karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-07 19:04:27

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 15:50:50 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Pangolin kirjoitti:
Miten kauan kannattaa teidan mielesta jatkaa ketoosia vaikkei laihdu?

Ketoosissa minulla on paras olo (ei nalkaa eika mielitekoja) joka katkeaa kun hiilarit nousee 35-40 g pintaan. En silti laihdu. Eli jatkanko ketoosissa hyvan olon vuoksi vai kokeilen jotain muuta? Esim lisaa rasvaa tai lisaa liikuntaa?

Olen tulossa Suomeen ja olin jo haaveillut keveasta kropasta jolla todistaa suvulle taman ruokavalion terveellisyytta! :roll: :evil:

No eipä siitä lievästä ketoosista haittaakaan liene. Mutta jospa söisit vain sen verran että varsinainen nälkä ei ole jatkuva vieras.

Se saattaisi pakottaa elimistön käyttämään varastojankin. Huomioidaan myös se että painon muutos tai muuttumattomuus ei kerro välttämättä rasvakudoksen määrän muutoksesta.

Onko esiintynyt pahasti oikeaa ravintovajenälkää? Entä jos hitusen söisi vähemmän, tulisiko nälkä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 16:03:56 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Pappa kirjoitti:
jospa söisit vain sen verran että varsinainen nälkä ei ole jatkuva vieras.

painon muutos tai muuttumattomuus ei kerro välttämättä rasvakudoksen määrän muutoksesta.

Onko esiintynyt pahasti oikeaa ravintovajenälkää? Entä jos hitusen söisi vähemmän, tulisiko nälkä?

Suku taalla jo huomauttelee etta syon vahemman kuin kukaan muu ja etta olen huono esimerkki lapsilleni :(

Voin kokeilla etta syon vahemman vaikka jo nyt syon vahemman kuin muut joiden ruokapaivakirjoja olen lukenut.

CM-mitat on pysyneet samana mutta kroppa tuntuu lollommalta siis ei yhta kiintelta kuin ennen. Mita tarkoitat ravintovajenalalla? Kaikki 15 kg tulleet vuoden aikana kun aloitin e-pillerit. Itse mietin etta tama on hormoneistani johtuvaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 16:17:19 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Pangolin kirjoitti:
Kaikki 15 kg tulleet vuoden aikana kun aloitin e-pillerit. Itse mietin etta tama on hormoneistani johtuvaa.

pinko... (?) (siis pehmeellä peellä)

Niin, nälästä. Siis kun ihminen ei saa tarpeeksi ruokaa alkaa yleensä ennen pitkää nälkä joka on fysiologista aitoa ravintovajenälkää. Joillekin ihmiselle "nälkä" ei aina olekaan tuota. Joku taas saattaa ajatella että nälkä on kaikki muu kuin kylläisyyden olo.

Onko siis nauttimallasi ruokamäärällä ollut ihkaoikeaa nälkää?

Vertailu muiden syömisiin tai siitä kirjoittamiin.... Hmm... Sinuun vaikuttaa vain se ravinto jota työnnät juuri sinun elimistöön sisään.

Minun ruokamäärän visuaalista niukkuutta joskus joku taivasteli... eihän tuollaisilla ihminen voi elää.. noin vähän. (niin rasva esimerkiksi on aika tiivista tavaraa.... se on aika suuri leivän kimpale höttöistä mahdollisimman ilmavaksi nostatettua leipää joka vastaa energiasisällöltään desiä voita)

Söin joskus kokonaisen hiivaleivän ilman merkittäviä päällisiä.... kuin sä voit syödä noin kauheesti...

pari pientä munaa ja nökäre voita isolla lautasella... noin vähänkö sä tosiaan syöt... eksä ihan oikeesti muuta syö...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 16:36:59 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Pappa kirjoitti:

Vertailu muiden syömisiin tai siitä kirjoittamiin.... Hmm... Sinuun vaikuttaa vain se ravinto jota työnnät juuri sinun elimistöön sisään.
...

niin mika pinko? en tunnu enaa ymmartavan suomen kielta.

