karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-19 12:28:52

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2008-07-31 08:09:07 
Poissa
taistelukala
taistelukala

Ehkä joku viisaampi keksis tuohon neuvon. Ite en tiedä, kun tämä toimii niin hyvin. Mulla ei ole nälkä edes aamulla, joten kestän juuri tuonne puolille päivin, ennenkuin syön ensimmäisen kerran. Mulla on nesteenkin kanssa ongelmia, sillä juon sitä ruokailujen välillä, mutta kuitenkin olen niin täynnä koko sen väliajan, että olen ihan ähky kun yritän juoda sen 2 litraa vähintään. En siis kerralla, vaan osissahan se vesi menee.

ViestiLähetetty: 2008-07-31 08:23:46 
Poissa
Karpisti
Karpisti

Niin mulla sitä jatkuvaa nälkää teki nimenomaan liika rasva ja liian vähäiset rehut. Mutta ehkä silloin liioittelin molempien asioiden kanssa, koska nyt pysyy nälkä hyvin hallinnassa jos syön 20-30g hiilareita (pääosin rehuista) ja rasvaa vähintään 100g.
Joten en tiedä kuinka persiillään nuo makrot silloin aiemmin on olleet :roll:

ViestiLähetetty: 2008-08-06 21:21:35 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mulla ei yleensäkään oo nälkä juuri koskaan (kärsin ahdistushäiriöstä, aina jokin stressaa ja ruoka ei maistuisi yhtään), mutta ei varsinkaan ketokarpilla =D>

ViestiLähetetty: 2008-08-11 19:12:37 
Poissa
sintti
sintti

Mulla tässä seitsemäntenä päivänä (taas alusta alkaneena) huomaa selvästi miten nälkä on poissa. Kuitenkin se tyhjän vatsan tunne pakottaa syömään ja selvästi on välillä sellainen olo että suun todellakin tekisi mieli syödä (oraalinen fiksaatio??) Eilenkin illalla tein salaatin, mutta kun piti alkaa syömään, niin huomasin ettei olekaan nälkä. Menee siis aikansa oppia myös pois siitä tapasyömisestä. Niin kuin meni tupakankin kanssa aikanaan.. :?
Jospa tässä sitten tämän myötä saisi takaisin sen terveemmän asenteen ruokaan. :D

ViestiLähetetty: 2008-08-11 21:05:40 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mulla kans nälkä on poissa, mutta olo mainio ja energinen, jopa niin energinen että liikun enemmän kuin koskaan ja vaivattimasti. Siitä johtuen tänäänkin kulutus on 2500 luokkaa ja ruokaa mennyt alas vajaan 900 kalorin verran. Ei vaan tule yksinkertaisesti nälkä ja maha täyttyy todella pienestä. Ainoa asia, mihin tunnen himoja on kivennäisvesi.

Useampana iltana olen noista vähistä kaloreista kauhistuneena pakkosyönyt illalla vielä jotain oikein rasvapitoista. Mutta onko siinä mitään järkeä loppujen lopuksi? Voiko ihmisen kroppa olla muka niin huonosti suunniteltu, että voi tappaa itsensä voipaketin ääreen?

Taidan heittää vesilintua koko kitudieetti teorialla ja jatkaa niin kuin hyvältä tuntuu. Kaipa tuo nälkä tulee sitten kun on tullakseen.

