karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-02 13:21:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 13:36:21 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

kotihiiri kirjoitti:
galmu kirjoitti:
diegosta,

jos mainitsemasi prode tarkoittaa proteiinia, niin tuskinpa rasvan määrä ylittää sitä. itse asiassa en ole vielä ymmärtänyt rasvan merkitystä tässä dieetissä. jos joku voisi minua valaista siitä. siis kertomalla enemmän kuin että 'rasvaa pitää olla enemmän kuin proteiinia'. linkit esimerkillisiin aterioihin/ päiväannoksiin jeesaisivat toki myös, ihan vain oikean perspektiivin saavuttamiseksi.

lisäksi minulle on laskettu, että tarvitsisin (myös) laihduttaessa n 100-120 grammaa proteiinia/vrk ettei lihasmassa siitä häiriintyisi. itse ajattelin tinkiä ehkä siihen sataan grammaan, jos tilanne sitä todella vaatii.

Kuulema proteiinin tarve lasketaan rasvattomasta painokilosta eli sinulla varmaan tarve olisi lähempänä 100 kuin 120 g. Joku muu saa selittää tarkemmin tämän rasva-proteiiniasian. Mutta olen käsittänyt, että liika proteiini elimistössä käynnistää yhtä lailla insuliinituotannon.

Itse muutin ruokailuani rajoittamalla liha-annosten kokoa, (aikaisemmin 150-200 g, nyt 100-150 g.) jotta sain proteiinia alemmaksi. Lisäsin myös rasvaisempaa lihaa ruokavalioon; fileiden lisäksi sika-nautajauhelihaa, broilerinkoipia nahkoineen jne.. Suurensin öljyn määrää salaatissa. Esim. aikaisemmin 1 rkl, nyt 2-3 rkl oliiviöljyä. Laitan yleensä myös vähän majoneesia lautaselle, jossa dippailen ruokaa. Jos haluan jälkiruokaa, kermavaahto on poikaa.

Syön suurinpiirtein näin : hh 15 g, prot. 60 g, rasva 120 g

tosin en ole laskeskellut 1,5 kuukauteen. Painan (nyt) 67 kg.

Kyllähän se insuliinin tuotanto on koko ajan käynnissä.

Insuliinin yksi tehtävä on toimia osana aminohappotaseen säätöä. Ylimääräproteiinistahan niitä tulee joten insullinin eritys hivenen nousee. Sen lisäksi mikäli niistä tehdään glukoosia nousee insuliinin tuotantoa senkin säätämiseksi. Pitää kuitenkin muistaa ettei pidä tuijottaa yksin insuliiniin. Samat seikat vaikuttavat muuallekin. Muun muassa glukagoniin. Verensokerin säätely on primaaristi noiden kahden yhteispeliä (vaikka tsivsuatlla asiaan vaikuttaa muitakin signaaleja) ja esim proteiini vaikuttaa niihin molempiin, nsotamalla molempia kun taas sokerin säädössä ne toimivat vastakkaisesti toisiinsa nähden. Glukagoni nostaa vs (kiihdyttämällä maksan glykog varastosta vereen glukoosiksi siirtoa ja glukoneogeneesiä) ja insuliini laskee sitä siitämällä verestä maksan glykog varastoon sekä lisää glukosin siirtoa lihas- ja rasvakudokseen lisäämällä glukoosin siirtimien kapasiteettia solukalvoilla.

Aika sopiva laihduttavan ketoakarpin proteiinin määrä on noin suunnilleen alueella 1.2 - 2g (jonkinlainen yleinen nyrkkisääntö 1,5g) ylipainotonta painokiloa kohden. Insuliiniresistentille ehkä sieltä alapäästä (joskus alempikin) ja silloin myös aluksi rasvan määrä sellainen ettei phemmin energiavajetta ole. (koska omien varastojen purku voi olla hankalaa kunnen insutilenteet hiukan asettuu ja liiallinen energiavaje johtaisi koropan vain säästelemään nälissään kulutusta alemmas) Ylläpidolla proden tarve ilman mainittavaa urheilua on varsin vähäinen. Proteiinin vajeeseen kuitenkaan ei pidä missään nimessä mennä. Ettei seuraa ns laiha läski efekti pidemmän päälle. Hyvin matalahiilarisella tarvitaan tarvitaan proteiinia enemmän tai vähemmän varsinaisen proteiinitarpeen lisäksi glukoosin raaka-aineeksi. Jos sitä puuttuu otetaan tarve vaikka omasta lihaksesta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 13:52:53 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Mitenkähän oma tarve selvitetään? Kun jumittaa ja jotain on siis pielessä. Tiedän, että olen hiilariherkkä ja yritän pitää ne alle 20 g. Liikuntaa keskim. 3-4km pivässä(kävelyä) paino 77kg.n pintaan ja pitäis päästä 65:een :?:
Siis paljonko prot. ja
paljonko rasvaa :?: :?:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 14:57:51 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

