karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-16 09:16:20

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Juustohullu
ViestiLähetetty: 2008-09-21 20:36:05 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

mä olen nyt 2 viikkoa ollut alle 20g/vrk hiilareita ja nyt tahtosin tietää mun herkuista ym jutskista. :roll:Elikkäs,pitääkö laskea kalorit,et mul esim.lepo kcal määrä vrk:ssa on 1260,ni pitääkö mun se laskea tarkasti,et laihtusin ja sit toka juttu jota mietin ni onko juustossa matala gl?Ja kuinka paljon karppi voi sitä syödä?Ku se on mun SUURINTA herkkua. :lol: Ja sit noi kalorin laskemiset,et esim.ku syö lohta ni siinäki on paljon kaloreita,ni nehä on jo pikku lohi palan jälk.mulki syöty jo päivän kalorit.Taitaa viel nämä karppi asiat olla meikäläisellä hakusessa.

Viestin otsikko: Re: juusto hullu
ViestiLähetetty: 2008-09-22 13:34:05 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Taitaa olla paikkarihapatusta vielä takaraivossa, kun tuota kalorien laskemista noin mietit. Kaloritarpeeseen vaikuttaa mm. sukupuoli, ikä, koko ja fyysinen aktiivisuus ynnä tietenkin tavoitteet painon suhteen, joten vaikea ottaa kantaa siihen puoleen. Mutta lonkalta heitettynä tuollaiset 1500 kcal per päivä vois olla jonkunlainen lähtökohta painonpudotusmääräksi. Tosin ei ole pakko laskea, kunhan tietää syövänsä tarpeeksi mutta kuitenkin paino tippuu 0.5-1 kg per viikko.

Tiedäthän, että rasvaa pitää syödä ainakin sen 100 g per päivää, ja rasvaiset juustot on yksi hyvä lähde ja on alhainen GI. Unohda kuitenkin nuo GI jutut, koska jos syöt vähän hiilareita ja otat nekin pääosin vihanneksista, et kovin helpolla tule syöneeksi korkean GI:n ruokia. Mutta jos haluat muuten vertailla erinäisiä juttuja, kurkkaa http://www.fineli.fi. Siellä löytyy myös ruokakori-laskuri, jonka avulla voit laskea syöminkejäsi (kalorit, hh, prode, rasva...).

Viestin otsikko: Re: Juustohullu
ViestiLähetetty: 2008-09-22 17:38:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiiiitoooos vastauksesta!!!!!!!!!!! :D Mä olen vaan vähä huono laskemaan kalori määriä... :lol: ja laiska :roll: Mut jospa tämä tästä.Ärsyttää vaan ku olen niin heikkona juustoon ja loheen ja molemmis ihan liikaa kaloreita.Mut kuha ny oppis tästä karppauksesta kultaisenkeskitien ja vaik sit vähä paikatki kiinteytys :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2008-09-22 19:42:39 
Poissa
Myy-karppi
Myy-karppi

Niitä ei oikeasti tarvitse laskea, ellei halua - ainakaan alkuun. :D Ei se kiellettyäkään tietty ole, mutta jos laitat hiilarit vähiin, proteiinit kohdalleen ja rasvaa sen verran, että nälkä pysyy pois (väh. 100 g), alkaa siinä alkaa olla kaloritkin jo hyvin todennäköisesti paikoillaan! Ja vaikkei olisikaan: kannattaa antaa elimistön ensin tottua karppiruokavalioon, ja alkaa vasta sitten laskea kaloreita, jos niin haluaa tehdä. Juusto ja lohi on oikein hyvää. :smt045

ViestiLähetetty: 2008-09-22 22:36:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Rauhassa liikeelle. Kyllä se siitä lähtee rullaamaan..

Lohi juustolla toimii myös. Esim . lohifileeseen tekee muutaman sentin välein viillot ja täyttää ne tuorejuustolla (maustamaton tai esim. tilli,ruohosipulia, valkosipuli, koskis,...)
Mausteet: sitruunapippuria, merisuolaa, sitruunamehua ja kermaa ja satsi uuniin..