ViestiLähetetty: 2008-09-13 19:37:53 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Se on todellakin etu - mullakaan ei ketoosi vie nälkää- tai niin ei vielä ole tapahtunut (toivottavasti tapahtuu!). Ja mulla on siis ihan oikeasti nälkä, ei vaan mielitekoja ja tapa. Mutta myös tavat ovat ongelma: tänäänkin latinotanssin ja uinnin välissä piti ottaa evästä tukevasti, ihan vanhasta muistista, kun ennen aina sokerit heitti vastaavassa tilanteessa ja tuli todella heikko olo. Nytkin sitten suotta tuli vedettyä pähkinöitä ja goudaa niin että päivän valkuaiset kipusivat toiselle sadalle. Pienempi määrä olisi riittänyt ihan hyvin, tai olisinko lie tarvinnut eväitä ollenkaan. On vaan ne vanhat tavat sitkeässä. Samoin tulee mussutettua autolla ajaessa - eli syön kyllä muuhunkin kuin nälkään, mutta nälkäkin on useaan otteeseen päivässä :? Myös olen huomannut, että kylläisyyden tunteen tulemisessa on mulla todella pitkä viive, eli ehdin syödä aivan liikaa ja tunnin päästä huomaan, että onpas täysi olo :D Mutta eiköhän tämä tästä, opetellaan :wink:

ViestiLähetetty: 2009-01-13 16:50:19 
Poissa
sintti
sintti

Täytynee siis minunkin sitä rasvaa vissiin lisäillä, viikon ollut ja nälkä yllättää kyllä jo nyt vaikka edellisestä ruuasta on vasta 4h. Viime viikolla yhtenä päivänä olin syömättä 10h ennen seuraavaa ruokaa.. Omaa tyyliä etsiskellen :roll:

ViestiLähetetty: 2009-01-14 20:41:33 
Poissa
sintti
sintti

Viikon karpanneena (ketoosi tavoitteessa) olen huomannut juuri tuon nälän katoamisen. Samoin olen täysin vapaa ruuanhimosta. Tänäänkin katsoin tyynenä vierestä, kuinka kaveri söi ensin hampurilaisateriansa, sitten suklaajälkkärinsä. Normaalisti olisin varmaan kiivennyt pöydän yli nuolemaan toisen lautasta..

Ketoosinmittaustikkuja ei tämän pitäjän apteekki tunne, joten niitä en jaksa hankkia. Pyrin syömään ohjeiden mukaan. Olo on suhteellisen virkeä ja lenkillä jaksan melkeinpä paremmin kuin yleensä. Aluksi parina päivänä jalkoja hapotti jonkin verran. Nälkä on vain silloin, kun olen ollut syömättä tyyliin kahdeksan tuntia. Kalorimääristä en osaa sanoa, luultavasti ovat 1500 pintaan, mikä olisi kulutukseeni nähden vähän alakantissa. En käsittääkseni haise mitenkään poikkeavasti.. (pojat, miltähän mahdan sitten haista normaalisti, jos puliefektikin peittyy siihen..)

Lähinnä mieltä askarruttaa vain se, olenko ketoosissa vaiko en. Vaakaa en käytä, housunpersaus tuntuu väljemmältä. Vyötärö pieneni ensimmäisellä viikolla muutaman sentin, kun turvotus lähti.

ViestiLähetetty: 2009-01-14 20:45:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

amjk kirjoitti:
Ketoosinmittaustikkuja ei tämän pitäjän apteekki tunne, joten niitä en jaksa hankkia.
Lähinnä mieltä askarruttaa vain se, olenko ketoosissa vaiko en. Vaakaa en käytä, housunpersaus tuntuu väljemmältä. Vyötärö pieneni ensimmäisellä viikolla muutaman sentin, kun turvotus lähti.

Ketoositikkuja saa nettiapteekista luulisin.

ViestiLähetetty: 2009-01-15 15:32:05 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Ei kyllä lyhyellä googlettamisella mikään nettiapteekki myynyt, mutta voihan niistä kysyä suoraan, koska ne tavallisesti jokaisen apteekin valikoimiin kuuluvat. Ja ellei, niin kai ne niitä pyynnöstä tilaa? Itse olen ainakin joutunut DEE-tipat erikseen tilaamaan aina paikalliseen apteekkiin, kun ne huonon menekin vuoksi eivät vakiovalikoimaan kuulu. Selitys oli se, että niin vähän on hyllyaikaa, mun viimeks ostamat pullot menee vanhaksi 10/10 eli kaipa niitä ei sitten mene...