nuorena soin kerran paivassa ja olin helposti muutaman paivan syomatta. Laakarini sanoi etta nalantunteen puutos johtuu taipumuksesta syomishairiooon (vaikkei mulla ollut syomishairiota!). Eli ehka mun pitaa viela vanhana palata siihen etta syon vain kerran paivassa! Ketokarppina nykyaan riittaa syoda kahdesti. Voisin elaa juomalla kahvia ja syomatta :lol:

(Dr Vince Quas)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-04-15 17:16:11 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Pangolin kirjoitti:
Pappa kirjoitti:

...

niin mika pinko? en tunnu enaa ymmartavan suomen kielta.

nuorena soin kerran paivassa ja olin helposti muutaman paivan syomatta. Laakarini sanoi etta nalantunteen puutos johtuu taipumuksesta syomishairiooon (vaikkei mulla ollut syomishairiota!). Eli ehka mun pitaa viela vanhana palata siihen etta syon vain kerran paivassa! Ketokarppina nykyaan riittaa syoda kahdesti. Voisin elaa juomalla kahvia ja syomatta :lol:

No yritin (kysymysmerkillä varustettuna) tarjota Bingoa siihen e-pilleri toteamukseen... mutta siis sanotaan niin että jotain epäilyä sekin herättää vaikka en selitykseksi tarjoakaan... muttakun... et taitaisi olla ainoa. (tietenkin se riippuu pillerinkin lajista ja -- yksilöstä)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 11:25:56 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Olen vahentanyt syomisen kolmesta kerrasta kahteen paivassa, aamulla n klo 9.30 ja sitten iltaruoka n klo 17, ja lisannyt rasvan osuutta.

Olo on hyva ja virkea ja nalaton, ainoastaan olen huomannut etta kun olen paivalla syomatta 7-8 tuntia niin loppuajasta muutun depressiiviseksi!!! :( En tieda olisko verensokeri silloin sittenkin liian alhainen vaikkei olekaan nalantunnetta?

Juon vetta, kahvia ja teeta.

Lisaksi olen juossut 3-4 kertaa viikossa 6km minka lisaksi kavelen 10 000 askelta saa sanoa paivittain.

Mita viela voin kokeilla etta paasisin painosta eroon? Ostin kalanmaksaoljya mutta olen ottanut sita vasta muutaman kerran. Miten kauan kannattaa jatkaa nain ja odottaa muutosta ennenkuin kokeilee taas jotain? :cry:

(Dr Vince Quas)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-11 19:24:10 
Poissa
sintti
sintti

Minulle ketoosissa "näläntunnekin" on aika siedettävä olotila. Ei tule enää ollenkaan minkäänlaista "heikotusnälkää", että näköä haittaa ja pystyy ilman suurempia kärsimyksiä olemaan pitempiäkin aikoja syömättä, vaikkakaan se ei ole mikään ensisijainen tavoite tietenkään.
Vaikeutena on ollut juuri se ketoosin saaminen kohdalleen ja sen pitäminen suht. samalla tasaisella tasolla. Esimerkiksi sellainen tilanne, että jos on ollut jostain syystä vaikkapa 7 tuntia syömättä, niin seuraavan aterian on sitten oltava mielellään hyvin rasvavoittoinen tai muuten voi vähistäkin hiilareista huolimatta jäädä sellainen "syömishimo" päälle.
Eli minun on oltava aivan äärettömän tarkka noitten hiilareitten suhteen, koska yhden pienen lipsahduksen korjaamiseen menee pitkästi aika.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-12 13:02:59 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Hillaritarkkana täälläkin, sekä olon että laihtumisen takia pakko. Siihen tottuu nopeasti. Viihdyn ketoosissa erinomaisesti vaikka eihän ketoosi sinällään laihduta.

Mulla on nyt käytännössä uusi aloitus, erinäisistä muista syistä johtuen tuli alkuvuodesta aineenvaihduntajumi enkä saanut ketoosia käyntiin ollenkaan. Viime vuonna laihduin hyvin ketoillessa, olen kanssa tällainen virkeä ylivirtaketoilija. Näläntunne katoaa.

