karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-06 19:39:22

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-09-14 06:57:23 
Poissa
sintti
sintti

Mitä ihmettä teen nyt väärin, olen ollut ketoosissa kolmisen viikkoa, ja joku menee nyt pahasti metsään... Mulla on joka puolella kehoa nyt lihaskramppeja (kaikki raajat, pakarat, selkä, sekä vatsan alueella suolistokramppeja). Lisäravinteena käytän magnesiumia, kaliumia, c- ja d- vitamiineja, seleeniä, mangaania, piimaata ja kalsiumia. Syömiseni on ollut jotain näiden väliltä koko ajan: alussa laskin syömiseni ja tulos näytti 7,5 g hh, 97 g prot. ja 116 g rasvaa, kalorit yhteensä hiukan alta 1500. Eilen laskin taas evääni, ja sain seuraavaa: 12,7 g hh, 119 g prot, ja 121 g rasva, kaloreita 2189... Kaiken lisäksi eilen alkoi vatsani turvottaa, ja on nyt kuin ilmapallo. Ei voi hiilareista johtua, kun määrät on tuommoisia ja koostuvat pääasiassa vihreistä kasviksista ja pähkinöistä... Painoni on myös viimeisen viikon sisällä pikemminkin noussut kuin laskenut... :cry: Syönkö siis liikaa?

ViestiLähetetty: 2010-09-14 17:56:00 
Poissa
sintti
sintti

Paljonko juot vettä?!? sitä kannattaa koittaa lisätä

ViestiLähetetty: 2010-09-14 18:06:53 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Äkkiä lisää nestettä elikkäns vettä koneeseen, mielellään luultavasti suolaa kans!!!

Immu kirjoitti:
Lisäravinteena käytän magnesiumia, kaliumia, c- ja d- vitamiineja, seleeniä, mangaania, piimaata ja kalsiumia.
Johan on cocktail, :roll: mihin noita kaikkia tarvitaan jos syöt ihan kunnolla (nimim. magnesiumia on laatikossa täälläkin, suvun naisilla on taipumusta suonenvetoon...).

ViestiLähetetty: 2010-09-14 18:25:23 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Immu kirjoitti:
Lisäravinteena käytän magnesiumia, kaliumia, c- ja d- vitamiineja, seleeniä, mangaania, piimaata ja kalsiumia.

Onko lääkäri määrännyt sulle kaliumia?
Sen määrä elimistössä on tosi tarkka, eikä sitä saa syödä ilman että kalium pitoisuus on ensin mitattu elimistöstä ja lääkäri on ohjeistanut sen käyttömäärän!
(ihmeellistä että apteekit myyvät sitä ilman respaa)

Miksi ihmeessä noin paljon noita nappeja pitää syödä?

Edit: Kuulostaapa tää mun teksti kiukkuiselta, no näin ei ole kuitenkaan tarkoitus.. :lol:

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2010-09-14 18:58:03 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Meinasin kans kysyä, että oikeastiko kaliumia???
Otan itse päivittäin magnesiumia ja ihmettelin kuinka kuitenkin pohkeet kramppaa, huomasin, ettei käyttämissäni poretableteissa ollut magnesiumin määrä kovinkaan korkea. Siirryin takaisin tabletteihin, joissa moninkertainen määrä magnesiumia ja tuntuu paremmalta. Juomista myös alleviivaisin....Siis veden juomista :lol:

ViestiLähetetty: 2010-09-14 19:04:35 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Immu kirjoitti:
olen ollut ketoosissa kolmisen viikkoa,
Vastasit itse.

Nyt heti hiilaria ja sokeria ja sitten uusi aloitus paremmilla tiedoilla.

ViestiLähetetty: 2010-09-14 19:23:58 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

No en sanoisi että pistä ketoosi poikki, mutta syö ihmeessä enemmän. Myös hiilareita. Etenkin jos noin pahaksi menee lisäravinteidenkin kanssa. Koita pitää kalorit yllä kahdentuhannen ja nosta hiilarit johonkin 20-30 grammaan. Meneekö vettä se 2,5 litraa?

