karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-23 07:12:23

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-25 13:54:56 
Ite tykkään eniten voisarvesta. Voi halutessaan täyttää suolaisella tai makealla. Aamiaiseksi söin pari sarvea kanamunalla ja katkarapumajoneesilla kaffeen kera ja just äsken meni jälkkäriksi pari sarvea mansikkahillotäytteellä, jälleen kaffeen kera. Njam.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-25 15:40:58 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-08-16 20:41:10
Viestit: 435
voisarvi kirjoitti:
Ite tykkään eniten voisarvesta. Voi halutessaan täyttää suolaisella tai makealla. Aamiaiseksi söin pari sarvea kanamunalla ja katkarapumajoneesilla kaffeen kera ja just äsken meni jälkkäriksi pari sarvea mansikkahillotäytteellä, jälleen kaffeen kera. Njam.

Minkä jälkkäriksi? Mitä kahvia?

_________________
"Futis on vienyt monta hyvää ryyppymiestä!"
"Joka seuraa muotia, kadottaa oman itsensä"(JR)
I hate hit music only!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-25 15:48:35 
heradi kirjoitti:
voisarvi kirjoitti:
Ite tykkään eniten voisarvesta. Voi halutessaan täyttää suolaisella tai makealla. Aamiaiseksi söin pari sarvea kanamunalla ja katkarapumajoneesilla kaffeen kera ja just äsken meni jälkkäriksi pari sarvea mansikkahillotäytteellä, jälleen kaffeen kera. Njam.

Minkä jälkkäriksi? Mitä kahvia?


Rillattua possun ulkofilettä (200g), maustevoita, uusia perunoita (5 kpl), voita, tilliä, fetasalaattia, oliiviöljyä. Presidenttiä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-25 18:39:44 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Mistä löysit oikeita voisarvia?
Ostelin niitä jokunen vuosi sitten herkkuaamiaisille, mutta sitten menivät ja vaihtoivat voin kasvirasvaan.
Eron maistoikin niin ikävän hyvin että tuli tarkistettua uudennäköisen pussin tuoteseloste.

Vaikka jooei, eipä niitäkään viljatuotteita ole kaivannut täällä enää kukaan tänä vuonna.
Tuntuu että melkein joka toinen päivällissapuska nousee kategoriaan "taas kerran paras karppiruoka". Eivätkä ne edes ole mitään kummoisia.
Ihan vaan tavallisista mutta kunnollisista raaka-aineista (johonkin hyvään elukkarasvaan) valmistettuja.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 08:02:36 
Lidlistä ostan vasta paistettuina. En tiedä onko noissa voita vai margariinia eikä edes kiinnosta, koska ovat niin älyttömän hyviä ja hintaakin vain 39 senttiä/kpl.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 08:36:42 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki
Avatar

Liittynyt: 2004-05-20 06:07:25
Viestit: 47843
Minäkin pidin montaa margariini- ja sahajauhopohjaista "herkkua" herkkuina, kunnes makynystyröille annettiin mahdollisuus valita :)

Kesämatkalla tuli viime viikolla kerran maistettua margariiniakin, kun tarkistin, oliko ostoleivän valkoinen leivänpäällys tuorejuustoa.
Ei ollut tuorejustoa ei, ja onneksi vain hipaisin maun sormenpäästä. Ei meinannut mokoma maku edes kahvilla ja päällisillä kadota.
(.. ja jooei, ei todellakaan tarvinnut syödä sitä leipää...)

******
Ja takaisin aiheeseen:
Se on NIIN väärin, etteivät nykyiset suomalaiset pääse koskaan maistamaan perinneruokiamme niiden aidossa muodossaan.
Rypsittöminä ja vanhakanataisen täysrasvaisina versioina ne maistuvat upeilta, niin tavissuomalaisille kuin ulkomaalaisillekin, olen huomannut.

