Anonymous kirjoitti:
marilyn kirjoitti:
Omituinen "trolli", tarjoilee vielä noi yhteystiedotkin kuin tarjottimella houkuttelevasti
Olihan sitten pakko laittaa sähköpostia PaHalle
Jatka samaa rataa, niin nämä virallisen linjan tutkijat saavat entistä miellyttävämmän kuvan karppaajista.

Millaisenkohan viestin kuvittelit mun kirjoittaneen
Believe it or not, mut mä osaan kyllä kirjoittaa myös ihan asiallisesti

Lainaa:
Hei!
Haluan tuoda esiin oman näkökulmani vhh-ruokavalioon ja siihen kohdistuvaan kritiikkiin.
En ole vielä toista yhtä sopivaa ruokavaliota koskaan noudattanut ja aika monta vuotta olen asioita tutkinut ja itselle sopivaa linjaa hakenut. Omalla kohdalla ongelmana on kaksi terveydellistä seikkaa 1. keliakia 2. hypoglykemia, jotka molemmat tuovat omat haasteensa henkilökohtaiseen ravitsemukseen. Nyt olen yli 3v. noudattanut vhh-ruokavaliota, ja tunnen olevani terveempi kuin koskaan.
Oma lääkärini jonka kanssa olen asiaa pohtinut on antanut siunauksen ruokavaliolleni, kun kerroin mitä se sisältää. Monet ihmiset hämmästyvät nähdessään ruokailuni, koska syön huomattavan määrän kasviksia verrattuna tavismakaronilaatikon popsijaan, vaikka ruokavalioni on hiilihydraattitietoinen. vhh ruokavaliossa (myös esim. Atkinsin dieetin ylläpitovaiheessa) saa kasviksia syödä aivan kuinka paljon tahtoo, vaikka edustamasi taho haluaa antaa ymmärtää, että kyseessä on pelkän pekonin syönti.
Laitan linkkeinä kuvat esimerkki päivän ruokailuista.
Syön kolme ateriaa (aamupala, lounas ja päivällinen). Syön kasviksia, maitotuotteita ja eläinkunnan tuotteita. Valitsen mahdollisimman tuoretta, mahdollisimman käsittelemätöntä, mahdollisimman luomua, mahdollisimman lisäaineetonta. En "mässää" määrättömästi pihviä, vaan joskus päivän proteiinit voi kertyä munasta ja maitotuotteista, lihaa, kalaa ja siipikarjaa syön kuitenkin myös monipuolisesti.
""kuvalinkit""
Kuten kuvista voi todeta, kasvisten määrä on yli päivän puolen kilon suosituksen, enkä muutenkaan keksi yhtäkään syytä, miksi ruokavalioni pitäisi tuomita epäterveelliseksi muotidieetiksi. Se osoittaa mielestäni lausujalta yksinkertaisesti sen, ettei oikeasti ole perehtynyt asiaan. Laskelmieni mukaan saan huomattavasti paremmin vitamiineja ja hivenaineita, kun en tuhlaa päivän kaloreita ravinneköyhiin tuotteisiin (kuten riisi, peruna, viljat) joista lisäksi hypoilevalle aiheutuu verensokeri vuoristorata. Ja totuus on, että edellä mainituthan ovat ravinneköyhiä verrattuna esim. kasviksiin.
Nykyään ihmiset onneksi eivät kaikkea sanottua niele purematta edes auktoriteeteilta ja varsinkin kun tiedossa on, kuinka naurettavan vähän esim. lääkärin koulutukseen kuuluu ravitsemusopintoja.
Toivoisin asiallisuutta ja todellista puolueetonta informaatiota, nyt tuntuu, että erilaiset eturyhmät määrittelevät suomen ravitsemusuositukset. Haluaisin uskoa siihen että suositukset ajaisivat todellista terveyden asiaa, eikä leipätiedotuksen, lääkeyhtiön tms. etua.
Terveisin;
Mari xxxxx