karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2025-10-28 23:37:31

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-14 11:14:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mirka kirjoitti:
Alkoholi katkaisee ketoosin siksi aikaa kun sitä on veressä.

Vitut.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-14 12:09:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Jumppakärpänen kirjoitti:
Valitettavasti mulla tissuttelu yleensä loppuu vasta
A) Kun pullo on tyhjä
B) Kun siippa sanoo, että tarkoitus oli vaan ottaa muutama ja mää mökötän sen takia loppuillan

multa ei yleensä viinakset lopukesken et se on toi B vaihtoehto...

mutta kun aloitin karppauksen niin vähempiki riitti. nykyään tuntuu olevan taas viinapää ennallaan. karppauksen aloittaminen ehkä laski hetkellisesti tasoa.

ketokarpilla tosiaan riitti pullo viiniä ja muutama siideri, nykyään tarvii jonnin verran enemmän :oops: et ehkä se on mitä enemmän hiilareita ruokavaliossa sitä paremmin kestää :roll:

Esittelyni
Mustikan syksy

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-26 20:23:07 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

kekexxx kirjoitti:
Mirka kirjoitti:
Alkoholi katkaisee ketoosin siksi aikaa kun sitä on veressä.

Vitut.

juuri luin oppaasta että alkoholin polttaminen maksassa tuottaa ketoaineita. Rasvanpolton se ehkä katkaisee?vaiko...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-29 19:42:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Haa, osasin ryypätä ketoosissa ilman että kaadun nurkkaan taju kankaalla. Söin välillä tomaatin tai mansikkaa kun alkoi huimaamaan liikaa. Se virkisti ihan kummasti, tuommonen viisi teelusikallista mansikkasosetta kerrallaan. Aamulla ei ollut kauhiaa kanuunaa, en tosin niin hirviästi juonutkaan. Taitaa olla sopivasti hiilareita tomskuissa ja mansikassa. Jälleen yksi ihmiskoe menestyksellä suoritettu.

perj. 13.4 -07 83,5kg

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-09-30 11:08:09 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mielestän ketoosin aikana verensokeri on perin alhainen ja alkot palaessaan laskevat verensokeria vielä alemmas.
Jotta seuraava aamu voi olla kohtalaisen kohmeloinen.
Henk.koht.ei kuitenkaan hh:tomat alkot ole ketoosia katkaisseet.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-10-02 20:27:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Voisko olla syynä yksi light lonkero ketoosin katkeamiselle? Nimittäin viime lauantaina join yhden light lonkeron. Olin ketoosissa mutta sunnuntaista tähän asti olen kärsinyt nälästä vaikka tiukalla linjalla olen ollut. Ihan kuin aloitan koko homman uudestaan :?: Olen nyt karpannut lähes 2 viikkoa, vaikka tuolla päikkyjen puolella väitin virheellisesti toisin... Joskus ajantaju katoaa :shock:
Täytyy olla juomatta nyt yhtään mitään. Puntarikaan ei ole heilahtanut mihinkään, ja olo on kuin olisin jälleen pisteessä A. Rasvaa olen yrittänyt vain lisätä ja kasviksia..Tuloksia odotan kuitenkin sinnillä vaikka tänään on huono päivä ja usko horjuu, kauhean turvotuksen takia..
En ole viime aikoina ennen karppauksen aloittamistakaan ollut mikään alkoholin suurkuluttaja ja juttelin parhaitten ystävieni kanssa ja sovimme että kun olemme yhdessä niin minä en välttämättä ota mitään, ja minun vichy lasi täytyy ymmärtää, eikä siitä tarvitse sen kummemmin keskustella. :roll: :D

Viestin otsikko: Re: Ketokarppaus ja alkoholi
ViestiLähetetty: 2008-08-04 07:25:45 
Poissa
sintti
sintti

join ensimmäinen ketoosi viikon aikana 2krt pullon kossua viccyllä ja zero spiritellä, aamulla oli vähän heikko olo, kun ei saanut hiilareita, en suosittele ainakaan tollaisia määriä alussa.

ViestiLähetetty: 2008-08-12 19:01:42 
Poissa
sintti
sintti

kulkeelujaa kirjoitti:
join ensimmäinen ketoosi viikon aikana 2krt pullon kossua viccyllä ja zero spiritellä, aamulla oli vähän heikko olo, kun ei saanut hiilareita, en suosittele ainakaan tollaisia määriä alussa.

Oletkohan nyt edes tosissasi? siis että kaksi pulloa? Kyllä kaikki hyöty paremmasta ruokavaliosta katoaa pariin kossupulloon aika hyvin tuossa.
Itse join tänään kaksi lasia viiniä ja yhden siiderin, joissa HH yht 1,5 g, päivän saldo jäi kevyesti alle 20 ja kaloritkin (kun niitä mielenkiinnosta seuraan) 1200. Eli muuten hyvin, mutta jo nyt tunnen syyllisyyttä tuosta turhasta tissuttelusta. Päähän kyllä kumman helposti nousi. Hui. En uskalla edes kuvitella juovani koskenkorvaa, ainakaan tuollaisia määriä. Varmasti tuli paha olo.. hui..

