karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-05 18:07:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-04-11 03:15:36 
Poissa
sintti
sintti

Tunnen itseni usein kusetetuksi ja ääliöksi kun shoppailen karppimuonaa. Kun katsoo hintoja niin huomaa, että tavalliselle jengille, on tarjolla koko ajan kaikkea hyvää safkaa ihan pikkurahalla, kun vertaa siihen mitä ite ostoskoriin laittaa. Mulle tuli herätys kun ajattelin ostaa jotain lihaa ja katoin hintoja ja tulin vilkaiseeksi eineslaariin: lihapullat 400g 0,89e!! Aika halpaa! Teki mieli, mutta muistikinkin olevani karppi ja menin zekkamaan aitoja lihatuotteita..katsoin naudanlihapaketin hintaa 400gr 2,99e!!! Olihan toi tiedossa jo mutta silti jäin miettimään ja kysyin itseltäni " Am I a fool", ja kyllä musta todella tuntu siltä kun se jauhelihan ostin.

Eikä toi nyt ole ainoo esimerkki eikä paras mahdollinen kun kyseessä on kaksi täysin eri tuotetta, mutta pahempiakin löytyy. Esim joku turkkilainen jugurtti maksaa yli tuplasti sen minä marja/hdelmä jugu. Voiko rasvasempiversio olla tosiaan niin paljon kalliimpaa?

On totaalisen väärin et hiilarimässääjät saa kaikkee herkkuu halvalla. mutta karppajia verotetaan olan takaa säälittä vain sen takia et kauppiaat tietää et ne hölmöt maksaa mitä tahansa et voi noudattaa diettiään....

ViestiLähetetty: 2012-04-11 03:21:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Aika usein kyse on siitä että karppaaja käyttää täyttä ainetta ja halvemman ostaja saa täyteineita enemmän kuin kunnon ruokaa. Eli hinta/laatu kannattaa pitää mielessä, eikä vain tuijottaa lihapullaa= lihaa, pullaa?
Ja herkkukin on varsinainen käsite, nyt useamman karppivuoden jälkeen herkkua on kunnon ruoka, itse tehtynä alusta alkaen, ei täyte- tai lisäaineilla ympätty, mainostettu mukaherkku, vaan aitoja aineksia sisältävä ruoka, jonka isoäitini ja hänenkin isoäitinsä vielä ruoaksi tunnistaisi.
JK Siis ne joita kusetetaan, ovat joitain muita kuin karppajia.

viewtopic.php?f=11&t=62947&start=1485

Fac ut vivas.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 05:00:23 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Diesel, siepä se sanoit. :wink:
Mitkä on ennen maistunu "herkuilta", ei maistu enää miltää, eikä tee edes mieli kokeillakaa.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 05:28:01 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Valmislihapyörykät herkkuja? :shock: :shock: :shock: :smt078

ViestiLähetetty: 2012-04-11 07:12:12 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

AlienMass kirjoitti:
Tunnen itseni usein kusetetuksi ja ääliöksi kun shoppailen karppimuonaa. Kun katsoo hintoja niin huomaa, että tavalliselle jengille, on tarjolla koko ajan kaikkea hyvää safkaa ihan pikkurahalla, kun vertaa siihen mitä ite ostoskoriin laittaa. Mulle tuli herätys kun ajattelin ostaa jotain lihaa ja katoin hintoja ja tulin vilkaiseeksi eineslaariin: lihapullat 400g 0,89e!! Aika halpaa! Teki mieli, mutta muistikinkin olevani karppi ja menin zekkamaan aitoja lihatuotteita..katsoin naudanlihapaketin hintaa 400gr 2,99e!!! Olihan toi tiedossa jo mutta silti jäin miettimään ja kysyin itseltäni " Am I a fool", ja kyllä musta todella tuntu siltä kun se jauhelihan ostin.

Eikä toi nyt ole ainoo esimerkki eikä paras mahdollinen kun kyseessä on kaksi täysin eri tuotetta, mutta pahempiakin löytyy. Esim joku turkkilainen jugurtti maksaa yli tuplasti sen minä marja/hdelmä jugu. Voiko rasvasempiversio olla tosiaan niin paljon kalliimpaa?