ViestiLähetetty: 2009-01-22 12:22:55 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

Mimmimakia kirjoitti:
Ei kyllä lyhyellä googlettamisella mikään nettiapteekki myynyt, mutta voihan niistä kysyä suoraan, koska ne tavallisesti jokaisen apteekin valikoimiin kuuluvat. Ja ellei, niin kai ne niitä pyynnöstä tilaa? Itse olen ainakin joutunut DEE-tipat erikseen tilaamaan aina paikalliseen apteekkiin, kun ne huonon menekin vuoksi eivät vakiovalikoimaan kuulu. Selitys oli se, että niin vähän on hyllyaikaa, mun viimeks ostamat pullot menee vanhaksi 10/10 eli kaipa niitä ei sitten mene...

Itse kävin raumalla tosi pienessä apteekissa, kun en ajatellutkaan eittei siellä olisi.
Tilasivat ja olivat heti seuraavana päivänä noudettavissa.

Sitten itselläni olisi kysymys: Kun ketoosin olen saavuttanut, vaikuttaako ketoosin syvyys rasvanpolttoon?
Eli polttaako kroppa enemmän rasvaa kun tikku näyttää enempi...? :?:

Monesti olen törmännyt siihen, että ollaan sitä mieltä, että miksi haaskaisi ketoaineita, kun rasvanpoltto on jo käynnissä vähäiselläkin punoituksella.
Itse henk.koht. mielelläni nostaisin hieman hiilareita, jos silti ketoosi on ja pysyy.

ViestiLähetetty: 2009-01-22 12:46:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mimmimakia kirjoitti:

Verkkoapteekki myy.. :D

ViestiLähetetty: 2009-01-22 20:53:25 
Poissa
sintti
sintti

Pakko kyllä aivan rehellisesti todeta, että elämäni taitaa olla tarpeeksi omituista ilmankin, että tihrustan pississä uitettua tikkua mennen tullen ja palatessa...

ViestiLähetetty: 2009-01-23 07:45:21 
Poissa
Rantakarppi
Rantakarppi

amjk kirjoitti:
Pakko kyllä aivan rehellisesti todeta, että elämäni taitaa olla tarpeeksi omituista ilmankin, että tihrustan pississä uitettua tikkua mennen tullen ja palatessa...

Harrastukset kullakin...

Joku viitsii pissiä tikkuun ja joku viitsii pakkasessa tuijottaa reikää ja pilkkiä... :lol:

On niitä hullumpiakin juttuja mitä joku viitsii tehdä... :wink:

Ilman, että elämä olisi omituista... 8)

Monien mielestä karppaus on ihan hullun hommaa... :roll:

ViestiLähetetty: 2011-10-11 12:46:17 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Nälkä todellakin on poissa. Olen jo jonkin aikaa ketokarpannut.
Syön kerran päivässä noin klo.11-12 välillä ja ihan mahan täyteen asti. Nälkää ei tämän jälkeen juurikaan ole.
Yleensä sitten klo.18-19 välillä menee usein vain noin 4siivua juustoa voilla sipaistuna.
joku tossa taisikin mainita himon kivennäisveteen niin mulla on kanssa :)

Tänään söin tämmöistä klo.11.55

4munan paistettu muna
3siivua pekonia
majoneesia mausteena(reilusti)
Salaattia(ruukkusalaatti, tomaatti, kurkku)
Kukkakaalia reilu kauhallinen kermakastikkeessa uunissa paistettuna
10siivua juutoa

Kyllä jaksoin syödä kaikki nämä!

