karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-22 20:25:43

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-04-27 09:07:25 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Lihakset eivät häviä laihduttamalla! Lisäksi ne painavat enemmän, kuin vastaava rasvamäärä. :)

ViestiLähetetty: 2010-07-15 12:30:52 
Poissa
kilometrikarppi
kilometrikarppi

Mittanauha ja peili? Jos treenaat paljon niin sit tietysti lihaksetkin siinä samalla kasvaa, eli vaikka rasvaa tiristyisi pois, niin paino ei välttämättä liiku mihkään suuntaan.
Jos kuitenkin noi edellämainitutkin väittää, ettei mitään tapahdu, niin sit jotain menee kyllä pieleen.

Niin ja mun mielestä paljon liikkuva voi ihan hyvin syödä joku 2500kcal (tai jopa enemmän...) ja silti kiinteytyä (siitähän sullakin on kyse varmaan, ei niinkään ehkä se laihtuminen oo itseisarvona?).

02/2012 päättynyt painonseurantapäiväkirja: Kesäkilojen karkotus
02/2012 aloitettu liikuntapäiväkirja: Sentit jäävät salille

ViestiLähetetty: 2011-04-18 18:31:24 
Poissa
sintti
sintti

Täällä tulee uusi apua tarvitseva ketokarppi ! no jospa nyt ekaksi laita päivän ruokalistan mitä suunilleen syön melkein jokapäivä:
Aamiainen: munakas 24%juustolla, metukalla/kylmäsavulohella tai makkaralla, pienen vihreän salaatin kera + kahvi 38% kermalla.

Päivällinen/lounas: Iso salaatti, jotain lihaa esim. jauhelihapihvejä 2kpl, fetaa ja öljyä päälle.

Iltapala: oma tekemä kermarahka johon vatkaan noin 1d kermaa, noi 60g maitorahkaa ja sitten joitain lisukkeita esim, mantelilastuja/rouhetta, kookoshiutaleita, makeutusainetta(hermesetas), funlight-tiivistettä, makuesanssia ja joskus vadelmia.

Päivän kalorit on 1851
ja makrot:
hh 18.5
pr 82.1
r 161.3

ja ongelma siis on että paino ei putoa vaikka olen ollut jo päälle kuukauden tällä ruokavaliolla. TAustaksi voin sanoa että alku ei ollut niin helppo, että ensimmäiset 3 viikkoa mentiin himppusen yli 20 g hiilareilla ja protskuja tuli hieman reilummin. Mutta nyt siis tuosta ruokapäivästä^^kysyisin, että olisiko tuon tyyppinen päivä minuntyyppiselle kaverille parempi suunta?
Paino siis 48 ja pituus 157. Tiedän että tulette sanomaan ettei minun tarvitse laihduttaa enempää, mutta vielä on tuo minimaallinen keskimakkara ja jenkkikset :roll: sulaako sieltä kenties rasvat viimeisenä? kenties :roll:

Opiskelen leipuri-kondiittori alalla, joten joka päivä työni on melko fyysistä kun ei istuta koululla kuin ruokatauolla, muutoin siellä sitten se on kävelyä, nostelua, siivoamista yms.

Sen verran hyvää palautetta olen itseni mielestä saanut, että turvotus on täysin poissa ja ei himota namit yhtään! nälkäkin on hyvin pysynyt loitolla jopa kolmella aterialla(ennen olin melkoinen napostelija) :?

ViestiLähetetty: 2011-04-29 00:06:34 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Huihui, en edes osaa kuvitella että olisin 18 kg kevyempi kuin nyt ja vielä haluaisin laihtua.. Olen 158 cm pitkä ja painan 66 nyt.. Mutta minullakin laihduttava kalorimäärä tuntuu olevan jotain 1600 paikkeilla, joten saattaa olla että saat vain liikaa kaloreita.. En ainakaan hoksaa muuta syytä, paitsi että normaalipainoisella ei painonpudotus muutenkaan yleensä ole kauhean helppoa, varsinkin jos painoindeksi on jo valmiiksi pieni. Jos taas rasvaprosentti on suhteessa suuri, rasvan palaminen ei välttämättä näy painossa.

