karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-06 14:55:45

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 144 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 58 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-11-15 23:18:07 
Poissa
tustustuskykyinen
tustustuskykyinen

Ketju on jaettu Hauskimmista vastaväitteistä koska alkoi lipsumaan otsikon alta ja muuttui väittelyksi.

-GG

tuc kirjoitti:
Kuulemma bodarit on ällöttäviä ja noita foorumilaisia oksettaa katsoa lihaksikkaita miehiä. Osasyynä voi tietty olla se, että karppaaminen vie aika tehokkaasti kyvyn harrastaa liikuntaa, joten tekee pahaa katsoa sitä, että jotkut ovat saaneet itsestään terveen näköisiä urheilemalla. Onhan juuston vetäminen naamariin paljon helpompaa kuin vaikka tanssitunnilla tai salilla käyminen.

lähde: http://www.oikeuttaelaimille.net/foorum ... opic=15790

"Tätä en olekaan koskaan yrittänyt, joten luulen, että se ihan varmasti onnistuu!" -Peppi Pitkätossu-

ViestiLähetetty: 2008-11-16 01:21:23 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

traanitapiiri kirjoitti:
tuc kirjoitti:
Kuulemma bodarit on ällöttäviä ja noita foorumilaisia oksettaa katsoa lihaksikkaita miehiä. Osasyynä voi tietty olla se, että karppaaminen vie aika tehokkaasti kyvyn harrastaa liikuntaa, joten tekee pahaa katsoa sitä, että jotkut ovat saaneet itsestään terveen näköisiä urheilemalla. Onhan juuston vetäminen naamariin paljon helpompaa kuin vaikka tanssitunnilla tai salilla käyminen.

*reps* :smt044
Kohta alkaa naapurit pimputtelemaan ovikelloa, ku räkätän täyttänaurua keskellä yötä. Mutta tuo oli kyllä paras veto...

Mindin taisto; work-in-progress

ViestiLähetetty: 2008-11-16 01:37:21 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

mä hiukan ihmettelen miksi tässä tapahtui poistoja, oltiin kai ihn asiallisia :shock:

ViestiLähetetty: 2008-11-16 09:42:33 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

traanitapiiri kirjoitti:
tuc kirjoitti:

Bodarithan on tunnetusti järjenjättiläisiä :o
Söisivät itsekin juustoa niin ei tarvitsisi syödä steroideja ja antaa pään kasvaa hartioihin kiinni. Surkastuneet kivekset ne tekeekin vasta kiukkuiseksi, ymmärettävästi :D
Mä muuten tykkään, että miehellä on vähän vatsaa :)

ViestiLähetetty: 2008-11-16 11:00:34 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Täytyy kyllä ihan vilpittömästi ihmetellä, miten kenellekään voi tulla mieleen väittää, että karppaus veisi kyvyn harrastaa liikuntaa. :shock: Omat kokemukseni kun ovat täsmälleen päinvastaisia, eikä ole tullut mieleenkään, että olisin tässä jotenkin poikkeustapaus. Bodarit eivät minun silmääni miellytä, mutta se taas on henk.koht mieltymyskysymys, jolla ei ole karppauksen kanssa mitään tekemistä.

Jos ei vähähiilarisella liikkumaan kykenisi, niin eipä kukaan meistä täällä muoks. (tai veget tai paikkarit foorumeillaan) olisi kirjoittelemassa. Viitaten siihen, että olisi jäänyt esiäideillä ja -isillä hirvet, kalat, marjat ja madot hankkimatta ja suku jatkumatta, jos ei silloisin eväin olisi liikkumaan pystynyt.

muoks. kaunistin vähän sanamuotoa, vaikka se tuolla myöhemmin näkyykin kyllä alkuperäisessä muodossaan.. :oops:

ViestiLähetetty: 2008-11-16 12:59:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

traanitapiiri kirjoitti:
tuc kirjoitti:

Toi ketju oli kyl ihan paras... nehän melkein itki siellä, kun karpit ei kuuntele, mitä vegaaneilla on sanottavanaan. Vegaanius on kyl melkoinen uskonto, kuten karppauksestakin toisinaan sanotaan. Sikäli mielestäni eläinten oikeuksia pitää kunnioittaa ja ruoantuotannon pitäisi olla mahdollisimman eettistä. Lihan ja kananmunien tuotanto on mielestäni eettistä, jos vain olosuhteet olisivat kunnossa (näkemieni dokumenttien perusteella kaukana siitä) Lähiruokaa ja luomua pitäisi suosia ja kaiken tuotannon pitäisi olla mahdollisimman ympäristöystävällistä ja ekologista, vaikka tuottavuus siitä vähän kärsisikin. Eikä karppaus ja vegetarismi ole ristiriidassa keskenään, vegaanius mielestäni menee jo liioittelun puolelle.

