karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-29 17:42:56

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 202 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 511 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-09-29 11:05:47 
Olen tarjoilija ja mua vituttaa karpit vaatimuksineen ravintoloissa. Eivätkö he tajua että heidän naurettavat vaatimukset menun modifoinnesta haittaa palvelun sujuvuutta? Tekis mieli sanoo päin namaa et "häipykää vittuun" tai jotain, mutta ei voi kun pitää olla niin korrekti ettei loukkaa asikaikkaita.
Raflat ei aina voi valita asikkaitansa, koska karpit alkaa itkee, että niitä syrjiitään, kun on allergiaa ja keliakiiaa ja muita luulosairauksia. Ei karpit edes tuo lisätuloja. Jos ne maksais tuplahinnan safkasta niin en valittaisi.

Jos ei normiannokset kelpaa niin jääkää himaan syömään mössöjänne! Tähän yhtyy kaikki ravintolatyötekijät joiden kaa olen ollut tekemisissä, kokit, tarjoilijat, omistajat...Eli jäkää kotiin!!

ViestiLähetetty: 2011-09-29 11:45:41 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

:lol: Loistava provo! =D> Eikä ole edes perjantai vielä :mrgreen:

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-09-29 11:50:12 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Läpinäkyvä lähinnä :mrgreen:

kaipaan valoon.
(Mariska)

ViestiLähetetty: 2011-09-29 11:51:14 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Jep, juuri siksi se olikin niin loistava :lol:

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-09-29 11:51:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vieras kirjoitti:
Olen tarjoilija ja mua vituttaa karpit vaatimuksineen ravintoloissa. Eivätkö he tajua että heidän naurettavat vaatimukset menun modifoinnesta haittaa palvelun sujuvuutta? Tekis mieli sanoo päin namaa et "häipykää vittuun" tai jotain, mutta ei voi kun pitää olla niin korrekti ettei loukkaa asikaikkaita.

No jos tuo ei olekaan provo, kuittaan, että sellaista se on palveluammatissa :lol: - kärsi tai ota loparit!

ViestiLähetetty: 2011-09-29 11:54:32 
Poissa
himokarppi
himokarppi

^Jep, tosi v-mäistä kun asiakkaat tulee häiritsemään asiakaspalvelijoiden työntekoa. Pysyisivät kotonaan!

ViestiLähetetty: 2011-09-29 11:56:42 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
Olen tarjoilija ja mua vituttaa karpit vaatimuksineen ravintoloissa.

Mitä vaatimuksia karpit ravintoloissa esittävät. Olin itse duunissa 80-luvun lopussa ja 90-luvun alussa. Perunoita vaihdettiin vihanneksiin silloin jo ihan sujuvasti, kiinnostaisi mitä ihmettä veljet ja sisaret nykyisin pyytävät :?:

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-09-29 12:12:32 
Tarkoitan vaatimuksilla sitä että tarjoilija joutuu kirjoittamaan ylös ne, siihen menee aikaa. On paljon yksinkertaiosempaa kun asiakas tilaa vaan sen mitä menussa on annettu vaihtoehdoksi. Näin varsinkin kun on kiirettä. Jos pihvi tulee ranskalaisilla nin eikö vain voi jättää ne syömättä? Luulen että tämä on monella karpille vain jonkinlaista snobbailua "Ei mä en siedä edes katsoa noita iljettävii hiilihydraattilastuja mu lautasella!" vai onko kyseessä sitten vaan se että alkaa ne herkulliset ranskalaiset himottaa liikaa?

Luksus ravintoolissa myös kokkeja ottaa päähän jos karpit esittää vaatimuksia kun sitä gourmet-ateriaa ei vaan voi muokata niin vaan..Mutta hälläväliä, kunhan tippaatte kunnolla.

ViestiLähetetty: 2011-09-29 12:26:26 
Poissa
voipallo
voipallo

Vieras kirjoitti:
Tarkoitan vaatimuksilla sitä että tarjoilija joutuu kirjoittamaan ylös ne, siihen menee aikaa. On paljon yksinkertaiosempaa kun asiakas tilaa vaan sen mitä menussa on annettu vaihtoehdoksi. Näin varsinkin kun on kiirettä. Jos pihvi tulee ranskalaisilla nin eikö vain voi jättää ne syömättä? Luulen että tämä on monella karpille vain jonkinlaista snobbailua "Ei mä en siedä edes katsoa noita iljettävii hiilihydraattilastuja mu lautasella!" vai onko kyseessä sitten vaan se että alkaa ne herkulliset ranskalaiset himottaa liikaa?

Luksus ravintoolissa myös kokkeja ottaa päähän jos karpit esittää vaatimuksia kun sitä gourmet-ateriaa ei vaan voi muokata niin vaan..Mutta hälläväliä, kunhan tippaatte kunnolla.