tuulimumma kirjoitti:
Mitenkähän oma tarve selvitetään? Kun jumittaa ja jotain on siis pielessä. Tiedän, että olen hiilariherkkä ja yritän pitää ne alle 20 g. Liikuntaa keskim. 3-4km pivässä(kävelyä) paino 77kg.n pintaan ja pitäis päästä 65:een :?:
Siis paljonko prot. ja
paljonko rasvaa :?: :?:

Luotettavasti oikeita vastauksia antava kristallipallo on äärimmäisen harvinainen. Niin harvinainen ettei sellaisessta taida edelleenkään olla luotettavaa havaintoa. Satuja sellaisista on toki kirjoitettu.

Annetuilla lähtötiedoilla arvausgeneraattoristakaan ei saa ulos paljoa mitään. On aika riskaabelia antaa yksilöneuvoa koska ei ole mitään käsitystä yksilötasolla elimistön aineenvaihdunnan säätelystä. Neuvot voi johtaa lihaskatoon, ne voivat johtaa painon nousuun, jumituksen jatkumiseen jne.

Jos uskoisi että rasvakudos kuitenkin kohtuu helposti vapauttaisi energian kulutuksen tarpeisiin jonkin verran rasvaa ja että elimistö tarvitessaan tuottaisi myös ketoaineita sopivasti niin voisihan jotain hihasta ravistella.

Ketoosin esiintyminen ei ole aina tälläkään hiilaritasolla välttämätöntä. Se onko se hyvä merkki vai huono merkki on sitten kovin tilenne ja yksilökohtaista monimuuttujaista juttua.

Mikäli siis kroppa toimisi hyvin voisi ajatella että:

60g proteiinia
20g hiilaria
100g rasvoja (ravinnon kokonaisrasva)

Voisi olla jonkinlainen pohja josta voisi lähteä. Jos tuntuu että oikea varsinainen nälkä pysyisi poissa vähemmälläkin (kylläisen olon puute ei ole sama kuin nälkä) voi rasvasta tinkiä hipun. Tuohon hiilarin määrään on saatava mahtumaan runsas määrä vihanneksia.

Rasvan kokonaisuudessa on oltava riittävästi (mutta ei liikaa) monityydyttämättömiä välttämättömiä rasvahappoja. n6:n3 suhteessä 1:1 - 2:1. Voisihan jonkin verran suosia myös yksityydyttymättömiä. Varottavia ovat pitketjuiset tyydyttyneet joita ei kamalasti kunnon karppiruuassa olekaan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 15:19:08 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

pappa: varottavia ovat pitkäketjuiset tyydyttyneet...

Ovatko ne transrasvoja?
Oma rasvankäyttö suunnilleen näin
Paistamiseen voita, pari munaa ja loraus kermaa aamulla.
vitamar-öljyy rkl
kookosöljyy 3-4 rkl
broilerin koipi nahkoineen
jauheliha sikanautaa
jonkin verran kruunumajoneesii (ei päivittäin)
öljyä esim kaalisalaatissa (xtrvrg)
kasviöljyjen käyttö suht. vähäistä

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 15:23:40 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

tuulimumma kirjoitti:
pappa: varottavia ovat pitkäketjuiset tyydyttyneet...

Ovatko ne transrasvoja?
Oma rasvankäyttö suunnilleen näin
Paistamiseen voita, pari munaa ja loraus kermaa aamulla.
vitamar-öljyy rkl
kookosöljyy 3-4 rkl
broilerin koipi nahkoineen
jauheliha sikanautaa
jonkin verran kruunumajoneesii (ei päivittäin)
öljyä esim kaalisalaatissa (xtrvrg)
kasviöljyjen käyttö suht. vähäistä

Eikö oikea nälkä pysy poissa vähemmällä (no toisaalta muun osalta ollut määriä) ?

