Terve,
Itse olen myös viime viikkoina lopettanut lounaan syömisen. Tarpeeksi iso aamupala vaan niin pysyy kylläisenä iltaan asti. Tämä näyttää tepsivän minulle, paino on hitaasti ruvennut laskemaan taas ja mittanauhalla (ja peilissä) näkyy muutoksia. Tosin minulla on nyt vain jäljellä viimeiset kilot, haluan eroon ehkä neljästä kilosta vielä niin olen niin tyytyväinen painooni kuin vaan voi olla.
Eilen illalla söin ensin liian pienen illallisen. Huomasin sen kyllä heti ja yritin olla ajattelematta sitä, mutta sehän on mahdotonta. Oli pakko saada jotain enempää, joten tein lettuja (1dl mantelijauhoja, 2 munaa, 1rkl psylliumia, 1/2dl kermaa ja vähän vettä) jotka söin kermavaahdon ja pähkinävoin (pieni määrä) kera. Nyt aamulla en ollut kovin nälkäinen joten annos kreikkalaista jugurttia lidliltä (vain 2,8g hiilareita/100g) jossa reilu ruokalusikka hyvää kookosöljyä ja vähän mustikoita ja pellavarouhetta riitti minulle. Tosin olisin pitänyt syödä jotain jossa enemmän proteiinejä mutta teen sen sitten iltäpäivällä. Nyt ei teke mieli syödä enempää.
Jos ei onnistu syödä pieniä annoksia, niin pitää syödä suuremmat annokset mutta harvemmin. Pitää olla nälkäinen kun syö seuraavan kerran. Ja kun syö täysrasvaista ruokaa jossa hyvin vähän hiilareita, niin pysyykin kylläisenä kauan. Olen syönyt viime aikoina noin 70-80 energia-% rasvaa, n. 20-25% proteiinia ja 4% hiilareita kun olen huvikseeni sitä laskenut.