karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-05-22 22:20:29

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2004-06-05 13:23:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

"Huomaa, että MIN?? en käy lowcarbaajien, Painonvartijoiden tai Herbalife-myyjien sivuilla esittämässä omia mielipiteitäni."

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-05 14:47:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Pelko kutrilla taitaa olla että joku tulisi hänen sivuilleen kumoamaan teesit joihin kutrin koko "diettibisnes" perustuu.

Sen sijaan hyvä että tulee osallistumaan näihin keskusteluihin, voi vaikka oppia jotain. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 16:25:18 
mikähän on kutrin dieetibisnes? ei taida olla bisnes juu ollenkaan!!!! HALOO!
tulin näille sivuille puolivahingossa ja innostuin lukemaan...pelottavaa. luin (muistaakseni tiistain tai keskiviikon) hesarista juttua miten ihmiset suhtautuu kiihkolla uusiin (ja ei ainaniin uusiinkaan) "dietteihin", aivan kuin olisi kysymys jostain uskonlahkosta. nyt just tajusin yhteyden...täällä sitä nyt ollaan, lahkon sivuilla. kääk. sen verran haluan teille sanoo että kuulkaas jospa ihan hankkisitte itsellenne elämän.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 16:44:07 
Poissa
prinssieversti
prinssieversti

Anonymous kirjoitti:
nyt just tajusin yhteyden...täällä sitä nyt ollaan, lahkon sivuilla. kääk. sen verran haluan teille sanoo että kuulkaas jospa ihan hankkisitte itsellenne elämän.

Aika hyvä kommentti, Te Karpaattien Nero ja Ajatusten Tonava. :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 16:58:08 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Pelottavaakin vielä :)

Elämättömät alakarpit uskonnollisen kiihkon vallassa. Meidän on kai pakko viedä osa tästä keskustelusta 'maan alle', salasanojen taakse. Ei tätä kestä erkkikään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 17:13:20 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

... mutta on sentään hyvä kuulla, että samoja lyömäaseita käytetään yleisesti. Perheellä oli mennä ruoka väärään kurkkuun naurua pidätellessä, kun viikko, pari sitten kerroin miten rakas, akateemisesti koulutettu ja kaikin puolin järkevänä pidetty sukulaiseni selitti tosissaan, että tämä neljän vuoden juttu on puhtaasti uskon asia, sekä minulle että perheelle. Oma, keskikesällä loppunut heinänuha, muutaman tunnin unitarpeen väheneminen ja naistenvaivojen katoaminen voivat toki mennä uskon puolelle - mutta tosi hyvin olen perheenikin suggeroinut.

Nuoriso lupasi saman tien ryhtyä markkinoimaan uskolla parantavaa äitiään flunssan ehkäisyyn ynnä sääri-ihottumien ja mahavaivojen hoitoon, kokemuksella ... 8)

terv. els

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 19:08:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Anonymous kirjoitti:
tulin näille sivuille puolivahingossa ja innostuin lukemaan...pelottavaa. luin (muistaakseni tiistain tai keskiviikon) hesarista juttua miten ihmiset suhtautuu kiihkolla uusiin (ja ei ainaniin uusiinkaan) "dietteihin", aivan kuin olisi kysymys jostain uskonlahkosta. nyt just tajusin yhteyden...täällä sitä nyt ollaan, lahkon sivuilla. kääk. sen verran haluan teille sanoo että kuulkaas jospa ihan hankkisitte itsellenne elämän.

Vastaus: "Sinä onnistut -- pysyvän painonpudotuksen salaisuudet"

Vai joko noita jaetaan torilla ilmaiseksi 8)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 19:33:06 
Poissa
sintti
sintti

Pratt kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:

Eiköhän kaikki tuossa kirjassa olevat jutut löydy täältä netistäkin...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 20:42:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kerma kirjoitti:
Pratt kirjoitti:
Anonymous kirjoitti:

Eiköhän kaikki tuossa kirjassa olevat jutut löydy täältä netistäkin...

So :?:

Kutri on silti osa kaupallista diettibisnestä ja sillä varauksella pitää suhtautua hänen totuuksiinsa mitä hän mm. tälläkin palstalla on esittänyt.
Hulluhan se olisi jos meni jossain myöntämään olevansa väärässä, pohja menisi koko hyvin (myönnetään) rakennetulta imagolta, jolla myydään tuotakin kirjaa.. ja ehkä kohta seuraavaa painosta :wink:

Siis minulle samaa kasti mm. Montyn ja Atkinsin kanssa tosin he tuskin kokeva kutria uhkana ..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 21:20:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Itselläni korvaan karahti lähinnä seuraava lause (mielestäni jopa irrallisena ja juttuyhteydestä irrotettuna kuvastaa Kutrin perimmäisiä promoottereita):

"Kaikkein suurin ongelma vähähiilihydraattisten erikoisdieettien kohdalla on niiden markkinoinnissa käytetyt myyntiväitteet ja osin turhien suositusten takana olevat epämääräiset tai suorastaan väärät teoriat."