Yksinomaan kookosöljyä 4 rkl alkaa lähennellä 60g rasvaa ja jos nyt hivenenkään arvailen ettei muut määrät ole homeopaattisia niin överiksi saattaa mennä. ;) (ei en ole rasvakammoinen, kaikkea muuta, mutta kun...se Feinman et al ... )

Niin juu ja loppuun asti hydrogenoidut (kokonaan kovetetut) ei ole enää transua (kuten silloin kun se prosessi jätetään vajaaksi) vaan tyydyttynyttä mutta ei kamalan kaunista tyydyttynyttä. Tehtaassa muunneltuihin rasvoihin en paljoakana koskisi (eikähän ne helposti karppiruokiin kuulukaan), niistä ei hyödy mikään muu kuin elintarvikebisnes. Vaikka tuotosten mainonnalla luodaan kuvaa muusta. Myös se bisnes hyötyy jossa rahaa tehdään sairauksista.

Jospa hörppisi kahvin voilla tässä välissä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 15:37:15 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

siis ei noi ollut tämänpäivän saldoo vaan mitä yleensä käytän

ruokapaäiväkirjaa olen nyt jonkunaikaa pitänyt ja määrät näkyvät kutakuinkin sieltä.
Toisaalta syön esim. lounasta siksi,että pitää syödä (vai pitääkö) kolme kertaa päivässä. Välipaloja en syö
Mulla luonnollinen ruokailuväli ilman nälkää on ainakin 6 tuntii. Viikonloppuisin siis ehtii syödä kahdesti päivässä

Alankohan olla neuroottinen näissä jutuissa :oops: :oops:
Voiskohan sen guaremin jättää pois?

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 15:38:39 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

tuulimumma kirjoitti:
Voiskohan sen guaremin jättää pois?

Mihi sellasta tarvii?

Ruokapäikyssä määrät josta voisi laskea vaikkapa rasvan ja proden määrä - ehkä minulla on jokin lukemis ongelma mutta en minä näe siellä kuin vähän sitä ja tätä ja lorauksen tuota. Sitten siellä on kaikenlaista lakritsaa yms. Jos nyt oikeasti ei tiedä miksi jumittaa ja kaiken "pitäisi" olla kunnossa rukavaliossa niin jostains e syy on löydettävä. taikoihin tämä ei perustu. Nyt olisi varmistettava laskemalla paljonko tulee hiilaria, rasvaa ja proteiinia ihan noin kokolailla tarkasti olkoonkin että kulutustakaan ei tiedä tarkalleen. Yllätyksiä saattaa kuitenkin esiintyä kun oikeasti laskee, on se jokatapauksessa ehkä hivenen parempi keino kuin puhdas arpominen..

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 15:45:43 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Heikkilä sanoi, että sitä käytetään kolesteroolin alentamiseen ja siihen imeytyy suolistossa hiilareita ja rasvoja...liekö kepulikonsti :?:
Ja kun sen lasillisen vetäsee ennen ruokaa, niin olo on jo valmiiks vähän turpo. Lisäks voi käyttää tekosyynä vihannesten vähäiseen käyttöön (ketoosi katoo helposti), kun kuidut saa guaremista..
Se muuten vaikeuttaa lääkkeiden imeytymistä :!:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 15:48:07 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

tuulimumma kirjoitti:
Heikkilä sanoi, että sitä käytetään kolesteroolin alentamiseen ja siihen imeytyy suolistossa hiilareita ja rasvoja...liekö kepulikonsti :?:
Ja kun sen lasillisen vetäsee ennen ruokaa, niin olo on jo valmiiks vähän turpo. Lisäks voi käyttää tekosyynä vihannesten vähäiseen käyttöön (ketoosi katoo helposti), kun kuidut saa guaremista..
Se muuten vaikeuttaa lääkkeiden imeytymistä :!:

Heikkilähän kohta kuin Tolonen rasva ja hiilarisieppareineen ja kolesterolialennnuksineen. Kohta sanon kuin Gylling... mutta hiukan toisesta perspektiivistä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 16:00:58 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Ei se niitä julkisesti toitota, sanopahan vaan yhdeksi mahdolliseksi avuksi aikoinaan melkein 9 kolesteroolin pudottamiseen.. Empähän sitten tiedä, kummasta oli isompi apu, guaremista vai ruokavaliosta, kun kol. putosi puolessa vuodessa 5.9:ään ja hyvä (HDL) nousi kolmen pintaan...jotta tortta på tortta
Pitää vissiin jättää kaikki kainalosauvat :!: :!:

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 16:12:26 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

tuulimumma kirjoitti:
Ei se niitä julkisesti toitota, sanopahan vaan yhdeksi mahdolliseksi avuksi aikoinaan melkein 9 kolesteroolin pudottamiseen.. Empähän sitten tiedä, kummasta oli isompi apu, guaremista vai ruokavaliosta, kun kol. putosi puolessa vuodessa 5.9:ään ja hyvä (HDL) nousi kolmen pintaan...jotta tortta på tortta
Pitää vissiin jättää kaikki kainalosauvat :!: :!:

Ennustan että lähinnä ruokavaliosta.