On totaalisen väärin et hiilarimässääjät saa kaikkee herkkuu halvalla. mutta karppajia verotetaan olan takaa säälittä vain sen takia et kauppiaat tietää et ne hölmöt maksaa mitä tahansa et voi noudattaa diettiään....

Riippuu siitä tietty mitä pitäää hyvänä ruokana ja mitä herkkuna. Valmisruuat ei oo mulle hyvää ruokaa vaan täyttä skeidaa ja mun herkut on eriä kuin vt-syöjän. Mä haluan syödä mahdollisimman luonnollista ja terveellistä ruokaa. Vt-syöjiä tässä kusetetaan ei meitä karppeja jotka ymmärretään hyvän laadukkaan ruuan päälle.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-04-11 07:58:58 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen entisessä syntisessä elämässäkin ollut laskutaitoinen. Laskeppa huviksesi valmislihapullien sisältämän lihan kilohinta.
Ja laske paljon oma tekemänä maksavat. Siis teet itse lihapullia jotka valmiina painaa kilon ja vertaat kiloon einespullia.
Ja katso että molemmissa on sama lihapitoisuus. Laadusta en sano mitään.

Kyllä se on aina kuluttaja joka maksaa, koska kaikki raha tulee loppukädessä kuluttajalta, mutta voi valita mistä maksaa...

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 08:46:30 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

No hyvänen aika! :lol: Lihassahan on ihan hirmuisesti enemmän ravintoa kuin eineslihapullissa. Samoin ajattelen jostain "tavallisesta" jogurtista. Ihan kusetustahan se nyt on maksaa joku 40 snt 2 dl kevytjogurttipurnukasta, josta saat tyyliin 10 kcal - pitkälle pötkii! :lol: Turkkilainen on sentään täyttä tavaraa! Sitä kilohintaa kannattaa suhteuttaa ravinteisiin ja kaloreihin, ei pelkkään volyymiin. :D

muoks. Ja kevytjuustot maksaa (vähintään) saman verran kuin oikeatkin - vähemmän tavaraa samalla rahalla! :smt005

ViestiLähetetty: 2012-04-11 09:09:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ja vt:läisiä viedään kuin pässiä narussa...
Ensin " ruokaa " ja päälle activiaa, vitamiineja, hivenaineita ym ravintolisiä. Karpit syö nämä ruuassa.

En se minä ollut ja siksi toiseksi se oli vahinko.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 09:13:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Joku täällä kerran hienosti kirjoitti jotenkin tähän tapaan: Ennen kevyttuotteita kutsuttiin korvikkeiksi, ja ne olivat vähän noloja. Nykyään ihmiset maksaa niistä korvikkeista aidon tavaran hinnan ellei enemmänkin.

.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 09:23:41 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Siperia kirjoitti:
muoks. Ja kevytjuustot maksaa (vähintään) saman verran kuin oikeatkin - vähemmän tavaraa samalla rahalla! :smt005
Ja jatketaan vielä: kevytlevitteet maksaa (vähintään) saman verran kuin voi. Tai jos verrataan vaikka täysrasvaiseen margariiniin, niin kevytmargariini maksaa samanverran, vaikka siihen on vain lisätty vettä ja sakeuttamisaineita eli lantrattu. Sama useimmissa tuotteissa, mistä on rasvaa vähennetty... Imho SE on kusetusta.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 09:26:55 
iso isä kirjoitti:
Ja vt:läisiä viedään kuin pässiä narussa...
Ensin " ruokaa " ja päälle activiaa, vitamiineja, hivenaineita ym ravintolisiä. Karpit syö nämä ruuassa.

No jaa, kyllä täällä karppilassa tuo (turhien) lisäravinteiden käyttö näyttää olevan vähintäänkin yhtä yleistä kuin valtaväestön joukossakin. Yhdessä sun toisessa viestissä/allekirjoituksessa vilahtaa iHerb ja esim. d-vitamiinipillerit ovat saaneet lähes kaikkivoivan statuksen :D

ViestiLähetetty: 2012-04-11 10:05:25 
Siperia kirjoitti:
Ja jatketaan vielä: kevytlevitteet maksaa (vähintään) saman verran kuin voi. Tai jos verrataan vaikka täysrasvaiseen margariiniin, niin kevytmargariini maksaa samanverran, vaikka siihen on vain lisätty vettä ja sakeuttamisaineita eli lantrattu. Sama useimmissa tuotteissa, mistä on rasvaa vähennetty... Imho SE on kusetusta.

