karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-11 02:56:19

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-03-31 14:10:02 
Oijoi. Tarkoitus oli aluksi kommentoida tuonne yleiselle tai jonnekin, jossa kysyttiin onko muilla huono olo ketoosissa. En uskaltanut. Aina on lukuisia, jotka sanoo, et joo parempi on olo. Ei voi olla huono, tai jos on sulla, oot poikkeus. Ehkä sulla ei oo tarpeeksi vähillä ne hiilarit tai jotain.
Mulla ei mitään hiilariongelmia edes ollut. Vähän ylipainoa. En ollut vähärasvaisella ruokavaliolla ennenkään. Sokeria on kulunut addiktioon asti kyllä, sen myönnän. Nyt on karpattu kevät suht tiukastikin välillä ja sokerihimot on pois. Maistuu makeat jopa pahalle. Mitä pidempään karppaan sitä pahempi olo tulee ihan koko kehossa. Lihakset tärisee ja järkyttävä väsymys, väsymys helpottaa syömisestä. En koskaan ennen ole huomannut täällä kerrottua TOTUUTTA että hiilarit väsyttää ja tekee vaikka minkä pahan. On nyt välillä elämässä väsynyt ollut, jos on varsinaisesti unettanut. Tämä on erilaista väsymystä. Vai johtuukohan tämä kookosöljystä. Olen ihastunut siihen ja viime aikoina olen laittanut sitä aina kahviin. Minulla on koko ajan kuuma ja lihakset jäykät ja kipeät. Pää on tökkelössä ja usein päänsärkyä. Mikä osa ruuasta ei sula? ONko joku rasvoista nyt huono? Hiilareita ei niin tee mieli varsinaisesti, mutta ne parantavat oloa. En vain halua mitään makealle maistuvaa. Sipsejä ja suolaista herkkua en ole koskaan syönytkään. Perunaa kait pitäisi mennä ostamaan. Kun tiedän, että ruokavalio on pielessä ja pitäisi jotain hiilarilähdettä tähän muuten oikein ihanaan ja herkkuja sisältävään ruokavalioon.
Meitä ihmisiä on monia erilaisia. Miten tämä palsta voisi auttaa taviksia, jotta hekin saisivat parhaat puolet tästä ruokavaliosta. Luonnollinen ja herkullinen ruoka ainakin kuuluisi kaikille. Miten keksiä sopivat keinot meille, onnettomille, jotka emme sovi karppionnelaan täysin.. Saamme haukut tuolla. Voi että, alan uskoa välillä sanotut asiat, et aivot tarttee hiilareita serotoniiniin. Ette usko sitä. Miksi olette niin äkäisiä. Juu, loufätti aate ärsyttää ja pitää puolustaa omaansa. Luoja paratkoon, jos te olette virallisterveellisiä, mitä sitten käy. Nyt ainakin saa syödä kukin mitä haluaa. Miten jos te olette vallassa? Ja minä rakastan teidän ruokia, voi kun minäkin haluisin olla nuin varma asiasta. On monta pientä asiaa, joiden vuoksi epäilen tuota ketokarppaus ihanuutta, en niitä tähän laita. Tiedän, että ihmiset on erilaisia. Mitä tästä tieteellisesti tiedetään.

ViestiLähetetty: 2010-03-31 14:34:44 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Kyllä se minusta on foorumilla ihan yleisesti tunnustettu, että kaikki eivät voi hyvin tosi pienillä hiilareilla. Allekirjoittanut on yksi heistä.

Kyllä perunaa vielä kaupasta saa sittenkin, kun minä hallitsen maailmaa. Sen voin luvata. :lol:

ViestiLähetetty: 2010-03-31 15:09:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Kyllä foorumilla mun mielestä korostetaan sitä että jokaisen täytyy itse etsiä se sopiva hh määrä jolla voi hyvin. Kaikille ei ketoilu sovi. Jokaisella on joskus huono päivä mutta mä en oo huomannut että karpit ois sen äkäisempiä kuin muutkaan.Luulen että asia on päinvastoin kun verensokerit ei heittele ja saa kiukkuiseksi. Eikä nälässäkään tarvi kärvistellä ja kiukutella :D

ViestiLähetetty: 2010-03-31 19:03:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä mullakin alkuun oli päänsärkyä, sydämentykytystä ja jalat painoi tonnin kun raahusti eteenpäin. Nyt vuoden karppauksen jälkeen olo on normaali, en mitään hiilirekeä tunne vetäväni enää.

