Kertokaapa viisaat, miksi niin moni kärsii mm. ruoansulatusentsyymien toimimattomuudesta/puutteesta (hapoton maha, refluksitaudit, pilkkoutumattomat ruoka-aineet jne)? Mikä elin tai organismi(t) ovat tuolloin pettäneet? Onko haimaan liittyvät sairaudet määrällisesti kasvussa, jos haima tuottaa suurimman osan ruoansulatusentsyymeistä? Onko diabeteksen jälkeen tulossa seuraava (ruoasta johtuva) katastrofi, joka aiheuttaisi lähes totaalisen ruoansulatuksen toimimattomuuden?
Esimerkkinä Diastaasin toiminta
http://www.wisegeek.org/what-is-diastase.htm