_________________
Erkki terveys- eko- ja eettisistä syistä. Tyyli täällä, kliks
Ei eläinkään pysy terveenä jatkuvasti vaihtelevalla sapuskalla.
We are 90% microbes and 10% human.
Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 09:11:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2011-02-08 19:26:18
Viestit: 151
Onko voisarvi karppiruokaa?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 09:17:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2005-04-03 15:26:52
Viestit: 5440
Nääh, joku on halunnu tulla kokeilemaan, josko täällä alettais tappelemaan. Huono yritys.

Mutta itse kysymykseen, kunnollinen kaalilaatikko taitaa olla meikäläisen suosikki. Taikka sellainen keitto johon tulee tomaattipohja (saa tehdä alusta loppuun itse jos haluaa, mutta purkillinen paseerattua tomaattia ajaa asian myös), paljon sipulia, pilkottua chilia, valkosipulia, oliiveja, suolakurkkua ja proteiinilähteenä mitä itse haluaa. Tonnikala on hyvä, samoin makkarat, mutta tuohon nyt voi laittaa mitä mieli tekee. Myös porkkanaa ja muita kasviksia voi pilkkoa sekaan. Mausteeksi suolaa ja yrttejä, esim. basilika tai välimerensekoitus.

p.S. Voisarvi on hyvää ja jos ei viljat aiheuta ongelmia niin mikäs niitä aina kohtuudella joskus syödessä. :)

_________________
huh'


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 09:26:15 
Poissa
voipallo
voipallo

Liittynyt: 2006-01-03 14:37:31
Viestit: 13162
Munakoisosta tehdyt paistokset, voin ja timjamin alla grillattu munakoiso ja tietysti kananmunat majoneesin kera.

_________________
“To be is to do - Socrates
To do is to be - Sartre
Do Be Do Be Do - Sinatra”

― Kurt Vonnegut


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 09:59:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-29 13:02:56
Viestit: 7987
Savukala on hyvää. Tykkään eniten savusiiasta, koska se on mainiota salaateissa, kasvisten kanssa ja ihan vaan sormiruokana.
Jälkkäreistä tuohon kermavaahto-ruokajugu-marja/hedelmäsysteemiin ei kyllästy ikinä. Noi smoothiet on näin kesällä kivoja ja miksei talvellakin. Pitäis hankkia kunnon koneet noihin jälkkäreihin, itse teen ne ihan vaan vatkaimella ja bamixilla.
Leivonnaisista mielenkiintoisin on tuo mutakakku. Yritän päästä täydelliseen yhdistelmään ja saavuttaa sen mutakakkumaisterin tittelin. :)


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 12:02:28 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2011-09-15 11:49:55
Viestit: 122
Karppilasagne :P
Hiidenuhman keittiön "pasta"levyjä. Pekonisilpulla, tabascolla, tomaattimurskalla ja grillatulla paprikalla maustettua jauhelihaa. Paksua juustokastiketta. Voi pojat oli hyvää, eikä hiiliä nimeksikään. Lisukkeeksi tuoresalaattia.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 12:26:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-11 17:45:52
Viestit: 1276
Viimeksi tuli vedettyä urakalla croisantteja kun olin ystävättären luona Belgiassa. Aamulla oli aina just korttelileipomosta haettuja tuoreita sarvia pöydässä.

Omaan makuun croisant ei kaipaa mitään väliin eikä päälle. Se nautitaan ihan sellaisenaan. Sisuksen kuuluu olla sitkasta, pinnan rapeaaä. Ei missään nimessä toisinpäin.

Paras karppiruoka? No hyvä jauhispihvi maustevoilla kera fetasalaatin, Eofiksen mussaka.. eos. Paras ruoka ylipäätään on joku karppiruoka.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-07-26 15:19:40 
Poissa
Herkkusuukarppi
Herkkusuukarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-08-05 22:50:49
Viestit: 10793
=P~
Hirvenlihaa sipulin, lantun, porkkanan ja voin kera, ehkä Koskenlaskijaaki (nestettä tietty oman maun mukaan, mä käytän ihan vettä+mausteita) leivinuunissa yön yli haudutettuna.
Ei oo parempaa =P~


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-08-03 08:49:56 
Tarkistin: Lidl'issä paistetuissa voisarvissa käytetään voita. Pötkylät tulevat paistoa vaille valmiina niinkin läheltä kuin Ranskasta (eli ovat lähes lähiruokaa).


