karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-26 19:36:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-27 21:14:31 
Katsoin A-Talkin 27.10.2011. Minua jäi vaivaamaan väite, että karppauksesta tulee hyvä olo. Millainen hyvä olo purkautuu netissä ja erityisesti täällä karppausfoorumilla agressioina tutkijoita, thl:ää ja niitä vastaan, jotka eivät karppaa? (Ihminen, jolla on hyvä olo ei yleensä käy toisten kimppuun sen enempää fyysisesti kuin sanallisestikaan.) Voidaanko tämän perusteella epäillä, että vähähiilihydraattinen ruokavalio saattaa aiheuttaa joissakin tapuksissa hyvän olon lisäksi myös aggressioita?

Mikä on karppaajien käsitys asiasta. Ja haluan nyt mielipiteitä ihmisiltä, jotka ovat olleet tällä foorumilla äänekkäästi ja ilkein sanakääntein haukkumassa mm. Puskaa ja Uusitupaa? Kumman te olette karppauksesta saaneet: hyvän vai aggressiivisen olon?

ViestiLähetetty: 2011-10-28 09:13:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tarkoitukseni ei ole olla ilkeä vaan herättää ajattelemaan. Joten miettisitkö ensin näihin kysymyksiin vastaukset:

1. Jos joku tuomitsee julkisuudessa henkilökohtaiset valintasi (syömisen) ja uhkaa kuolemalla ja kamalilla taudeilla, pitäisikö kaikkien mielestäsi olla asiasta hiljaa?

2. Jos muutama älähtää, tarkoittaako se mielestäsi, että kaikki ovat tällöin aggressiivisia?

3. Miten tarkkaan oot forumia tutkinu, jos voit väittää, että aggressiot purkautuu ei-karpisti syöviä ihmisiä kohtaan (vai ainoastaan näitä suurimpia vouhottajia kohtaan)?

4. Väitätkö, etteivät Puska ja Uusitupa äänekkäästi ja ilkein sanakääntein hauku karppaajia? Voidaanko siis päätellä, että rasvaton ruokavalio aiheuttaa aggressioita?

5. Voisiko se aggressiivisuus olla seurausta turhautuneisuudesta, joka kohdistuu päättäjiin, jotka eivät halua tunnustaa, miten kymmenet tai nykyään ehkä jo sadat tuhannet ovat saaneet nimenomaan sen paremman olon?

Ja vastauksena, eikö kaikki voi vaikuttaa kaikkeen, tosin aggressiivisuuteen tuskin vaikuttaa ruokavalio, ellei syö sieniä tai nuole sammakoita. Eli eiköhän aggressiiviset ihmiset oo aggressiivisia ihan millä ruokavaliolla tahansa. Lienee enemmän pään- kuin mahansisäinen ongelma.

ViestiLähetetty: 2011-10-28 09:29:03 
Poissa
luontokarppi
luontokarppi

En ehkä suuna päänä ole ollut,mutta jos kelpaa niin kerron mikä sapettaa.Olen syönyt vt-ohjeiden mukaisesti enkä ole ns.roskaruuan tai höttöhiilareiden,en limujen,jäätelön tai karkkien suurkuluttaja ollut ikinä.Sokeripussikin kesti pari vuotta kaapissa helposti.Olen uskonut margariineihin tai mieluummin rasvattomuuteen,syönyt kuuliaisesti täysjyväruista ja perunaa,runsaasti marjoja ja kasviksia.Olen joutunut syömään huomattavan määrän särkylääkkeitä erilaisiin nivel-ja lihaskipuihin.Mikään muu ei ole helpottanut oloani lääkkeettömänä kuin viljojen pois jättäminen ja luonnollisten rasvojen lisääminen.Sivuvaikutuksena on tullut painonlaskua.
Yritän ajatella positiivisesti,mutta kyllä ottaa päähän se,että mediassa käsitellään kuin idioottia.Nyt kun vihdoin olen löytänyt jotain joka todella auttaa.Voisi auttaa montaa muutakin jos ei peloteltais ja mollattais koko ajatusta.On vaikea ymmärtää miksi ihmiset joiden kuuluisi välittää ja huolehtia kansalaisen hyvinvoinnista,kehtaa ummistaa silmänsä kerta toisensa jälkeen ja tuomita ihmiset jotka ovat saaneet suuren helpotuksen omaan elämäänsä.Joo,en lähtis päätä silittelemään sinne vt-puolellekaan.

