karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-17 17:57:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Re: Ketokarppaus ja alkoholi
ViestiLähetetty: 2011-01-28 08:01:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla on ens viikonloppuna tiedossa juhlat, tarkoittaa jonkin verran juhlaruokien nappailua ja illalla alkoholia. Siinä vaiheessa olen ketoillut vajaa 2 viikkoa. Mikä on paras tapa valmistautua hiilaripommiin ettei tule huono olo? Jo pari päivää etukäteen nostaa hiilareita? Syödä jotenkin erityisesti juhlapäivän aamusta?

ViestiLähetetty: 2011-02-11 12:38:15 
Poissa
sintti
sintti

Nosto

Mytty83 kirjoitti:
Mulla on ens viikonloppuna tiedossa juhlat, tarkoittaa jonkin verran juhlaruokien nappailua ja illalla alkoholia. Siinä vaiheessa olen ketoillut vajaa 2 viikkoa. Mikä on paras tapa valmistautua hiilaripommiin ettei tule huono olo? Jo pari päivää etukäteen nostaa hiilareita? Syödä jotenkin erityisesti juhlapäivän aamusta?

Sama juttu täällä, olen 3 viikkoa ketoillut ja nyt la on tulossa juhlat, jolloin syön ja juon hyvin, mutta yritän olla mässäilemättä hiilareilla..

ViestiLähetetty: 2011-02-18 16:38:39 
Poissa
sintti
sintti

*Mimosa* kirjoitti:
Nosto

Mytty83 kirjoitti:

Sama juttu täällä, olen 3 viikkoa ketoillut ja nyt la on tulossa juhlat, jolloin syön ja juon hyvin, mutta yritän olla mässäilemättä hiilareilla..

Juhlat tuli ja meni! Söin etanaa alkupalaksi, antilooppia pääruoaksi ja Baileys-juustokakkua jälkkäriksi. Juomana vedin punkkua sekä muutaman karpalolonkeron ja Breezerin. Ketoosi tietenkin meni hyvin nopsaan kadoksiin ja sen jälkeen en ketoosia ole saanut takaisin..

Olen pitänyt hiilarit n. 20 g/vrk, mutta ei siltikään ketoosia sticksien mukaan.. Muutenkin tuntuu että laihtuminen pyssäs siihen, kun aloin syömään mantelileivän päivässä.. 2 viikkoa ja painoa tippunut vaivaiset 500 g!! Täytyy aloittaa taas tiukka linja ja syödä paljon munaruokaa jotta saa ketoosin päälle..

ViestiLähetetty: 2011-03-03 00:50:53 
Poissa
sintti
sintti

*Mimosa* kirjoitti:
*Mimosa* kirjoitti:
Nosto

Mytty83 kirjoitti:

Juhlat tuli ja meni! Söin etanaa alkupalaksi, antilooppia pääruoaksi ja Baileys-juustokakkua jälkkäriksi. Juomana vedin punkkua sekä muutaman karpalolonkeron ja Breezerin. Ketoosi tietenkin meni hyvin nopsaan kadoksiin ja sen jälkeen en ketoosia ole saanut takaisin..

Olen pitänyt hiilarit n. 20 g/vrk, mutta ei siltikään ketoosia sticksien mukaan.. Muutenkin tuntuu että laihtuminen pyssäs siihen, kun aloin syömään mantelileivän päivässä.. 2 viikkoa ja painoa tippunut vaivaiset 500 g!! Täytyy aloittaa taas tiukka linja ja syödä paljon munaruokaa jotta saa ketoosin päälle..

Syvässä ketoosissa ei saa ketoosia kyllä katkeamaan (ainaskaan omalla ja ystävän kohdalla) vaikka vetäis 100g hiilareita kerta-annoksena, kunhan ei glukoosivarasto täyty. Ainoana poikkeuksena jos niitä vedän silloin kun maksa polttaa alkoholia, niin tuntuu, että elimistö siirtyy suoraan normaali hiilaritoiminnalle :( Tosin 20g/vrk on omalla kohdallani jo herkuttelupäivä =D Normaalisti jää tuonne 0-7g tietämille hiilarit kokonaan.

Itse koittaisin muutaman "nollapäivän", eli koittaa pitäisin <1hh/vrk muutaman päivän.