Third, it becomes self-evident.
— Arthur Schopenhauer

ViestiLähetetty: 2008-09-22 23:19:27 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi

Jos et kaloreita välitä laskea, niin älä ihmeessä laske! Kalorienlaskenta ei ole karppauksen avainasia! Jos haluat, voit vaikka unohtaa sellaisten olevan olemassakaan! Homman nimi on, että kun ei ole liikoja hiilareita sotkemassa nälänhallintaa, syö automaattisesti sen verran, että ennen pitkää päätyy optimaalisiin mittoihin. Jos jostain syystä näin ei tapahdukaan (=kuukausiin ei tapahdu mitään mittanauharintamalla - edellyttäen, että tarvetta on), sitten voi miettiä, pitäisikö syömisiään laskeskella ja/tai viilailla. :)

Senkus syöt vaan lohta niin paljon kuin maistuu. Juustojakin voi aika surutta syödä.

ViestiLähetetty: 2008-09-23 15:29:02 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Kiitos TAAS kovasti vastauksistanne!!!!On aivan ihana,kun jaksatte tsempata ja vastailla mun typeriin kysymyksiin. :D Tämä karppaus juttu on kyl ihan huippu,pysyy nälkä loitol eikä tee yhtään mieli kaupas karkkia. :lol: Mä syön aika paljon salaattia(jäävuori tai jääsaalaattia)lisukkeeks kurkkua ja esim lohta.Et ne ovat kai sallittuja kuha ei nyt kilokaupal :lol: Mut tsempataan toinentoisiamme ja pidetään mieli pirteenä ja sit mä turvaudun teihin taas jos tulee onkhelmia. :D

ViestiLähetetty: 2008-09-25 19:54:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Toinen juustohullu ilmoittautuu... :D jos menee viikko, et jääkaapista ei löydy muuta kuin TAVALLISTA juustoa, niin ei oo muailiman lopphu kaukhana.... :mrgreen: parhaat herkut; sinihomejuusto, brie,gouda =P~ eikä saa unohtaa vuohenjuustoja ja cheddaria ja savujuustoja ja mozzarellaa ja jaja....

ViestiLähetetty: 2008-10-08 14:10:06 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Myös juustohullu. Taidan kumminkin vetää niitä liiaksi kun tuleehan niistä protskujakin hyvin. Mut ei vaan voi auttaa, kaiken kyytipojaksi on vaan saatava juustoa. Ja siinä hyvä syy vhh:n kanssa elelylle: irtokarkista luopuminen oli pienempi paha. Taas jäi tänään suklaakonvehdit kahvihuoneen pöydälle ihan koskemati 8)

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-10-08 14:43:46 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Krogo kirjoitti:
Myös juustohullu. Taidan kumminkin vetää niitä liiaksi kun tuleehan niistä protskujakin hyvin. Mut ei vaan voi auttaa, kaiken kyytipojaksi on vaan saatava juustoa. Ja siinä hyvä syy vhh:n kanssa elelylle: irtokarkista luopuminen oli pienempi paha. Taas jäi tänään suklaakonvehdit kahvihuoneen pöydälle ihan koskemati 8)

En tiedä millaisia määriä juustoa syöt mutta jos se on tosi runsasta niin kannattais varmaan hillitä sitä, kun ei liika proteiinikaan ole elimistölle ongelmatonta. Ja karpatessa ei oo tarkoitus ahmia mitään ruoka-ainetta ylenmäärin vaan oppia syömään kohtuullisesti.

ViestiLähetetty: 2008-10-08 15:12:07 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Maistoin Tallinnassa Mragowskin Cheddaria ja tuntui maistuvan hyvälle.

ViestiLähetetty: 2008-10-08 16:01:00 
Poissa
PaikallisSapuskaErkki
PaikallisSapuskaErkki

No montakos kiloa juustoa teillä juustohulluilla sitä juustoa kuluukaan viikossa?

Meidän talossa näkyy kuluvan tällä hetkellä viikossa reilu kilo (eli yksi 700g paketti punaista emmentaalia ja rapiat muita) juustoa kolmeen pekkaan. Eikä kenenkään päähän ole pälkähtänyt kutsua ketään näin pienillä määrillä vielä juustohulluksi. Osa kuluu päivällisruokaan kerran, pari viikossa, osa yhden jokapäiväisiin aamiaisiin ja lounaisiin, osa toisen lounaisiin muutamana päivänä viikossa ja osa kolmannen aamupalaan ja päivällisjälkkäreihin... noin niinkuin useimmiten.

