karpohytraatti kirjoitti:
atkinsia tuskin kukaan pystyy loppuikäänsä noudattamaan. en ainakaan minä. en halua kinata asiasta. jokainen tehköön niin kuin parhaaksi näkee. itse vältän ääripäitä asiassa kuin asiassa.tosin sokerinkäytöstä olen sitä mieltä että sitä ei kenenkään keho tarvi, eikä sen poisjätöstä voi olla ainakaan mitään haittaa.sama koskee vaal.viljoja ja perunaa.pasta kaikista karmeinta mössöä mitä kuvitella saattaa...
miksei voisi olla lopun ikäänsä atkinsilla? jos olet lukenut samoja atkinskirjoja, kuin minä, niin tietänet, että atkinsin ylläpitotyyli tulee itse hakea. Eli ylläpidolla nostetan hh määrää itselle sopivalla tavalla sellaiselle tasolle, jossa painonputoaminen loppuu, muttei kuitenkaan ala nousta. Mistä niitä lisähiilareita ruokavalioonsa ottaa on pitkälti itse valittavissa. Ja ihan varmasti on niin, että atkinsia, kuten kaikkia ruokavaliota voi toteuttaa oikein tai väärin.
Ensin sanot että vältät ääripäitä kaikessa ja silti otat äärimmäisen kannan sokeriin, valkoiseen viljaan/perunaan/pastaan? Tällä ajattelin vain huomauttaa, että se mikä on äärimmäistä on suhteellista, tiedän paljon ihmisiä, joiden mielestä moinen olisi erittäin äärimmäistä.
Sanohan ihan suoraan, kuinka tai miksi atkins tappaa? ja millä ihmeen perusteella sanot, ettei atkins ole vähähiilihydraattinen ruokavalio

Mun näkemys atkinsista on ihan muuta kuin pekoni-voi-laardi