ViestiLähetetty: 2008-12-28 10:31:16 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Kannattaa ainakin syödä kunnolla ennen juomista, jos vain mieli tekee. Ja pysytellä vähähiilarisissa juomissa. Yks hyvä on kans, että vaikka ruoan kanssa viiniä juo lasin. Ei kannata ykjsin punkkupulloa ostaa, jos tuntuu et se meneeki sit yksin kurkusta alas kerralla :lol: Ostaa joko pienemmän pullon (huonot valikoimat ja kallis hinta, mutta toisista syistä kyllä sen arvoinen) tai sitten vaikkapa puokkii pullon..meillä viikonloppuisin saatetaan viiniä juoda ruoan kanssa, ei sen enempää..monesti kaadetaan loput sit viemäristä alas, kun ei ruukata toisenakin päivänä enää ottaa..ehtii mennä jo huonoksikin mielestäni.

Mulla ei kyllä oo sen kummemmin mitään ollu, jos oon ottanu, mut oikeestaan et tulee kamalia suonenvetoja..vaikka oon kuinka kivennäisvettä juonu päivällä ja suolaaki syöny ihan rakeena ja magnesiumia ottanu..se taitaa olla sen verran diureettista hommaa :lol: Ja semmosia syömähimoja ei samoja ole, kuin ennen..tai sellasia, et pahemmin retkahtelis. En edes juodessa syö mitään konvehteja tai sipsejä, mitä on tarjolla. Kannattaa kuitenkin kiinnittää huomiota siihen juomamäärään, mulle ei selvästi sovi ostaa kokonaista viinipulloa yhdelle vaikkapa johonkin illanistujaisiin. Yritän pitäytyä pois siitä ja ostaa sen pienen pullon. Lisäksi kannattaa juoda kivennäisvettä siinä välissä, sekin vähentää niitä juomahinkuja :lol:

ViestiLähetetty: 2008-12-29 02:53:04 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Kannattaa syödä reilu prode- ja rasvapitoinen ateria alle. En tiedä miksi mulla juuri se rasva nii ihanan tehokkaasti estää sen krapulan? Nyt on testattu joulunaikaan ja ei mitään oloja.

ViestiLähetetty: 2010-03-06 05:05:08 
Poissa
sintti
sintti

mulla ei ole ketoosia haitannut kun juon vodkaa vissyllä, sen lisäksi punaviiniä (siitä saa kyllä päänsäryn X) )
Mutta kannattaa muistaa juoda vettä aikamoisia määriä, itse en muista muutenkaan juoda vettä kunnolla, ja varsinkin krapulassa on sellanen olo että kieli kuivuu suuhun ja pää painuu kasaan, eli olen jo aika varoittava esimerkki.
Eli alkoholijuomien välissä välillä tuoppi vettä naamariin, ei tekis pahaa normiruokavaliolla olevillekkaan kunnolla ryypätessä ;)

Kuva

ViestiLähetetty: 2010-04-25 19:33:45 
Poissa
sintti
sintti

Itse oon ketoillut noin 1½kuukautta ja ensimmäiseen kuukauteen kuului noin pullo punaviiniä viikossa. Nyt olen löytänyt myös Koffin Liten jota siemailen noin 6 tölkkiä viikossa. Rentouttaa eikä vaikuta painonpudotukseen ja ketoosiin. Tasaisesti mennyt noin -1kg vko tahdilla. Vatsatauti hiukan nopeutti yhdessä vaiheessa painontiputusta, mutta nyt on noin 5 viikkoa aikaa saada 3 kiloa pois. Se oli kesäkuun alun tavoite jota jotkut täällä palstoilla pitivät hurjan rankkana [-X

ViestiLähetetty: 2010-05-04 15:37:53 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Eipä taida enää pystyä juomaan alkomahoolia. 8 viikkoa ketoosissa (paino -12 kg, vyötärö -15-17 cm) ja vappuna join 4-5 hiilihydraatitonta siideriä ja läksi jalat alta :oops: Ennen on saanut juoda pullon kossua ennekuin alkaa edes huomata että on juonut jotain ja pientä päänsärkyä lukuunottamatta ei ole kankkusia tullut, kuin joskus 5 v. sitten 2 punaviinipullon jälkeen oli aika karmakka olo. Nyt meni 2 päivää kankkusessa. Eka päivä wc.ssä ravaten ja toinenkin päivä hikoillessa ja tutistessa.... ei ollenkaan kiva olo. Oli yön aikaan tippunut painokin melkein 3 kg. Nyt onneksi alkaa olla nestetasapaino kunnossa, mutta heikoksi veti kun ei mikään pysynyt sisällä.
Mikäköhän tuollaisen sai aikaan, kun ei mulla ennen ole viina vienyt jalkoja, ettei pystyssä pysyisi, vaikka muisti ei mene :roll:

