillä lautasmallin ruokailulla on palannut se laihdutettu määrä +5-10kg painoa takaisin, ja siis ylikin. Ei kiitos enää.

Nyt kokeilen vähähiilarista diettiä, ja jos se ei jollekulle sovi, niin antaa olla sopimatta. Kyse on kuitenkin minun elämästäni ja minun päätöksistäni, eikä se kaipaa kenenkään hyväksyntää.

Jos sinulle Vieras sopii oma ruokavaliosi hyvä niin, mutta kannattaa muistaa, ettei kaikki sovi kaikille. Ja puusilmäisyyttä pahempaa saattaa joskus olla ahdasmielisyys, luulen.

Minun ruokavaliotani ja vointia ja painokehitystä voit seurata ruokapäiväkirjastani. Toivon, että rekisteröidyt, ja liityt sitten ihan keskusteluun Ruutanan ruokavalion terveellisyys, jossa voimme miettiä minun ruokavalioni epäterveellisyyttä/terveellisyyttä. Kaikki rakentava kritiikki otetaan vastaan, ja toivonkin saavani sinulta sitten vinkkejä siihen, miten syödä terveellisemmin, että voisin paremmin.

Ystävällisin terveisin Ruutana

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-18 09:10:41 
Nist kirjoitti:
Hyvä Arvon Vieras. Onnittelut! Olet tehnyt suuren keksinnön: syömällä vähemmän kuin ennen, laihtuu! Aploodit sille! =D>

Siinä on vaan yksi pieni pulma... Et ollut ensimmäinen, joka päätyi samaan lopputulokseen... Joten Nobelin läskipalkinto jää nyt saamatta. Mutta onnea valitsemallesi tielle!

Alkuperäinen kirjoittaja tuskin palkintoa saa, mutta täällä tuntuu olevan paljon porukkaa joka ei tuota yksinkertaista asiaa ole sisäistänyt.

Vähän hh:ta sisältävä dieetti voi olla oiva apuneuvo painon pudotukseen (en tiedä en ole koskaan laihduttanut), mutta se pitää kaikkien hyväksyä että poistamalla hh:t ei paino putoa jos ei energiansaanti pienene. Olen seurannut läheiseni painon pudotusta atkinsilla, ja tuloksia alkoi näkyä silloin kun kerralla nautitun ruoan määrä putosi. nolla hh:lla mutta muuten mässyttämällä ei saavutettu mitään.

Tyypillistä monille "ihmedietetille" on se että laihduttaja saadaan muuttamaan hetkellisesti elintapojaan huomaamatta ja koko painonpudotus on tämän dietin ansiota.

täälläkin laihtuneilla ovat annoskoot pienentyneet ja energian saanti pudonnut, vaikka sitä ei itse tiedostakaan.

Mutta eihän se mitään, pääasia kai on se että paino putoaa, vaikei atkins oikeasti ja tieteellisesti todistetusti toimikaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-18 09:17:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

perässähiihtäjä kirjoitti:
poistamalla hh:t ei paino putoa jos ei energiansaanti pienene.

(Pätkä vanhasta Suomi-Filmistä: ) "Tuota sinä varmaan hoet unissasikin!"

Muista ettei valhe muutu totuudeksi vaikka sinä sitä kuinka hoet. Katso vaikka kuinka tässä maassa hoetaan kilpailukykyä ja kuinka ollaan maailman kilpailukykyisiä ja voi jumpe kuinka se on kova juttu mutta työpaikat kuitenkin häviää Kiinaan.

ViestiLähetetty: 2004-10-18 09:22:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pellehermanni kirjoitti:
muutama on onnistunut pudottamaan painoa, mutta heidän osaltaan on selvästi nähtävissä kuinka he syövät vähemmän.

Enkä syö!

Pellehermanni kirjoitti:

Paino putoaa kun asettaa ruisleivän tyynyn alle juhannuksena ja heittää kolmesta eri kasvista tehdyt yrtit vesisoikkoon.
Yhtä fiksuna teoriana pinä pidän tuota sinun väsyttävää jankutustasi.

Pellehermanni kirjoitti:
varmasti jos lähtöpaino on 150+ kg, ja ruokavalioon tekee muutoksen jossa jotain jää pois, paino putoaa.

Niinkö? Eikös se vaatinutkaan .......

Pellehermanni kirjoitti:
ihme homma. minä olen laihtunut ilman jumituksia, koska yksinkertaisesti syön vähemmän kuin kulutan.

Minäkin olen laihtunut neljällä jaollisella vuosiluvulla. Ihan yksinkertaisesti.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-18 09:31:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

täälläkin laihtuneilla ovat annoskoot pienentyneet ja energian saanti pudonnut, vaikka sitä ei itse tiedostakaan.

no etpä ole minua tai annoksiani nähny, niin kuinka voit väittää että näin olisi? Mulla on energian saanti per viikko noussu noin 3000 kcal ja 6 viikossa paino on tippunut 8 kiloo. Tossa energiassakin on saannin ja kulutukusen välissä vielä kolmaskin asia ihmisen kohdalla. Energia, jota elimistö ei hyödynnä. Yksi tälläinen on esimerkiksi kuitu tai jossain määrin rasvakin. Eiks nää kaloritaulukot tehdä ihan kalometrinä, eli jos taulukossa olisi koivuhalko, kaloreita olisi aika läjä, mutta ei se taida sisäisesti ihmistä paljoa lämmittää??

