karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-11 12:01:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Lääkäri käski lopettaa
ViestiLähetetty: 2008-05-11 13:52:39 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Olen kaksi kertaa pyörtynyt julkisella paikalla ja kummallakin kerralla on ehditty soittaa ambulanssi paikalle. Toisella kerralla löin pääni niin, että piti kaksi tikkiä neulloa.
Olen laihtunut lähes 20kg tällä karppauksella ja nyt lääkäri oli sitä mieltä, että pyörtyminen johtuu hiilarien vähyydestä. Minä syön hiilareita n 80g päivässä, joten en niin kovin vähän ja olen voinut tosi hyvin, mitä nuo pyörtymiset vaan häirinneet.

Olen kysellyt neuvoa vähän sieltä sun täältä ja nyt täältäkin kysäsen. On ehdotettu, että minulla oli natrium-vajausta. Sitä ei ole mitenkään tutkittu, pitäisikö tutkia? Minulla kyllä tehtiin tavalliset verikokeet, sydänfilmi otettiin, verenpaine mitattiin ja kaikki ovat kunnossa.
Mitäs ehdotuksia teillä on pyörtymisiin?

Lisään nyt kuitenkin; päätäni särki aika usein ennen pyörtymisiä ja päänsärky on jatkunut myös viime aikoina. Se menee kyllä itsestään aina ohi, ilman lääkitystä.

ViestiLähetetty: 2008-05-11 14:43:03 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Lääkärisi menee sieltä mistä aita on matalin jos syyttää ruokavaliota pyörtymisistä. Vaadi lisätutkimuksia. Kalium- ja magnesiumtasot voi tutkia ravintoon liittyen.

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2008-05-11 15:26:46 
Poissa
Leijona
Leijona

Lääkäräsi ei ole kovin fiksu.

ViestiLähetetty: 2008-05-11 15:47:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Niin ei tunnu olevan fiksu mutta on työterveyslääkärini ja jos haluan lisää kokeita pitää kai mennä yksityiselle?
Kumma kyllä kun vuosia on käskenyt laihduttaa ja kun vihdoin siinä onnistuin, niin ei sekään kelpaa.
Perkele, kun mainitsinkin koko karppauksen?

Ehkä vaan jatkan näin ja katson pyörynkö vielä. Kun en keksi mitään vikaa ruokavaliossani tai ehkä otan vissyveden ruokavaliooni, jos minulla olisi jotain ongelmia natriumin kanssa. (hakuammuntaa, kun uudelleen pyörtyminenkin pelottaa)

ViestiLähetetty: 2008-05-11 16:19:04 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ei! Vissyllä ei tätä hoideta!
Pyörtymisesi eivät johdu karppauksesta. Ruokavalion muuttaminen suuntaan tai toiseen ei tällä kertaa ole ratkaisu ongelmaasi. Läski lähti karppaamalla, mutta tätä pyörtymistä ei nyt sillä ratkaista. Kipin kapin oikean lääkärin tutkittavaksi.
On ainakin otettava lukuisia verinäytteitä ja sydänfilmi. Aivopuoltakin voisi tutkia?

ViestiLähetetty: 2008-05-11 20:21:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

On kyllä uskomattoman unto lekuri! :evil:

Alhaisilla verenpaineilla voi pyörryttää, samoin jos niskat ja hartiat on jumissa. Ja sitä paitsi, kyllä työterveyslääkäri on velvollinen otattamaan tutkimuksia työterveyshuollon piirissä, kun kerta selvästi oireilet jotain.

ViestiLähetetty: 2008-05-11 20:42:27 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Eikö sulla tule minkäänlaista ennakkotuntemusta ennen pyörtymistä? :shock: Kuulostaa melko hurjalta, että nuppi menisi pimeäksi ihan ilman varoitusta. Mua pyörryttää tasaisesti, mutta aina olen itse ehtinyt itseäni auttaa, en ole jäänyt odottelemaan, että kuuppa kolahtaa tatamiin.

ViestiLähetetty: 2008-05-11 21:59:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jos on vaikka jotain vakavaakin, niin ei sitä tosiaan vissyllä tai sokeria lisäämällä hoideta :roll:

ViestiLähetetty: 2008-05-12 07:09:38 
Poissa
landekarppi
landekarppi

=P~ Miulaki alhanen verenpaine heitättää, mut en kyl ikin ole pyörtyny, TOSIN on se ollu lähelki monta kertaa... sen verran nopeesti jalat lähteny alta... =P~

Ja senpä takia juon paljon vissyä, kun vesi ei siinä vaihees enää auta mitää... koettu on seki... [-X

ViestiLähetetty: 2008-05-12 07:36:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä ne kokeet työterveyden kautta kuuluu saada jos kerran on jotain oireita..Kyllä ne sillon menee työpaikan piikkiin eikä tarvitse yksityiselle mennä..Meet uudelleen lääkäriin ja vaadit kaikki tarvittavat kokeet, ei asiaa kannata tutkimatta jättää..

ViestiLähetetty: 2008-05-12 09:55:55 
haili kirjoitti:
Lääkäräsi ei ole kovin fiksu.