ViestiLähetetty: 2011-03-06 10:38:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulle se alkoholi ei ihan viimesen päälle sovi ketokarppauksen aikana. Varsinkin jos on innostunut vähän enemmän valkkaria juomaan...
Se ei ole sellasta normaalia känniä. Krapulat on hurjia ja vettä menee litra tolkulla. Siltikään en aio viineistä luopua! :D
Painoon se ei ole juurikaan vaikuttanut.

ViestiLähetetty: 2011-03-13 20:23:09 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Oon ketokarppaillu vuoden alusta ja olin aluks sitä mieltä, että vaikka alkoholi saattaisin hidastaa painon pudotusta, niin eipä mulla mikään kiire olisi pudottaa painoa. Tammikuun -6 kg:n jälkeen iski jumi, joka nyt näyttää purkautuneen; tähän lienee syynä jku kolmesta seuraavasta: ei alkoholia tippaakaan, ei juustoja tai lisää rasvaa. Voi olla tietenkin, että tämä kombo yhdessä laukaisi jumin ja nyt kolmessa päivässä on lähtenyt 2,1 kiloa. En kuitenkaan ole alkoholilla lätrännyt, yksi baari-ilta alkuvuonna ja muuten viikonloppuisin saunakalja tai kaksi ja punkkua ruoan kanssa puoli pulloa.

Nyt ajattelin pitää tipatonta ainakin pari, kolme viikkoa ja sitten kokeilla taas saunakaljaa tms pientä määrää alkoholia ja katsoa sen vaikutusta.

Painonnostoa ja painon laskua.

ViestiLähetetty: 2011-11-19 14:04:57 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä pidin tipattoman viime tammikuussa ja ensi vuonna teen ehkä samoin. Alkoholi ei vaikuta kaikilla painonpudotukseen mutta jos helposti jää putkea päälle tissuttelun merkeissä niin parempi olla hetki ilman.

Voin suoraan sanoa että kevään hieno pudotus päättyi liian moneen lomamatkaan, kissanristiäisiin sun muihin sosiaalisiin tilanteisiin joissa oli alkoholia tarjolla. Minä kun en lasiin sylje enkä toisaalta haluakaan sellaista elämää jossa pitäisi olla ilman nautintoaineita.

Mutta jos nyt kumminkin haluan laihtua niin painonpudotusvaiheessa on mun vähennettävä rajusti alkoholin käyttöä.

ViestiLähetetty: 2011-11-19 18:14:15 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Sapfo kirjoitti:
Mä pidin tipattoman viime tammikuussa ja ensi vuonna teen ehkä samoin. Alkoholi ei vaikuta kaikilla painonpudotukseen mutta jos helposti jää putkea päälle tissuttelun merkeissä niin parempi olla hetki ilman.

Voin suoraan sanoa että kevään hieno pudotus päättyi liian moneen lomamatkaan, kissanristiäisiin sun muihin sosiaalisiin tilanteisiin joissa oli alkoholia tarjolla. Minä kun en lasiin sylje enkä toisaalta haluakaan sellaista elämää jossa pitäisi olla ilman nautintoaineita.

Mutta jos nyt kumminkin haluan laihtua niin painonpudotusvaiheessa on mun vähennettävä rajusti alkoholin käyttöä.

Sama täällä, vaikken koskaan ole mikään järjetön alkoholinkuluttaja ollutkaan. Joitain vuosia sitten meni lähes päivittäin töiden jälkeen se 2-4 olutta. Viimeiset 3 vuotta olen pitänyt joka vuosi tipattoman tammikuun, ihan vaan sen takia että osoitan itselleni että kyllä sitä ilmankin pärjää jos halua riittää. :)

ViestiLähetetty: 2011-11-22 08:53:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos jotain otan niin lasi-pari-max.kolme punkkua, kuivaa valkkaria ja/tai Koff Liteä (0,3HH/dl) tai light sidukkaa (Rainbowlla 0% HH sidukoita, aikaa kuraa taitaa olla, mutta kun hiilarimääriä vaan tuijotan niin noilla menty). Olen ajatellut ettei tätä pidä ottaa liian tiukkapiposesti, välillä täytyy relatakin ja vaikka melkeenpä joka viikkoa jotain tulee otettua niin laihtuminen on jatkunut ja karpissa kuitenkin pysytty.

