| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://karppi.ninja/forum/ |
|
| Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sian? https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=4&t=64203 |
Sivu 1/3 |
| Julkaisija: | vhh-rebellion [ 2012-12-13 13:01:10 ] |
| Viestin otsikko: | Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sian? |
hmm...en itse tee niin, syön terveellistä vegefuudia. En kannata sikojen teurastamista, ne on aika fiksuja ja söpöjä! Tosin ehkä voin syödä krokotiilin tai kengurun. nam in vietnam.. |
|
| Julkaisija: | Toisinsyöjä [ 2012-12-13 13:12:32 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Kasvit aistivat ja tuntevat, joten tapat kasveja syödäksesi. Miksi nisäkäs olisi jotenkin arvokkaampi kuin kasvi ja ansaitsisi kasvia enemmän jäädä eloon? Kasvisten ja viljan viljelyn seurauksena kuolee myös lukemattomia viattomia pieniä nisäkkäitä. Esimerkki: Vaivaishiiri tekee söpön pyöreän pienen pesänsä viljankorren varteen. Sitten tulee leikkuupuimuri: Krunts ja roiskis... Joka kerran kun peset kätesi saippualla tapat valtavan määrän bakteereja. Tapat niitä myös valmistaessasi kasviksia ruuaksi ja tapat niitä myös hengittämällä niitä sisään, jolloin immuunijärjestelmäsi tappaa ne ennen pitkää. Riippumatta siitä mitä syöt, tapat jatkuvasti elollisia olentoja. (En muuten itsekään syö sikaa, mutta syy on se että saan siitä 2 vrk närästyksen.) |
|
| Julkaisija: | mlv [ 2012-12-13 13:16:38 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Transformoiko ketjun aloittaja itsensä vaikkapa pavuksi syömällä kasveja? Ei minullakaan taida olla kinkkua joulupöydässä kun en ole löytänyt lähikasvattajaa, naudalle on ruoholla kavattaja ja sitä sellaisella sopivalla rasvalisällä syö ihan mielellään. |
|
| Julkaisija: | Kettu-Pekka [ 2012-12-13 13:37:20 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Kinkkua vedetään naamaan jouluna kaksin käsin, rasva tirisee suupielistä. Ihanaa. Sit joulun jälkeen ostetaan lisää kinkkua alennusmyynneistä ja viedään palviin. Heerkullista. Ja sovitaanko että lopetetaan se viattomien kasvien tappaminen!! |
|
| Julkaisija: | Arvo Morkkis [ 2012-12-13 15:40:15 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Otsikko on jo sen näköinen, että vegaaniaivosumu on päässyt etenemään aika pitkälle. Suosiolla joo se tuntevien, kommunikoivien kasviparkojen murhaaminen vähemmälle ja B12-pitoisempien olioiden kuolemista vastuuta ottamaan, hus! |
|
| Julkaisija: | Elune [ 2012-12-13 16:48:33 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
En syö kun en tykkää, kinkku on ehkä possun pahin osa. Syön savustettua kalkkunaa, jonka hankin suoraan tilalta. se on rasvaisempaakin kuin nykyiset jalostetut kinkut, joita kaupasta saa. Nam. |
|
| Julkaisija: | jojoko [ 2012-12-13 17:16:46 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Olen tilannut possun takaneljänneksen jouluksi. En ehkä kerralla syö sitä kaikkea. On lähiruokaa tuosta parin kilsan päästä. |
|
| Julkaisija: | Ronja-Aliisa [ 2012-12-13 18:37:11 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Minä saatan pian kasvattaa sen possun pienestä ja teurastaa ja syödä sen sitten Tänä jouluna ei ole omaa possua vaan 78 euron kinkku eettiseltä kasvattajalta. Kilohinta ainakin kohdillaan, kun kinkku ei paina ku 8 kiloa. Mutta menipä raha suoraan kasvattajalle!! Ja suomalaiselle sellaiselle. |
|
| Julkaisija: | Greda Carpo [ 2012-12-13 19:17:16 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Taivas varjele. Pieniä lutuisia siemeniä tai alkioita niinkuin pavut. Kuivatettu raa´asti ja sitten taas lioteltu ja keitetty, eikä ne o koskaan saanu kasvaa isoks. Tai ne pikkuset söpöt vaikkapa sinimailasen idut. Mitä pahaa ne on tehny ettei nekään saa kasvaa isoks ja kuolla luonnollisesti?
