Itselläni on toiminut sellainen kaava, että pidän huolen, että aamupalan määrä on kohtuullinen (mulla se on noin 2 dl), lounaalla vähintään puolet ruuasta vihanneksia ja päivällisen määrä kans kohtuullinen (ruokaa 2 kananmunaa, pari pekonia ja tomaatti tai jotain muuta suunnilleen määrässä yhtä paljon tilaa vievää) ja että sieltä löytyis kans edes jonkin verran kasvista.
Sitten ku tuohon yhtälöön ottaa sen, että pitää ruuan lähes hiilarittomana muuten kuin kasvisten, marjojen ja aamupalan partiksen ja kerman osalta, niin toimii ainakin mulla ilman ruuan punnitsemista. Mulla on toki vielä pienet lautasetkin (Arabian KoKo-sarjan ne pienemmät ruokalautaset), niin sekin auttaa varmaan kokonaisuutta.
Ruokien ulkopuolella en pääsääntöisesti laita suuhuni mitään ja vesi on ainoa neste mitä juon.
Voi olla ihan oikea arvio, että lopetit kokeilemisen liian aikaisin. Mä oon päättänyt jo tän vuoden alusta, että en enää ikinä jojoile (että oon joko tässä tai teen muutoksia, johon pystyn koko loppuelämäni ajan). Joten, mä oon nyt laihdutusvaiheessakin tehnyt asioita tavalla, jolla aion ne tehdä aina. Tiesin, että laskea en jaksa, joten perustin homman alun alkaenkin siihen, että en laske. En ruuan määrää enkä syömiäni kaloreita (ja huom, enkä siis tätä kautta yritä syödä edes koomakaloreitani täyteen). Karppauksen onni on, että ruuan laadun ollessa oikea, tämä on mahdollista