Why invent a cure when you can profit from thousands of remedies? (DrWho)

ViestiLähetetty: 2008-10-08 17:31:19 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Mulla menee parhaimmillaan ~100g/päivä ihan omaan suuhun =P~
Ei toki ihan joka päivä ja nyt warriori on pienentänyt kulutuksia.. Mutta helposti huomaan valitsevani usein juuston lihan sijaan proden lähteeksi.
Niin ja jälkiruuaksi (valkohome)juusto on parasta =P~

ViestiLähetetty: 2008-10-09 09:02:37 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Aurapaketti pitää ostaa noin joka toinen päivä. Sitten Goudaa tai Emmentaalia tai muuta pitää ostaa ehkä pari kertaa viikossa. Sitten herkuiksi/lisukkeiksi juustoleipä/leipäjuustoa (miten missäkin päin se sanotaam. Kainuussa se on juustoleipää.) tai mozzarellaa tjsp. Mulla meni joku aika sitten enemmän juustoa, kun pistin enemmän raastetavaraa sapuskoihin. Menee sitä silti minun mielestä enemmän kuin ainakin Atkinsin suosittelema max 115 g.

Useimmat juustot on ihanata. Juustolla menee alas melkein mikä tahansa. Todennäköisesti olen sukua sarjakuvahiirille... :roll:

Muoksis puoksis. Nyt kun aloin laskeskella ja mietiskellä, niin kun aloin huitomaan oliiviöljyä enemminsalaatin sekaan, niin juustontarve on aavistuksen pienentynyt. Ja avokaadoa kun koitan syödä joka päivä, niin ehkä sekin auttaa.

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-10-30 18:15:26 
Poissa
sintti
sintti

Neljäs päivä nyt tätä Atkinsin aloitusvaihetta ja tänään söin 125 gramman camembert-juuston (og hiilihydraatteja).
Alles okej ketoosin suhteen?
(muut mitä tänään syönyt: kolme keitettyä munaa, 100g kalkkunaleikkelettä, tomaatti, neljä ruukkusalaatinlehteä, majoneesia, vettä).

ViestiLähetetty: 2008-10-30 19:21:54 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sun syömikset vaikuttas tosi vähäisiltä juustosta huolimatta. Tuleeko kaloreita edes tuhatta? Tää ei oo kitukuuri! Syö kolme kunnon ateriaa.

ViestiLähetetty: 2008-10-31 09:30:50 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

pikkumyy80 kirjoitti:
mä olen nyt 2 viikkoa ollut alle 20g/vrk hiilareita ja nyt tahtosin tietää mun herkuista ym jutskista. :roll:Elikkäs,pitääkö laskea kalorit,et mul esim.lepo kcal määrä vrk:ssa on 1260,ni pitääkö mun se laskea tarkasti,et laihtusin ja sit toka juttu jota mietin ni onko juustossa matala gl?Ja kuinka paljon karppi voi sitä syödä?Ku se on mun SUURINTA herkkua. :lol: Ja sit noi kalorin laskemiset,et esim.ku syö lohta ni siinäki on paljon kaloreita,ni nehä on jo pikku lohi palan jälk.mulki syöty jo päivän kalorit.Taitaa viel nämä karppi asiat olla meikäläisellä hakusessa.

jos lasket hiilarit, proteiinit ja rasvat niin aika paljon saa syödä ennekuin lihoo, varsinkin jos pidät hiilarit alle 20g.
Hiilarissa ja proteiinissa molemmissa on 1g:ssa 4 kcal ja 1g.ssa rasvaa on 9kcal.
Eli jos 20g hh = 80kcal ja syöt vaikka max. 100g proteiineja eli 100g P = 400kcal ja sitten syöt vaikka 100g rasvaa eli 900kcal. yhteensä tekevät 1380kcal.
kuitenkin arkiliikkuminen ja työ on kertoimena joku 1,5 eli 1260x1,5= 1890kcal

Se tekee sen 500kcal vähemmän päivässä, jotta laihtuisit puoli kiloa viikossa.

Te kokeneemmat, oikaiskaa jos olen väärässä!

Ainakin teoriassa......... hiilarit on ne, jotka lihottaa ja turvottaa... joillakin.
Jotkut laihtuvat myös hyväkarpatessa eli 100g hiilareita päivässä.

Tuossa linkki finelin sivuille, josta näet kuinka paljon lohessa ihan oikeesti on kaloreita...

http://www.fineli.fi/food.php?foodid=822&lang=fi

Minä syön lohta joka sunnuntai ja vieläpä marinoitua, lisää kyllä hiukan hiilareita, mutta on niiiiiiiin hyvää ja onhan silloin sunnuntai... :lol:

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00