Olen varmaan viistoista kertaa aloittanut viime päivien aikana viestin kirjoittamisen tänne, mutta sitten jättänyt sen kesken turhana. Jospa nyt sitten tämän kerran vielä vastaisin (ja viestin jopa lähettäisin

).
Tuntuu hieman huvittavalta täällä persoonastani kehkeytyneet keskustelut (varsinkin ne, joissa epäillään mun eri motiivejani

). Toisessa ketjussa epäillään mun herkkähipiäisyyttä. Totta, juuri kävin siskoni kanssa keskustelun siitä kenen kommentit voivat loukata ja kenen ei ja aivan, kenenkään vieraan kommentit eivät näköjään pysty loukkaamaan, olivat ne miten tahansa henkilöön meneviä. Eli jos tarkoituksena on loukata, niin sorry, ei onnistu hahhhahahaa...

(Vitsi! vitsi! --> Täällä useimmat ovat nimenomaan tehneet selväksi, etteivät halua loukata) Ts. mua ei tarvitse puolustaa, vaikka kieltämättä jotain kommentteja lukiessa alkaa ihmetellä, että kenestä ne on kirjoitettu -- ei ainakaan siitä ihmisestä, joka minä oikeasti olen.
Aina aika ajoin kohtaan epäilyjä siitä, että teen sitä tai tätä edistääkseni esim. kirjan myyntiä. Eräät ovat epäilleet (eivät siis täällä) jopa että olen alunperin laatinut sivuni vain kirjan markkinointitarkoituksessa. Ottaen huomioon miten mielettömän paljon olen käyttänyt aikaa ko. sivuihin, keskusteluryhmissä hengaamiseen ja väittelyyn jne, niin täytyy sanoa että olisin maailmankaikkeuden tyhmin ihminen, jos olisin tehnyt sen rahankiilto silmissäni. En pysty myöskään näkemään, miten sivuillani tai varsinkaan täällä esittämäni kriittiset kommentit voisivat MITENKÄÄN edistää kirjan myyntiä -- varsinkaan kun ottaa huomioon miten kauan olen usein juttuja kirjoittanut, taustatietoa etsinyt jne. (Ts. sori, siinä määrin mäkin ymmärrän rahan arvon, että tiedän mitä sen eteen kannattaa tehdä ja mitä ei... Kutri.net:illä ei ole edes välillisesti mitään tekemistä rahan kanssa, paitsi että se vie rahaa kuten useimmat harrastukset ainakin.

)
Tämä voi kuulostaa ehkä osasta teistä ihmeelliseltä, mutta todellakin, olen ihminen, joka rakastaa uuden oppimista, keskustelua, kyseenalaistamista, väittelyä jne. niin paljon, että voi sitä harrastaa ihan vain huviksi ja "urheilun vuoksi" vapaa-ajallaan.
Jos koen jonkun asian olevan väärin, tartun siihen mielelläni. Vähähiilihydraattisia dieettejä enemmän kritisoin mm. Painonvartijoita (esim. ihan televisiossa asti), median naiskuvaa/naisille asetettuja paineita/naisten "laihdutuspsykoosia" jne. Kyseenalaistamistaipumukseni näkyy vielä voimakkaammin "tosielämän" puolella ja leimaa jossain määrin koko perhettäni (teidän pitäisi joskus kuulla väittelyt, joita käyn sisarusteni kanssa ihan mistä tahansa

).
Samoin nettisivuni ovat tulosta puhtaasta intohimosta opetella ja tutkia asioita kirjoittamalla (ts. teen yleensä aina hyvin perusteellisia muistiinpanoja kaikesta mitä opettelen). Muistaakseni Morrigan oli Verkkiksellä jo silloin kun sinne ensi kertaa Painonvartijoiden pisteitä laskevana tulin ja siksi ehkä muistanee miten sivuni saivat alkunsa ja kehittyivät lähes nykyiseen laajuuteen jo ennen kirjaa (lukuunottamatta kutri kuntoon -projektia). Nettisivujen ja muiden tietokoneella tehtävien projektien tekeminen tuottaa minulle tyydytystä, teen niitä vain ja ainoastaan siksi.
Se, että parissa kohdassa olen sivuillani toivonut että ihmiset miettisivät ennen kuin kommentoivat/kritisoivat johtuu ihan siitä, että olen saanut paljon viestejä, joissa lukee vain tyyliin "miten kehtaat kritisoida Painonvartijoita/Montignacia/Herbalifeä/jne.?" Plus ihan puhdasta hate-mailia. Joo, ei mitään perusteltuja vastaväitteitä, vain suoria syytöksiä milloin mistäkin.
Sen sijaan perustellut kritiikit (ts. kritiikki ja perustelu sille) ovat suorastaan toivottavia. Niitä tulee ikävä kyllä hyvin vähän.
Ja varmaan pitäisi korjata toi Vapaus/vastuu-sivu plus blogikirjoitus, jotka kirjoitin siis ennen kuin aloin tänne foorumiin kirjoittaa.
Miksi en ole "myöntänyt" olevani vielä väärässä? Pari täällä heitettyä väitettä ovat saaneet mut tutkimaan niitä ja omia kantojani tarkemmin. Tutkiminen on vielä kesken. Jos näiden tutkimusten myötä totean olleeni aiemmin väärässä, tulen sen myöntämään. Pelkät täällä esitetyt argumentit eivät siis ole minua vielä vakuuttaneet niin, että olisin valmis muuttamaan kantaani, ainoastaan saaneet epäilemään omaa kantaani sen verran, että tutkin nyt asiaa.
Jees, sori pitkä tilitys, myönnän että alkoholilla on hieman osuutta asiaan (tulin just bileistä kotiin), mutta halusin tasapuolisuuden vuoksi tuoda oman näkökantani itsestäni esiin.
Ja nyt tuli mieleen, että aika hiton turhaa mun on näitä kirjoittaa, koska a) on ihan sama mitä ajattelette musta, koska (uskoakseni) ette maksa palkkojani ja b) olen huomannut, että yleensä jos joku on päättänyt suhtautua negatiivisesti johonkuhun, kaikki selitysyritykset vain pahentavat tilannetta. [hyväntuulista naurua]
Äh, menkööt. No, vielä yksi vinkki: jos ette halua että jengi käy täällä puolustamassa mua, älkää jatkako näitä keskusteluita. Jos haluatte jatkaa mun persoonasta väittelyä, mun väitteiden vähättelyä jne., niin siinä tapauksessa jatkakaa kaikin mokomin. [lisää hyväntuulista naurua]
Ja hei -- älkää ottako mua niin vakavasti -- en mä itsekään ota itseäni kauhean vakavasti. Peace!