Eli?
Millä lailla Kutrin ruokavalion markkinointi poikkeaa muista?

Toki arvostan Kutrin (näennäistä) tarmoa ottaa selvää asioista, mutta toisaalta en ymmärrä, miksi hän kieltää tosiasiat, joita esim. tällä palstalla asian kokeneet ihmiset esittävät?

Kuva
iHerb -koodini on JOK311; saat sillä ensitilaajana 5 $ alennuksen.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 21:44:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olikos eritellyt nuita turhia&vääriä teorioita? Jos ei, niin lausehan on pelkkää "huuhaata", yhtä pahaa kuin mitä hän väittää muiden syyllistyneen.

Jos oli, niin hyvä niin. Sitten ainakin voi katsoa (heti tai jälkikäteen) kumpi se väärässä on jossakin asiassa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-11 22:59:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuollainen "dieettibisneksestä" syyttely ei minusta ole reilua. Se on lyömäase johon usein turvaudutaan ikäänkuin se olisi joku argumentti. Se on myös moralisoiva puritanistinen ja tekopyhä lyömäase.

Varsinkin Kutrin kohdalla se kyllä on hassukin väite, hänhän on tehnyt ilmaisia sivuja jo kauan ja tosi aktiivisti.

Sitten jos ihminen julkaisee kirjan niin eikö siitä saisi tienata? Yleensä jos tekee työtä niin normaali ajattelutapa on että siitä kuuluisi palkkakin saada. Jos mainostamalla ja näkymällä tienaa enemmän niin eikös olisi epänormaalia olla mainostamatta ja näkymättä? Joka silloin piiloon juoksee on vähintäänkin idiootti.

Minusta on tosi hauskaa että Kutri on täällä vieraillut. En tiedä onko hän oppinut mutta minä ainakin olen oppinut Kutrin jutuista paljon. Vaikka olisin monesta eri mieltä niin hänen kanssa voi keskustella ja on usein hedelmällistä keskustella. Kutri ei ole sellainen järjestelmään jämähtänyt etableerattu auktoriteetti jonka norsunluutorni uhkaa kaatua jos myöntää virheensä. Päinvastoin. Minusta Kutri on esimerkillinen monella tapaa. Eikä eri mieltä oleminen ole kiellettyä, ei myöskään erehtyminen, se sallittakoon jokaiselle.

Minulla myös tapahtui tätä erehtymistä rankimman päälle, josta myöhemmin - eli sairaalareissu joka kyllä pani ajattelemaan. Joten tässä oli 3 viikon laiskanläksyt ja monta iltaa on kulunut viestejä lukiessa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 05:40:12 
Täysin samaa mieltä Helin kanssa :!: Jäitä hattuun vaan porukoille :wink:

Ei näissä syömisasioissa ole vain yhtä totuutta, mikä on hyvä toiselle ei toiselle sovikkaan. Ja kyllähän tänne mielipiteitä mahtuu. Suvaitsevaisuus laajentaa näköaloja, ja antaa kevyen helpon olon ihan niinkuin itselle sopiva ravinto ja liikunta. Niin minä olen ainakin itsestäni huomannut :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 09:39:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heli kirjoitti:
Minusta on tosi hauskaa että Kutri on täällä vieraillut.

Vielä hauskempaa olisi jos täällä vierailisi Heikkilä ja puhuisi Kutrin kanssa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 09:52:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jeps, olis tosi kivaa saada Heikkilä vierailevaksi tähdeksi foorumille! :)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-12 17:24:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heli kirjoitti:
Tuollainen "dieettibisneksestä" syyttely ei minusta ole reilua. Se on lyömäase johon usein turvaudutaan ikäänkuin se olisi joku argumentti. Se on myös moralisoiva puritanistinen ja tekopyhä lyömäase.

Varsinkin Kutrin kohdalla se kyllä on hassukin väite, hänhän on tehnyt ilmaisia sivuja jo kauan ja tosi aktiivisti.

Sitten jos ihminen julkaisee kirjan niin eikö siitä saisi tienata? Yleensä jos tekee työtä niin normaali ajattelutapa on että siitä kuuluisi palkkakin saada. Jos mainostamalla ja näkymällä tienaa enemmän niin eikös olisi epänormaalia olla mainostamatta ja näkymättä? Joka silloin piiloon juoksee on vähintäänkin idiootti.