Oletko sattunut vertailemaan hintoja sen jälkeen, kun te karpppaajat ostitte viime vuoden lopussa voit kaupoista loppuun. Voin hinta on reaalimaailmassa nykyisin kalliimpi kuin kevytlevitteiden tai margariinin. (Niistä riittää hyviä tarjouksia.) Karppaajat ovat valmiita maksamaan voista millaisen kiskurihinnan tahansa. Oheiskärsijöitä tässä ovat valitettavasti vanhat mummot ja papat, jotka ovat voin käyttöön niin tottuneita, että eivät osaa siitä luopua.

Kyllä minä ainakin olen sitä mieltä, että markkinamiehet kusevat karppaajia molempiin silmiin melkoisella paineella. Itselleen voi toki uskotella muuta. Köyhillä ei ole nykyisin varaa karpata!

ViestiLähetetty: 2012-04-11 10:26:10 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nyt ei taas voi kun naureskella noille jutuille.

.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 10:27:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

K. Levite kirjoitti:
Köyhillä ei ole nykyisin varaa karpata!

Olen täysin eri mieltä kanssasi! Lueskele noita asiaan liittyviä keskusteluketjuja täältä, siellä on perusteluja yllin kyllin. Esimerkkinä; tein maanantaina ison kattilallisen kasvissosekeittoa parilla eurolla. Oletko laskenut paljonko mässyyn (karkit, limsat, sipsit ym) todellisuudessa kuluu rahaa eikä niistä saa kuin turvonneen olon ja finnejä naamaan. :)

ViestiLähetetty: 2012-04-11 10:33:32 
Kanada kirjoitti:
K. Levite kirjoitti:
Köyhillä ei ole nykyisin varaa karpata!

Olen täysin eri mieltä kanssasi! Lueskele noita asiaan liittyviä keskusteluketjuja täältä, siellä on perusteluja yllin kyllin. Esimerkkinä; tein maanantaina ison kattilallisen kasvissosekeittoa parilla eurolla. Oletko laskenut paljonko mässyyn (karkit, limsat, sipsit ym) todellisuudessa kuluu rahaa eikä niistä saa kuin turvonneen olon ja finnejä naamaan. :)

Karkit, limsat, sipsit? Ei köyhällä ole noihin varaa millään ruokavaliolla...

ViestiLähetetty: 2012-04-11 10:40:07 
Poissa
hihhulikarppi
hihhulikarppi

En mä ala ostamaa kaupasta halpaa paskaa sen takia että "köyhällä ei ole varaa". Aika huono tekosyy, IMHO. Elämä on (arvo)valintoja täynnä.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 10:55:20 
Tasan samaa mieltä nöffelin kanssa!

Entä kaikki se huono olo ja kivut ja lopulta kenties D2, eikö niiden lääkkeet ja hoito sitten myöhemmin maksa mitään.
Miksi ei syödä jo aiemmin kunnon ruokaa ja voida paremmin ja selvitä mahdollisimman kauan ilman lääkityksiä jotka tulevat sekä yksilöle että yhteiskunnalle kalliiksi.
Eikö olisi parempi satsata hyvään oloon vielä ensi vuosikymmenellekin kuin vaan tänään sen karkkipussin ja sipsien kanssa, :mrgreen: ne kun eivät edelleenkään liene ehdottoman tarpeellisia ruoka-aineita.