Laihduttaminen on helpompaa ja mukavampaa täydellä vatsalla! :D

ViestiLähetetty: 2008-11-16 13:18:32 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mutta kun se käsitys nimenomaan karppauksesta on se, ettei mitään hiilareita.

En minä kovin paljon ihmetellyt, kun (huippukiva) työkaverini valitti, että vaikka lihakset kasvoivat niin kaikki treenausinto ja voimat kyllä olivat ihan minimissä. Kokeiltu ruokavalio käsitti kananmunaa ja tonnikalaa. :wink:

Ei hän kyllä minulle suoraan väittänytkään varsinaista karppausta kokeilleensa, mutta täytyy ymmärtää että kyseinen dieetti on hänen ainoa kokemuksensa VHH:sta. Ihminen on herkkä tekemään yleistyksiä.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 13:19:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Siperia kirjoitti:
Täytyy kyllä ihan vilpittömästi ihmetellä, miten kenellekään voi tulla mieleen väittää, että karppaus veisi kyvyn harrastaa liikuntaa. :shock: Omat kokemukseni kun ovat täsmälleen päinvastaisia, eikä ole tullut mieleenkään, että olisin tässä jotenkin poikkeustapaus. Bodarit on kyllä minusta ällöttäviä, mutta se taas on henk.koht mieltymyskysymys, jolla ei ole karppauksen kanssa mitään tekemistä.

Jos ei vähähiilarisella liikkumaan kykenisi, niin eipä meistä täällä kukaan olisi kirjoittelemassa. Viitaten siihen, että olisi jäänyt esiäideillä ja -isillä hirvet, kalat, marjat ja madot hankkimatta ja suku jatkumatta, jos ei silloisin eväin olisi liikkumaan pystynyt.

Kommentoin tähän ketjuun ja vedin sanani takaisin punastellen tutustuttuani paremmin aiheeseen :oops: mutta ylläpito koki sen asiattomana ja poisti viestini. (edit. saattoi olla tietotekninen juttu, katso alempi viesti -> kiitos tarkennuksesta marilyn!)

VHH-positiivinen, mielestäni kommenttisi oli hyvä. :smt023 Ei tarvi olla samaa mieltä kuin muut, mutta asiansa voi ilmaista asiallisesti, oot nimimerkkisi arvoinen. :)

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 13:21:48 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

tuc kirjoitti:
Kommentoin tähän ketjuun ja vedin sanani takaisin punastellen tutustuttuani paremmin aiheeseen :oops: mutta ylläpito koki sen asiattomana ja poisti viestini.

Mä luulin myös, että se oli moderointia, mutta sitten päädyin epäilemään, että kyseessä olisikin joku tietotekninen tallennus häikkä tms. koska samaan aikaan ruokapäikkyyn tekemäni merkinnät katosivat.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 14:06:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

mindi83 kirjoitti:
traanitapiiri kirjoitti:
tuc kirjoitti:

Kohta alkaa naapurit pimputtelemaan ovikelloa, ku räkätän täyttänaurua keskellä yötä. Mutta tuo oli kyllä paras veto...

mä nauran täällä töissä,itsekseni.kävin lisäksi lukemassa tosta linkistä 4ekaa sivua,ai ettei tuc muka olekkaan tekemässä täällä mitään käännytys työtä.lisäksi siellä pyydetään "apujoukkoja"tuc:in tueksi.
eikö tuo jos mikä ole fanatismia.
lisäksi siellä haukutaan tätä saittia,sekö on sitä asiallista kirjoittelua :?:

ViestiLähetetty: 2008-11-16 14:11:03 
Poissa
himokarppi
himokarppi

marilyn kirjoitti:
tuc kirjoitti:
Kommentoin tähän ketjuun ja vedin sanani takaisin punastellen tutustuttuani paremmin aiheeseen :oops: mutta ylläpito koki sen asiattomana ja poisti viestini.

Mä luulin myös, että se oli moderointia, mutta sitten päädyin epäilemään, että kyseessä olisikin joku tietotekninen tallennus häikkä tms. koska samaan aikaan ruokapäikkyyn tekemäni merkinnät katosivat.

Eikös nuo modet yleensä jätä puumerkkinsä muokkaamaansa viestiin, harvemmin taitaa viestejä vaan "kadota".

