karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-02 11:23:48

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Mutta kun tekee mieli..
ViestiLähetetty: 2011-03-06 18:15:58 
Poissa
sintti
sintti

Karpannut olen jo jonkin aikaa, eikä kiloja ole tarkoitus pudottaa (167cm/58kg). Jatkuvien repsujen ja mielitekojen johdosta päätin n. viikko sitten kokeilla ketoa. Keskiviikkona humpsahti hiilet 50 pintaan, mutta sen jälkeen olen pitänyt 20 tai alle, proteiinit alle 100, rasvat yli 160 ja vettä vähintään 2,5, normisti enemmänkin. Tarkoitus käsittääkseni olisi, että söisin silloin, kun on nälkä. Mutta kun mun tekee mieli syödä lähes koko ajan. Ei hiilareita sentään onneksi, mutta esimerkiksi kokkelia, chorizoa, siannahkaraksuja.. Siis kaikkea suolaista, rasvaista ja proteiinipitoista.

Mitäs, jos nyt alkuun syön aina kun tekee mieli? Meneekö proteiinit hujahtaen överiksi? Ja mikä tärkeintä, loppuuko tämä himoitseminen joskus? Ei mua haittaisi, vaikka tulisi alkuun muutama lisäkilokin, kunhan tämä syömisvimma vaan loppuisi.

Viestin otsikko: Re: Mutta kun tekee mieli..
ViestiLähetetty: 2011-03-06 18:27:21 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Onko sulla tarpeeksi isot safka annokset ja ruoassa tarpeeksi rasvaa, jotta pysyt kylläisenä?
Unohda protskujen ja muiden laskeminen, keskityt vaan hiilareihin ja siihen että annokset ovat riittäviä pitämään nälkää..

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2011-03-06 18:46:34 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Saatko tarpeeksi suolaa aterioilla, jos kerran himottaa napostella suolaista?

ViestiLähetetty: 2011-03-06 19:01:47 
Poissa
sintti
sintti

Kyllä mä luulisin, että syön tarpeeksi sekä suolaa että rasvaa :-k Rasvat olen tosiaan laskenut erikseen ja joka päivä tulee yli 160, yleensä enemmänkin ja suolaa lisään lähes kaikkeen. Täytyy varmaan huomisesta alkaen kiinnittää noihin kuitenkin extrahuomiota. Tältä päivää tilanne on jo menetetty ja ahmimisvimma vei voiton.. Pari lammaspihviä katosi jo paprikaparsaherkkusienipaistoksen ja reilun annoksen majoneesia kera, jälkkäriksi pätkä chorizoa ja nyt kuolaan niitä siannahkaraksuja. Maha on täynnä ja suola vetää suun ihan muikeaksi, mutta silti tahdon syödä lisää :shock: Mistä tiedän, että suolaa tulee tarpeeksi?

ViestiLähetetty: 2011-03-06 20:49:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Käytätkö tavallista ruokasuolaa vai esim. meri- tai mineraalisuolaa? Tavallinen suola on niin puhdistettua että se ei välttämättä pidä suolatasapainoa sopivana.

ViestiLähetetty: 2011-03-06 21:01:12 
Poissa
nörttikarppi
nörttikarppi

Tuossa voi myös olla janosta kiinni? Nälkä voi joskus lähteä sillä että huitaisee ison tuopin vettä naamaan. Ja mulla ainakin liikaprode tekee nälkää koska tietyn rajan yli mentyään se alkaa keikutella verensokereita. :-k

Riekon nyrkkisääntöjä ketoilijoille, kliks

ViestiLähetetty: 2011-03-06 21:24:32 
Poissa
sintti
sintti

Merisuolaa käytän. Ja syömähimon tullessa pyrin ensin juomaan lasin (5dl, mulla on iso lasi :mrgreen: ) vettä tai mineraalivettä, mutta ei se auta.

Huomenna laitan ateria erilaiseen järjestykseen. Aloitan iltapalamunilla ja syön rehut vasta illemmalla. Lisäksi lisään sekä suolaa että rasvaa, jos se on jompikumpi niistä kun kanittaa. Joku roti tähän on saatava, ei kukaan tämän kokoinen ihminen VOI syödä tällaista määrää "ihan vaan kun teki mieli".

Sitä suolaa aloin kyllä miettimään, että olisko kuitenkin se. Teen usein vauvan ruoan samassa omani kanssa ja lisään suolan vasta lautaselle. Ei mun ruoka koskaan mitenkään suolaiselta maistu, eli voihan se olla, että syön sitä kuitenkin liian vähän. Imetyksestä en tiedä, vaikuttaako sekin vielä jotenkin. Vauva on 7kk ja syö siis vielä tosi paljon maitoa, ei kiinteitä vielä mitenkään merkittäviä määriä uppoa.

