Arvo Morkkis kirjoitti:
Mä oon tavannut sen yhden joka elävää ravintoa yrittäessään joutui idätysmahdollisuuksien puutteessa käytännössä fruitaristiksi. Hampaat meni, kolmessa kuukaudessa. Ehkä kookoksella, palmusaarella, vois onnata? Edes vähän kauemmin. Vai abortoiko silloin kookospalmuja? En oikein tiedä miten ne siemenet siellä.
Entäs ne olennot joiden ekologisen lokeron siinä palmun alla varastaa, kai niiden kuolematkin lasketaan
Pähkinät yms. siemenet (se kookospähkinä mitä kaupoista yleensä löytää on kivihedelmän siemen, siitä on vain poistettu ulompia kerroksia, jos oikein olen ymmärtänyt), joista itse siemen syödään ravinnoksi, eivät yleensä kuulu fruitariaanin ruokavalioon. Siementen tuhoutumista voi toisaalta tapahtua myös monien hedelmien tapauksessa hedelmälihaa pureskellessa, mutta sen voi ajatella välttämättömäksi hävikiksi.
Mitä tulee elintilan varastamiseen muilta, niin sitähän tekee lähes mikä tahansa eliö aina. Kuten sanottua, aina voi pyrkiä tekemään parhaansa vaikkei täydellisyyteen koskaan pääsisikään.
Hampaiden nopeaa lahoamista vaikuttaa tapahtuvan lähinnä raaoilla ja siten tai muuten happamilla hedelmillä. Netistä löytyy kaunishymyisiäkin tyttöjä, jotka ovat fruitanneet jopa vuoden.