ViestiLähetetty: 2011-10-28 20:24:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

voivoi kirjoitti:
En ehkä suuna päänä ole ollut,mutta jos kelpaa niin kerron mikä sapettaa.Olen syönyt vt-ohjeiden mukaisesti enkä ole ns.roskaruuan tai höttöhiilareiden,en limujen,jäätelön tai karkkien suurkuluttaja ollut ikinä.Sokeripussikin kesti pari vuotta kaapissa helposti

........................On vaikea ymmärtää miksi ihmiset joiden kuuluisi välittää ja huolehtia kansalaisen hyvinvoinnista,kehtaa ummistaa silmänsä kerta toisensa jälkeen ja tuomita ihmiset jotka ovat saaneet suuren helpotuksen omaan elämäänsä.Joo,en lähtis päätä silittelemään sinne vt-puolellekaan.

Uusitupahan sanoi eilen, että on tärkeämpääkin tekemistä...

ViestiLähetetty: 2011-10-29 13:01:23 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Epätietoinen kirjoitti:
Katsoin A-Talkin 27.10.2011. Minua jäi vaivaamaan väite, että karppauksesta tulee hyvä olo. Millainen hyvä olo purkautuu netissä ja erityisesti täällä karppausfoorumilla agressioina tutkijoita, thl:ää ja niitä vastaan, jotka eivät karppaa? (Ihminen, jolla on hyvä olo ei yleensä käy toisten kimppuun sen enempää fyysisesti kuin sanallisestikaan.) Voidaanko tämän perusteella epäillä, että vähähiilihydraattinen ruokavalio saattaa aiheuttaa joissakin tapuksissa hyvän olon lisäksi myös aggressioita?

Mikä on karppaajien käsitys asiasta. Ja haluan nyt mielipiteitä ihmisiltä, jotka ovat olleet tällä foorumilla äänekkäästi ja ilkein sanakääntein haukkumassa mm. Puskaa ja Uusitupaa? Kumman te olette karppauksesta saaneet: hyvän vai aggressiivisen olon?

Ensinnä: Jos olisit halunnut mielipiteitä etkä riitaa, olisit varmaan postittanut tämän tuonne vierailijoihin että kiistapalstalle.
Joten taidat elää aika runsailla hiilareilla sinäkin?

Karpeilla ei pääsääntöisesti ole mitään aggressioita niitä vastaan, jotka eivät karppaa.
Enimmäkseen sääliä tunnemme varsinkin sairaita ja heikkoja ei-karppeja kohtaan.

Hiilihydraattien vaikutus aggressioihin näkyy parhaiten asiakeskustelua välttävän Uusituvan (ja valitettavasti myös useammankin vegaaniaktivistin) kannanotoissa. Noissa piireissä se tehdään jopa muutenkin kuin sanoina. Ensiksi tulee mieleen Puskan kirjajovio Kansanterveyslaitoksen edessä parikymmentä vuotta sitten. Ja sitten Lierre Keithin tsilikakukutus julksisessa tilaisuudessa - jota tuon jälkeen todella monella vegaanipalstalla vuolaasti kiiteltiin...

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2011-10-29 13:07:14 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Minäkin epämääräisesti säälin ei-karppeja silloin, kun muistan, että heitäkin on. En heillä yleensä päätäni vaivaa. Sensijaan kansanterveydestä leipänsä tienaaville olen ollut käärmeissäni ja mielestäni ovat sen ansainneet. Toisaalta nyt tämän viimeisen mediakohun jälkeen tunnelmat on sinnekin päin hieman säälivät.

