Elune kirjoitti:
Ari kirjoitti:
ELI voit sanoa että syövät vähempi "sitä" ruokaa mitä syövätkin ja helpointa on karsia vaikka ne turhat hh pois. (pullat, limsat, karkit, suklaat, sokeri jogurtit, sipsit, keksit, kaakut... yleensä sokeria paljon sisältävät tuotteet.)
olen eri mieltä. Jos ruokavaliolla on itsensä huonoon kuntoon saanut, ei se auta että vähentää siitäkin vähästä. Jos olisin tuon tehnyt entisestä ruokavaliostani JÄLJELLE EI OLISI JÄÄNYT MITÄÄN. On ihan fiksua syödä. Minulle laihtumisessakin ensisijaisen tärkeetä on saada kalorit tarpeeksi YLÖS että kroppa tajuu luopua vanhastaan. Kalorien rajoitus (tietämättä tarkalleen mitä tekee) ei todellakaan toimi, koska se johtaa ennen pitkään nälkään, ja aiheuttaa elimistöllle stressiä joka estää tehokkaasti kaiken laihtumisen.
Enkä ollenkaan ymmärtänyt kommenttiasi siitä ettei ole mitään väliä mitä syö. Laihtumisen kannalta ehkä, muttei terveyden. Ja AP kuitenkin välittänee veljensä perheen terveydestä?
Mulla oli muutama vuosi sitten sellainen homma että miinuskaloreilla mentiin melkein 2 kk ja mitään painonpudotusta tai vyötärön kapnemista ei tapahtunut. Matematiikka ei toiminut minun kohdalla. Punnitsin kaiken mikä meni kurkusta alas ja sykemitarilla seurasin kulutusta.
Mikäli minä vain vähentäisin annoksia ja söisin suositusten mukaan hiilareita niin voi sitä kiukkua ja jatkuvaa nälkää
Minulla, niin kuin monella muullakin, hh rajoitus on ainoa keino taistella himoja vastaan.
Kalorit tarpeeksi ylös oli hyvin sanottu. Mullakin on ikää jo + 50 ja kroppa ei luovu läskeistä millään. Olen ollut kova syömään leipää aikoinaan. Olen jojoillut koko aikuisiän ja "saavuttanut" parhaimmillaan 117 kg painon. Sitten vhh:lla, ja nimenomaan hh karsiminen kunnolla, on alentanut painoni 105 kiloon. Alku vuodesta sain pudotettua 112----> 105 kun nostin kaloreita niin että olin 500-1000 kaloria miinuksella.
Vt valiolla toi sama juttu ei toiminut.
Mieletäni kaloriteoria on suuntaa antava, varsinkin minun ikäiselle ukolle.
Se että pitäis vain vähentää annoksia on todella vaikeeta jos syö hh reilusti, sillä mieliteot ja nälkä ovat kokoajn mielessä.
Hiilarit vaikuttavat väsyttävästi. Olen nyt ollut viikon 20 gr hiilareilla ja paino on pudonnyt pari kg ja olen super pirteä koko päivän ja olen pari yötä nukkunut 8 tuntia, mikä on minulle todella paljon. viime yö ilma herätyksiä
No joo, tällä viestilläni tarkoitan että minulle ei sovi runsaiden hiilareiden syönti. jokainen voi kokeilla mikä parhaalta tuntuu. Mutta esimerkki perheen väsymiskohtaukset iltaisin, sehän on kun mun päiväkirjasta vt ruokavaliolla
Kalorien rajoitus (tietämättä tarkalleen mitä tekee) ei todellakaan toimi, koska se johtaa ennen pitkään nälkään, ja aiheuttaa elimistöllle stressiä joka estää tehokkaasti kaiken laihtumisen.100% samaa mieltä olen minä

kokemuksen kautta opittu
suloista Sunnuntaita kaikille.