ViestiLähetetty: 2011-03-06 21:24:54 
Poissa
sintti
sintti

Mulla on ollut tänään myös aivan järjetön himo syödä koko ajan, ja kumma kyllä juuri suolaista, rasvaista ja proteiinipitoista. Mietin mitä tein eri tavalla tänään kuin eilen, mutten oikein keksinyt muuta kuin että tekemistä oli vähemmän ja ehkä söin aamulla enemmän maitotuotteita (jugurttia) kuin normaalisti. Joskus mulla ainakin maitotuotteet laukaisee syömishimon.
No, joka tapauksessa huomenna on pakko palata ruotuun, tarkoitus olisi kuitenkin laihtua (normaalipainon sisällä) eli kaloreita ei voi tulla niin paljon kuin tänään. Hiilarit jäivät kuitenkin onneksi alle 30 ja tikku näyttää edelleen ketoosia.

ViestiLähetetty: 2011-03-07 08:08:00 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Itellä on myös nii, et talviaikaa tulee syötyäki enemmä, et se voi olla tää aikaki...

ViestiLähetetty: 2011-03-07 08:40:52 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

TaaperoKärry kirjoitti:
Mistä tiedän, että suolaa tulee tarpeeksi?
Sen voi testata kuulemma laittamalla merisuolakiteen suuhunsa. Jos se maistuu hirmu hyvältä, siitä on puutetta.

Toi imetyshän on sellainen juttu, että lisää kyllä hurjasti ihan kaiken tarvetta.

ViestiLähetetty: 2011-03-07 09:03:35 
Poissa
sintti
sintti

Eilisen suolatankkauksen jälkeen voin kertoa, että nyt on jano :lol:

Mulla ei voi syynä olla maitotuotteet, kun en niitä voi vauvan maitoallergian vuoksi käyttää laisinkaan. Myöskään vuodenaikaan en usko, koska meillä on täällä Espanjassa päivälämpötilat 13-25 astetta ja aurinko paistaa useimpina päivinä ainakin jonkun verran. (Ja aurinko lisää sitten taas sitä suolan tarvetta.. Täytyy todella ottaa tarkkailuun tuo suola.)

ViestiLähetetty: 2011-03-20 18:05:13 
Poissa
sintti
sintti

Joo ei. Ei siihen vaan kerta kaikkiaan auta mikään siihen kamalaan syömishimoon.

Siispä päätin, että jätän päivät suosiolla syömättä ja ahmin sitten illalla. Tarpeeksi kun illalla syö, niin se nälkä pysyy kyllä pois koko seuraavan päivän siihen asti, että voi taas hyvällä omallatunnolla ahmia kaiken käteen osuvan..

Kattellaan nyt, toimiiko tämä :)

ViestiLähetetty: 2011-03-26 09:22:39 
Poissa
sintti
sintti

Terve,

Itse olen myös viime viikkoina lopettanut lounaan syömisen. Tarpeeksi iso aamupala vaan niin pysyy kylläisenä iltaan asti. Tämä näyttää tepsivän minulle, paino on hitaasti ruvennut laskemaan taas ja mittanauhalla (ja peilissä) näkyy muutoksia. Tosin minulla on nyt vain jäljellä viimeiset kilot, haluan eroon ehkä neljästä kilosta vielä niin olen niin tyytyväinen painooni kuin vaan voi olla. :-)

Eilen illalla söin ensin liian pienen illallisen. Huomasin sen kyllä heti ja yritin olla ajattelematta sitä, mutta sehän on mahdotonta. Oli pakko saada jotain enempää, joten tein lettuja (1dl mantelijauhoja, 2 munaa, 1rkl psylliumia, 1/2dl kermaa ja vähän vettä) jotka söin kermavaahdon ja pähkinävoin (pieni määrä) kera. Nyt aamulla en ollut kovin nälkäinen joten annos kreikkalaista jugurttia lidliltä (vain 2,8g hiilareita/100g) jossa reilu ruokalusikka hyvää kookosöljyä ja vähän mustikoita ja pellavarouhetta riitti minulle. Tosin olisin pitänyt syödä jotain jossa enemmän proteiinejä mutta teen sen sitten iltäpäivällä. Nyt ei teke mieli syödä enempää.

Jos ei onnistu syödä pieniä annoksia, niin pitää syödä suuremmat annokset mutta harvemmin. Pitää olla nälkäinen kun syö seuraavan kerran. Ja kun syö täysrasvaista ruokaa jossa hyvin vähän hiilareita, niin pysyykin kylläisenä kauan. Olen syönyt viime aikoina noin 70-80 energia-% rasvaa, n. 20-25% proteiinia ja 4% hiilareita kun olen huvikseeni sitä laskenut.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 13 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00