karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-19 11:01:30

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-05-29 17:53:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla on vaikeuksia saada syötyä tarpeeksi. Ei ole nälkä ja olo on mitä mainioin. Urheilukin maittaa ja sen takia kaloreita pitäisi syödä vielä enemmän. Mutta kun ei maistu ruoka 1000 kaloria enempää. Ja paino tietenkin jumii tämän vuoksi kun en syö tarpeeksi.

ViestiLähetetty: 2008-05-29 23:55:24 
Poissa
OT-karppi
OT-karppi

Lähes sama tilanne koettuna useamman kymmentä kertaa. Mulla toimii hiilareiden nostaminen, en tosin osaa sanoa minkä verran niitä syön, kun en laske. Mutta veikkaisin jossain 50 kieppeillä olevan, kun toimii parhaiten. Itsellä ruokailut kaksi kertaa päivässä. Tolla reseptillä paino pysyy laskusuhdanteisena ainakin kesäisin, kun napsin jäätelön ja mansikan siellä täällä, enkä turhaan stressaa. Kummallista, mutta totta. :roll:

ViestiLähetetty: 2008-06-12 12:05:21 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mulla taasen on semmoinen ongelma, että ihan huomaamatta alan syömään enempi hiilarista sapuskaa ja ketoosi kaikkoaa. Nyt kun ihmettelin outoa tunnetta vatsassa, niin huomasin sen näläksi... todennäköisesti aiheuttajana on partis marjojen kera, pähkinät ja sokerittomat makeiset (joihin en enää ikinä koske, koska niistä tuli niin kauheat vatsavaivat, että makeisten näkeminenkin pelottaa :oops: )

Todellakin, noita lisukkeita on näköjään ilmaantunut kokeilunhalun myötä varmaan liikaa taas tuohon ruokavalioon. Ketoosista ei ole tietoakaan eikä paino ole liikkunut alaspäin, muttei onneksi ylöskäänpäin.

Taas täytyy vähän tarkemmin katsoa mitä suuhunsa tunkee ;) Jospa sitä aloittaisi oikein tiukasti taas pari viikkoa ja sitten taas katsoa tilannetta uudelleen, että miten on olo muuttunut.

ViestiLähetetty: 2008-06-13 13:14:52 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

sisäisesti hoikka kirjoitti:
Mulla taasen on semmoinen ongelma, että ihan huomaamatta alan syömään enempi hiilarista sapuskaa ja ketoosi kaikkoaa. Nyt kun ihmettelin outoa tunnetta vatsassa, niin huomasin sen näläksi... todennäköisesti aiheuttajana on partis marjojen kera, pähkinät ja sokerittomat makeiset (joihin en enää ikinä koske, koska niistä tuli niin kauheat vatsavaivat, että makeisten näkeminenkin pelottaa :oops: )

Todellakin, noita lisukkeita on näköjään ilmaantunut kokeilunhalun myötä varmaan liikaa taas tuohon ruokavalioon. Ketoosista ei ole tietoakaan eikä paino ole liikkunut alaspäin, muttei onneksi ylöskäänpäin.

Taas täytyy vähän tarkemmin katsoa mitä suuhunsa tunkee ;) Jospa sitä aloittaisi oikein tiukasti taas pari viikkoa ja sitten taas katsoa tilannetta uudelleen, että miten on olo muuttunut.

Sama ongelma täällä.... Huomaamattani lisäilen vähän sitä sun tätä ruokavaliooni ja sit oonkin et :oops: kuinkas näin kävikään.. Kesällä varsinkin käy helposti huooooonosti kun on jädeä ja ja ja ja kaikkee... Onneks paino ei oo noussut mut ei oo kyllä laskenutkaan :(