Minusta on tosi hauskaa että Kutri on täällä vieraillut. En tiedä onko hän oppinut mutta minä ainakin olen oppinut Kutrin jutuista paljon. Vaikka olisin monesta eri mieltä niin hänen kanssa voi keskustella ja on usein hedelmällistä keskustella. Kutri ei ole sellainen järjestelmään jämähtänyt etableerattu auktoriteetti jonka norsunluutorni uhkaa kaatua jos myöntää virheensä. Päinvastoin. Minusta Kutri on esimerkillinen monella tapaa. Eikä eri mieltä oleminen ole kiellettyä, ei myöskään erehtyminen, se sallittakoon jokaiselle.

Minulla myös tapahtui tätä erehtymistä rankimman päälle, josta myöhemmin - eli sairaalareissu joka kyllä pani ajattelemaan. Joten tässä oli 3 viikon laiskanläksyt ja monta iltaa on kulunut viestejä lukiessa.

Hyvä Heli: Olen kanssasi samaa mieltä ja minustakin kutrin pitäisi lopettaa muiden herjaaminen "ihmedieteistä" yms. Todella törkeätä mitä muiden mollausta kutri sivuillaan harrastaa ja sortuu tuollaiseen moralisoivaan puritaniseen ja tekopyhään lyömäaseeseen. :wink:

"Ilmaisia" sivuja hyvinkin joo :lol:

Tottakai kirjalla saa tienata, mieluummin pitää, mutta ei kutri(kaan) niin tyhmä ole että söisi vasiten omaa leipäänsä.

Ainakin näillä palstoilla kutri ei ole myöntänyt virhettää vaan on "mukamyöntänyt" ja jatkanut lausetta "mutta"..

Kannattaisi ehkä yrittää olla vähän vähemmän sinisilmäinen, täällä nyt ei paljon vahinkoa pääse tapahtumaan mutta siinä "oikeassa" elämässä seuraukset voi olla :cry:

Pratt <There is no free lunch>

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 00:19:31 
Olen varmaan viistoista kertaa aloittanut viime päivien aikana viestin kirjoittamisen tänne, mutta sitten jättänyt sen kesken turhana. Jospa nyt sitten tämän kerran vielä vastaisin (ja viestin jopa lähettäisin :-D).

Tuntuu hieman huvittavalta täällä persoonastani kehkeytyneet keskustelut (varsinkin ne, joissa epäillään mun eri motiivejani :-) ). Toisessa ketjussa epäillään mun herkkähipiäisyyttä. Totta, juuri kävin siskoni kanssa keskustelun siitä kenen kommentit voivat loukata ja kenen ei ja aivan, kenenkään vieraan kommentit eivät näköjään pysty loukkaamaan, olivat ne miten tahansa henkilöön meneviä. Eli jos tarkoituksena on loukata, niin sorry, ei onnistu hahhhahahaa... :-D (Vitsi! vitsi! --> Täällä useimmat ovat nimenomaan tehneet selväksi, etteivät halua loukata) Ts. mua ei tarvitse puolustaa, vaikka kieltämättä jotain kommentteja lukiessa alkaa ihmetellä, että kenestä ne on kirjoitettu -- ei ainakaan siitä ihmisestä, joka minä oikeasti olen.

Aina aika ajoin kohtaan epäilyjä siitä, että teen sitä tai tätä edistääkseni esim. kirjan myyntiä. Eräät ovat epäilleet (eivät siis täällä) jopa että olen alunperin laatinut sivuni vain kirjan markkinointitarkoituksessa. Ottaen huomioon miten mielettömän paljon olen käyttänyt aikaa ko. sivuihin, keskusteluryhmissä hengaamiseen ja väittelyyn jne, niin täytyy sanoa että olisin maailmankaikkeuden tyhmin ihminen, jos olisin tehnyt sen rahankiilto silmissäni. En pysty myöskään näkemään, miten sivuillani tai varsinkaan täällä esittämäni kriittiset kommentit voisivat MITENKÄÄN edistää kirjan myyntiä -- varsinkaan kun ottaa huomioon miten kauan olen usein juttuja kirjoittanut, taustatietoa etsinyt jne. (Ts. sori, siinä määrin mäkin ymmärrän rahan arvon, että tiedän mitä sen eteen kannattaa tehdä ja mitä ei... Kutri.net:illä ei ole edes välillisesti mitään tekemistä rahan kanssa, paitsi että se vie rahaa kuten useimmat harrastukset ainakin. :-D)

Tämä voi kuulostaa ehkä osasta teistä ihmeelliseltä, mutta todellakin, olen ihminen, joka rakastaa uuden oppimista, keskustelua, kyseenalaistamista, väittelyä jne. niin paljon, että voi sitä harrastaa ihan vain huviksi ja "urheilun vuoksi" vapaa-ajallaan.
Jos koen jonkun asian olevan väärin, tartun siihen mielelläni. Vähähiilihydraattisia dieettejä enemmän kritisoin mm. Painonvartijoita (esim. ihan televisiossa asti), median naiskuvaa/naisille asetettuja paineita/naisten "laihdutuspsykoosia" jne. Kyseenalaistamistaipumukseni näkyy vielä voimakkaammin "tosielämän" puolella ja leimaa jossain määrin koko perhettäni (teidän pitäisi joskus kuulla väittelyt, joita käyn sisarusteni kanssa ihan mistä tahansa :-D).