ViestiLähetetty: 2008-11-16 17:54:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

VHH-positiivinen kirjoitti:
traanitapiiri kirjoitti:
tuc kirjoitti:

Ei jumalauta, nyt pani ituhippi pahan. :D Ja täällähän ei varmasti urheilijoita ole, eipä niin.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:05:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Lainaa:
jati kirjoitti:

mä nauran täällä töissä,itsekseni.kävin lisäksi lukemassa tosta linkistä 4ekaa sivua,ai ettei tuc muka olekkaan tekemässä täällä mitään käännytys työtä.lisäksi siellä pyydetään "apujoukkoja"tuc:in tueksi.
eikö tuo jos mikä ole fanatismia.
lisäksi siellä haukutaan tätä saittia,sekö on sitä asiallista kirjoittelua :?:

Jos itse näet netissä vääränä pitämäsi väittämän niin koetko tekeväsi väärin ja olevasi fanaatikko, jos pyydät ystävääsi argumentoimaan vastaan? En todellakaan kuvittele käännyttäväni yhtään ketään, mutta jos näen että joku väittää täysin paikkaansa pitämättömiä väitteitä, haluan ilman muuta korjata henkilön väärät luulot.

Ja kun katselee tuota ketjua: http://forum.karppaus.info/viewtopic.php?f=1&t=30787

rantaiso kirjoitti:
Kun mä kävin jossain vaiheessa kuntosalilla ja olin siis ketoosilla, niin tuntu että voimat oli täysin loppu sen treenin jälkeen. Hyvä kun kotiin jaksoin sieltä kävellä.

Mauno kirjoitti:
Ihan sama homma... Käyn työpaikan punttisalilla ja meillä on pukuhuoneet alakerrassa jyrkkien portaiden alla. Ei meinaa treenin jälkeen päästä kotiin, kun ei jaksa portaita nousta.

...niin ainakin kunnollisen ketoosin ollessa päällä raskas kuntosaliliikunta ei useilla kuulosta yhtään siltä miltä omat treenit. Meni tuossa vaiheessa vielä termit sekaisin, kun samaistin karppauksen ja ketoosin. Ja ketoosissakin tosiaan monet pystyy vääntämään ihan kunnon treeniä. Kuinka moneen kertaan pitää sanoa, että olin väärässä?

Jos täällä on huippu-urheilijoita niin linkkejä kuviin ja tuloksiin, kiitos!

http://tuukkasimonen.blogspot.com - Harhaluuloja ilmastonmuutoksesta. En itse ole karppaaja vaan vedän hiilareita niin paljon kuin sielu sietää. Syön vegaanisesti ja mahdollisimman vähän prosessoitua ruokaa.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:16:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Miksi et tuc poimisi niitä kaikkia muita ketjuja joissa kerrotaan energian lisääntyneen -> liikunnan lisääntyneen? Jos tehdään radikaaleja muutoksia ruokavalioon, niin siinä kroppa monella aluksi kovilla. Tämä kuitenkin helpottaa useimmilla aika pian.

Itse haluaisin ottaa kantaa siihen, että Suomessa on todellakin valtava ylipainoepidemia. Karppaaminen on monelle luontevin ja ainut tapa pudottaa painoa (sinulle jos tuc et tietä lihavuuden psykologiasta ja metaboliasta niin ota ensin selvää ennenkuin kommentoit syödään vähemmän ja kulutetaan enemmän-argumenteilla) ja pysyä normaalipainossa. Tämä taasen lisää ihmisen liikuntamotivaatiota. Itse olen suivaantunut siitä, että kansan annetaan lihoa. Piiruakaan ei anneta periksi sille, että vhh runsaalla rasvalla on mitä tehokkain keino päästä normaalipainoon.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:18:37 
Poissa
hedonistikarppi
hedonistikarppi

tuc kirjoitti:

Jos täällä on huippu-urheilijoita niin linkkejä kuviin ja tuloksiin, kiitos!

Mitä sä nyt kaipaat? Voiko ketoosissa harrastaa liikuntaa vai voiko vhh-ruokavaliolla huippu-urheilla?

Huippu-urheilijoista tietääkseni ainakin Evilä on vhh-ruokavalion tapaisella.

Jaksaako joku kaivaa parempaa infoa?

Mulle on aivan sama, mun treenit kulkee alhaisilla hiilareilla loistavasti...pitäisköhän ihan käydä ostamassa ketotikkuja, että oma ketoosi tulisi vielä varmistettua :-k

On muuten hiukan eri juttu treenata säännöllisesti ja tavoitteellisesti ja olla jollain ruokavaliolla, jolloin voisi olettaa tapahtuvat tottumista...mun villi arvaus on, että rantis ei käy siellä punttiksella säännöllisesti.