Ja sitten sen kilpparin kanssa endokrinologin pakeille, arpomalla ja ns vertaistuela ei määritetä lääkitystarpeita eikä siihen aina myöskään riitä tavallisen yleislääkärin taidot ainakaan jos tilanne on mutkikkaampi (kas kun se on aikalailla mutkikas se kilpirauhasen koko säätelysysteemi ja siinä kapsahtaa vipuun helposti) jos siitä on jo jotain tutkittua joka antaisi aihetta olettaa ettei kaikki ola ihan kohdallaan. Tyroksiinia popsitaan vasta sitten kun sille on peruste ja varmistettu että nimenomaan se on tarpeen ja oikea tapa hoitaa asiaa. Arpomalla siinä asiassa voi pahimmillaan aikaansaada vain vahinkoa. On se senverran keskeinen aineenvaihdunnan monitoimisäädin tuo kilpirauhanen. (tuolta toisesta ketjusta johon en siellä esiintyviä juttuja edes suostu kommentoimaan siellä - enkä tämän enempää. Endokrinologille jos on tarpeen.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 16:25:48 
Poissa
vapaakarppi
vapaakarppi

Minäkin olen kuullut mitä ihmeellisimpiä syitä verenpaineen laskuun. Tyyppi aloitti chilin ja inkiväärin syömisen ja heti seuraavana päivänä oli verenpaine laskenut! Hallelujah! Kyselin sitten tarkemmin ja kävikin ilmi että jo viikon ajan oli vähentänyt kahvin juomista normaalista kahdesta pannullisesta päivässä kahteen mukilliseen... :D

Minä tiedän omalta kohdaltani että kun tulee syötyä kaikkea ei karppia, paino ei putoa. Jos syö lakuja sun muita ruokavalioon "sopimattomia" voi olla aivan varma että laihtuminen on vaikeaa. Siinä vaiheessa on turha säätää rasvan tai prodejen kanssa yhtään mitään.

Sitten kun ruokavalio on täysin karppia ja mitään ei tapahdu, voidaan katsella tuleeko sitä prodea syötyä liikaa vai mikä on. Ei tämä nyt niin kummallinen ruokavalio ole, hyvin yksinkertaiset säännöt jopa meikäläisen oppia.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 16:59:17 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Kiitän vastauksista :lol:
Kävin verikokeissa 28.11. ja S-T4-V oli 11.3 ja S-TSH 2.44, kun olin käyttänyt sitä 0.1mg tyroksiinia puolikkaan päivässä. Olin laskenut sen puoleen kun yöllä tuli sydämentykytystä.

Lakritsi ei kuulu ruokavaliooni, mutta kilttinä tyttönä tietenkin kirjasin repsahduksen. Triptyylin lopettamisen jälkeen ei makeanhimo ole vaivannut.
'¨Syötyjen rasvojen tarkkaa määrää on vaikee aina laittaa ruokapäikkäriin jos syö esim. laatikkoruokaa tai kaalimuusii... paitsi jos tekis muusit ilman rasvaa.
Lopetan nyt tässä näistä jaarittelun ja yritän siirtyä tarkempiin arviointeihin syömisissä..
ps. mistä sen endokrinologin löytää?

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-22 23:02:52 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

DieGosta kirjoitti:
No en minä ainakaan tästä ketjusta saanut semmosta käsitystä että KAIKKI ollaan yksimielisiä siitä että ketoosissa todella AINA laihtuu??? Siksi laitoin tuon kysymyksen. Tässä ketjussahan vaan oli galvan kysymystä ja liittyi ketoosiin ja painonpudotukseen, siihen koetetaan vastailla parhaamme mukaan.

No nyt tähän ketjuun alkaa jo tulla muitakin vastauksia ja syitä miksi EI laihtuisi VAIKKA olisikin ketoosissa.

Oletko, Die Gosta, huomannut että hyvinkin usein alussa moni luulee että
a) ketoosissa tapahtuu laihtumista aina.
b) vhh-ruokavalio tarkoittaa induktio-hiilareita.

