jussi kirjoitti:
a) Voi ja mikä on laadukasta?
-minä en ainakaan voi.Ja minulle laadukas tarkoittaa puhtaita raaka-aineita ilman jauhohöttöjen käyttöä laatikoissa tms.eikä sisällä lisäainesotkuisia konvehteja.
jussi kirjoitti:
b) Mistä ne "joulukilot" tulevat ja mihin ne sitten häipyvät? Joulun ihme va
-lähinnä ne on kai nestekertymää.Pienen nestepöhön sulamiseen ei tarvita joulun ihmettä.
Toki b) kohdan vastaus on ehdollinen tuohon a)kohtaan,että jos voi ylensyödä jouluruokaa,niin silloinhan niitä joulukiloja tosiaan voi tulla.Mutta mitäs se yhden kilon kerryttäminen rasvaa taas vaatikaan...no,jotain 7000kcal.Kova on tekijä kuka hankkii 3-4 päivän aikaan useamman ylimääräisen lihotun kilon.
väittäisin että on vallan saatanan kova tekijä kuka pystyy (ilman höttöjauhojen tarjoamaa vetoapua) vetään ylimääräset 7000kcal useana päivänä peräkkäin.
EDIT:
minun tapauksessa ainakin esimerkiksi joululaatikot eli lantusta,mausteista ja voista tehty laatikko ja porkkanasta,mausteista,voista ja kermasta tehty porkkanalaatikko ovat niin täyttävää tavaraa,että en voisi edes kuvitella ylensyöväni niitä.Ja taasen kinkut maistuu vuosi vuodelta makuuni turhan kuivilta ja läskittömiltä,niin niiden houkutus on kerta kerran jälkeen pienempi.Ja koska olen aikuinen ihminen enkä lapsenakaan makeudella maustettujen lisäaineiden ystävä,niin en buustaa ruokahaluani esimerkiksi konvehdeilla tai teollisella margariinilla valmistettujen taikinaleivonnaisten kanssa.