"Did you know that your heart primarily uses fat for energy?"-Life without bread

ViestiLähetetty: 2008-06-13 21:54:42 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ite pyrin olemaan ketoosissa suurimman osan ajasta, ja tuloksiakin on tullut. Ketoosi parhaimmillaan 16 ja normaalisti 8. Otan tietoisesti hiilaripiikkejä välillä - ei mitään erikoista, rahkaa tai %suklaata pari palaa tms ja silloin ketoosi laskee 4:ään. Syön kahden aterian rytmillä, ja kun tykkään pähkinöistä, olen päättänyt ottaa ainoastaan ruuan päätteeksi jälkkärinä. Silloin ei jaksa edes syödä niitä liikaa. Kun aloitin karppauksen, olin muutaman viikon alle 20 hh:n ja silloin oli jatkuva kevyt päänsärky. Kuvotusta ei ole ollut koskaan ja tällä hetkellä nälkä tulee suunnilleen juuri siihen kelloaikaan kun olis ateriankin aika. Joskus käy niin ettei ruoka maistu toisella aterialla ja silloin yleensä ketoosikin on korkea. Henki ei haise, mutta pissa välillä. Syön kunnon ateriat joten kitukarppina en ole vaikka aterioita onkin vain kaksi ja en pysty syömään niin isoja annoksia että tulis päivän "saldo" täyteen. Rasvan kohdalla olen tiukka eli sitä otan runsaasti, lihaa olen vähän vähentänyt, sillä on aiheuttanut jumeja, kasviksia syön runsaasti, eli niin paljon kuin jaksan. Viime aikoina paino on pudonnut keskimäärin kilon viikossa, joskus vähän vähemmän.
Mulla tämä ketoosi-homma toimii todella!

ViestiLähetetty: 2008-07-05 02:46:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Itsekin huomasin ketoosissa kuvotusta ruokaan. Nälättömyys on kyllä todellakin etu, jota monet havittelevat saavuttamatta sitä.

Kuva

Kuva

ViestiLähetetty: 2008-07-16 22:03:10 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

"Ketoosissa tunnistaa OIKEAN nälän", pitää kyllä niin paikkaansa!:)

Kuinka armottomasti olette hurautelleet rasvaa eväksiinne?

ViestiLähetetty: 2008-07-21 21:17:56 
Poissa
sintti
sintti

Hei, olen ensimmäistä viikkoa ketokappaamassa ja olen lukenut paljon vhh-ruokavaliosta ja foorumit on pullollaan onnistumistarinoita, ihanaa, se siis selvästi toimii!

Kuitenkin minua vaivaa se, kun olen ennen low-fat ja kalorirajoituksilla ollut, niin perustuuko vhh-ruokavalion teho a) ketoosiin, siis rasvaa voi syödä paljon, kaloreita voi syödä reippaasti yli normaalin 1500 kcal "laihdutusmäärän", sillä se ei pääse varastoitumaan yms... vai b) rasva ja protskupitoinen ruoka vaan pitää kylläsenä ja niitä kaloreita ei vaan siten pääse kertymään päivässä paljoa? Tästä on kaikissa artikkeleissa mainittu, ettei ole varmuutta, kumpaan vhh-ruokavalio perustuu...

Ja kun täällä foorumillakin on tyyppejä, joiden paino ei vain putoa, niin voiko se johtua liian suuresta päivittäisestä kalorimäärästä?

Ajan kuluessahan sen tulen huomaamaan, kun pidän itselleni ravintopäiväkirjaa, johon lasken hh ja kcal myös, ei vaan oikeen uskalla niitä kovin rasvaisia tuotteita vanhasta tottumuksesta syödä, kun pelkään, että kokonaiskalorimäärä on se ratkaiseva tekijä...

Olisi tosi ihanaa, jos voisitte kertoa omista pudotuksistanne, ja erityisesti arvionne, kuinka paljon hh ja kcal olette päivässä syöneet, siis kumman luulette/tiedätte olevan todellinen laihdutuksen syy, näin voisin vähän rentoutua :lol: Kiitos etukäteen!