Et tosissaan syö liikaa vaan liian vähän. [-X Paljonko noita vihanneksia menee? Ei varmaan kauheasti kun noin vähän tulee päivähiilareiksi? Puoli kiloa päivässä olisi hyvä ja enemmänkin voi syödä.

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2010-09-14 20:08:21 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

snowgrouse kirjoitti:
No en sanoisi että pistä ketoosi poikki, mutta syö ihmeessä enemmän. Myös hiilareita. Etenkin jos noin pahaksi menee lisäravinteidenkin kanssa. Koita pitää kalorit yllä kahdentuhannen ja nosta hiilarit johonkin 20-30 grammaan. Meneekö vettä se 2,5 litraa?

Höh.

Itse lueskelin/lueskelen edelleenkin tätä:

viewtopic.php?f=13&t=856

ViestiLähetetty: 2010-09-14 21:17:51 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vastauksista! Tuo linkki oli hyvä, kiitos! Kaliumia ja magnesiumia (Miral)on määrätty mulle koska olen aiemminkin kärsinyt lihaskrampeista. Kuuriluontoisesti se on mennyt, nyt karpatessa olen sitä taas pikku kuurin nauttinut. Eihän tuossa Miralin lisäksi ole kuin kaksi nappia, niitä olen myös aina popsinut, koska niveleni menee kovin huonoon happeen ilman... Jospa karppaus toisi siihenkin vaivaan helpotuksen. :P Vettä olen juonut 2-3 litraa päivästä riippuen, täytynee katsoa että tulis se kolme juotua. Parina päivänä olen myös kivennäisvettä juonut, täytyy sitäkin hamsteroida kaappiin... :) Rasvan syönti tuottaa mulle suuria vaikeuksia, tuntuu etten mitenkään saa sitä käytettyä riittävästi... Tänään teinkin satsin erittäin voipitoista munavoita, ja naatiskelin mantelileivän kera. Ketoosissa on tällä hetkellä muuten hyvä olla, ainoastaan ne krampit on ongelma. Ja nekin onneksi tänään on helpottaneet. Jospa se tästä... :roll:

ViestiLähetetty: 2010-09-14 21:27:45 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kyllä se siitä ... ! :smt052

Ja papalle daameineen terkut sinne jonnekin!

ViestiLähetetty: 2010-09-14 21:59:21 
Poissa
Leijona
Leijona

Mä en nyt vissiin tajuu kaikkee. Siis kaikkea sellaista syödään purkista, joka toimii lihassupistusta vapauttavana ja silti kramppaa. Vettäkin juodaan rittävästi, eikä kuitenkaan liikaa. Mä alan kohta oleen sitä mieltä, että nyt on menty yliannostukseen noista relaksanteista ja kroppa tappelee vastaan. Ehkä pitäisikin tsekata myös sitä supistumista edistävät, kuten natrium. Eli löytää tasapaino. Ei ihminen tule toimeen ilman natriumia. Paljonkos sitä suolaa menee?

H-limit s.384 kirjoitti:
Suolan vajaus altistaa myös magnesiumin ja kaliumin puutteelle.

ViestiLähetetty: 2010-09-15 07:21:45 
Poissa
sintti
sintti

No suolaakin on mielestäni mennyt ihan riittävästi, kun kuitenkin sitä lisään ruokiin, joissa sitä ei ole (en nyt sentäs salaatteihin...), ja meetvurstiakin syön jokusen viipaleen päivässä. Mut veikkaan kyl että kaikista laskuistani huolimatta se juominen on ollu liian vähäistä. Eilen ja tänään on tilanne ollu ok, aamustikin kun heräsin oli hyvä olo, eikä venytellessä krampanut mikään paikka! :lol: Turvotus vatsasta on kadonnut ja painokin oli tippunut kilolla... (Mä kaikista viisasta neuvoista huolimatta en voi olla punnittematta itteeni aamusin, hyi minua... :oops: ) Vatsa oli toissapäivänä tosi kipeä ja olin melkeinpä vesiripulilla, joten siellä oli jotain ongelmaa, joka turvotuksenkin aiheutti. Onneksi olo on nyt tasoittunut. Koitan nyt sitten nautiskella reippaasti sitä rasvaa, vaikka se vaikeuksia tuottaakin, kun näyttää ainakin toimivan! :D

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 12 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00