ViestiLähetetty: 2010-03-31 20:41:07 
Poissa
apina
apina

Tuohon otsikkoon... Toivottavasti ne äkäiset karpit ei pääse hallitsemaan maailmaa ikuna... Mieluummin ne tasasemmat. Ne vaan voi olla niin laiskanpulskeantyytyväisiä, ettei niitä kiinnosta hallintohommat, ja taas joudutaan aloittamaan alusta...
Niille pitää syöttää väkisin hiilaria, ja ehkä juottaa viinaa että ne ärhäköityy vastustamaan maailman pahuutta ja vääryyksiä... 8)

ViestiLähetetty: 2010-04-01 07:13:59 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Äkäsempi sitä oli virallisterveellisl, ku aina oli nälkä ja verensokerit heitteli laidasta laitaan...
Ei enää ole sellasia ongelmia...
Eikä se ketoilu kaikille sovikaa, ollaa nii yksilöllisiä... joilleki se on vaa se paras alkusysäys tähä hommaa, enne ku tasaantuu ja oppii syömää sitä, mitä kroppa vaatii, et olo paranis...

ViestiLähetetty: 2010-04-01 08:16:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt tekisi mieli sanoa, kuten täällä usein on tapana, laita päivän syömiset tulemaan niin katotaan onko niissä jotain korjattavaa!

Onko rasvaa tarpeeksi?

Mutta siis, eihän kenenkään ole pakko karpata jos tuntuu huonolta.

Mulle tää vaan on se mielettömän hyvän olon luoja, hiilarit väsyttää, pistää kropan tukkoon, nostaa verensokereita raketin tavoin, ja lihottaa.
Kukin hakekoon sen oman hyvänolonhiilarimääränsä, se kannattaa.

ViestiLähetetty: 2010-04-01 08:21:24 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Komppaan edellisiä, en mäkään ole täällä mitään kritiikitöntä ketokarppauksen ihannointia havainnut, pikemminkin viime aikoina on alkanut yhä enemmän ja enemmän olla kritiikkiä ketoilua kohtaan. Ja hyvä niin, koska ei se tosiaankaan kaikille sovi eikä ole mitenkään tarpeellistakaan.

Se on toki totta, että moni on saanut oloonsa parannusta pudottamalla hiilarit alas, mutta ei kai se nyt mikään haukku ole jos sen ääneen sanoo...?

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2010-04-01 08:48:00 
Vieras kirjoitti:
Oijoi. Tarkoitus oli aluksi kommentoida tuonne yleiselle tai jonnekin, jossa kysyttiin onko muilla huono olo ketoosissa. En uskaltanut. Aina on lukuisia, jotka sanoo, et joo parempi on olo. Ei voi olla huono, tai jos on sulla, oot poikkeus. Ehkä sulla ei oo tarpeeksi vähillä ne hiilarit tai jotain.
Mulla ei mitään hiilariongelmia edes ollut. Vähän ylipainoa. En ollut vähärasvaisella ruokavaliolla ennenkään. Sokeria on kulunut addiktioon asti kyllä, sen myönnän. Nyt on karpattu kevät suht tiukastikin välillä ja sokerihimot on pois. Maistuu makeat jopa pahalle. Mitä pidempään karppaan sitä pahempi olo tulee ihan koko kehossa. Lihakset tärisee ja järkyttävä väsymys, väsymys helpottaa syömisestä. En koskaan ennen ole huomannut täällä kerrottua TOTUUTTA että hiilarit väsyttää ja tekee vaikka minkä pahan. On nyt välillä elämässä väsynyt ollut, jos on varsinaisesti unettanut. Tämä on erilaista väsymystä. Vai johtuukohan tämä kookosöljystä. Olen ihastunut siihen ja viime aikoina olen laittanut sitä aina kahviin. Minulla on koko ajan kuuma ja lihakset jäykät ja kipeät. Pää on tökkelössä ja usein päänsärkyä. Mikä osa ruuasta ei sula? ONko joku rasvoista nyt huono? Hiilareita ei niin tee mieli varsinaisesti, mutta ne parantavat oloa. En vain halua mitään makealle maistuvaa. Sipsejä ja suolaista herkkua en ole koskaan syönytkään. Perunaa kait pitäisi mennä ostamaan. Kun tiedän, että ruokavalio on pielessä ja pitäisi jotain hiilarilähdettä tähän muuten oikein ihanaan ja herkkuja sisältävään ruokavalioon.
Meitä ihmisiä on monia erilaisia. Miten tämä palsta voisi auttaa taviksia, jotta hekin saisivat parhaat puolet tästä ruokavaliosta. Luonnollinen ja herkullinen ruoka ainakin kuuluisi kaikille. Miten keksiä sopivat keinot meille, onnettomille, jotka emme sovi karppionnelaan täysin.. Saamme haukut tuolla. Voi että, alan uskoa välillä sanotut asiat, et aivot tarttee hiilareita serotoniiniin. Ette usko sitä. Miksi olette niin äkäisiä. Juu, loufätti aate ärsyttää ja pitää puolustaa omaansa. Luoja paratkoon, jos te olette virallisterveellisiä, mitä sitten käy. Nyt ainakin saa syödä kukin mitä haluaa. Miten jos te olette vallassa? Ja minä rakastan teidän ruokia, voi kun minäkin haluisin olla nuin varma asiasta. On monta pientä asiaa, joiden vuoksi epäilen tuota ketokarppaus ihanuutta, en niitä tähän laita. Tiedän, että ihmiset on erilaisia. Mitä tästä tieteellisesti tiedetään.

