Hei, olen ensimmäistä viikkoa ketokappaamassa ja olen lukenut paljon vhh-ruokavaliosta ja foorumit on pullollaan onnistumistarinoita, ihanaa, se siis selvästi toimii!
Kuitenkin minua vaivaa se, kun olen ennen low-fat ja kalorirajoituksilla ollut, niin perustuuko vhh-ruokavalion teho a) ketoosiin, siis rasvaa voi syödä paljon, kaloreita voi syödä reippaasti yli normaalin 1500 kcal "laihdutusmäärän", sillä se ei pääse varastoitumaan yms... vai b) rasva ja protskupitoinen ruoka vaan pitää kylläsenä ja niitä kaloreita ei vaan siten pääse kertymään päivässä paljoa? Tästä on kaikissa artikkeleissa mainittu, ettei ole varmuutta, kumpaan vhh-ruokavalio perustuu...
Ja kun täällä foorumillakin on tyyppejä, joiden paino ei vain putoa, niin voiko se johtua liian suuresta päivittäisestä kalorimäärästä?
Ajan kuluessahan sen tulen huomaamaan, kun pidän itselleni ravintopäiväkirjaa, johon lasken hh ja kcal myös, ei vaan oikeen uskalla niitä kovin rasvaisia tuotteita vanhasta tottumuksesta syödä, kun pelkään, että kokonaiskalorimäärä on se ratkaiseva tekijä...
Olisi tosi ihanaa, jos voisitte kertoa omista pudotuksistanne, ja erityisesti arvionne, kuinka paljon hh ja kcal olette päivässä syöneet, siis kumman luulette/tiedätte olevan todellinen laihdutuksen syy, näin voisin vähän rentoutua

Kiitos etukäteen!