Tämän halusin vaan nostaa esille kun aloittaja ihmettelee painon putoamattomuutta vaikka katsoo olevansa ketoosissa. Olen jopa lukenut että ketoosissa saattaa jopa paino nousta.

Oletko eri mieltä?

3 vkon induktiohiilareilla minun painoni putosi 1,5 kg ja nousi sen sitten takaisin. Lisäksi olen lukenut väitteitä että jos paino tippuu ihan hirveesti (kilotolkulla) ens. viikkojen aikana niin se ei olisikaan rasvaa ainoastaan vaan mm. nestettä ja lihasta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 02:20:40 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

Liilia kirjoitti:
Oletko, Die Gosta, huomannut että hyvinkin usein alussa moni luulee että
a) ketoosissa tapahtuu laihtumista aina.
b) vhh-ruokavalio tarkoittaa induktio-hiilareita.

Olen huomannut saman, induktio-hiilareista täällä puhutaan siksi että ollaan aihealueella ketokarppaus. Muilla osioilla pyrin ottamaan huomioon myös sen että on hyväkarppia sun muuta runsaammillakin hiilareilla laihduttajaa...
Lisäksi olen huomannut viime viikkoina aloittaneiden ruoista seuraavia:
c) rasvaa ei saa syödä
d) ekalla viikolla lähtee ainaki 3 kiloa ja jos ei lähde, jumittaa
e) heti kun jumittaa aletaan laskemaan kaloreita :evil:

Eli karppipalsta on tammikuun muutoksen kourissa, katsotaan onko meitä taas paljon jäänyt pitempiaikaisesti koukkuun! :D Mä olen niin koukuttunut että oikein odotan että pääsen synnytyksen jälkeen taas normaalisti laihduttelemaan!!! :)

No, mun omat kokemukset oli että ketoosissa laihdun ja hyvin. VHH ruokavalio minulle tarkoittaa että hiilarit on pidettävä tosi alhaalla että pystyn pysymään minulle niin rakkaasta sokerista erossa...

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 02:45:53 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

DieGosta kirjoitti:
Olen huomannut saman, induktio-hiilareista täällä puhutaan siksi että ollaan aihealueella ketokarppaus. Muilla osioilla pyrin ottamaan huomioon myös sen että on hyväkarppia sun muuta runsaammillakin hiilareilla laihduttajaa...
c) rasvaa ei saa syödä
-
-
No, mun omat kokemukset oli että ketoosissa laihdun ja hyvin. VHH ruokavalio minulle tarkoittaa että hiilarit on pidettävä tosi alhaalla että pystyn pysymään minulle niin rakkaasta sokerista erossa...

Moni uutukainen tuleekin siks heti keto-puolelle kun luulee että = merkki on ketoilun, induktio-hh:n ja laihtumisen välillä pakosti. Joskus jotkut joutuu tajuamaan oman kokemuksen kautta ettei aina ole noin helppoa.

Joo, okei; mä nyt tulin huomauttelemaan siksi tänne keto-puolelle kun jotkut luulee että tää karppaamalla laihduttaminen on vaan siitä kiinni että vetää hh:t minimiin ja sitten *simsalabim* läskit läks ja kroppa on valmis Milanon catwalkeille! Vaan ainahan niin ei olekaan vaan onkin kaikenlaista syytä miks jumittaa joillakin.

Vastauksia;
a) toki niinkin paino putoaa ettei syö rasvaa :lol: :lol: sen tietää JOPA pointsittajat muttei se sillai terveellistä ole eikä ainakaan minusta oikein kuulu karppaukseenkaan,,,
b) ööh,,, mä uskallan jo melkei puhua jumista kun olen ollut 1 1/2 vuotta samassa painossa :oops: :lol: :lol: (TOKI jokainen ymmärtää että siinä ajassa ei kukaan enää ole "puhdas" vaan isompia ja pienempiä hiilarimääriä mahtuu ajalle mutta pääsääntöisesti karppia).
c) Elämä opettaa! Jotkut laskee kaloreita, jotkut elää ja syö voidakseen hyvin ja paino sen kun laskee. Mä ottaisin miuluummin mallia jälkimmäisestä remmistä mutta moni kalorinlaskija on kyllä onnistunu laihtumaankin (siks mä en oikein voi moittiakkaan siitä :lol: ).