|
|
| Julkaisija: | els [ 2012-12-13 19:29:13 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Meilläpä on jouluna todelliset tappajaiset On sikaa (luullista luomua, pyysin mahd. rasvaista, saapa nähdä mitä tulee) on savukalkkunaa (kuten edellä, ainakaan ennen ei ole rasvaa juuri löytynyt sinä) ja on vauvaitujakin ihan himmeesti. Sille o/ |
|
| Julkaisija: | Janne K. [ 2012-12-13 20:10:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Toisinsyöjä kirjoitti: Kasvit aistivat ja tuntevat, ... Miten kasvit tuntevat? Oikein toteutettu fruitarianismi on vastaus niille, jotka eivät halua vahingoittaa kasveja tai eläimiä; kasvit tekevät hedelmiään nimenomaan liikkuvien eliöiden syötäväksi ja niitä on mahdollista kerätä vahingoittamatta kasvia. Bakteereja, hyönteisiä ja joitakin kasveja kuollee ja vahingoittunee väistämättä kaikenlaisessa elämisessä, mutta eihän se tarkoita ettei kannattaisi yrittää minimoida vahinkoja. Itsensäkään tappaminen ei ole hyvä ratkaisu, koska siinä menetetään huimat määrät bakteereja ja samalla myös yksi paljon monimutkaisempi elämänmuoto, ja pitäähän elämän kunnioituksen ja tappamattomuuden pyrkimyksen ulottua itseenkin. |
|
| Julkaisija: | els [ 2012-12-13 20:17:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Enpä ole vielä missään havainnut oikein toteutettua fruitarismia. Johtuu ehkä myös pohjoisesta asuinpaikasta, jossa ei mikään kasvipuolen hedelmä säily ilman kovia ja kaiken maailman eläväisiä tappavia aineita. Täällä yrittäessä menee sekä kasvi, sen ympäristö ja vielä ekosysteemi olioineen kuralle... ... eikä vain etiikkaa yrittävä mutta kovin vähän maailmaa ja luontoa ja evoluutiota tunteva immenen... jee |
|
| Julkaisija: | Janne K. [ 2012-12-13 20:26:42 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Joo, katsos siihen luonnollisesti kuuluu oikean elinympäristön valitseminen. Ja nämä hedelmänsyöntipuheet olivat sitten vain huumoria, en ole itsekään nähnyt pidemmän päälle hyvinvoivaa fruitariaania. |
|
| Julkaisija: | Arvo Morkkis [ 2012-12-13 21:17:26 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
els kirjoitti: Enpä ole vielä missään havainnut oikein toteutettua fruitarismia. Mä oon tavannut sen yhden joka elävää ravintoa yrittäessään joutui idätysmahdollisuuksien puutteessa käytännössä fruitaristiksi. Hampaat meni, kolmessa kuukaudessa. Ehkä kookoksella, palmusaarella, vois onnata? Edes vähän kauemmin. Vai abortoiko silloin kookospalmuja? En oikein tiedä miten ne siemenet siellä. Entäs ne olennot joiden ekologisen lokeron siinä palmun alla varastaa, kai niiden kuolematkin lasketaan |
|
| Julkaisija: | kekexxx [ 2012-12-13 22:03:17 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
mää tapatan mahollisimman pieniä eläimiä, niitä saa tappaa enempi samaan lihamäärään kuin isompia. kun mullon tavotteena että mahollisimman moni eläin kuolisi mun takiani. valoravinto on myös hyvä vaihtoehto kuoleman ( ei oman ) välttämiseksi. |
|
| Julkaisija: | Greda Carpo [ 2012-12-13 22:47:55 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Jouluaattona jo tän kuun kolmas kinkku menossa. Sitten vuoden alkupuolella, kun sika alkaa tökkimään, siirrytään nautaan.
|
|
| Julkaisija: | Janne K. [ 2012-12-14 08:11:41 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Arvo Morkkis kirjoitti: Mä oon tavannut sen yhden joka elävää ravintoa yrittäessään joutui idätysmahdollisuuksien puutteessa käytännössä fruitaristiksi. Hampaat meni, kolmessa kuukaudessa. Ehkä kookoksella, palmusaarella, vois onnata? Edes vähän kauemmin. Vai abortoiko silloin kookospalmuja? En oikein tiedä miten ne siemenet siellä. Entäs ne olennot joiden ekologisen lokeron siinä palmun alla varastaa, kai niiden kuolematkin lasketaan Pähkinät yms. siemenet (se kookospähkinä mitä kaupoista yleensä löytää on kivihedelmän siemen, siitä on vain poistettu ulompia kerroksia, jos oikein olen ymmärtänyt), joista itse siemen syödään ravinnoksi, eivät yleensä kuulu fruitariaanin ruokavalioon. Siementen tuhoutumista voi toisaalta tapahtua myös monien hedelmien tapauksessa hedelmälihaa pureskellessa, mutta sen voi ajatella välttämättömäksi hävikiksi. Mitä tulee elintilan varastamiseen muilta, niin sitähän tekee lähes mikä tahansa eliö aina. Kuten sanottua, aina voi pyrkiä tekemään parhaansa vaikkei täydellisyyteen koskaan pääsisikään. Hampaiden nopeaa lahoamista vaikuttaa tapahtuvan lähinnä raaoilla ja siten tai muuten happamilla hedelmillä. Netistä löytyy kaunishymyisiäkin tyttöjä, jotka ovat fruitanneet jopa vuoden. |
|
| Julkaisija: | KristiinaK [ 2012-12-16 06:45:50 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
Kyllä syödään, kun appiukko lupas sen ostaa tänä vuonna. |
|
| Julkaisija: | Bloody Mary [ 2012-12-16 07:20:33 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
En osta itse kinkkua jouluna mutta syön sitä kyllä kun sitä juhlapöydissä tarjotaan vaikka ei se mitään mun lempparia olekkaan. |
|
| Julkaisija: | Vieras [ 2012-12-16 15:48:10 ] |
| Viestin otsikko: | Re: Transformaatiokko itsesi sikapossuksjouluna syömällä sia |
OT, tämän ja usean vastaavan tyylisen karppaajien lihanylistys-keskustelun (karppilassa ja muualla) valossa on vähän huvittavaa huomata karppaajien närkästyvän siitä, että karppausta pidetään lihadieettinä... Ja tullaan pitämään. Kyllähän Suomen fanaattisimmat lihansyönnin puolustajat täältä löytyvät. Voi taivas, liha on pyhä. Onko vielä pyhempi kuin voi... en ota selvää |
|
| Sivu 1/3 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|