ViestiLähetetty: 2011-05-27 14:33:24 
Poissa
sintti
sintti

Eilen oli tämmöinen päivä... söin siis näin:
Aamupala: 3 munan munakas jossa reilusti voita sekä juustoa+tomaattia. 1dl turkkilaista jugurttia jossa mansikkaa ja leseitä. Omega 3 tabletit. Vihreää teetä.
Välipala: Proteiinijuoma veteen sekoitettu. (VHH sellainen).
Lounas: Iso lautasellinen rucola salaattia jossa paistettua kanaa ja paljon smetanaa, lisäsin vielä rypsiöljyä mukaan..
Välipala: Kermakahvi. Kalkkunaleikettä ja juustoa.
Iltapala: Lohta smetanalla ja parsakaali/kukkakaali gratiinia kermajuustolla.

Treeniä tuli eiliselle päivälle 3 h. Aloitin ketoilemaan pitkästä aikaa taas viikko sitten. Jotenkin tuntunut että nyt kun olen muuttanut treeniohjelmaa pari viikkoa sitten ja harrastan nyt enemmän liikuntaa niin ketostix loistaa ihan punaisena

ViestiLähetetty: 2011-07-06 15:27:15 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

pauni kirjoitti:
Paino siis 48 ja pituus 157. Tiedän että tulette sanomaan ettei minun tarvitse laihduttaa enempää, mutta vielä on tuo minimaallinen keskimakkara ja jenkkikset :roll: sulaako sieltä kenties rasvat viimeisenä? kenties :roll:

Mikäli tuo pitää paikkansa, ongelmana on niinsanottu "laiha läski"-vartalotyyppi. Se ei kyllä ratkea pudottamalla painoa vaan siirtämällä sitä sisälmysrasvasta ihonalaisrasvaan ja lihaksiin. Toisin sanoen ratkaisu ei ole minimihiilarit sen enempää kuin kalorien laskeminenkaan. Uskoisin ehkä eniten rasvan laadun parantamiseen. Lisää hyvälaatuista eläinrasvaa, mieluiten naudanlihasta ja voista, kananmunia. Vähemmän sianlihaa, ei broileria, nolla grammaa kasviöljyjä mukaanlukien oliivi. Trooppisia öljyjä kuten kookosta voi mainiosti käyttää. 0 grammaa viljaa, 0 grammaa fruktoosia muusta kuin kokonaisista marjoista.

ViestiLähetetty: 2011-07-11 11:47:38 
Poissa
sintti
sintti

bless86 kirjoitti:
Nightfall kirjoitti:
Kysymys aloittajalle: miksi olet asettanut painotavoitteesi noin alas? Olet tälläkin hetkellä jo kirkkaasti normaalipainoinen, ja laihdutus normaalipainon sisällä on karpatenkin usein vaikeaa ja hidasta.

Mielestäni tuo ei ole liian alas vedetty. Itse ollut aikoinaan 68-66kg (ja 175cm olen myöskin) ja olisi ollut vielä varaa tiputtaa alas muutama kilo, koska ylimäärästä oli selvästi. Ei voi painoindeksin perusteella sanoa mikä on hyvä paino mikä ei. Kehot ovat yksilöllisiä.

Se on just se! Kaikki kropat erillaisia =D>

ViestiLähetetty: 2011-07-19 20:53:36 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kysyn nyt tässä samassa ketjussa. Olen 163 pitkä ja painan 53. haluaisin laihtua kolme kiloa tai edes kaksi..yritän nyt päästä ketoosiin. onko näillä mitoilla vaikea laihtua? makrot tänään : hh 24.5 r 153.9 p 98.3 1866 kcal.

on turvonnut olo ja tuntuu ettei vatsa oikein toimi! pelottaa että lihon tuolla määrällä rasvaa ja että en saa vitamiineja ja iho ja hiukset menevät huonoon kuntoon..ja miten turvata vitamiinit yms. ?voisiko joku muistuttaa mitkä olivatkaan pehmeän rasvan lähteitä?