ViestiLähetetty: 2008-07-22 07:59:46 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Alussa kun pidin kirjaa makroista ja kaloreista, niin painoni laski hitaan puoleisesti. Silloin pyrin pitämään kalorit min. 1500 mutta monesti oli 1600-1800 välissä. Ilman vääntämistä kalorit olis jääny sinne 1200 paikkeille. Olen pitkä ja painoa oli reippaanpuoleisesti, sekä harrastan salia. Kun lakkasin laskemasta ja aloin syömään niin, että tulen kylläiseksi ( 2 ateriaa päivässä), enkä ajattele enempää noita kaloreita, niin paino alkoi laskemaan reippaasti. Syön rasvaa runsaasti, tosin se on suhteellista. En siis karsasta rasvaa ja lisäilen mielelläni kookosöljyä ruokien päälle. Pudotustahtini on suunnilleen kilo per viikko tällä hetkellä. Ketoosi neljän molemmin puolin. Epäilen - en ole tarkistanut - että kalorini jäisi nykyään alle 1500 useastikin. Pidän huolen, että minulla on energiaa ja jaksan tehdä raskasta työtä. Jos näin ei ole, otan lisää rasvaa.

ViestiLähetetty: 2008-07-22 12:10:24 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Tuntuu, että toisille riittää se, että vain rajottavat hiilareita reilusti, kaloreita taas ei ollenkaan ja toisten pitää rajoittaa sekä hiilareita että kaloreita. Itse kuulun tähän jälkimmäiseen ryhmään, kun lasken hiilarit alle 20g niin kaloritkin jää sinne 1000-1300 paikkeille (esim. kalorilaskuri.fi sanoo että voisin syödä ~1600kcal päivä, jolloin olisi 500kcal vaje ja laihtuisin silti.. Mutta se ei pidä paikkaansa), mutta energiaa tuntuu silti riittävän eikä koskaan ole nälkä.
Pitää nyt seurata pidemmällä aikavälillä, että voinko tosiaan jaksaa koko ajan noin pienillä kalorimäärillä vai lisääntyykö ruokahalu.

ViestiLähetetty: 2008-07-28 19:37:42 
Poissa
sintti
sintti

Dumpo: sanoit syöväsi kaksi ateriaa päivässä, saanko kysyä mitkä kaksi ne ovat tai mihin aikaan noin suunnilleen syöt?

Olen nyt pari päivää kuulostellut itseäni ja todennut, että ruokahalu on oikeasti kadonnut. Syön kyllä 3-4 ateriaa päivässä, mutta lähinnä sen takia, että pitää (siis aamulla pitää syödä aamupala, päivällä lounas, illalla illallinen ja sitten vielä pieni iltapala). Edellisen pidemmän karppausjakson aikana minulta myös meni ruokahalu ja pelästyin. Pelästyin lähinnä sitä, kun tajusin, että söin 2-3 ateriaa päivässä ja kalorit eivät missään nimessä voineet olla paljoa yli 1000.

Nyt ajattelin, että josko ottaisin ihan rennosti ja nauttisin siitä, että ei ole nälkä. En stressaisi sillä, että saanko tarpeeksi kaloreita yms. Liikun kuitenkin kohtuupaljon (uin ja pyöräilen lähes päivittäin pidemmän ajan) eli eiköhän se nälkä ilmoita itsestään sitten kun se oikeasti tulee. Ja sitten saa syödä nautinnolla hyvää ja rasvaista (!) ruokaa :wink:

ViestiLähetetty: 2008-07-28 20:31:19 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Kaneli, syön puolenpäivän aikaan ensimmäisen aterian ja toinen tulee kuuden maissa, vaikka monesti ei ole nälkä vielä silloinkaan. Aterioitten välissä juon runsaasti. Kaikista tärkein koko hommassa on se, että energia säilyy ja jaksat liikkua. Jos kahden aterian systeemillä alkaa mennä energia puihin, niin silloin on lisättävä rasvaa. Olen tällä systeemillä ollut jo monta kuukautta, enkä halua muuhun, koska tämä toimii todella hyvin.
On hyvä, että otat rennosti. Kuuntele kehoa, se kyllä yleensä kertoo, onko kaikki hyvin.

