karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-03 10:22:53

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 425 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 522 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Tupakoinnista
ViestiLähetetty: 2010-12-21 10:38:17 
Poissa
apina
apina

Stumppaa tähän löytyi kirjastosta, oletan että kyseessä on JuliaT:n tarkoittama opus.
Testaamme tehon!

ViestiLähetetty: 2010-12-24 13:57:57 
Poissa
modekarppi
modekarppi

JuliaT kirjoitti:
^ Käy kirjastosta tai kirjakaupasta Stumppaa nyt -kirja ja lue se. Miesystäväni luki ko. kirjan 2 vuotta sitten eikä ole sen jälkeen polttanut, ennen lukemista oli mennyt 1-2 askia päivässä yli 20 vuotta.

Toinen tehokas vaihtoehto on mennä seuraamaan tupakoitsijan ruumiinavausta :mrgreen: Kun ne keuhkot näkee, ei taatusti enää tee mieli polttaa.

Minä en ole ikinä polttanut, ja tämä edellinen kommentti oli ex-kollegalta.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 15:26:38 
Poissa
Voikarppi
Voikarppi

moi kirjoitti:
Mikä auttaa tupakanhimoon? Olisi tarkoitus lopettaa. Purkat ja muut ei toimi, onko joku ihmeyrtti tai luomutomaatti mikä jeesaa. Pitääkö vaan purra hammasta ja manata maailman pahuutta?

Ootko Zybania kokeillu, Champixia tai inhalaattoria?

ViestiLähetetty: 2010-12-24 16:31:49 
Poissa
apina
apina

Mä luulen asiaa tarkasteltuani, että tahdonvoima on mun juttu. Voi olla psykologisesti viisasta lopettaa ilman troppeja, olla vaan ilman. Tahdon voimaa!
Jos ei pysty addiktiosta luopumaan, ei pysty paljon muuhunkaan. Kerpl!

ViestiLähetetty: 2010-12-24 20:04:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

moi kirjoitti:
Mä luulen asiaa tarkasteltuani, että tahdonvoima on mun juttu. Voi olla psykologisesti viisasta lopettaa ilman troppeja, olla vaan ilman. Tahdon voimaa!
Jos ei pysty addiktiosta luopumaan, ei pysty paljon muuhunkaan. Kerpl!

Tsemppiä! Olen lukenut, ja parin päivän päästä tulee vuosi savuttomuutta. Tälläkertaa tuntuu siltä että ei oikeasti enää ikinä tarvi polttaa. Ketjupolttaja ukkoni luki myös. Kolme kk on sekin jo ollut polttamatta. Suosittelen kyllä ostamaan opuksen itselle. On hyvä pitää käsillä ;)

ViestiLähetetty: 2010-12-24 21:11:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

periaatteena räksyttää aina näihin tupakanvastaisiin kohtiin...
moni varmaan muistaa minut erittäin tupakanmyönteisenä palstalaisena,ja sitä myös olen.
Mutta en ole kyllä tämän nykytupakan(kehnolaatuisen)ystävä.Tämän syksyn aikana on tupakointi vähentynyt kovasti,siis johtuen tupakan nykyisestä paskasta laadusta.Entinen 10-jopa 25 savukkeen päivä polttaja polttaa 1-3 savuketta tätä nykyä ja muutaman laadukkaan sikarin.Nam.
sitten varmaan lisääntyy taas,kun tulee lämpöiset fiilistelykelit ja saa suomesta kunnon tupakkaa.Eli vaikkapa (extra)vahvaa american spiritiä(joka on luomua).Entiset suosikki merkkini North State,Camel ym ovat menneet viime vuosina aivan vituiksi ja viimeinen niitti oli tämä itsestään sammuva paperi.Siihen väheni,käytännössä loppui(entisestä yli 10/päivä johonkin 1-3 päivä) savukkeitten poltto.

Eli kuten rivien väleistä,miksei riveistäkin on luettavissa,en kannata ajatusta tahdon vastaisesta riippuvuudesta.Enkä elä sitä reaalielämässäkään.Tupakka on nautinto josta kuuluu nauttia.Valitettavasti nykyinen markettibulkki ei sitä mahdollista.Nyt on jouluna mennyt muutama hyvä sikari.Jos keväällä tulee tehtyä länsi/etelä-naapurin reissuja,tullee tupakointi lisääntymään taas vahvan luomutupakan merkeissä.
zypanit tai champixit koen lähinnä samanlaisina tuotteina kuin on margariini voihin nähden.Tai kofeiinipillerit kahviin nähden.(sori rantaiso,niin top3 lempikirjoittajani kuin oletkin.)

