Goldie kirjoitti:
Ilmaisin itseäni epäselvästi eli 14-vuotias saa tehdä lihastreenia kehon omalla vastuksella sekä painottomalla tangolla. Itse olen ollut entinen nuorisourheilija ja näin liian paljon tapauksia pojissa, jotka aloittivat liian nuorena isoilla vastuksilla treenin. Kukaan näistä kavereista ei ole yli 170cm pitkiä. Osa ei lähellekään. Puhumattakaan muista terveysongelmista.
Ja itse jos kukin meistä istuu tietokoneella ihan hulluja aikoja viikossa

sekin voidaan jossain vaiheessa palkista. ja ps. olen hoikka, joten ei se siitäkään mitään kerro.
Tuota noin......mikä on iso vastus? Minä aloitin lisäpainojen noston urheilun tueksi 12 vuotiaana ja jatkan sitä edelleen vaikka ikää on tuollaiset vajaat 40. Pituutta siunaantui mukavat 181 cm ja terveysongelmia ei ole, päinvastoin, keski-ikäisen kaljamaha puuttuu, verenpaineet ,-sokerit ja kolesterolit on kunnossa, eikä polvia tai muita niveliä ole tarvinnut leikellä kuten monella ikäiselläni vaikka eivät ole edes puntteihin koskeneet. Joko olen siis terve poikkeus tai sitten painonnostolla ei ole mitään mainitsemiasi vaikutuksia. Korostaen vielä totean, että painonnostoa en siis ole harrastanut kilpailumielessä vaan kilpaurheilun tukena.