ViestiLähetetty: 2008-07-29 12:48:34 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos Dumpo! Jotain tuollaista vähän arvelinkin. Jos vaikka kokeilisin. Tai ainakaan en kauheasti kauhistuisi, jos joku ateria jää väliin. :wink:

Toki se pitää varmistaa, että energiataso ei rupea tippumaan ja muutenkin olo on hyvä.

ViestiLähetetty: 2008-07-29 20:24:48 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ketoosi on niin parasta. Varsinkin kun on töitä: nine to five -työpäivän aikana ei tarvitse muuta kuin teetä ja vettä. Eikä nälkä vaivaa. Aamuherätyksetkään ei tunnu niin ikäviltä ketoillessa.

ViestiLähetetty: 2008-07-29 20:36:46 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Mulla on nyt ketoosi 8 paikkeilla, normaalisti 6. Olis varaa lisätä hiilareita, mutten jostain syystä osaa :roll: . Nälkä ei ole ollenkaan, pitää kuitenkin syödä, jottei mene kitudieetiksi.

ViestiLähetetty: 2008-07-29 23:21:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen kai jotenkin viallinen kun ketoosikaan ei vie nälkää. :roll:

ViestiLähetetty: 2008-07-30 08:36:50 
Poissa
Karpisti
Karpisti

tui, sama täällä, jos vedän rehut liian minimiin, nälän määrä on pohjaton :shock:
Kyllä tässäkin asiassa pitää jokaisen löytää se itselleen sopivin tyyli..

ViestiLähetetty: 2008-07-30 10:37:50 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

loreanne kirjoitti:
tui, sama täällä, jos vedän rehut liian minimiin, nälän määrä on pohjaton :shock:
Kyllä tässäkin asiassa pitää jokaisen löytää se itselleen sopivin tyyli..

Joo olen huomannut, että induktiohiilareilla vatsalaukku tyhjenee nopeammin, koska määrällisesti syö vähemmän ja omalla kohdallani heti kun vatsalaukku on(=tuntuu olevan) tyhjä, niin iskee nälkä. Ja siihen nälkään ei auta muu kuin syöminen. Kertooko tämä sitten kehoni kyvyttömyydestä polttaa rasva-varastoja? Olen kyllä normaalipainoinen, mutta rasvaa löytyy. Siksi olen ajatellut, että keho rupeaa oireilemaan nälällä heti jos energiamäärät jää alhaisiksi, koska haluaa minun pitävän nämä vararasvat. Mutta miksi (melkein) kaikilla muilla normaalipainoisillakin ketoosi vie nälän, vaikkei laihtuisikaan? Jotkut foorumilaiset esim. selviävät hyvin tuhannella kalorilla päivässä kun ovat ketoosissa. *kateellinen*
Minulla alhaiset hiilarit kyllä näyttävät pudottavan painoa, mutta kituuttamista siihen osittain liittyy, kun on kerran nälkä. En minä nyt voi koko ajankaan syödä. Ja kituuttaminen taas aiheuttaa repsuiluja, mikä hidastaa painonpudotusta. :twisted:

ViestiLähetetty: 2008-07-30 22:09:14 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Mulla tulis ensimmäisenä mieleen rasvan lisäys. Nimittäin, jos mulla iskee nälkä ennen aikojaan, niin silloin olen ollut liian vähällä rasvalla. Mutta kun lisään sitä reippaasti, niin energiataso ja nälättömyys pysyy pitkään päällä. Esim kookosöljyllä olen monesti siirtänyt syömistä, jos en ole päässyt syömään aikanaan. Ja olen ymmärtänyt jostain, että sillä lisärasvalla voi houkutella elimistön polttamaan omaa rasvaa - en tiedä olenko ymmärtänyt väärin. Mulla tämä ainakin toimii näin.

ViestiLähetetty: 2008-07-30 23:35:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Olen kokeillut ottaa nälkään vaikka lusikallisen kookosöljyä, mutta sillä ei ole ollut oikeastaan minkäänlaisia vaikutuksia. :roll:
Aina tarvitsee saada täytettä vatsaan, jotta helpottaa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00