:lol: ravintoloissa joissa olin töissä asiakkaat saivat tilata sellaisia annoksia kuin halusivat. Pihvit eivät tulleet ranskalaisilla vaan lautasilla, lisukkeet sai valita itse.

Paikka oli niin monimutkainen ja hidas, että tarjoilijat kirjoittivat kaikki tilaukset paperille. "Luksus ravintoolissa" ateriat hinnoitellaan siten, että tarjoilijoilla on aikaa vaikka piirrellä asiakkaitten toiveita tilauksen yhteydessä.

― Kurt Vonnegut

ViestiLähetetty: 2011-09-29 12:33:58 
jussi kirjoitti:
Paikka oli niin monimutkainen ja hidas, että tarjoilijat kirjoittivat kaikki tilaukset paperille. "Luksus ravintoolissa" ateriat hinnoitellaan siten, että tarjoilijoilla on aikaa vaikka piirrellä asiakkaitten toiveita tilauksen yhteydessä.

Just tämä vituttaa ja sen takia olen hakemassa pokemonin hommia, joten voin käsitellä luvallisesti hankalia asiakkaita.

ViestiLähetetty: 2011-09-29 12:36:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vieras kirjoitti:
Mutta hälläväliä, kunhan tippaatte kunnolla.

Tolla asenteella ei kyllä tippejä tipu :D. Mitä jos seuraisitte aikaanne ja vähän muuttelisitte menujanne jos se kirjoittaminen on niin helvetin työlästä...

ViestiLähetetty: 2011-09-29 12:46:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ruokitaan nyt sitten vähän trollia:

Markkinatalous - jonka kannattajiksi yleensä kaikki yritykset, myös ravintolat, tunnustautuvat - on sellainen itsesäätelevä systeemi, jossa kysyntä ja tarjonta tasapainottavat toisensa. Kun kysyntä muuttuu, tarjonta sopeutuu siihen. Heti kun yritykset lakkaavat itse kannattamasta markkinataloutta ja suostuvat suurempaan valtiolliseen sääntelyyn liiketoimintansa suhteen, voivat ne myös ruveta nillittämään ja inkuttamaan tuosta markkinatalouden normaalista jutusta: Kysyntä vaihtelee ja tarjonta sopeutuu siihen. Ellei tämä kelpaa, voi aina muuttaa siihen suunnitelmatalousmaahan, joka vielä on olemassa. Pohjois-Koreaan siis.

Siihen miksi ei voi vain jättää ranskalaisia syömättä:
Jos maksan koko lautasellisesta, haluan koko lautasellisen tavaraa jota voin myös syödä. Lisäksi jos jätän ne perunat syömättä, on proteiinikomponentin (olipa se sitten pihvi tai kala) kanssa aivan liian vähän rehuja. En minä ainakaan tykkää syödä pelkkää pihviä, kyllä sen kanssa on oltava salaattia ja sitten vaikka höyrytettyjä vihanneksia suht sama määrä mitä olisi ollut perunaa.

Hiilihydraattilastut eivät ole iljettäviä, syön itsekin silloin tällöin perunaa. (Äiti kasvatti violettia blue congoa kesällä, se on namia, mutta pienissä määrin silloin tällöin) Ymmärrä, että suurin osa kansalaisista - niistä jotka syövät mitä vaan - tekevät samalla itselleen siedätyshoitoa niihin ruokiin, joita heidän ei kannattaisi ollenkaan syödä. Niinpä he saavat niistä vain kohtuullisia vaivoja. Kun lakkaa syömästä safkaa jota kroppa ei halua, niin siedätyshoitokin päättyy. Tällöin saa ne oireet jotka kuluukin saada juuri niin voimakkaina kuin kuuluukin saada, jos sitä itselle sopimatonta ruokaa syö. En minä rupea vetämään tomaattia tarjoilijan mieliksi, koska maha menee siitä vesikuralle parissa tunnissa kun kroppa haluaa siitä äkkiä eroon ennenkuin mitään ehtii imeytyä.

Palvelun sujuvuutta haittaa eniten tarjoilija, joka ei ymmärrä ensinnäkään markkinataloutta - kysyntä ja tarjonta toimivat toistensa kanssa - eikä myöskään sitä, että kun on asiakaspalveluammatissa niin asiakkaan toivomuksia pyritään noudattamaan jos vain mahdollista. Tai muuten menettää sen asiakkaan sellaiselle ravintolalle, jossa palvelu on parempaa. Se on myös markkinataloutta: Ne yritykset menestyvät, jotka vastaavat kuluttajien kysyntään siihen sopivalla tarjonnalla.

Ja ei, minä en itse asiassa ole ollenkaan hallitsemattoman markkinatalouden kannattaja. Mutta yritykset (varsinkin pörssissä noteeratut) totisesti ovat ja sen vuoksi on niin naurettavaa että ne valittavat sitten normaaleista kysynnän vaihteluista.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2011-09-29 12:54:44 
Jussi83 kirjoitti:
Vieras kirjoitti:
Mutta hälläväliä, kunhan tippaatte kunnolla.

