Hei,
Olen ketoillut osittain nyt viikon ajan. Käytännössä tämä tarkoittaa, että olen ottanut hiilarit pähkinöistä, mantelirouheesta, vihreistä vihanneksista ja 70-80-prosenttisesta tummasta suklaasta. Tarkoitan noilla "net carbs"-määriä, koska jostain luin, ettei sokerialkoholeja lasketa nettohiilareihin, koska ne eivät suurimmaksi osaksi imeydy.
Oma ongelmani on naurettava: syön purkkaa kuin karkkia. Pahimmassa tapauksessa jauhan hetken 2-3 purkkaa kerrallaan ja vaihdan uuteen. Tämä on hyvä keino poistaa karkkihimot, mutta mahani käy päivä päivältä herkemmäksi ja nyt pahimmillani ripuloin sekä vatsani on kuin ilmapallo. Ongelmia suurentaa mieltymykseni Läkeroleihin, Läkerol Dents-pastilleihin yms. xylitolia yms. sisältäviin tuotteisin.
Saatan kestää nuo "karkkimässyt" jotenkin tai siis välttää, mutta aterian jälkeen otettu parin purkan satsi saa aikaan jumalattoman himon. Miten tämäkin on mahdollista? Voin olla täysin kylläinen, mutta kaipaan jotain erilaisen (makean?) makuista.
Olisiko teillä suositella jotain karppiherkkua (siis ihan pikkupalaa), joka katkaisisi kierteen ja "mässy" unohtuisi? Mikä on auttanut sokerihiiriä?
Ongelmana tässä kaikessa on mahakivut (turpoaminen, jopa ripuli) ja lisäksi insuliinitaso heittelee. Lisäksi onko mahdollista, että nimenomaan suuret makeutusainemäärät (xylitol yms. keinotekoiset) keräävät nestettä. Ainakin joku kertoi light-limsojen tekevän niin. Tunnen itseni helposti turpeaksi.
Kahvin sallin ketokarppauksessa ja sitä juon 2-4 kuppia päivässä aterioiden välissä - siis aamu-ja iltapäiväkahvin. Light-limuista olen päässyt jo eroon ts. arkena en niitä juo. Kahvi ei jälkiruokana toimi, koska en ole siihen mitenkään hulluna. Juon kahvia lähinnä kofeiinin piristävän vaikutuksen vuoksi.
Suututtaa olla tällainen tollo