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

*onkohan mulla oikean puolen alimmainen kylkiluu poikki?

ViestiLähetetty: 2010-12-24 21:19:36 
Poissa
apina
apina

Mulla tupakointi on selkeästi addiktio, ja terveysvaikutukset on selvästi havaittavissa. Keuhkoissa lähinnä, ja vatsassa. Ilmeisesti savua pääsee mahaan joissain tilanteissa. Iho kuivuu ja muuta semmosta.
Tupakan laatu on varmasti heikko, eipä siinä mitään, mutten polttaisi parempaakaan. Jos pystyisi polttamaan vain yhden päivässä, sopivaan tilanteeseen, kermakahvin kanssa tai stressitilanteessa, mutta taitaa olla joko/tai.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 21:55:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

joko/tai on korvikevalmistajien kehittämää mielikuvaa....
Jos kohta en voi sanoa toisten puolesta etteikö se olisi jollekkin joko/tai...
Hyvä tupakka on nam ja paha on öö....siihen väliin on keksitty nikotiinriippuvuus ja siinä välissä tehdään se business.

Jos ihminen olisi tarkoitettu savuttomaksi,niin kai me synnyttäisiin ilman tupakkaa suupielessä?

ViestiLähetetty: 2010-12-24 22:04:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mutta siis kai tää on aika henkilökohtaista.Mää on polttanu enemmän tai vähemmän n.11 vuotta.Skaala poltettujen savukkeiden määrässä on vaihdellut fiilisten,kelien,ja muun toiminnan mukaan 2 savukkeesta päälle pariin kymmeneen per päivä....Sama se on kahvin kanssa,talvella tosin,toisin kuin savukkeita,kuluu kahvia monta kuppia enemmän herätessä kuin kesällä.Kesällä kuluu kaljaa enemmän kuin talvella,jolloin kuluu viiniä.Kesällä kuluu kauheasti kaikkea vihreätä,talvella kuluu kauheasti sipulia ja valkosipulia.Näin jouluna ja uutena vuotena kuluu kinkkua,ei niinkään muuna vuoden aikana.Kinkun korviketeollisuus ei ole saanut minua syömään kinkkupurkkaa helmikuusta marraskuuhun.Mutta en tee siitä perhekokokusta,jos kinkkua syödään vaikka toukokuussa.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 22:11:03 
Poissa
modekarppi
modekarppi

moi kirjoitti:
.....ja terveysvaikutukset on selvästi havaittavissa. Keuhkoissa lähinnä,.....

No tuossa mielessä se tupakoitsijan keuhkojen näkeminen obduktiossa voisi olla paikallaan.

Minä en muuten ole ikinä polttanut siksi, että ollessani 4-vuotias suuresti ihailemani eno antoi minulle pyynnöstä savukkeensa ja neuvoi vetämään suoraaan henkeen. Ei ole mitenkään tehnyt mieli sen jälkeen.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 22:29:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kiinnostaisi kuulla mitä nuo tupakoitsijan keuhkolöydökset tosielämässä olisi.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 22:35:30 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mikä hiijen röökitappelu täällä alkoi kesken joulua?
Minä poltan tupakkaa ja sisällä, keittössä liesituulettimen ääressä.
Kukhan tullu vielä vithuilemaan siithä. Eikhä thule. Son keklu keuhko joka alkaa juputtamaan asiasta.
No eii kuitenkaan:
Lainaa:
Ilmeisesti savua pääsee mahaan joissain tilanteissa. Iho kuivuu ja muuta semmosta.

Nikotiinia pääsee mahaan kun suun ja kurkun nikotiinin pinnoittamaa lipmppiä valuu mahaan. Saatikka sitten kun yöllä yskii ja unissaan nielee tuota liisteriä. YÄK! Vielä katupöly joka pieninä hiukkasina, pienempinä kuin asbesti, jäävät keukoon kiinni ja raapivat sen riekaleiksi. Sillon kuolee, yleensä.
Joutavan päivästä jorinaa koko tupakka-keskustelu.
Ihan niinkuin ei muuta olisi.
Eikö lainsäätäjillä tosiaan ole muuta asiaa kuin veetuilla toisten tupakoinnista ja yrittää veetuillessa kieltää sitä?
Vielä veetuillessa rahastaa siitä.
Kummallakin on omat nautintonsa.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 22:45:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä poltan tupakkaa ja sisällä, keittössä liesituulettimen ääressä.
-ihme nöyristelyä.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 22:49:11 
Poissa
modekarppi
modekarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
kiinnostaisi kuulla mitä nuo tupakoitsijan keuhkolöydökset tosielämässä olisi.