ViestiLähetetty: 2010-05-18 16:50:21 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

olen nyt innostunut nauttimaan lasin, kaksi punkkua joka ilta. lauantain aikana taisi mennä pullollinen! yritän pyristellä induktiossa, johon ilmeisesti tuo punkku ei kuulu ja paino on alkanut punkun kittaamisen jälkeen jumimaan. onkohan viina syynä? ensin kun join pari lasia punkkua niin seuraavana päivänä oli kilo tippunut, punaviini toimi diuriteettinä ilmeisesti. mutta sen jälkeen on pysynyt tasaisesti kaksi viikkoa samassa painossa. mies jo vähän kuittailee että jos sä vielä jatkat tota jokapäiväistä hörppimistä niin alan kutsua sinua alkoholisoituneeksi kotiäidiksi..
olen ollut ketoosissa kolmisen viikkoa mutta se on varmaan katkennut kerran tai kaksi, ainakin äitienpäiväillallisella kun napostelin juustokakkupalasta.

27.12.2010 97kg
15.1.2011 93.3kg
20.1.2011 90 kg
2.2.2011 88kg

Ruokapäiväkirja
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=50843&start=0[/color]

ViestiLähetetty: 2010-05-19 08:14:11 
Poissa
sintti
sintti

Minun oman kokemukseni mukaan alkoholinjuonti pysäyttää painonpudotuksen täysin noin viikoksi. Jopa nostaa painoa jos reilummin juo (siis 5 annosta viikossa tai enemmän). Olen testannut itselläni useita kertoja asian ja todennut, että laihtuakseni ainakin minun täytyy olla täysin raitis.

ViestiLähetetty: 2010-05-19 14:59:13 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Okei, kiitos tästä tiedosta. Nyt sitten korkki kiinni!

27.12.2010 97kg
15.1.2011 93.3kg
20.1.2011 90 kg
2.2.2011 88kg

Ruokapäiväkirja
http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=11&t=50843&start=0[/color]

ViestiLähetetty: 2010-05-19 15:19:10 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi

Fiida kirjoitti:
Minun oman kokemukseni mukaan alkoholinjuonti pysäyttää painonpudotuksen täysin noin viikoksi. Jopa nostaa painoa jos reilummin juo (siis 5 annosta viikossa tai enemmän). Olen testannut itselläni useita kertoja asian ja todennut, että laihtuakseni ainakin minun täytyy olla täysin raitis.

Kyllähän tuosta alkoholista tulee energiaa ja maksalle vähän muuta tekemistä, mutta kun se maksa on polttanut alkoholin pääsee taas rasvan kimppuun.. Jos viikonloppuna juon 4-5ploa viiniä, niin painonpudotus hidastuu tai tulee muutama sata grammaa lisää, riippuu tietysti paljonko syöt. ;)
Maanantaina tai viimeistään tiistaina paino taas tippuu.. Voihan se olla henkilöstä kiinni ja aivan varmasti siitä mitä juot.
Jos bisseä vedät kahdella kädellä niin aivan varmasti paino nousee... ;)

Kliks->Instagram täsä

ViestiLähetetty: 2010-06-05 17:24:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

jäbä kirjoitti:
Jos viikonloppuna juon 4-5ploa viiniä, niin painonpudotus hidastuu tai tulee muutama sata grammaa lisää, riippuu tietysti paljonko syöt. ;)
Maanantaina tai viimeistään tiistaina paino taas tippuu..

Onko yksikkö oikein? ploa = pulloa? :shock:

79 kg = BMI 29 lievä lihavuus
68 kg = BMI 25 normaalipaino

Huomispäivään uupumatta uin.

Kuvassa norsu norsun selässä, korvieni välissä 65-kiloinen viehko nainen. Miksi tämä ristiriita?

ViestiLähetetty: 2010-12-03 19:02:24 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Nostan nyt tän ylös kun en oikein muutakaan löytänyt...eli olen vasta noin viikon karpannut,pyrkinyt pitämään hh:t noin 20-25.Olo ollut tähän asti oikein hyvä ja pientä painon pudotustakin ollut.MUTTA: nyt tuli juotua lasi kuoraria tossa ruoanlaiton yhteydessä ja VOIHAN TSIISUS.Heikottaa,paha olo ja vatsaa vääntää ja posket punoittaa kun tontulla.Ei taida tulla toista lasia.Tekis mieli mennä tonne ulos pakkaseen raittiiseen ilmaan.
Meneekö tää pian ohi vai kestääkö kauankin?Tuohan annos on ihan mitätön.
Tällä menolla musta tulee absolutisti vastoin tahtoani.... :twisted:

ViestiLähetetty: 2010-12-03 19:40:11 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Munkin ois nyt tarkotus huomenna ottaa pullo kuivaa valkkaria ja ehkä jotain muutakin, kuka tietää 8-[ ..kolme viikkoa karppausta ja 2 viikkoa ketoosissa takana ja vähän pelottaa miten kroppa reagoi. Täytyy vissiin ainakin vetää ennen joku kunnon rasvapiffi ateria majoneesilla.

Emo ja poikaset -07, -08 ja -10

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 60 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00