ViestiLähetetty: 2011-07-20 11:24:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mites ois reissu kirjastoon? Ei mitenkään pahalla, itse hyötyisit siitä todella :wink:

Edit. protskua melko paljon noin pieneksi ihmiseksi...?

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265

ViestiLähetetty: 2011-07-20 11:52:32 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

joo en vain tiedä miten protskun saisi alemmas. liikun tosin 5 kertaa viikossa noin 2300 kalorin edestä. korvaanko protskun vain rasvalla? nytkin minusta rasvaa tulee tosi paljon tänäänkin 150 g :o

ViestiLähetetty: 2011-07-20 11:58:31 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

johtuuko korkeasta protskun määrästä että on täysi olo mutta silti tekisi mieli syödä jtn? paljonko protskua olisi hyvä?

ViestiLähetetty: 2011-07-20 16:41:05 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi

turskeliini kirjoitti:
kysyn nyt tässä samassa ketjussa. Olen 163 pitkä ja painan 53. haluaisin laihtua kolme kiloa tai edes kaksi..yritän nyt päästä ketoosiin. onko näillä mitoilla vaikea laihtua? makrot tänään : hh 24.5 r 153.9 p 98.3 1866 kcal.

Todennäköisesti kyllä, koska et ole pelkästään normaalipainoinen vaan jopa varsin hoikka jo valmiiksi. Mun mielestäni tuota proteiinia ei muuten ole yhtään liikaa, kun kerran liikutkin niin runsaasti.

turskeliini kirjoitti:
pelottaa että lihon tuolla määrällä rasvaa ja että en saa vitamiineja ja iho ja hiukset menevät huonoon kuntoon..ja miten turvata vitamiinit yms. ?voisiko joku muistuttaa mitkä olivatkaan pehmeän rasvan lähteitä?

Koko jaottelun "koviin" ja "pehmeisiin" rasvoihin saisi työntää jonnekin hyvin pimeään paikkaan IMHO. Ihmisen ruuminlämmössä kaikki rasvat ovat taatusti ihan yhtä pehmeitä ;) Jos tuntuu että paino alkaa nousta, niin sitten pitää jostain tietenkin vähentää. Mutta koska tosiaankin liikut aktiivisesti, en oikein saata uskoa, että tuollaisilla makroilla lihoisit. Mitä hiuksiin ja ihoon tulee, niin monipuolinen rasvojen ja proteiini syönti nimenomaan on niille hyväksi.

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/

ViestiLähetetty: 2011-07-20 18:47:06 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Noin hoikkana voi olla todella vaikea laihtua.Karppaamalla harvoin saavuttaa alipainoa.

Ns "kovat"rasvat ovat terveellisiä eli syö voita, kermaa läskiä ja unohda ne pehmeät rasvat. Siitä hiukset, iho ja kynnetkin tykkää. Kun syö monipuolisesti ei tule vitamiineista puutetta.Talvella voi D-vitamiinia ottaa mutta kesällä ei sitäkään tartte jos keskipäivällä ulkoilee ilman aurinkorasvoja.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-20 19:23:09 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on suht sama tavoite kuin Turskeliinilla (sentilleen sama pituuskin, nyt painoa 2 kg enemmän) ja TODELLAKIN on läskiä mahassa (usein myös turvotusta): vyötärönympärys 70-75 cm. Tämän pituisella normaalipainon alaraja on 49,2 kg.

Mutta tosiaan ei se paino helpolla lähde enää - ekalla karppauskerralla syksyllä 2009 lähtikin 4 kg kuukaudessa. Osaksi varmaankin siksi, että olin mitä todennäköisimmin ketoosissa silloin ja söin vähemmän kuin nyt. Tarkoitus onkin jatkossa syödä hetkittäin vähän vähemmän karppiruokaa, siten laihdun kyllä suht helposti - toivon mukaan :smt047 Nyt viimeisinä lomapäivinä syön ihan vapaasti sallittuja aineita.

Mutta jatkuvassa nälässä ei sitten jatkossakaan ole enää tarkoitus olla ja jos paino ei putoa, ei putoa. Sitten koitetaan kiinteytystä säännöllisellä pilateksella. Voishan sitä koittaa joka tapauksessakin..

