karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-08 05:01:34

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Rasvapaasto
ViestiLähetetty: 2010-06-29 23:52:33 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

26BMI on normaalipaino, vasta 1996 laskettiin BMI27 normaalin raja siihen BMI25, eli siksi oot "jumissa", kroppasi mielestä nyt on just hyvä. Pahoitteluni. :lol: Mut kyllähän se kehon koostumus ja sitä rataa voi olla vielä vaiheessa ja liikunnalla voi muokata kroppaa.

ViestiLähetetty: 2010-06-30 00:31:14 
Poissa
sintti
sintti

Niin, minulla on pituutta 183cm ja painoa 87,1kg. Olen nainen, ja harrastan painoluokkaurheilua (thainyrkkeilyä). Vatsalla minulla on selkeästi runsaasti rasvaa. Alhaisemmassa painoluokassa olisin vielä reilusti normaalipainossa, mutta saisin kilpailuedun. Siinä siis syy, miksi haluaisin vielä painoa alas.

ViestiLähetetty: 2010-06-30 00:37:05 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Aloittelijoiden puolella saa hyvin neuvoja, kun on dataa mistä antaa. Paljonko treeniä, ruokaa jne.

ViestiLähetetty: 2010-07-05 21:45:30 
Poissa
pallopollari
pallopollari

Täällä yks koekaniini :smt039

Ensimmäinen päivä 3päivän kokeilusta takana.
Energiaa kehonkoostumusmittauksessa määritellyn minimin verran eli 1660kcal tänään. Makrot R 90% P 9% H 1%

Käytännössä olen syönyt kookosöljykahvia, voita, kananmunaa, hitusen porsaanlihasäilykettä, mantelijauhoa & pekaanipähkinää. Taisi möttösessä hiukan kermaa ja sipuliakin olla :D

Ainakaan näin ensimmäisenä päivänä en tohtinut vetää kaloreita ihan alas...
Syystä että töissäkin olis ihan kiva jaksaa jotain tehdä. Fyysinen työ joten varovaisesti laskureilla arvioiden tänäänkin syntynyt vaje oli yli 1200kcal...

Huomenna uusi päivä. Katsotaan miten käy 8)

ViestiLähetetty: 2010-07-15 10:00:33 
Poissa
sintti
sintti

Aloitin rasvapaastoa tässä vähän aikaa sitten, mutta pahoinvointi ja päänsärky oli sen verran voimakasta että haittas töitä, tai ehkä se oli vaan ketoosin oiretta? Nyt en ole rasvapaastolla, mutta koitan tiukkaa ketokarppausta muuten vaan. Päätä särkee ja hieman on vielä pahoivointiakin. Helpottaa kun syö hieman jotain (suolapitoista). Ehkä hellekin on pistänyt suolot sekaisin kehossa. Paino on kyllä lähtenyt laskuun eikä ruokahimoja ole!

Juon tällaista "rasvanpolttojuomaa" tai oikeastaan energiajuomaa joka päivä, teen sen kerralla ja juon päivän mittaan.

3 rkl kookosöljyä
2-3 rkl raakakaakao-jauhetta
1,5 litraa vaniljanmakuista vihreää teetä
n. 2 dl kookoskermaa (hh 1,3 %) tai laktoositonta kevytmaitoa (hh 2,7 %) tai kuohukermaa (hh 3 %)
(makeutusainetta)
(Heikkilä suosittelee hera-proteiinijauhetta muistaakseni lysiinin takia. Sitä voi sekoittaa joukkoon, mutta silloin koostumuksesta voi tulla hieman jauhoinen, ellei sekoita tehosekoittimessa pirtelöksi)

Sitten hioin sämpyläreseptin mahdollisimman maukkaaksi ja vähähiilariseksi, ja nää on mun pelastus työeväänä!

4 isoa kananmunaa
200 g juustoraastetta (esim .mozzarellaraasteessa 3 g hh/200g, tarkista juuston hh määrä!)
3 rkl pellavarouhetta
2 rkl fiber huskia eli psylliumjauhetta
1 rkl unikonsiemeniä
2 tl leivinjauhetta

Sekoita hyvin, lisää lopuksi leivinjauhe. Laita ruokalusikallisen kokoisia nokareita pellille, yhteensä 10 kpl.
Yhdessä sämpylässä on korkeintaan 0,5 g hh (jos käytät mozzarellaa, koko taikinassa on n 4 g hh)

Päälle voita, juustoa, metukkaa, kinkkua ja sinimailasen ituja. NAM!

Sitten mulla on vielä yksi salainen ase; "kuitujuoma". Käytönnössä ei juuri ollenkaan hiilareita, sitä vastoin täyttää vatsaa ja auttaa ummetukseen. Edullinen ja ihan miellyttävän makuinen. Voi juoda esim aamulla ja aterioiden välillä, n 2-3 krt päivässä.

1 rkl pellavarouhetta
1 tl Fiber huskia ja psylliumjauhetta
3-5 dl vettä

Sekoita hyvin. Jos antaa tekeytyä minuutin pari, seos sakeutuu ja on helpompi juoda (voi muuten kutittaa kurkkua juodessa). Jos antaa seisoa liian kauan, seos muuttuu tiiviiksi geeliksi, eli älä unohda juomaa pöydälle!

ViestiLähetetty: 2010-08-11 14:44:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

tiikeribambuhai kirjoitti:
Hei,

Mitäs Ari tai muut kokeilleet on mieltä, vaikuttaako makeutusaineet rasvapaaston onnistumiseen? Jos esim. lääkkeet tai ravintolisät sisältävät aspartaamia, xylitolia, asesulfaami-K:ta, sukraloosia? Onko kokemuksia?

Mielenkiinnosta, en itse voi (?) kokeilla rasvapaastoa liian vähäisen ylipainon vuoksi (BMI 26.0), vaikka jumia on kestänyt vuoden.

Älä käytä "light tuotteita", puhdasta sokeria tai makeutusaineita kuten aspartaami ja asesulfaami K. Nämä voivat lisätä ruokahalua ja mielitekoja ja sekoittaa "kylläisyyssignaalit".

lääkkeet on yleensä pakko ottaa.

kyllä jotain voi ja on syytä tehdä jos vuoden on paino samassa ylipainossa.

itse olen useasti tehnyt muutaman päivän rasvapaaston, ja aina niin hyvä vaikutus.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2

Kaikki ajat ovat UTC+02:00