karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-10-28 02:16:07

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketoosista ! :)
ViestiLähetetty: 2012-08-19 05:16:23 
Poissa
sintti
sintti

Moikka ! : D tarvisin vähä tietoja ketoosista : ) elikkäs miten se menee, et jos oon syöny koko viikon sen 20-40g hh ja sit sen jälkeen yhtenä päivänä syönyt sen 70g hh, ni katkeaako ketoosi? ja katkeaako ketoosi tankkauspäivänä? ja tuleeko ne ketoosin oireet taas uudelleen, kun alkaa syömään vähemmän hiilareita? Alotteleva karppaaja kyselee : D

Viestin otsikko: Re: Ketoosista ! :)
ViestiLähetetty: 2012-08-19 06:16:40 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Toisilla katkee, toisila ei. Se on yksilöllistä. Useimmilla kyllä katkee mutta jatkuuhan se sitten kun taas jatkaa pienemillä hiilareilla. Riippuu taas yksilöstä ja siitä, miten nopeestin palaa vähiin hiilareihin, että tuleeko ne oireet takasin ja minkä kokosina.

Miksi pidät "tankkauspäiviä" ?

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2012-08-19 14:07:01 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Suosittelen lukemaan jonkun hyvä karppauskirjan tai useammankin niin tiedät mitä tehdä ja miksi ja miten. Kirjat antaa hyvän kokonaisnäkemyksen karppaamisesta.Opiskelu kannattaa aina :D

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2012-08-19 22:18:29 
Poissa
sintti
sintti

Nii siis tankkauspäivästä oon lukenut vaan, että keho menee "säästöliekille" jos ei välillä pidä tankkauspäivää. Ja itekki huomannu, et sit ku on pitemmän aikaa syöny vähän hiilareita, ni pelkkä töihin pyöräileminenki ja salilla käyminen tuntuu normaalia raskaammalta ja se tankkauspäivä vähän sitä on helpottanu. Mut johtuukohan se liikkumisen raskaus siitä, et se ketoosi katkee? Mitä mieltä ootte sit tästä tankkauspäivästä? : p

ViestiLähetetty: 2012-08-19 22:51:46 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

No minä olen ollut ketokarppina vähän yli neljä vuotta enkä ole vielä tarvinnut yhtään tankkauspäivää.

ViestiLähetetty: 2012-08-19 23:20:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Keho menee kitukuurilla säästöliekillä. Se helpottaa lihomista melko pienilläkin kaloreilla kituilun jälkeen. Aika kauan saa keholle antaa ravinteikasta karppiruokaa ennekuin se uskoo, että kitukausi on ohi! :mrgreen:

On ihan olympiatason urheilijoita jotka karppaavat, eikä siis taida heikottaa. :D Luepa vähän lisää.

ViestiLähetetty: 2012-08-20 00:52:26 
Poissa
sintti
sintti

yritetään, yritetään (: mut kyl kaikki vinkit ja neuvot on aina hyvästä : D eli tankkauspäivää ei tarvi?

ViestiLähetetty: 2012-08-20 05:39:01 
Poissa
The Kuningatar
The Kuningatar

Ei tarvi tankauspäiviä.

91kg --> 74kg

ViestiLähetetty: 2013-01-18 14:10:52 
Poissa
sintti
sintti

Kertookas ny tälle mitä te syötte ketokarpissa? Mä oon aatellu, ett siinä syyään hiilareita n.30-35 vrk. Mun päivittäise syömiset sijoittuu päivittäin klo 11 ja 20 välille kun en syö aamiaisella muuta kuin kahvia. Lounaalla yleensä jokin liha, kala tai kanaruoka ja sit illalla samaa. Iltapalaa en syö, mut jos on nälkä syön jotain makkarasta tehtyä. Useimmiten pelkältään.

Mul verenpainetauti, liikuntarajoite, ASO- tauti. viinaa tai olutta harvemmin tai useemmin. Tupakoinnin olen lopettanu. Olen 53v., 175, 106. ETTÄ LAIHTUA TARVIS. Kävellä pystyn 200m- 1km päivässä. Nyt olen käyny kuntosalilla 2krt/viikossa.

Ongelmani on, että syön liikaa ja liian harvoin ja liikkuminen vähäistä. Kipu on jaloissa ja selässä.

Olen kaikista vinkeistä kiitollinen

ViestiLähetetty: 2013-01-18 14:25:09 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi

No olut nyt ei kuitenkaan ketokarppiin taida sopia.

Minulla ketokarppausta takana kohta viisi vuotta
- aamiainen lchf kahvi eli pari rkl voita ja yksi rkl kookosöljyä mukilliseen vahvaa kahvia, sauvasekoittimella sekaisin ja kuohkeaksi
- lounas yleensä 2 tai kolme munaa omelettina vaikkapa pekonilla, tomaattia tai muuta "vihreää", tai keittomunia muutaman sillipalan kera, juomana lähdevettä
- päivällinen lihaa tai kalaa ja vihanneksia, voi olla esim. jauhelihapihvejä ja wok vihanneksia, juomana lähdevesi, punaviiniä ehkä kerran kuussa, jos on vieraita niin silloin useammin.

Välillä sitten vaikka karppimoussakaa, kyljyksiä, kanaa ym päivälliselle.

Syön niin ettei ole enää nälkä mutta ei sen enempää.
Kahvia menee muutama kupillinen päivässä, jälkiruokana voi mennä kerman kanssa, välipalana mustana.

Mutta yksilöitä ollaan eli tämä nyt on vain yhden vanhemman tädin ruokavalio, minä pyrin hyötyliikkumaan mutta salille ei oikein ole asiaa, tarjonta täällä heikkoa ja korvat ei kestä mökää. Itsellä laski verenpaineet nopeasti lääkitysrajoilta 125/75 pintaan, mieluummin alle kuin yli, mutta näin ei kaikilla.

ViestiLähetetty: 2013-02-04 18:02:28 
Poissa
sintti
sintti

itekkään en oo pitäny tankkaus päiviä.vaan oon rytmittäny mun syömiset niin että syön aina kun on nälkä.paitsi että punttisalipäivänä 1,5h-2h ennen reeniä vedän noin puolet päivän hiilareista (n.10g) ja sit ilta menee melkeen 0 hiilareilla. yleensä syön enne salia kasviksia ja jotein maitotuotteita mistä saa hiilareita ja protskuja,kuten rahka. tää on ainakin passannu mulle :).samoin kun kirjaan ylös KAIKKI hiilarit mitä syön.ITSEKURIA :)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 11 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00