Ja ehkä olisi fiksua unohtaa vaa'an olemassaolo ja tutkia vain mittanauhan lukemia.. :-k

ViestiLähetetty: 2011-07-20 21:55:38 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

kiitos vastauksista!

joo ei mullekaa se painon tippuminen tärkeintä ole jos nyt edes kiinteytyisi ja turvotukset lähtis. mutta joo kokeilen vähän vähentää protskua ku tuntuu että olen kylläinen muta silti pitää syödä nii et napa repee :o

ja vähän ummettaa : (

ViestiLähetetty: 2011-07-21 07:05:02 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Veilusti vettä, rasvaa ja liukoista kuitua peliin niin ummetuskin helpottuu.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-07-21 07:34:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

turskeliini kirjoitti:
kiitos vastauksista!

joo ei mullekaa se painon tippuminen tärkeintä ole jos nyt edes kiinteytyisi ja turvotukset lähtis. mutta joo kokeilen vähän vähentää protskua ku tuntuu että olen kylläinen muta silti pitää syödä nii et napa repee :o

ja vähän ummettaa : (
Lisää rasvaa. Rasva pitää nälän tunnetta poissa hemmetin hyvin. Tosin nälän tunnetta aiheuttaa moni "lisäaine" joita tietämättään tai epähuomiossa tulee käytettyä. Esim. light juomien makeutusaineet aiheuttavat monille (ei kaikille) nälän tunnetta. Samoin esim. aromisuola (aromisuolan sisältämä Natriumglutamaatti) vääristää nälän tunnetta.

ViestiLähetetty: 2011-07-21 08:06:01 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

okei, no vähennän pikkuisen prodea ja lisään rasvaa. onko liikaa jos rasvaa tulee 150 tai enemmänkin vähän?

onko mitää ateriavinkkejä kun tykkäisin joka aterialla jtn lihaa syödä mutta tuntuu että silloin prodet nousee liikaa..:D

ViestiLähetetty: 2011-07-21 13:10:12 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mulla lähes ainoa joka vie nälän täysin tunneiksi, on kermakahvi :shock: Kermaa sillai sopivasti väriks. En sitten tiedä kuinka terveellinen lounas.....

http://karppaus.info/forum/viewtopic.php?f=81&t=63810&p=1644265#p1644265

ViestiLähetetty: 2011-07-23 17:12:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Veilusti vettä, rasvaa ja liukoista kuitua peliin niin ummetuskin helpottuu.

Suhtaudun itse vähän skeptisesti kuitujen hyötyihin, mutta jos niitä haluaa kokeilla niin jotain muuta sitten kuin viljakuitua. Mikä tahansa suolisto-oire on mielestäni riittävä syy varmuuden vuoksi olla syömättä viljaa. Samoin vaikeus pudottaa painoa on hyvä indikaatio viljasta pidättäytymiseen. Omasta puolestani en suosittele gluteeniviljoja kenellekään missään muodossa tai määrässä, mutta se on toki äärimmäinen kanta karppauspiireissäkin.
Koltta kirjoitti:
Esim. light juomien makeutusaineet aiheuttavat monille (ei kaikille) nälän tunnetta.

Niitä kannattaa muutenkin olla käyttämättä, sillä niiden turvallisuudesta ei ole mitään kunnollista näyttöä ja raha puhuu.
Lainaa:
Samoin esim. aromisuola (aromisuolan sisältämä Natriumglutamaatti) vääristää nälän tunnetta.

Totta. Se saattaa muutenkin olla kehon toiminnalle haitallista. Kannattaa heittää Aromat vessanpyttyyn ja ostaa Herbamarea.

Tarua kirjoitti:
Mulla lähes ainoa joka vie nälän täysin tunneiksi, on kermakahvi :shock: Kermaa sillai sopivasti väriks. En sitten tiedä kuinka terveellinen lounas.....

Ei kai se oletuksena niin epäterveellinenkään ole. Voi olla, jos
-maitotuotteet aiheuttavat oireita
-kofeiini häiritsee näläntunnetta
-sairastaa tai on sairastanut refluksitautia

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00