karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-01 09:46:42

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2012-11-18 17:10:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Tuttu ilmiö ainakin minulle, enkä nyt osaa sanoa onko kyseessä varsinainen "ongelma", mutta olo vaihtelee hilpeästä hyvinvoinnista ahdistukseen.

Eli: saatan elellä päiväkausia alle 20 g/hh-vuorokausiannoksella, ja voida pääsääntöisesti tosi hyvin, mutta ajoittain iskee sitten aivan hillittömiä makeanhimoja ja repsahdus-mielihaluja.

Myöskään ketoosia ei havaittavasti ilmene, eli en ole missään pappa-Atkinsin mainostamassa orgastisessa onnen ja ihanuuden olotilassa, henki ei haise pahalle, eikä ketostixkään punerru kuin hieman ekaan asteikkoonsa. Syynä moiseen voi olla tietysti kahvi ja light-limsa, johon toisinaan hairahdun.

Proteiinin ja rasvan suhteesta ilmiselvää ainakin, että mitä enemmän protskua ja vähemmän rasvaa, kylläisenä pysyy paremmin. Ongelmaksi sillon tulee taas ruuan "mauttomuus".

Noin muuten tunnen kyllä ketokarppauksen sopivan minulle kuin nyrkki päähän, eli olotilana sopii ajoittain tosi hyvin, mutta ei onnistu yleesä viikkoa tai paria pitempiä aikoja kerrallaan. :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2012-11-18 17:13:18 
Poissa
Hongshao liyu
Hongshao liyu

Syöt liian vähän tai epäsäännöllisesti. Jos ketoaineet menevät kaikki kulutukseen, niitä ei riitä enää pissaan. (Atkins muuten ei viimeisessä kirjassaan enää suositellut aloittamaan induktiolla, vaan n. 70 hh-grammalla päivässä.)

blogi: http://mirkankysymyksia.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2012-11-18 17:16:01 
Poissa
Avaruuskarppi
Avaruuskarppi

Liika proteiini saattaa estää ketoosin.

Jimmy Mooren LCHF:
viewtopic.php?f=80&t=63960

Once you have been taught to think, it's hard to stop.

ViestiLähetetty: 2012-11-19 18:52:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Lightlimu ja makeutusaineet pilaa mun nälänhallinnan. Samoin liian vähäinen energia (ne kalorit). Liian vähäinen rasva myös heikentää mulla nälänhallintaa ja kaiken lisäksi polvi kramppaa iltaisin. Nyt on ollu paljon hälyä tosta Jimmy Mooresta joka sai painon tippumaan hyvin kun makrot oli 85% rasvaa, 12% protskua ja 3% hiilareita. Se on isommallekin miehelle alle 70g protskua päivässä, ja silti hänellä oli lihaskasvua samalla kun paino tippui. Mutta kokeilua kokeilua! :)

ViestiLähetetty: 2012-11-19 19:05:34 
Poissa
Lankakarppi
Lankakarppi

Mulle liiallinen protsku tekee just tuon, että tulee joitain himoja. Liika prode käyttäytyy loppuviimeks hiilareiden tavoin sokeroiduttuaan. Lisää vaan rasvaa koneeseen.
Kyl se siit´

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 5 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00