Samoin nettisivuni ovat tulosta puhtaasta intohimosta opetella ja tutkia asioita kirjoittamalla (ts. teen yleensä aina hyvin perusteellisia muistiinpanoja kaikesta mitä opettelen). Muistaakseni Morrigan oli Verkkiksellä jo silloin kun sinne ensi kertaa Painonvartijoiden pisteitä laskevana tulin ja siksi ehkä muistanee miten sivuni saivat alkunsa ja kehittyivät lähes nykyiseen laajuuteen jo ennen kirjaa (lukuunottamatta kutri kuntoon -projektia). Nettisivujen ja muiden tietokoneella tehtävien projektien tekeminen tuottaa minulle tyydytystä, teen niitä vain ja ainoastaan siksi.

Se, että parissa kohdassa olen sivuillani toivonut että ihmiset miettisivät ennen kuin kommentoivat/kritisoivat johtuu ihan siitä, että olen saanut paljon viestejä, joissa lukee vain tyyliin "miten kehtaat kritisoida Painonvartijoita/Montignacia/Herbalifeä/jne.?" Plus ihan puhdasta hate-mailia. Joo, ei mitään perusteltuja vastaväitteitä, vain suoria syytöksiä milloin mistäkin.
Sen sijaan perustellut kritiikit (ts. kritiikki ja perustelu sille) ovat suorastaan toivottavia. Niitä tulee ikävä kyllä hyvin vähän.
Ja varmaan pitäisi korjata toi Vapaus/vastuu-sivu plus blogikirjoitus, jotka kirjoitin siis ennen kuin aloin tänne foorumiin kirjoittaa.

Miksi en ole "myöntänyt" olevani vielä väärässä? Pari täällä heitettyä väitettä ovat saaneet mut tutkimaan niitä ja omia kantojani tarkemmin. Tutkiminen on vielä kesken. Jos näiden tutkimusten myötä totean olleeni aiemmin väärässä, tulen sen myöntämään. Pelkät täällä esitetyt argumentit eivät siis ole minua vielä vakuuttaneet niin, että olisin valmis muuttamaan kantaani, ainoastaan saaneet epäilemään omaa kantaani sen verran, että tutkin nyt asiaa.

Jees, sori pitkä tilitys, myönnän että alkoholilla on hieman osuutta asiaan (tulin just bileistä kotiin), mutta halusin tasapuolisuuden vuoksi tuoda oman näkökantani itsestäni esiin.

Ja nyt tuli mieleen, että aika hiton turhaa mun on näitä kirjoittaa, koska a) on ihan sama mitä ajattelette musta, koska (uskoakseni) ette maksa palkkojani ja b) olen huomannut, että yleensä jos joku on päättänyt suhtautua negatiivisesti johonkuhun, kaikki selitysyritykset vain pahentavat tilannetta. [hyväntuulista naurua] :-D

Äh, menkööt. No, vielä yksi vinkki: jos ette halua että jengi käy täällä puolustamassa mua, älkää jatkako näitä keskusteluita. Jos haluatte jatkaa mun persoonasta väittelyä, mun väitteiden vähättelyä jne., niin siinä tapauksessa jatkakaa kaikin mokomin. [lisää hyväntuulista naurua]

Ja hei -- älkää ottako mua niin vakavasti -- en mä itsekään ota itseäni kauhean vakavasti. Peace! :-D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 00:23:37 
Niin siis SUMMA SUMMARUM: kyllä, olen oikeasti niin helvetin tyhmä, että teen paljon "turhaa työtä", "syön omaa leipääni" ja toimin taloudellisesti tehottomasti. Tyhmää, mutta hiton paljon hauskempaa ja vapauttavampaa kuin miettiä joka hetki että "mitä minä tästä hyödyn". Elämä on iloitsemista ja nauttimista, ei pelkkää työtä ja tienaamista varten. :-D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 10:29:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

:D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2004-06-13 11:38:19 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jep! muistanhan minä ne alku ajat ja orastavat ajatukset siitä josko kirjoittaisit aiheesta oikein kirjan :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 32 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00