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-08-16 07:10:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-08-25 20:07:10
Viestit: 1967
Jauhelihapihvi. Suoraan kaupan jauheliharasiasta taputellaan pihvi, ripotellaan suolaa päälle ja paistetaan kunnon kökkäreessä voita, pihvi saa jäädä sisältä punaiseksi varsinkin naudan paistijauhelihasta tehtynä. Pihvi kaadetaan pannusta lautaselle siten että paistorasvat tulee mukaan, ilman niitä pihvi on kuin pilvinen päivä ja talo ilman aitan polulla astelevaa emäntää.

_________________
"Jos ihminen jaksaa tarpeeksi pitkään syödä suositusten mukaan pelkkää kasvirasvaa, hän lakkaa ehkä joskus tuottamasta kovapahaeläinrasvaa ja muuttuu rypsiksi tai muuksi vihannekseksi." Traanitapiiri


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-08-20 08:35:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Liittynyt: 2011-07-19 16:21:53
Viestit: 341
Tomaattikeitto, tulee sipulia, tuoretta basilikaa ja timjamia, valkosipulia ja inkivääriä. Tietysti tomaattimurskaa ja loraus kermaa.

Lisukkeeksi pannulla väritettyä grillijuustoa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-08-30 17:12:50 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-05-17 11:35:56
Viestit: 27
els kirjoitti:
Ja takaisin aiheeseen:
Se on NIIN väärin, etteivät nykyiset suomalaiset pääse koskaan maistamaan perinneruokiamme niiden aidossa muodossaan.
Rypsittöminä ja vanhakanataisen täysrasvaisina versioina ne maistuvat upeilta, niin tavissuomalaisille kuin ulkomaalaisillekin, olen huomannut.


Kaupan karjalanpiirakat on kasvirasvaisia, huh huh..! Joskus tekee mieli kunnollisia sellaisia munavoin kera, ja silloin leivon itse. Mielettömän ihana tuoksukin tulee voilla voidelluista piirakoista, nam!

Paras karppileipä on minusta toistaiseksi ollut Mantelileipä. Mutta parasta ruokaa en osaa sanoa, kunnon oikea ruoka on hyvää.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-08-30 17:16:32 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Parasta on mahdoton valita, kaikki karppiruoka on hyvää ja kokeilemalla uusia pöperöitä, löytyy aina toinen toistaan parempia..

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-09-03 00:33:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-11-29 13:02:56
Viestit: 7987
Tuo mutakakku on ja pysyy vaan suosikkina, koska se on suklaita vaihdellen niin monipuolinen ja sitä on hauska tehdä. Nytkin olen aivan ähkynä vielä vaikka söin sitä iltapäivällä. On se kyllä tuhtia tavaraa ja se vaatii kaverikseen vielä kunnon kauhallisen kermavaahtoa (ja marjoja). En tarjoa sitä koskaan samana päivänä, vaan vasta pakastamisen kautta, koska siten se tiivistyy kivasti ja on ehdottomasti kylmänä parempaa. Seuraavaksi yritän löytää ihanteellisen lisukkeen kermavaahdon kanssa tai sen tilalle. \:D/


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Paras karppiruoka?
ViestiLähetetty: 2012-09-03 06:21:18 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liittynyt: 2011-05-09 07:17:02
Viestit: 15270
Luomukananmuna.

_________________
Vuodesta 2011
Ihmiseläimen lajinmukainen ruokavalio
En ole vielä pudonnut.

Once you have been taught to think, it's hard to stop.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)