Valuvaa ruskeaa massaa keuhkokudoksessa.

Oikeasti ihan hirvittävä näky. Siteerasin ex-kolleegaani aiemmassa postauksessa, mutta olen itse myös nähnyt tupakoitsijan keuhkot.
Palataanpa kuitenkin alkuperäiseen aiheeseen, muuten pilkon tämän ketjun.

MUOKS: Ketju pilkottu omaksi aiheekseen.

Viestin otsikko: Re: Tupakoinnista
ViestiLähetetty: 2010-12-24 23:01:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jörn Donner oli joskus 2000-luvun alussa jossain tupakan vastaisessa ohjelmassa mukana.Hänelle laskettiin n.50 tupakointivuoden jälkeen määrä,joka keuhkoista pitäisi tervaa löytyä(se oli karmee).Ei löytynyt.
Myös työkaveriltani kysyttiin työterveystarkastuksessa,kuinka pystyy pitämään keuhkonsa lähes neitseellisessä kunnossa kys.teollisuudessa?-hän ei voinut vastata kuin,että,totuuden mukaisesti,2 askilla Camelia päivässä.
----------------------------------------------------------------------

Dzinni kirjoitti:
Valuvaa ruskeaa massaa keuhkokudoksessa.

-valuvaa aivomassaa kadulla.Seurausta kadun ylittämisestä.Tai vastaavasti vastaan tulevalle kaistalle eksyneen eteen sattumista auton ratissa.Ääritapauksia liikenteessä.

Ilmoita tämä viesti

ViestiLähetetty: 2010-12-24 23:06:36 
Poissa
modekarppi
modekarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
Jörn Donner oli joskus 2000-luvun alussa jossain tupakan vastaisessa ohjelmassa mukana.Hänelle laskettiin n.50 tupakointivuoden jälkeen määrä,joka keuhkoista pitäisi tervaa löytyä(se oli karmee).Ei löytynyt.
Myös työkaveriltani kysyttiin työterveystarkastuksessa,kuinka pystyy pitämään keuhkonsa lähes neitseellisessä kunnossa kys.teollisuudessa?-hän ei voinut vastata kuin,että,totuuden mukaisesti,2 askilla Camelia päivässä.
----------------------------------------------------------------------

Dzinni kirjoitti:
"Valuvaa ruskeaa massaa keuhkokudoksessa."

RaahenTiikeri:

"-valuvaa aivomassaa kadulla.Seurausta kadun ylittämisestä.Tai vastaavasti vastaan tulevalle kaistalle eksyneen eteen sattumista auton ratissa.Ääritapauksia liikenteessä."

Ilmoita tämä viesti

Ainoa asia, jossa nikotiini saattaa olla hyvä, on Alzheimerin taudin estäminen. Sitäkään ei ole tosin todistettu.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 23:09:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RaahenTiikeri kirjoitti:
-ihme nöyristelyä.

KEU!
Ilmoitan viestistänne eteenpäin. :D

ViestiLähetetty: 2010-12-24 23:11:58 
Poissa
modekarppi
modekarppi

Turkulainen kirjoitti:
RaahenTiikeri kirjoitti:
-ihme nöyristelyä.

KEU!
Ilmoitan viestistänne eteenpäin. :D

"Ilmoita tämä viesti".

Siis lainaus oli RaahenTiikerin viestistä :lol:

ViestiLähetetty: 2010-12-24 23:16:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dzinni kirjoitti:
Ainoa asia, jossa nikotiini saattaa olla hyvä, on Alzheimerin taudin estäminen. Sitäkään ei ole tosin todistettu.

Muistini mukaan ketään Alzhaimeria ollut olemassakaan, saatikka tautia.
Ei nyt menee liian pitkälle. Annatko anteeksi, olen kännissä.
Kännisssäkin pidän oman linjan, kaistan. Lopetan omalta osaltani tämän tupakkakeskustelun tähän.
Se joka haluaa sanoa viimeisen sanan, niin sanokoot.

ViestiLähetetty: 2010-12-24 23:44:54 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Dzinni kirjoitti:

-subjektiivinen nautinto tulee äkkiseltään mieleen toisena,ehkä tärkeämpänä asiana.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Tämä viestiketju on lukittu. Et voi vastata tai muokata viestejäsi  [ 425 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 522 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00