Tolla asenteella ei kyllä tippejä tipu :D. Mitä jos seuraisitte aikaanne ja vähän muuttelisitte menujanne jos se kirjoittaminen on niin helvetin työlästä...

No eikai niitä annoksia nyt kannata lähteä muuttelemaan? Mulla on ollut sellainen käsitys, että karppaajat eivät edes käy ravintoloissa kun ne ravintolaruoat sisältää kaikenlaisia e-koodeja, huonoja rasvoja ja muutakin paskaa. Omatekoista sen olla pitää vai mitä :twisted:

toinen vieras

ViestiLähetetty: 2011-09-29 12:55:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

-

ViestiLähetetty: 2011-09-29 12:58:08 
Poissa
Pusukala
Pusukala

Ihana rölli :D

Olitko viime viikon Perjantaina tarjoilemassa Helsingissä karppiporukalle, joka tilasi Voita neljälle? Pusuja sulle :smt008

ViestiLähetetty: 2011-09-29 13:05:21 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Iso käännekohta ravintola-alalla oli, kun makaroonia alettiin sanoa pastaksi ja siitä tuli ravintolaruokaa. Ravintoloitsija teki katetta lähes tyhjästä ja kansa antoi kusettaa itseään.

Sama juttu oli toi suomalaisten arvostama Iso Annos, joka koostui jättimäisestä kasasta poimuun leikattua vanhanmakuisessa rasvassa paistettua esipaistettua ranskalaista. Tai kotona vastaavasti uuniranskiksia. Kylkeen sitten paksulti paneroitu leike, nahistunut salaatinlehti, pari porkkanaviipaletta ja tuorekurkkua.

Varhaisperunoita en ole saanut edes sesonkina ravintolasta ja tasoltaan kaikenlaisissa on tullut aikoinaan käytyä.

Jos haluaa vaihtaa perunat kasviksiin saa valitettavan usein vetisiä pakastevihanneksia.

Onhan se nykyaikaa, että ravintolat käyttää kaikkeen ruuanvalmistukseen puolivalmisteita. Ovat käyttäneet jo kauan, Karpin suu vaan on sellainen, että vetinen, ylikypsä, huonosti valmistettu, huonosti maustettu vaan ei enää kelpaa. Kotona todellakin saa parempaa ja edullisesti. Varsinkin, kun ruuanlaitto on useimmiten kuin rakas ja hauska harrastus. Silloin ei tulisi mieleenkään laskea palkkaa omalle työlle.

Joten yhtykää vaan ihan rauhassa ravintolaväki, jospa seuraava polvi kapinoisi, ainakin osa.

ViestiLähetetty: 2011-09-29 13:11:55 
Toisinsyöjä kirjoitti:
Siihen miksi ei voi vain jättää ranskalaisia syömättä:
Jos maksan koko lautasellisesta, haluan koko lautasellisen tavaraa jota voin myös syödä. Lisäksi jos jätän ne perunat syömättä, on proteiinikomponentin (olipa se sitten pihvi tai kala) kanssa aivan liian vähän rehuja. En minä ainakaan tykkää syödä pelkkää pihviä, kyllä sen kanssa on oltava salaattia ja sitten vaikka höyrytettyjä vihanneksia suht sama määrä mitä olisi ollut perunaa.

Kuvitteletko että ne ranskalaiset maksaa? tarjoiljan ajasta ja vaivannäöstä te maksatte!

ViestiLähetetty: 2011-09-29 13:13:53 
Taidetaan olla tavattu aloittajan kanssa. Minuthan tosiaan jätettiin ravintolassa ilman ruokaa kun pyysin vaihtamaan perunat kasviksiin. Kiltisti istuin ja katsoin miten pöytäseurue söi ja sitten poistuimme paikalta. No, sain sentään vettä juodakseni, siinä kaikki.

ViestiLähetetty: 2011-09-29 13:16:23 
Jokaisen kroppa tykkää reilusta annoksesta perunamuusia, ruskeasta kastikkeesta ja pienestä määrästä lihaa. Karjapaimentolaiset taas läträävät lihalla ja rasvalla, voivat huonosti ja joutuvat sen takia kyttäämään lektiinejä ja happoja ja emäksiä.

ViestiLähetetty: 2011-09-29 13:27:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Vieras kirjoitti:
No eikai niitä annoksia nyt kannata lähteä muuttelemaan? Mulla on ollut sellainen käsitys, että karppaajat eivät edes käy ravintoloissa kun ne ravintolaruoat sisältää kaikenlaisia e-koodeja, huonoja rasvoja ja muutakin paskaa. Omatekoista sen olla pitää vai mitä :twisted:

Totta kai kannattaa jos kysyntää on. Toinen lauseesi on turhaa yleistämistä niin karppaajista kuin ravintoloistakin.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 202 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 511 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00