Ja joo, DieGosta; me taidetaan olla täällä viel ens boominkin aikaan :D ? En mäkään tästä mihkää ole luopumassa vaikken laihtuiskaan; pieru-dietit ei oikein nappaa :wink: ,,, Ja paino alkaa kyllä nousemaan TOSI sukkelasti kun yläkarpille hetkeksikin ryhtyy!!

Hyviä synnytelyjä!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 03:47:44 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

Toisaalta; totta, mitäs mä tähän osioon tulen kyseenalaistamaan asioita? Voisin toki luottaa että ketoilija itse tietää mihin ja miksi on ryhtymässä/ryhtynyt joten pyydän vähän anteeksi aiheeseen puuttumistani :oops:. Ehkä tästä "säröstä" kuitenkin tuli jotain hyötyä jollekkin,,,

Hyviä ja onnistuneita ketoiluja vaan kullekkin :) !

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 04:04:35 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

Liilia kirjoitti:
DieGosta kirjoitti:
c) rasvaa ei saa syödä
-
-

Moni uutukainen tuleekin siks heti keto-puolelle kun luulee että = merkki on ketoilun, induktio-hh:n ja laihtumisen välillä pakosti. Joskus jotkut joutuu tajuamaan oman kokemuksen kautta ettei aina ole noin helppoa.

Joo, okei; mä nyt tulin huomauttelemaan siksi tänne keto-puolelle kun jotkut luulee että tää karppaamalla laihduttaminen on vaan siitä kiinni että vetää hh:t minimiin ja sitten *simsalabim* läskit läks ja kroppa on valmis Milanon catwalkeille! Vaan ainahan niin ei olekaan vaan onkin kaikenlaista syytä miks jumittaa joillakin.

Vastauksia;
a) toki niinkin paino putoaa ettei syö rasvaa :lol: :lol: sen tietää JOPA pointsittajat muttei se sillai terveellistä ole eikä ainakaan minusta oikein kuulu karppaukseenkaan,,,
b) ööh,,, mä uskallan jo melkei puhua jumista kun olen ollut 1 1/2 vuotta samassa painossa :oops: :lol: :lol: (TOKI jokainen ymmärtää että siinä ajassa ei kukaan enää ole "puhdas" vaan isompia ja pienempiä hiilarimääriä mahtuu ajalle mutta pääsääntöisesti karppia).
c) Elämä opettaa! Jotkut laskee kaloreita, jotkut elää ja syö voidakseen hyvin ja paino sen kun laskee. Mä ottaisin miuluummin mallia jälkimmäisestä remmistä mutta moni kalorinlaskija on kyllä onnistunu laihtumaankin (siks mä en oikein voi moittiakkaan siitä :lol: ).

Ja joo, DieGosta; me taidetaan olla täällä viel ens boominkin aikaan :D ? En mäkään tästä mihkää ole luopumassa vaikken laihtuiskaan; pieru-dietit ei oikein nappaa :wink: ,,, Ja paino alkaa kyllä nousemaan TOSI sukkelasti kun yläkarpille hetkeksikin ryhtyy!!

Hyviä synnytelyjä!

Menee kyllä ihan OT:nä tämän ketjun loppu... :D Juu ymmärrän kyllä yskäsi, mulla on tän buumin aikana ollu vähän semmonen kaksjakonen olo kun toisaalta haluaisin kovasti auttaa ja tukea mutta toisaalta ärsyttää kun karppauksesta on tulossa liian vakavaa. En ainakaan muista että vuosi sitten näin olis ollu stressiä paljonko on kaloreita, paljon prodea sun muuta... Mie niin vaan haluaisin pysyä siinä perinteisessä "kuuntele kroppaasi"-karppauksessa koska siinä voin parhaiten.

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

Viestin otsikko: juomisia
ViestiLähetetty: 2007-01-23 22:04:06 
Poissa
sintti
sintti

ja vielä muistuttaisin REIPPAASTA veden juomisesta. minulla meinasi pudota paino hitaasti kunnes taas muistin veden juomisen. nyt menee päivän aikana varmaankin n. 2 litraa puhdasta vettä + muut juomat. paino on alkanut putomaan 200-500 gr/vrk

Viestin otsikko: Re: juomisia
ViestiLähetetty: 2007-01-23 23:07:15 
Poissa
blondikarppi
blondikarppi

chilla kirjoitti:
paino on alkanut putomaan 200-500 gr/vrk

Pakko vielä kysyä että onko kauankin jo mennyt tolla vauhdilla :shock: :shock: :shock: ??

Eli vkossa n. 1,4-3,5 kg?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 44 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00