No jos yhtään helpottaa niin esim. minulla päivittäinen hiilarimäärä on tuollaiset 250 g ja katson siitä huolimatta olevani jonkin sorttinen hiilaritietoinen. Aiemmin määrät pyöri 350-450 g:n tienoilla, joten onhan tuossa reilu pudotus. Tällainen satakiloinen olympianostoja harrastava jantteri ei vaan pärjää vähemmällä. Oppia ikä kaikki, olemme yksilöitä.

Tsemppiä perunakaupoille :)

ViestiLähetetty: 2010-04-01 08:51:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

250g hh, ja vähäiset hiilarit syynä huonoon oloon! :smt107 :?: #-o

Mulla hh 20-40 ja hyvä meininki.

Näin me ihmiset ollaan erilaisia.

ViestiLähetetty: 2010-04-01 09:00:18 
Poissa
sintti
sintti

Virallisissa suosituksissahan neuvotaan aina kiinnittämään huomiota rasvan määrään ja laatuun. Karpatessa taas kiinnitetään huomiota hiilihydraattien määrään ja laatuun. Siinäpä se ero. Jokaisen pitää vain itse etsiä se omalle kohdalle sopiva määrä.

Minä en ole ketoosiin pyrkinyt lainkaan, olen vain jättänyt kaikki "turhat" hiilarit pois. Periaatteenani on, että koska olen ylipainoinen, minun ei ole syytä syödä mitään sellaista ruokaa, josta saan vain energiaa. Sen sijaan en välttele hiilaripitoisiakaan ruokia, jos saan niistä jotain muutakin, esim hedelmistä, kasviksista ja juureksista vitamiineja ja kivennäisiä, maitotuotteista kalsiumia jne.

Ja olo on ollut mainio. Energiaa lihaksissa tuntuu riittävän ihan yllin kyllin, olen pirteä, enkä lainkaan kiukkuinen. Luulenpa, että jos karppaajat hallitsisivat maailmaa, olisivat suositukset huomattavasti väljempiä. Me kun olemme suurin osa käytännössä kokeneet, että ei ole yhtä ainutta, kaikille sopivaa ruokavaliota. Toisin kuin virallista linjaa kannattavat, jotka tarjoavat ihan samaa lautasmallia niin diabeetikoille, ylipainoisille, alipainoisille, huippu-urheilijoille, odottaville äideille, kasvaville lapsille... Ja jos ei malli toimi, vika on syöjässä, ei suosituksissa. :roll:

ViestiLähetetty: 2010-04-01 09:01:56 
suopursu kirjoitti:
250g hh, ja vähäiset hiilarit syynä huonoon oloon! :smt107 :?: #-o

Mulla hh 20-40 ja hyvä meininki.

Näin me ihmiset ollaan erilaisia.

Niin, olen siis eri vieras kuin ketjun aloittanut vieras. Hän tuskin söi 250 g hiilareita kun taas minä syön, enkä voi pahoin.....

ViestiLähetetty: 2010-04-01 12:10:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ai, kiva kun täällä käy useampikin vieras. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-04-01 14:07:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vierailijat on perseestä! :twisted:

ViestiLähetetty: 2010-04-01 14:11:02 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tramppa kirjoitti:

Tarkalleen ottaen, sieltä meleko likeltä täällä kyllä kaikki ollaan :D

ViestiLähetetty: 2010-04-01 18:46:33 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^ :lol: Voi ei, munhan piti olla äkäinen (koska olen karppi)! :-k
Tää karppi meinaa istuttaa ne kymmenen siemenpottua ettei tarvitse mennä kaupasta uutta pottua haalimaan - ja laittaa muuten just nyt maalaisleivät uuniin - on nääs senverran varaa hiilareissa kun ei kaikkien tosiaankaan tarvitse ketoilla!

