karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-02 04:56:24

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-10-06 10:03:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Ikää 29, painoa 55(vaihtelee,joskus 57) ja pituutta 164cm.

Syön ekan kerran noin klo.11.00
sillon menee esim. tämmöisiä:

4munan muna(isossa määrässä voita)
3siivua pekonia(isossa määräss voita)
10siivua juustoa
salaattia(ruukkusalaatti, kurkku, tomaatti)

Tän jälkeen mulla ei ole nälkä enää koko päivänä. Huomaan vaan että tulee väsy

Illalla otan jotain pientä kuten juustosiivuja(5kpl) johon sipaisen voita ja syön. Tai otan pullosta oliiviölyjä.

Paino aika usein pysyny ton 55kg mutta välillä jopa 57kg
Mietin vain onko tässä jotain mitä teen väärin?

Pitäiskö vaan yrittää syödä klo.11.00 paljon vähemmän ja illalla vähän enemmän että olis tasaisempaa vai onko tällä merkitystä?
Mä en osaa laskea macroja ym.

Kertokaa jos tässä on jotain vialla

ViestiLähetetty: 2011-10-06 10:17:27 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

Ihan ekaksi pitäisi tietää, mihin pyrit karppaamisellasi. Onko sinulla jotain terveydellisiä syitä ketokarpata, ylipainoahan sulla ei tod. ole? Ketoosi nimittäin vie monilta ruokahalun ja kyllähän tuo kovin vähäiseltä näyttää tuo sinun syömisesi. Tosin tietämättä tarkkoja makroja on vaikea sanoa tarkemmin, kun tuo "iso määrä voita" ei vielä sinällään kerro oikein yhtään mitään. Sinänsähän vain kerran (tai kaksi kertaa) päivässä syömisessä ei ole mitään väärää, jos sellainen omalle elimistölle sopii.

Makrojen laskeminen onnistuu niin, että punnitset (tai arvioit) syömäsi ruoka-aineet ja näpyttelet ne vaikkapa tämän foorumin ruokakulmaan (löytyy tuolta sivun ylälaidasta).

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-10-07 11:28:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Syy miksi karppaan on terveydelliset syyt. Pyrin ketokarppaukseen siksi koska minulla on ärtynytsuoli oireyhtymä. Hiilareiden nosto tekisi todennäköisesti vatsan vihaiseksi.
ylipainoa ei ole. Haluan kuitenkin että painoni pysyy samana tai tietty on vähän varaa tippuaki.
Ihmettelen vaan samaa mitä ennenkin että miksi paino joskus nousee?
On ollu nousua ja laskua säännöllisesti. Painon nousun ymmärrän jos pidän herkkupäivän sokerilla ja vehnäjauhoilla ym. Viikonloppuisin(lauantai) olen syöny pähkinöitä. Harvemmin mitään muuta herkuttelua.

Ketoosi todellakin vie nälän pois. Onko sitten mitään järkeä alkaa illalla syömään väkisin? vai tykkääkö verensokeri huonoa kun syö kerran päivässä kunnolla ja illalla vaan ihan jotain pientä?
Oon tottunu syömään yhden kerran kunnolla tässä ketokarppauksessa. Alkuunhan mulla meni neljäkin ateriaa enkä sillon laskenu hiilareita ketokarppaukseen asti.

Iso määrä voita mulla on se että pannulle menee voita yleensä 60-70g ja eihän esim. paistettu muna tätä kaikkea todellakaan ime itseensä. Aika kiva rasvaliemi jää pannulle :D

Voih, mä oikeesti oon huono laskemaan enkä oikein jaksakaan laskea. Eikä puntaria ole.

ViestiLähetetty: 2011-10-07 12:15:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hiilareiden nosto saattaisi tehdä vatsan vihaiseksi, mutta toisaalta voi olla että riippuu siitä, mistä hiilareista on kyse:

Ärtyneen suolen oireyhtymä on kovin usein viljojen seurausta. Minulla ei ole onneksi ko. oireyhtymää, mutta huomaan selvän eron: Viljoista menee pakki sekaisin, mutta maitotuotteiden tai pähkinöiden hiilihydraateista ei mene. Jopa sokeria voin syödä ajoittain ilman, että vatsa sanoo mitään, pää kyllä sanoo sitten sitäkin enemmän, eli tulee sokeripölly ja päänsärky. Ja pierettää... :oops:

Ehkä kannattaa siis, jos haluat hiilareita nostaa, kokeilla (yksi kerrallaan, jotta tietää mistä ongelmia tulee, jos niitä tulee) maitotuotteita ja pähkinöitä. Myös runsashiilarisempia hedelmiä voi kokeilla.

Jos suoliongelmasi ovat viljojen aiheuttamia - niinkuin ne niin monella ovat, eikä siihen mitään keliakiaa tarvita - niin suolistosi saattaa hyvinkin sietää muita kuin viljahiilareita.

Jos kerron tekeväni jotain itse, se ei tarkoita että suosittelen muita tekemään samoin.
Kaikki sanottava sanottu tismalleen kuten tarkoitan, tulkinnat & rivienväliinluvut täysin omalla vastuulla.

ViestiLähetetty: 2011-10-25 09:38:43 
Poissa
ressipallo
ressipallo

Olet vissiin naisihminen? Painon vaihtelu voi johtua ihan naisten vaivoista :wink:

Laskin huvikseni noi sun luettelmat ruoat, tosin vähän jouduin vetämään hatusta, kun en tietty ihan tarkkaan tiedä mitä syöt, mutta pääsin päivän kokonaisenergiassa jotain lähemmäs 1900 kcal. Korostan, että tämä sitten on suuntaa antava arviolaskelma, ei kovin eksakti tuotos. Luultavasti saat tarpeeksi energiaa siis, ja painon ennallaan pysyminenkin tietty viittaa siihen että sopivasti tulee. Tietämättä tarkemmin minkä verran syöt salaattia, on vaikea ottaa kasvispuolen määrään kantaa, mutta itse ainakin syön surutta kasviksia ja marjoja ja eikös karppisuosituksiin kuulu se puoli kiloa päivässä.

Ruokailukertojen määrä kait on yksilöllinen, toiset syö ihan tarkotuksella vain kerran päivässä ja voivat hyvin.

Mua ainakin väsyttää silloin alussa kun keho menee ketoosiin, ehkä muutamana päivänä iltapäivisin, mut just jollain pienellä pähkinä-tai marja-annoksella yleensä siitä virkoaa. Normisti olo on tosi energinen ja tarmokas.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00