ViestiLähetetty: 2011-11-22 09:21:08 
Poissa
Aurinkoinen
Aurinkoinen

En ota eikä tee mieli. Rentoudun muulla tavalla ja jää ne päänsäryt muille.

ViestiLähetetty: 2011-12-05 00:29:47 
Poissa
sintti
sintti

Itse ketoosissa ollessani viikonloppuisin jos vapaata on juon 3-4 Koff Liteä ja/tai muutaman Dry Martinin,
eikä mitään ongelmia ole ollut. Baari-illankaan jälkeen ei ongelmia. En tosin käy grillillä ravintelin jälkeen.. :D

ViestiLähetetty: 2012-02-02 16:19:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mua huolestuttaa. Oon vuoden juonu käytännössä joka viikonloppu humalahakuisesti ja oon karppaillu kuukauden "mututuntumalla" ja nyt 3 päivää ketokarppaamalla. Mua huolestuttaa se että miten pystyn oleen ilman alkoholia?

ViestiLähetetty: 2012-02-02 18:18:27 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Karppaus ei mitenkään ole vähentänyt haluani juoda viiniä. Päinvastoin, nythän sitä saa syödä oikein gourmeesti ja viinihän kuuluu asiaan.

Edelliselle, itsekuri. Ei siinä muuta liene. Ja ei kannata tehdä itselleen mitään liian tiukkoja rajoja. Musta oleellisinta olisi alussa olla ilman alkoa, sitten voi sen jälkeen juoda kohtuudella. Ketokarppaus ei sinällään poissulje alkoa.

ViestiLähetetty: 2012-02-02 20:40:41 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Sapfo kirjoitti:
Karppaus ei mitenkään ole vähentänyt haluani juoda viiniä. Päinvastoin, nythän sitä saa syödä oikein gourmeesti ja viinihän kuuluu asiaan.

Edelliselle, itsekuri. Ei siinä muuta liene. Ja ei kannata tehdä itselleen mitään liian tiukkoja rajoja. Musta oleellisinta olisi alussa olla ilman alkoa, sitten voi sen jälkeen juoda kohtuudella. Ketokarppaus ei sinällään poissulje alkoa.

Näinhän se menee. Kohtuullinen alko on hyväksi :)

ViestiLähetetty: 2012-02-02 22:25:46 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kiitti vinkistä :D

ViestiLähetetty: 2012-02-07 14:00:26 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Joillain kyllä on karppaus auttanut vähentämään alkoholihimoa. Toivotaan että kuulut näihin.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-02-07 14:22:13 
Poissa
himokarppi
himokarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Joillain kyllä on karppaus auttanut vähentämään alkoholihimoa. Toivotaan että kuulut näihin.

Kohtuullinen alko on hyväksi!

ViestiLähetetty: 2012-03-05 11:06:04 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Mulla vähenee ketoillessa alkomieliteko ihan selvästi.

Olut on se mukamas hankala... väärin : ketoosi vaan kehiin ja mieliteko tosiaan katoaa. Se maltoosikoukku on aika kova luulen ma. Ketoiluun ei mahdu kaljat eikä siiderit muutenkaan millään tapaa.

Mutta kuivia viinejä olen toisinaan ketoillessa juonut aika paljonkin ja laihtunut silti vallan mainiosti. Mukavinta on kuitenkin olla kokonaan ilman , sen verran kostea menneisyys mulla ettei se pari lasillista oikein iske millään tavoin. :)

Kuva

ViestiLähetetty: 2012-03-26 13:25:29 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä join kans alkuvaiheessa joka viikonloppu ja huomasin että paino ei laske. Jätin alkoholin pois ja -6kg takana!

ViestiLähetetty: 2012-07-07 21:47:25 
Poissa
sintti
sintti

Mulla jää alkoholihimo kokonaan pois on on 2 viikkoa ottamatta. Ja sitten jos lipsuu niin taas bilejalkaa vipattaa. En harrasta saunakaljoja/siidereitä, viiniä en oikein juo vaan ihan bilettämiseen liittyy mun humalahakuinen juominen ja kirkasta. En tiedä onko hyvästä vai pahasta, mutta eroon moisesta kuitenkin. Täytyy yrittää ainakin. =D>

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3

Kaikki ajat ovat UTC+02:00