Syön kuitenkin riittävästi, päivisin ehkä pari kertaa hieman salaattia piiiitkän öljyhuikan kera on aika standardi. Monta litraa vettä menee myös päivän aikana. Aamulla ei ole juuri koskaan nälkä joten en syö. Illalla rasva / prode pääateria - eilenkin olisin voinut mennä nukkumaan nälättömänä ja syömättä mutta söin kuitenkin reilusti (litran) tuhtia karppihirvisoppaa. Alkupaloiksi kurkunpuolikas juustolla ja meetwurstilla, ainakin 100 g metukkaa ja 50 g juustoa siinä päällä. Aamupaino tänään sama kuin iltapaino eilen Saunan jälkeen.

Luulen (kokemuksiini perustuen) että omat varastot palavat minulla paremmin kun en anna kropalleni kuvaa nälänhädästä. Olenkin laihtunut n. 94 kilosta 87 - 88 nurkille ihan muutaman viime viikon aikana, meininki näyttää ja tuntuu tutulta. Viime vuoden ruokapäikky antoi 2400 kcal keskimääräisiä arvoja per päivä - mutta olenkin normaalisti aikamoinen aineenvaihduntahirviö. Chilikahvia menee jonkin verran ja juonhan minä sitä valkoviiniäkin viikonloppuisin ja Saunan yhteydessä vaikka se kuulemma ketoosin katkaiseekin. Ei haittaa kuitenkaan käytännössä mitenkään , mitä nyt triglyt ovat koholla jos paljon törpöttelee.

Kun tähän on jo tottunut eikä stressaa tahi epäile kauheasti mitään niin homma menee itsestään. Rennosti. Kyllä tämä mahakin tästä joskus lähtee, lähti se viimeksikin.

Pangolinille en osaa radikaaleja ohjeita antaa. Itselleni simppeli runsasrasvainen ketoilu on hyvin helppoa ja laihdun. Mutta juuri tuo ravinnon määrä on niin yksilökohtainen, suosittelen kärsivällisyyttä ja tietyn linjan pitämistä.

EDIT: Liikunta ei ole minua ainakaan lihottanut, liikkumisen määrä vaihtelee kovasti. Olen lähellä normipainoa, jäntevä "laiha läski".

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-13 15:30:15 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

[quote="Karbureettori"] vaikka eihän ketoosi sinällään laihduta.

Luulen (kokemuksiini perustuen) että omat varastot palavat minulla paremmin kun en anna kropalleni kuvaa nälänhädästä. [quote]

ehka stressaan sillakin kun taalla on paljon joilla paino tuntuu vain humpsahtaneen alas sellaisilla syomisilla joita olen harrastanut jo vuosikausia ja tama asia on alakanut vaivaamaan mua enemman mita enemman luen taalta muiden menestystarinoita. Siis kateutta tama on.

Kokeilen nyt jatkaa talla samalla ja olla itselle armollisempi vaikken laihtuisikaan.

OT miksi nikkisi alla on namibia? Mina olen asunut siella pohjoisessa, sitta nikkikin.

(Dr Vince Quas)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 14:03:45 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Aloitin karppaamisen maaliskuussa 2005 ja puolessa vuodessa paino putosi n. kahdeksan kiloa, vaikka olinkin enemmän hyvä- kuin alakarpin puolella.
Suuren surun ja monen muun ikävän asian vyöryessä yli karppaaminenkin jäi vähemmälle, ja kilot hiipivät takaisin. Tällä hetkellä vielä pari kiloa silloista lähtöpainoa enemmänkin. Ja eipä tunnu mitään tapahtuvan, vaikka kuinka alakarppaan. On vaan muuten niin hyvä olo, etten tästä luovu. Ja uskon vakaasti, että kyllä minä pikkuhiljaa laihdunkin.
Se on jännää, kuten monella muullakin, että samat vaatteet mahtuu päälle kuin silloin hoikempina päivinäkin.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 14:17:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

lillamaria kirjoitti:
Aloitin karppaamisen maaliskuussa 2005 ja puolessa vuodessa paino putosi n. kahdeksan kiloa, vaikka olinkin enemmän hyvä- kuin alakarpin puolella.
Suuren surun ja monen muun ikävän asian vyöryessä yli karppaaminenkin jäi vähemmälle, ja kilot hiipivät takaisin. Tällä hetkellä vielä pari kiloa silloista lähtöpainoa enemmänkin. Ja eipä tunnu mitään tapahtuvan, vaikka kuinka alakarppaan. On vaan muuten niin hyvä olo, etten tästä luovu. Ja uskon vakaasti, että kyllä minä pikkuhiljaa laihdunkin.
Se on jännää, kuten monella muullakin, että samat vaatteet mahtuu päälle kuin silloin hoikempina päivinäkin.