Vielä lisäksi energiaa kuluu energian irrottamiseen ruuasta, toisista irtoo paremmin, jossakin hyötysuhde jää negatiiviseksi. Tossa voisi jopa käydä niin, jollei ole helppoa säätöenergiaa saatavilla, energian irrottaminen ruuasta meneekin entistä hankalammaksi, eli hyötysuhde pienenee.

Näihin kun sitten vilä sotketaan varastointia, varastoista irrottamista,entsyymejä, hormooneja sun muita hirvityksiä.. niin mieleni alkaa tehdä väittää että kuitenkaan kalori ei ole kalori vaikka voissa paistas..

Ja saattaahan se olla että loppujen lopuksi laihduttava tekijä on tämä energia jonka joutuu käyttämään sen todistamiseen etten ehkä ole kuolemassa syömällä ens tai seuraavalla viikolla, taikka ettei ihmisen kohdalla kalori ole kalori niinkuin lämpöopissa, tai muuten vaan tuskastuessa maailman tyhmyyteen.

ViestiLähetetty: 2004-10-20 11:28:18 
Laarditar kirjoitti:
Pellehermanni kirjoitti:

Enkä syö!

etkä näytä kyllä enää juurikaan laihtuvan (ja niitä "kivoja" hymiöitä tähän oman valinnan mukaan).

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 11:35:35 
Nist kirjoitti:

Alkuperäinen kirjoittaja tuskin palkintoa saa, mutta täällä tuntuu olevan paljon porukkaa joka ei tuota yksinkertaista asiaa ole sisäistänyt.

Vähän hh:ta sisältävä dieetti voi olla oiva apuneuvo painon pudotukseen (en tiedä en ole koskaan laihduttanut), mutta se pitää kaikkien hyväksyä että poistamalla hh:t ei paino putoa jos ei energiansaanti pienene. Olen seurannut läheiseni painon pudotusta atkinsilla, ja tuloksia alkoi näkyä silloin kun kerralla nautitun ruoan määrä putosi. nolla hh:lla mutta muuten mässyttämällä ei saavutettu mitään.

Tyypillistä monille "ihmedietetille" on se että laihduttaja saadaan muuttamaan hetkellisesti elintapojaan huomaamatta ja koko painonpudotus on tämän dietin ansiota.

Mutta eihän se mitään, pääasia kai on se että paino putoaa, vaikei atkins oikeasti ja tieteellisesti todistetusti toimikaan.

Höpö höpö. Tsekkaa artikkeli kaloritasapainosta http://www.nutritionj.com

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 11:38:53 
Tai käviskö Nov issue of American Journal of Clinical Nutrition

AH Manninen

Is a calorie a calorie? Biologically speaking, no.
Am J Clin Nutr ; 80: 1445

RD Feinman

Whatever happened to the second law of thermodynamics?
Am J Clin Nutr ; 80: 1445

:D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 12:34:08 
Tuo edellisen kirjoittajan viite lehteen Nutrition Journal oli muuten makea.
Tässä on juttu siitä, kuinka hyvin amerikkalaiset lääkärit ja kardiologit tuntevat ravinon vaikutuksen kolesteroliarvoihin. Pelottavaa luettavaa.

http://www.nutritionj.com/content/2/1/19/abstract

No toisaalta. Kun näkee, mitä asiantuntijamme ravitsemuksesta opettavat sekä lääkäereille että meille maallikoille, niin eihän tuota pitäisi ihmetellä.

terv els

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-10-20 14:01:24 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Atkinsin dieetin yksi hyvä puoli on se, että oppii annoskoot, seikka mikä on hyvin vaikeaa kun syö runsaasti hiilareita. Me monet ylipainoiset olemme mättäneet vääränlaisia vihanneksia, juureksia, leipää, pottua, leivonnaisia ihan juuri niinkuin on suositeltu. Selkä vääränä on kannettu perunapusseja yms. Hiilaripitoista ruokaa tulee syödyksi valtavat määrät, koska todellista kylläisyyttä ei tunnista. Tunnin kuluttua lounaasta on kahvipöydässä jotain sokerisia leivonnaisia, joita ei edes suositukset kiellä, koska "herkutellakin saa". Paino hiipii kellä milläkin nopeudella ja kitudieetillä yritetään mukamas opetella oikein syömistä. Hui hai!

Jos perustaa tietonsa pelkästään sensaatiohakuiseen uutisointiin, kuinka atkinsläiset syövät laardia ja munia tolkuttomasti, on täysin pihalla, mistä on kyse. Me alakarppaajat olemme humoristeja: lihavathan ovat perinteisesti hyväntuulisia :lol: siksi me piloillamme (toisaalta oman asiamme vahingoksi) vahvistamme possunrasvasyöminkejä.

Useimmilla meillä on runsaasti kokemusta niukkakalorisista dieeteistä. Samoin tiedämme, että runsashiilarinen syöminen ei kiloja pidä poissa toisaalta siksi, että on NÄLKÄ NOPEASTI UUDELLEEN. Monet alakarppaajat ovat onnistuneesti päässeet jumituksesta vähentämällä runsaasti syömistään. Sekään ei sovi kaikille. Minä en pysy pystyasennossa, jos niukennan ruokamääriä, vaikka mikä olisi. Tämä on kokemukseni. Siksi teen "spurtteja", joilla pääsen pudotukseen. Tasainen painonputoaminen ei onnistu. Yli kahden vuoden kokemuksella tiedän nyt, että painoni ei nousekaan, vaikka en joka päivä pysty syömään alakarpisti, koska takaisin pääseminen omiin ruokiin on helppoa, ei ole mitään aloitusponnistusta, mitä yleensä hyvin kalorirajoitteiset dieetit vaativat.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 20 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00