ViestiLähetetty: 2011-10-31 11:23:09 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Nii, jos joku valittaa ruokavaliosta, ni kait sitä siihe joteki reagoi, kun karppeja syytetää nyt kaikesta... mistä vaa mielee juolahtaa. :evil:
Ja muute on hyvä olo, kun ei tartte enää laihuttaa eikä ole pelkoa lihomisestakaan.

ViestiLähetetty: 2011-10-31 21:29:06 
els kirjoitti:
Ensinnä: Jos olisit halunnut mielipiteitä etkä riitaa, olisit varmaan postittanut tämän tuonne vierailijoihin että kiistapalstalle.
Joten taidat elää aika runsailla hiilareilla sinäkin?

Yritätkö sanoa tuolla, että haluan riitaa, jos elän runsailla hiilareilla? Hieman omituisesti ajateltu, jos mitään aggressioita ei ole...

ViestiLähetetty: 2011-10-31 21:41:32 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

Ei toisten tarkkailu vaadi aggressioita. Hyvä tai edes riittävän hyvä havaintokyky riittää pitkälle :smt026

ViestiLähetetty: 2011-10-31 21:44:54 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Ei vaan lähetit aloitusviestisi taistelutantereelle. :)

ViestiLähetetty: 2011-11-01 17:39:29 
Poissa
sintti
sintti

Voidaanko tämän perusteella epäillä, että vähähiilihydraattinen ruokavalio saattaa aiheuttaa joissakin tapuksissa hyvän olon lisäksi myös aggressioita?

Olen väärä henkilö vastaamaan sinulle, koska rekisteröidyin eilen (31.10). En ole tietoisesti karppaaja, vaan "kaikkea kohtuudella" linjalla.
Olen saanut näiden kahden päivän aikana näiltä "himo-karppaajilta" ainoastaan negatiivista palautetta. Alkaa tuntua siltä, että täällä ihmiset ovat ahdistuneita ylipainoisia köyhiä viisastelijoita ja vielä agressiivisiä. Katsotaan olenko ensilukemalta väärässä???

Motto: Tee se tänään, huomenna et ehkä pysty........

ViestiLähetetty: 2011-11-01 18:00:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

PeeBlizzard kirjoitti:
Voidaanko tämän perusteella epäillä, että vähähiilihydraattinen ruokavalio saattaa aiheuttaa joissakin tapuksissa hyvän olon lisäksi myös aggressioita?

Olen väärä henkilö vastaamaan sinulle, koska rekisteröidyin eilen (31.10). En ole tietoisesti karppaaja, vaan "kaikkea kohtuudella" linjalla.
Olen saanut näiden kahden päivän aikana näiltä "himo-karppaajilta" ainoastaan negatiivista palautetta. Alkaa tuntua siltä, että täällä ihmiset ovat ahdistuneita ylipainoisia köyhiä viisastelijoita ja vielä agressiivisiä. Katsotaan olenko ensilukemalta väärässä???

Ei kannata ruveta epäilemään, kun katot missä osiossa viesti on. Taistelutantereelle tulee kaikkein provosoivimmat viestit ja niitä kommentoidaan sen mukaan, eli käytännössä kaikkia trolleina. Eli tän osion perusteella ei kannata vielä omaa mielipidettä muodostaa :)

ViestiLähetetty: 2011-11-01 18:04:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

PeeBlizzard kirjoitti:

Hei PeeB. Kävin lukemassa toisessa ketjussa sinun aloituksesi ja kyllä täytyy sanoa, että itse aiheutit sen, miten sinuun on suhtauduttu. Jos keskustelutaitosi on tyyliä

"En tarvitse näitä sivustoja oman elämän/ruuan valintaan, voihan täällä keskustella
fanatikkojen kanssa."