(mainittakoon vielä, että mä en käy punttiksella, mun liikuntaan on vhh-aikana kuulunut: sulkista, sählyä, joogaa, uintia, laitesukellusta, fillarointia...jäiköhän jotain mainitsematta...)

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:22:20 
Poissa
paleokatti
paleokatti

tuc kirjoitti:
Jos itse näet netissä vääränä pitämäsi väittämän niin koetko tekeväsi väärin ja olevasi fanaatikko, jos pyydät ystävääsi argumentoimaan vastaan?

Kyllä koen. Netti on täynnä vääriä väittämiä.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:22:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Bebel kirjoitti:
Miksi et tuc poimisi niitä kaikkia muita ketjuja joissa kerrotaan energian lisääntyneen -> liikunnan lisääntyneen? Jos tehdään radikaaleja muutoksia ruokavalioon, niin siinä kroppa monella aluksi kovilla. Tämä kuitenkin helpottaa useimmilla aika pian.

Joo, noita esimerkkejäkin löytyy aika hyvin. Etenkin naisilla mutta myös miehillä on energia joissain tapauksissa lisääntynyt kunhan ketoosi on lähtenyt käyntiin.

Lainaa:
Itse haluaisin ottaa kantaa siihen, että Suomessa on todellakin valtava ylipainoepidemia. Karppaaminen on monelle luontevin ja ainut tapa pudottaa painoa (sinulle jos tuc et tietä lihavuuden psykologiasta ja metaboliasta niin ota ensin selvää ennenkuin kommentoit syödään vähemmän ja kulutetaan enemmän-argumenteilla) ja pysyä normaalipainossa. Tämä taasen lisää ihmisen liikuntamotivaatiota. Itse olen suivaantunut siitä, että kansan annetaan lihoa. Piiruakaan ei anneta periksi sille, että vhh runsaalla rasvalla on mitä tehokkain keino päästä normaalipainoon.

En missään vaiheessa ole väittänyt, että karppaus olisi huono tapa laihduttaa. Karppaushan on hyvä tapa laihduttaa, mutta foorumin pari henkilöä on ottanut lähtökohdakseen haukkua kaikki kasviöljyt murhaksi ja soijan hirveäksi myrkyksi, mikä on täysin tuulesta temmattua. Karpatkaa hyvät ihmiset, älkää menkö takaisin aiempaan ruokavalioon (eli lähes samanlainen mutta lisäksi paljon hiilareita)! Karppauksen voi kuitenkin tehdä myös ekologisesti hyvin kestäväksi, joten en tyrmää karppausta.

Kiitos asiallisesta kommentista! :smt023

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:28:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

tuc kirjoitti:
Karpatkaa hyvät ihmiset, älkää menkö takaisin aiempaan ruokavalioon (eli lähes samanlainen mutta lisäksi paljon hiilareita)!

Voi kuule kun edes tietäisit, se oli kaukana tuosta lähes:tä. Siinä kyllä olit oikeassa että hiilareita oli paljon. Lihaa taas ei (eikä nytkään paljoa, pääasiassa riistaa, LUOMUmunia ja kalaa), ja jos oli, oli marinadisheisseä. Rasvaa ei ollut. Kyllästin itseni E-koodeilla ja niin edelleen. Tavallinen tarina. En liikkunut, join alkoholia, tupakoin. Katselin arkkumainoksia jo etukäteen.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:45:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos itse näet netissä vääränä pitämäsi väittämän niin koetko tekeväsi väärin ja olevasi fanaatikko, jos pyydät ystävääsi argumentoimaan vastaan? En todellakaan kuvittele käännyttäväni yhtään ketään, mutta jos näen että joku väittää täysin paikkaansa pitämättömiä väitteitä, haluan ilman muuta korjata henkilön väärät luulot.

tähän ehti tulla jo vastaus,mutta samoin sanoin:kyllä koen.

ViestiLähetetty: 2008-11-16 18:46:06 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En toki ole itsekään mikään ammattiurheilija, mutta harrastan liikuntaa kuitenkin reilusti keskivertoa enemmän. Kuntosalilla käyn 3 kertaa viikossa, lenkillä pyrin käymään 2 kertaa viikossa mutta liian usein se jää yhteen kertaan. Lisäksi pelailen jalkapalloa kesällä ja kaukalopalloa talvella. Jaksamisessa en ole huomannut kuin korkeintaan positiivisen muutoksen karppauksen myötä. Alussa oli hankala tottua enkä tainnut syödäkään tarpeeksi rasvaa ja proteiinia, mutta syömään opittuani on ollut todella hyvä juttu.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 144 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 58 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00