Niin ja Pääsiäistä kaikille!

ViestiLähetetty: 2010-04-01 19:36:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hei vielä, en totisesti ole äkäinen vähistä hiilareista huolimatta, en varmasti! Olen hauska ja iloinen ja onnellinen ja nätti, ai eihän se ollutkaan tässä ketjussa se kauneuskysely, mutta
menköön. :mrgreen:

Hyvää ja iloista pääsiäistä kaikille!

ViestiLähetetty: 2010-04-01 20:47:11 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

jovihava kirjoitti:
Tramppa kirjoitti:

Tarkalleen ottaen, sieltä meleko likeltä täällä kyllä kaikki ollaan :D

Mä mietin ensin että miten niin me ollaan kaikki melkein-vierailijoita... ennenkuin sytytti ja *reps* :lol: :lol: :lol:

ViestiLähetetty: 2010-04-06 11:22:59 
Olen alkuperäinen kysyjä. Juu haluan vain kertoa semmoisen, että olen välttänyt nyt ketoosia ja sujuu hyvin. Mullahan ei ole mitään hiilariaddiktiota koskaan ollutkaan, eikä mitään muutakaan hiilariongelmaa ihmeemmin. Olen syönyt esim. muutaman täysjyväjauhoihin tehdyn letun tai pari voi-kerma pottua per päivä tai jotain vastaavaa muuten peruskarpisti syötyjen ohessa. Oikein hyvä olo, energinen, eikä nälkää. Tuossa kun oli tuo 'parkkinson tunne', luulen, että siuke tuli tuosta kookosöljystä yhdistettynä liika karppeihin sapuskoihin ja sitä vielä useampi päivä peräkkäin. Oli järjetön väsymys (pari päivää tuli vaan torkuttua silloin), lihasjäykkyyttä ja lihas tärinää, nälkäkin oli useammin, kuuma. Suuntani siis hyväkarppaus loppuiäksi. Olen lukenut lisää paljon ja käsitin, et noilla sivilisaation sairauksista vapailla alkuperäiskansoilla oli keskimäärin hh saamti 20-40 energia%. Juu oli ne lihansyöjäkansatkin, mutta suurin osa kansoista on käyttänyt kuitenkin hh myös energian saantiin. Että tuohon haarukkaan haluan hh määrän laittaa, alkuvaiheessa sinne alarajoille. Sellaiselle tasolle, ettei ole ketoosia, että pysyy väsymys hallinnassa. Juu teille kun on tullut noista perunoista ym väsymystä... no not for me never. Noistakin kolmesta täysmaitoon tehdystä letusta, paksussa voissa paistettuna, tuli niin energinen olo pitkäksi aikaa. Just täydellistä. Että pitäkää tiukkadiettinne te. Hyvä että se auttaas ja on hyvä. Varmaan on paljon ihmisiä joille just hyvä tuo teidän tiukka karppauslinja. Laitan tän jatkon tähän, jos joku muu, joka kokee tiukan karppauksen hankalaksi, näkee tän ja alkaa etsimään sitä omaa hiilaritasoaan. Hiilarit ei oo myrkkyjä kaikille. Ainakin jos nää mut tappaa, niin tappakoot.

ViestiLähetetty: 2010-04-06 11:39:33 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Vieras kirjoitti:
Että pitäkää tiukkadiettinne te. Hyvä että se auttaas ja on hyvä. Varmaan on paljon ihmisiä joille just hyvä tuo teidän tiukka karppauslinja. Laitan tän jatkon tähän, jos joku muu, joka kokee tiukan karppauksen hankalaksi, näkee tän ja alkaa etsimään sitä omaa hiilaritasoaan. Hiilarit ei oo myrkkyjä kaikille. Ainakin jos nää mut tappaa, niin tappakoot.

Min'en nyt ihan aidosti ymmärrä miksi sä tuolla tavalla keuhkoat ja uhoat, kun tässäkin ketjussa aika lailla kaikki kirjoittavat ovat olleet ihan samaa mieltä sun kanssasi siitä, että tiukka ketokarppaus ei tosiaan kaikille sovellu eikä ole tarpeellista edes? :-k

Ja joo, toivottavasti ei tosiaan ole myrkkyä hiilarit, muuten taitaa kuolo korjata aika ison tämänkin palstan porukasta jo piankin, kun ei noin äkkiseltään tule mieleen yhtään ketään joka ei lainkaan niitä hiiliä söisi :mrgreen:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 68 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00