Voih, olin tähän ketjuun jo kirjoittanut vaikka kuinka pitkän vastauksen, mutta kun kone tilttasi... niin se sitten tilttasi

. Eipä kai tässä auta kuin alkaa sepittämään referoiden koko tarina uusiksi
Perusajatus: Atkins-valintaa tai mitään muutakaan valintaa ei MINUN MIELESTÄ tulisi joutua perustelemaan kenellekään. En tosin tiedä, miten tiukkoja nuo uskonnolliset näkökannat ovat ja mikä henki niissä piireissä vallitsee, kun tällaisen "tempauksen tekee", mutta omapa on elämä.
Kun aloitin itse Atkinsin viime perjantaina, jouduin tilittämään/selittämään/PUOLUSTAUTUMAAN

valintani rinnalla. Vastassa kun oli terveyden-/sairaanhoitaja, joka ei usko kuin "terveen ruokavalion elämäntapaan" (mitä ihmettä se sitten on

). Huomasin olevani alakynnessä vähäisen ala-karppi -tietämykseni vuoksi, mutta eipä siinä toisen auttanut päätäni kääntää tai tätä ruokavaliota tuomita, omapahan on kehoni (vartaloni on temppelini

) ja kun tämä on nautinto, ahmimishimo on kadonnut, makeaa ei tee mieli ja virtaa on ko pienessä eläimessä

, mikäs tässä on ollessa.
Jokaisella saa asiaan kun asiaan olla mielipide, harmi vaan, että niitä ihmisiä, jotka syöttävät toisille omia mielipiteitään "ainoina oikeina valintoina" on mahdottoman paljon. Selittäminen on turhaa, olet päätöksesi tehnyt ja ole tyytyväinen siitä. Ainakin itse voin sanoa, että oma valintani oli napakybä