pikkumyy80 kirjoitti:
mä olen nyt 2 viikkoa ollut alle 20g/vrk hiilareita ja nyt tahtosin tietää mun herkuista ym jutskista.

Elikkäs,pitääkö laskea kalorit,et mul esim.lepo kcal määrä vrk:ssa on 1260,ni pitääkö mun se laskea tarkasti,et laihtusin ja sit toka juttu jota mietin ni onko juustossa matala gl?Ja kuinka paljon karppi voi sitä syödä?Ku se on mun SUURINTA herkkua.

Ja sit noi kalorin laskemiset,et esim.ku syö lohta ni siinäki on paljon kaloreita,ni nehä on jo pikku lohi palan jälk.mulki syöty jo päivän kalorit.Taitaa viel nämä karppi asiat olla meikäläisellä hakusessa.
jos lasket hiilarit, proteiinit ja rasvat niin aika paljon saa syödä ennekuin lihoo, varsinkin jos pidät hiilarit alle 20g.
Hiilarissa ja proteiinissa molemmissa on 1g:ssa 4 kcal ja 1g.ssa rasvaa on 9kcal.
Eli jos 20g hh = 80kcal ja syöt vaikka max. 100g proteiineja eli 100g P = 400kcal ja sitten syöt vaikka 100g rasvaa eli 900kcal. yhteensä tekevät 1380kcal.
kuitenkin arkiliikkuminen ja työ on kertoimena joku 1,5 eli 1260x1,5= 1890kcal
Se tekee sen 500kcal vähemmän päivässä, jotta laihtuisit puoli kiloa viikossa.
Te kokeneemmat, oikaiskaa jos olen väärässä!Ainakin teoriassa......... hiilarit on ne, jotka lihottaa ja turvottaa... joillakin.
Jotkut laihtuvat myös hyväkarpatessa eli 100g hiilareita päivässä.
Tuossa linkki finelin sivuille, josta näet kuinka paljon lohessa ihan oikeesti on kaloreita...
http://www.fineli.fi/food.php?foodid=822&lang=fiMinä syön lohta joka sunnuntai ja vieläpä marinoitua, lisää kyllä hiukan hiilareita, mutta on niiiiiiiin hyvää ja onhan silloin sunnuntai...