ViestiLähetetty: 2012-04-11 11:06:23 
Poissa
sintti
sintti

AlienMass kirjoitti:
Tunnen itseni usein kusetetuksi ja ääliöksi kun shoppailen karppimuonaa. Kun katsoo hintoja niin huomaa, että tavalliselle jengille, on tarjolla koko ajan kaikkea hyvää safkaa ihan pikkurahalla, kun vertaa siihen mitä ite ostoskoriin laittaa. Mulle tuli herätys kun ajattelin ostaa jotain lihaa ja katoin hintoja ja tulin vilkaiseeksi eineslaariin: lihapullat 400g 0,89e!! Aika halpaa! Teki mieli, mutta muistikinkin olevani karppi ja menin zekkamaan aitoja lihatuotteita..katsoin naudanlihapaketin hintaa 400gr 2,99e!!!

Hei, mietipä vähän, mitä sillä 89 sentillä olisit saanut siinä lihapullapaketissa. Pelkkää teollisuusjätettä, joka maistuukin ihan vain siltä itseltään! Ja sitä samaa jätettähän se koko eineslaari on täynnä.

Kokeilepa sitten tehdä lihapullia siitä kolmen euron lihapaketista. Paljonko syntyy? Entä maku? Tai ravintoarvot?

Kyllä se on ihan joku muu kuin karppi, jota "ruoka"kaupassa kusetetaan.

Viimeksi muokannut chiman, 2012-04-11 11:32:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
quotekorjaus

ViestiLähetetty: 2012-04-11 11:13:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kuva Miten karppia voidaan muka kusettaa, kun karppi tekee kaalista 0.55€ kilo ja smetanapurkista 1.29€ moneksi päiväksi ruuan, ja sinä syöt yhden päivän aikana vähintään sen yhden paketin niitä pierupullia???!!

ViestiLähetetty: 2012-04-11 11:39:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Oikeampi tapa ilmaista asia, vaikkakin vähän pitkä viestiketjun otsikoksi:

Kaikkia teollisten elintarvikkeiden ostajia kusetetaan kaupassa, olivatpa nämä elintarvikkeet sitten karppia tahi ei.

Raaka-aineet ovat yleensä kohtuuhintaisia mihinkään edes vähän käsiteltyyn elintarvikkeeseen verrattuna ja jos tyytyy primitiivikokkaukseen (pata- ja keittoruuat tai kaikki pannulle voihin paistumaan) niin ruuanvalmistus pilkkomisineen vie korkeintaan vartin. Se on sitten ihan eri asia, jos täytyy joka aterialle saada esim protsku erikseen, kypsennetyt vihannekset erikseen, salaatti erikseen ja vielä jälkiruoka. Itse en kokannut sillä tavoin ennen karppaustakaan, joten mitään muutosta ei ole tullut: Ruuanvalmistus vie korkeintaan vartin, poikkeuksena pitkään kypsytettävät ruhon osat, kuten lampaan niska (nam!), mutta edelleen se pilkkominen vie korkeintaan vartin. Sitten pata uuniin tai kattila liedelle ja muihin hommiin tunniksi-puoleksitoista.

Eivät muuten olleet varmaan yksin karppaajat, jotka hamstrasivat voin loppuun. Olivat pula-aika mentaliteetilla varustettuja ihmisiä (joiden joukossa ehkä oli sama prosentti karppaajia kuin väestössä muutenkin) jotka uskoivat kaiken mitä lehdet asiasta kirjoittivat. Kukas se tällä foorumilla kirjoittikaan kuulleensa kaupassa "on jo sata pakettia voita pakkasessa, mutta pitäisiköhän ostaa varmuuden vuoksi vielä lisää?" kaupassa sellaisen ihmisen suusta, jonka ostoskorissa oli ihan jotain muuta kuin karppiruokaa? Näin hämärästi muistelisin voipulan ajoilta.

Itse olen sitä mieltä, että sen minkä ruuassa säästää, sen lääkkeissä menettää. Niinpä en säästele ruokakuluissa yhtään ja lääkekulut ovatkin pyöreä nolla.

Ne ekan viestin lihapullat ovat muuten hämmentävä tuote: Paketin avatessa (olen joskus ollut liian lähellä kun joku muu avaa paketin) sieltä tulee sen luokan karmea löyhkä, etten ikipäivinä voisi kuvitella syöväni moista p**kaa. Olen oikeasti joutunut poistumaan huoneesta paetakseni ko. hajua.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 77 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 4 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00