Tai:

ook kirjoitti:
Kuka käski syödä kilon juustoa viikossa??? Kilo juustoa viikossa on varsinainen nälkäkuuri.
Oisit sä varmaan voinu sen juuston lisäks syödä jtn muutakin, aika yksipuoliselta sun ruokavalio vaikuttaa. Kai sä nyt nykysin kuitenkin syöt muutaki kuin sitä oliiviöljyä?

*pat pat*

"Taitaa sinunkin älykkyysosamäärä olla alle 60, joten se siitä"

Joten miten voit odottaa, että sinuun suhtauduttaisiin asiallisesti.... Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.... pätee tähänkin.

ViestiLähetetty: 2011-11-01 18:32:16 
Epätietoinen kirjoitti:

Hyvän ja rauhallisen olon. Minua harmittaa, että Puska, Fogelholm, Uusitupa ja muut Strandbergit, jotka ovat siellä pääkallopaikalla vastaamassa niistä käsityksistä ja ohjeistuksista, joilla suomalaisia opastetaan terveelliseen elämään, käyttävät valtaansa väärin.

Me olemme omassa elämässämme, empiiriseen kokemukseen perustuen todenneet virallisen ruokaohjeen itsellemme epäterveelliseksi. Olemme sairastuneet siitä monin eri tavoin. Me tiedämme, että on lääkäreitä ja tutkijoita, ja paljon tutkimustuloksia, joissa ruokavaliomme todetaan hyväksi ja terveelliseksi. Toinen voi virallisella suosituksella hyvin, eikä siinä mitään, me olemme yksilöitä.

Se mikä meitä (tai ainakin minua) eniten harmittaa, on, että Suomessa on valtava lihavuus- ja diabetesepidemia, eikä meidän omaa kokemustamme, eikä tätä kokemusta puoltavia tieteellisiä tutkimustuloksia oteta vakavasti. Meidät leimataan näiden ylintä ravitsemusohjeistusvaltaa käyttävien viranomaisten ja asiantuntijoiden (joiden palkan ME maksamme) taholta uskovaisiksi, hörhöiksi, hitaiksi, uusymmärtämättömiksi ja ties miksi. Kuka siis on aggressiivinen?

Jos tämä kriittisyys tulkitaan aggressiivisuudeksi, niin vika on kyllä ihan siellä tulkitsijan päässä. Me haluamme, että kaikilla meidän kanssa samanlaiset geenit omaavilla (vilja+hiilihydraatit eivät käy) suomalaisilla olisi pääsy terveelliseen ja ihmisarvoiseen elämään tämän ruokavalion kautta. Lihavuus- ja diabetestilastoista päätellen se luku ei ole ihan pieni.

Minun puolestani niitä nykyisiä ruokavalio-ohjeita ei tarvitse muuttaa, kunhan esim. diabeetikot saavat asiallista ohjeistusta vhh:sta, kuten Ruotsissa laki velvoittaa. Täytyy olla vaihtoehtoja. Kuten Uusitupa itsekin sanoo, yksi ruokavalio ei sovi kaikille. Ei sovi se virallinen ohjeistuskaan. Nyt siellä tiedon portilla näyttää meidän näkökulmastamme olevan valtaansa väärin käyttäviä ihmisiä, joille on tärkeämpää oman auktoriteetin ja arvovallan säilyttäminen, kuin ihmisten terveys.

Minä en hauku ilkeästi. Tämä on minun rauhallisessa mielentilassa kirjoittamani näkemys tästä asiasta. Voin olla sarkastinen ja viljellä mustaa ja huonoa huumoria täällä vertaistukipalstalla, en riehu ympäri nettiä tai iltapäivälehtiä huutelemassa, että virallisterveellinen ruokavalio ja leipä tappaa. Huumori on kuitenkin vain selviytymiskeino siitä turhautumisesta, jota meillä monilla on tätä virheellistä ja puutteellista ravintovalistusta vuosikausia seuratessamme. Tietoa olisi, mutta sitä ei haluta jakaa. Kasvatusalan ihmisenä se on mielestäni niin epäeettistä ja ihmisarvoa halveksuvaa kuin olla ja voi.