Varmasti laihdut, lillamaria. Suisitukseni:
1) Suosittelen painottamaan syömiset aamuun ja päiväsaikaan. Syö paljon silloin. Yleensä tuo seikka jää vähälle huomiolle.
2) Syö tarpeeksi paljon rasvaa. Helposti rasvan määrä jää vähälle. Rasva aiheuttaa töksähtävän nälän tunteen poistumisen. Tuo nälän tunne on sellainen, että se pitää poistaa, muuten Sinun tekee mieli ruokaa.
3) Käveleminen on helpoin, hauskin ja yksinkertaisin tapa laihduttaa liikkumalla. Älä tee kävelystä numeroa esim. vaihtamalla lenkkivaatteet, vaan pyri spontaaniin kävelyyn.

Huolella,

Matukka

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 17:27:47 
Poissa
landekarppi
landekarppi

:roll: Miula kyl auttaa, ku syö vaa illal... ja kun en tosiaa jaksa mitää isoja aterioita syödä... mahaa ei mahdu... :wink: Mut kukin tyylillää... :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-14 18:13:37 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Pangolin kirjoitti:

OT miksi nikkisi alla on namibia? Mina olen asunut siella pohjoisessa, sitta nikkikin.

Karkki = Nami. Kumpaakaan en syö. Karkkila = Namibia. Kummassakaan en asu :lol:

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 12:14:11 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Karbureettori kirjoitti:
Pangolin kirjoitti:

Karkki = Nami. Kumpaakaan en syö. Karkkila = Namibia. Kummassakaan en asu :lol:

Onpa hassua ettei mulle ole koskaan tullut Namibiasta mieleen nami tai karkit kuten sulle!

Matukka. minusta sinun suositukset on sellaisia mitka ihmiset huomaa ja noudattaa muutenkin.

(Dr Vince Quas)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 12:43:56 
Poissa
intiaanikarppi
intiaanikarppi

Matukka kirjoitti:

Varmasti laihdut, lillamaria. Suisitukseni:
1) Suosittelen painottamaan syömiset aamuun ja päiväsaikaan. Syö paljon silloin. Yleensä tuo seikka jää vähälle huomiolle.
2) Syö tarpeeksi paljon rasvaa. Helposti rasvan määrä jää vähälle. Rasva aiheuttaa töksähtävän nälän tunteen poistumisen. Tuo nälän tunne on sellainen, että se pitää poistaa, muuten Sinun tekee mieli ruokaa.
3) Käveleminen on helpoin, hauskin ja yksinkertaisin tapa laihduttaa liikkumalla. Älä tee kävelystä numeroa esim. vaihtamalla lenkkivaatteet, vaan pyri spontaaniin kävelyyn.

Huolella,

Matukka

Kiitos Matukka! Näin yritän tehdäkin, tosin mulla syömistä pitää olla riittävästi myös iltaruokaan, muuten käy niin, että jääkaappia on tosi vaikea vastustaa.
Tai toinen vaihtoehto on sitten kaivautua tään Rinssin kylkeen kiinni, silloin ei tuu syöminen niin mieleen.
Rasvaa syön kyllä, en ole nyt vähään aikaan erikseen sitä laskenut, mutta pitänee taas ottaa nuo makrot vähäksi aikaa seurantaan. Ja kyllä mun on pakko rajoittaa myös kaloreita, ei muuten onnistu.
Kävely on kivaa, tuo mun fibroni sitä aina välillä rajoittaa, ja oikeasti kyllä tykkäänkin enmmän pyöräillä. Vaihtuu maisemat nopeammin. Mutta vielä mä laihdun, varmana!!!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 12:51:06 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Minusta on alkanut tuntua etta syon liian vahan ja alkanut epailyttaa saanko riittavasti kaikkia vitamiineja ja hivenaineita ruuasta kun syon vain kaksi kertaa paivassa enka jaksa paljoa syoda kerralla.