Jaa-a? Jos aiemmin terve ihminen saa kyseisiä oireita niin eikö ole aivan loogista, että tarkastellaan tuota ruokavalion järkevyyttä? Eikö ole paras jättää diagnoosin tekeminen hoitavalle lääkärille? Nettiasiantuntijat ovat nettiasiantuntijoita.

ViestiLähetetty: 2008-05-12 10:04:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Nettiasiantuntijat ovat nettiasiantuntijoita.

Ja taas tylsä työpäivä?

ViestiLähetetty: 2008-05-12 10:28:42 
Rinette kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Ja taas tylsä työpäivä?

No mietipä omalle kohdallesi tuo asia. Mitä sulle tulis ekana mieleen, jos olisit muuttanut ruokavaliosi ja laihduttanut seurauksella, että alat kärsimään kyseisistä oireista. Vaikutat sen verran fiksulta, että luulisin, että samat asiat kävisi sinullakin mielessä kuin kyseisellä lääkärillä. Vai pohtisitko kuitenkin enemmän, että jollain on varmaan tylsä työpäivä :twisted:

ViestiLähetetty: 2008-05-12 10:56:34 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Miljoonat ihmiset noudattavat vhh-ruokavaliota, eikä missään sitä ole yhdistetty pyörtyilyyn. Olipa syy mikä tahansa, se on syytä selvittää kunnon kokein.

terveisin Jäätelönsyönti lisää hukkumiskuolemia

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2008-05-12 11:32:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Rinette kirjoitti:
Vieras kirjoitti:

Ja taas tylsä työpäivä?

No mietipä omalle kohdallesi tuo asia. Mitä sulle tulis ekana mieleen, jos olisit muuttanut ruokavaliosi ja laihduttanut seurauksella, että alat kärsimään kyseisistä oireista. Vaikutat sen verran fiksulta, että luulisin, että samat asiat kävisi sinullakin mielessä kuin kyseisellä lääkärillä. Vai pohtisitko kuitenkin enemmän, että jollain on varmaan tylsä työpäivä :twisted:

No joo! Mä olen kyseisellä tavalla niin fiksu, etten yhdistäisi kyseisiä oireita kyseiseen ruokavalioon, niinkuin kyseinen lääkäri on tehnyt. (Ja onhan se nyt taivahan onni että hiilareilla saa sitä pyörtyilyä hillittyä, ei tarvi edes tutkia mikä siihen syynä olisi.)

ViestiLähetetty: 2008-05-12 11:48:32 
Hemoglobiini varmaan kannattaisi mitata.
Toisena tulisi mieleen suolatasapaino.

ViestiLähetetty: 2008-05-12 12:03:08 
Lainaa:
No joo! Mä olen kyseisellä tavalla niin fiksu, etten yhdistäisi kyseisiä oireita kyseiseen ruokavalioon, niinkuin kyseinen lääkäri on tehnyt. (Ja onhan se nyt taivahan onni että hiilareilla saa sitä pyörtyilyä hillittyä, ei tarvi edes tutkia mikä siihen syynä olisi.)

Kuten arvelinkin.

ViestiLähetetty: 2008-05-12 16:54:19 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Onpa jännä että vasta kahdenkymmenen kilon sulamisen jälkeen karppaaminen alkaa aiheuttaa huimausta ja huonoa oloa.

Jos tuontyyppisiä oireita tulee, ne tulevat alussa. 80g hiilareita ei ole pieni määrä, siihen mahtuu jo pari leipäpalaakin joten hiilareiden vähyydestä ei huippaaminen millään voi johtua.

Elektrolyytit, hb, verenpaine, hartiasäryt olisi kyllä minulla ensimmäisenä listalla.

ViestiLähetetty: 2008-05-12 20:23:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kiitoksia vastauksista. Tänään sain lähetteen neurologille, aika tulee joskus ensi kuussa. Hemoglobiini oli 152 muistaakseni, suolatasapainoa ei kyllä mitattu, siitä olisin kyllä itsekin kiinnostunut. Kilpirauhasta tutkittiin eikä ollut vikaa.

Enhän minä terve ollut ennenkään. Aloitin laihduttamaan, kun oli selkäkipuja, polvet on leikattu pari kertaa, akillesjänteet samoin, niveliä särki ja oli jo nivelrikon oireita, rintarankaan sain kortisoonipiikkejä ja olikohan muuta vielä. Söin masennuslääkettä. Nuo vaivat ovat nyt loppuneet. Olen ollut todella terveen oloinen.

Kyllä minä tunsin muutamaa hetkeä ennen pyörtymistä, että nyt pyörryn mutta en ehtinyt muuta sitten tehdä.

ViestiLähetetty: 2008-05-12 22:24:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvä kun sait ajan jatkotutkimuksiin. Mun mies pyörty yöllä vessassa jokunen aika sitten, ja häntä tutkittiin koko loppuyö ja seuraava päivä sairaalassa. Mitään poikkeuksellista ei löytynyt, joten päättelivät, että oli vain monen asian summa (väsymys, stressi, alhainen verenpaine jne). Eli aina tommosille tapahtumille ei edes oikein löydy selitystä.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00