ViestiLähetetty: 2011-11-01 18:32:53 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

:lol: :lol: Köyhyyden tunnustan (pätkätöitä tekevä opiskelija) ja viisastelunkin ajoittain, mutta aggressiivisuutta (se tosiaan kirjoitetaan kahdella g:llä, ja fanAAtikko muuten kahdella a:lla. Oliks tää nyt sitä viisastelua niinku?) ja ylipainoisuutta en. Mutta tekeehän se toki kaksi neljästä :lol: (EDIT: eiku jaa, piti olla ahdistunutkin vielä. Ei kyllä osu sekään, enempi huoleton heinäsirkka olen minä, joskus vähän liiaksikin...)

Mikä muuten on himo-karppaaja? Erityisen himokas karppi? :lol:

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-11-01 18:38:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nightfall kirjoitti:
:lol: :lol: Köyhyyden tunnustan (pätkätöitä tekevä opiskelija) ja viisastelunkin ajoittain, mutta aggressiivisuutta (se tosiaan kirjoitetaan kahdella g:llä, ja fanAAtikko muuten kahdella a:lla. Oliks tää nyt sitä viisastelua niinku?) ja ylipainoisuutta en. Mutta tekeehän se toki kaksi neljästä :lol:

Fanaatikko kirjoitetaan kyllä kolmella aalla

ViestiLähetetty: 2011-11-01 18:42:04 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Jussuboy kirjoitti:
Nightfall kirjoitti:
:lol: :lol: Köyhyyden tunnustan (pätkätöitä tekevä opiskelija) ja viisastelunkin ajoittain, mutta aggressiivisuutta (se tosiaan kirjoitetaan kahdella g:llä, ja fanAAtikko muuten kahdella a:lla. Oliks tää nyt sitä viisastelua niinku?) ja ylipainoisuutta en. Mutta tekeehän se toki kaksi neljästä :lol:

Kyllä vain, mutta sanan toisessa tavussa niitä on kaksi. Vieläkö viisastellaan lisää? :mrgreen:

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-11-01 18:54:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nightfall kirjoitti:
Jussuboy kirjoitti:

Kyllä vain, mutta sanan toisessa tavussa niitä on kaksi. Vieläkö viisastellaan lisää? :mrgreen:

Antaa mennä vaan, tää on taistelutanner!

ViestiLähetetty: 2011-11-01 19:14:01 
Poissa
sintti
sintti

Ojis kirjoitti:
PeeBlizzard kirjoitti:

Hei PeeB. Kävin lukemassa toisessa ketjussa sinun aloituksesi ja kyllä täytyy sanoa, että itse aiheutit sen, miten sinuun on suhtauduttu. Jos keskustelutaitosi on tyyliä

"En tarvitse näitä sivustoja oman elämän/ruuan valintaan, voihan täällä keskustella
fanatikkojen kanssa."

Tai:

ook kirjoitti:
Kuka käski syödä kilon juustoa viikossa??? Kilo juustoa viikossa on varsinainen nälkäkuuri.
Oisit sä varmaan voinu sen juuston lisäks syödä jtn muutakin, aika yksipuoliselta sun ruokavalio vaikuttaa. Kai sä nyt nykysin kuitenkin syöt muutaki kuin sitä oliiviöljyä?

*pat pat*

"Taitaa sinunkin älykkyysosamäärä olla alle 60, joten se siitä"

Joten miten voit odottaa, että sinuun suhtauduttaisiin asiallisesti.... Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.... pätee tähänkin.

Kuka tän "vit.....n" aloitti, minäkö??
En ole tosikko, mutta ymmärrän jos vit....aan

Motto: Tee se tänään, huomenna et ehkä pysty........

ViestiLähetetty: 2011-11-02 00:25:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lainaa:
Kuka tän "vit.....n" aloitti, minäkö??
En ole tosikko, mutta ymmärrän jos vit....aan

muttet ymmärrä jos itse v....et?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00