Siksi arsyttaa lukea laihtuvien juttuja siita miten paljon he syovat. Itsella on paino ennatyslukemissa, kavin vaa'alla ekaa kertaa yli vuoteen ja nyt olen ollut huonolla tuulella sen takia. Tuntuu silta etta taa karppaus on mun juttu kun olo on niin hyva mutta miksi muut laihtuu mutta mina en?! :roll: :evil:

Eilen soin klo 18 muutaman palan tofua, pak choi ja jonkun verran kalkkunaa vaikka sita ennen soin aamiaisen (juustomunakkaan klo 9 jalkeen) enka muuta kuin juomia. Mies sanoo siita kun syon niin vahan enka silti laihdu. Siis ihmettelee.

Han sanoo etta minun pitaisi vahentaa rasvan kayttoa. Se naki nimitain mita soin tanaan aamiaiseksi (150g 11% kreikkalaista jugurttia 4 mansikan kanssa, lisasin siihen 3 rkl kermaa :oops: ) etta rasva ei sovi mulle kun en laihdu!!!!!

(Dr Vince Quas)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 16:28:15 
Poissa
gourmetkarppi
gourmetkarppi

Pangolin kirjoitti:

Eilen soin klo 18 muutaman palan tofua, pak choi ja jonkun verran kalkkunaa vaikka sita ennen soin aamiaisen (juustomunakkaan klo 9 jalkeen) enka muuta kuin juomia. Mies sanoo siita kun syon niin vahan enka silti laihdu. Siis ihmettelee.

Han sanoo etta minun pitaisi vahentaa rasvan kayttoa. Se naki nimitain mita soin tanaan aamiaiseksi (150g 11% kreikkalaista jugurttia 4 mansikan kanssa, lisasin siihen 3 rkl kermaa :oops: ) etta rasva ei sovi mulle kun en laihdu!!!!!

Varsin proteiinipainoitteinen meininki. Laskepa huviksesi proden ja rasvan suhteet tuosta päivästä.

Kuva

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-15 19:26:27 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

Karbureettori kirjoitti:
Varsin proteiinipainoitteinen meininki. Laskepa huviksesi proden ja rasvan suhteet tuosta päivästä.

En usko etta rasvan osuus on mitaan 70-80% luokkaa kuten esim weston a price tyypeilla mutta voita ja oliivioljya kuluu, lihassa, juustossa, pahkinoissa, avokaadossa, oliiveissa on rasvaa. En ole laskenut mutta oletin suhteen olevan okei koska ei ole nalan tunnetta eika naita namihaluja kuten taalta voi lukea monilla olevan ja oletin sen olevan juuri rasvan ansiota. Olenko siis ihan vaarassa? :?:

(Dr Vince Quas)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-16 11:08:54 
Karbureettori kirjoitti:

Karbureettori kaiketi tarkoitti sitä, että proteiinia tulee liikaa. Se saattaa toisilla jumittaa painoa. :D

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-16 17:15:44 
Poissa
korpikarppi
korpikarppi

vaantakaa nyt rautalangasta hyvat ihmiset! Siis jos mun tavoitepaino on 57kg ja siita proteiinim tarve paivassa n 60g niin miten monta g rasvaa tarvin ja mita se tarkoittaa kaytannossa (siis ruokana)

siis ma en ajatellut etta mulla vois olla SUHTEESSA liikaa proteiinia kun en tuskin koskaan syo Mirkan motosta "puoli kiloa proderuokaa paivassa".

Ehka ma oon niita ihmisia joille tosiaan riittaa hyvin pieni maara ruokaa.

En jaksa naita mittailua ja laskemisia, keittiovaa'assa on vain unssit eika se ole tarkka. Kai tamakin on paassa vain koska ajattelen etta jos rupeen tarkasti laskemaan niin en ole sen kummempi kuin slimming world tai painonvartijat....Alkaa kypsyttaa tama koko homma mutta viela on pari kk Suomen lomaan ja halu nayttaa syopoille sukulaisille on kova. Siis haluan olla erilainen kuin ne ja hoikempi etta pystyn perustelemaan valehtelematta sita miksi en kykene syomaan huonoja hiilareita enaa. Viimeksi Suomessa olin kipee ja monta viikkoa jalkeenpain.

(Dr Vince Quas)

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 43 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00