Osaako kukaan vastata huoleeni siitä kun syön vain kerran päivässä kunnolla että onko tästä yleisesti jotain haittaa? energiansaanti ei varmaan ole tällöin kovin tasaista.? Pitäisikö syödä kaksi yhtä suurta ateriaa päivässä yhden ison tilasta?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2011-10-11 12:50:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Vei se nälän juu, muttei himoa syödä liika. Lopputulema: + 2kg :roll:

ViestiLähetetty: 2011-10-14 16:17:31 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Missä ajassa teillä on alkanut ketoosi viedä nälkää? Mulla on metallin maku suussa ja enää ei hirveästi ole keton väsyoireita näin viidentenä päivänä. Nälkä ja ruokahalu ovat edelleen yhtä kovat - ehkä kovemmatkin kuin esim. ekana päivänä. :roll: No, eihän tuo 5 pv vielä kauan taida olla, kun se ketoosi ehkä meni päälle aikaisintaan kolmantena päivänä. En oikein tiedä, kun olen ketoaloittelija. :D

ViestiLähetetty: 2011-10-14 16:32:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla toi ketoosi on sellainen vaihteleva tila. Välillä ei ole nälkä ja välillä on. Usein syy siihen on liian vähäinen rasvan syöminen.

ViestiLähetetty: 2011-10-17 23:20:30 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Ollut nyt kuukauden jatkuvassa ketoosissa ja nyt ketoosi on myös syventynyt entisestään, Ketostixeillä mitattuna. Toki myös ruokahalu on korreloinut sen mukaisesti. Huomaa kyllä, että ketoosi on loistava piriste, sillä univelkaisenakin on tällä tiukalla linjalla, max 20 g hh/pvä, hyvä vireystila jatkuvasti. Lisäksi ei ole koskaan tarvetta sulatella erikseen ruokaa, toisin kuin hiilaripitoisesti syödessä. Ruokatauko ei vie vetoa.

Monena päivänä on tällä soturityylillä (warrior, jos soturi ei vielä sytytä) joutunut illallakin herättelemään oman ruokahalunsa yksinkertaisesti syömällä, sillä ei vain yksinkertaisesti ole tullut nälkä, vaikka on ollut pystyssä esim. 10-12 tuntia.

Tulipa tänään tehtyä koemielessä itselleni hiilarishokki. Pakottavaa tarvetta syyllistyä hiilariruokaan ei ollut, mutta halusin kokeilla miten monen hyväksi havaitseman shokkitekniikka vaikuttaa painokehitykseen. Tuli siis pidettyä se kuuluisa cheat meal/free meal.

Nyt tätä kirjoittaessa on pakko todeta, että kun on ensin vetänyt rullakebabin (punnittuna n. 820 g) ja päälle avaa Siwasäkki-karkkipussin, niin tekee mieli palvoa pyhää ruukkua. :? Rullakebabista tuli havaittua, että kun on nyt tottunut hyvään lihaan (esim. luomua ja rotukarjaa), niin vaikka kebabliha onkin täyslihaa, niin on tuo aika pahvia verrattuna esim. kunnon sisäpaistiin.

Tästä ei vielä olo heittänyt volttia, mutta jumankekkula kun karkkipussia ei yksinkertaisesti kykene syömään loppuun. N. 150 g menee ja sitten viimeistään on aivan pakko lopettaa. Hirveätä moskaa... Kuva Olo on suoraan sanottuna kuin pahimmassakin darrassa ja tekisi mieli melkein oksetuttaa itseään. Huomaa, että tällainen sokerimoska ei tule kysymykseen enää. Hyvä vain nähdä vaikutukset, niin osaa arvostaa sokeritonta ruokavaliotansa. [-o< Eikä kyllä kaipaa mitään karppihyvääkään. "Vanhassa elämässä" en olisi ollut ainakaan näennäisesti näin heikossa hapessa, mutta nyt huomaa sen mitä hiilariturtuneena ei huomannut. Ei se perkele sovi tällaiselle evoluution kehittämälle lihansyöjälle tällainen teollinen keinomakea höttö... :x

Mitä tästä oppi? On se vaan todella hyvä kun elää ketogeenisesti ja kykenee olemaan ilman tällaista nyt aivan karmealta maistuvaa sokeripotaskaa! :P Rullakebab oli kyllä maittava, mutta huomaa kyllä pitaleivän vehnäturvotuksen. Onneksi kuitenkin tiukka ketolinja vie tämän pöhnän pois.

ViestiLähetetty: 2011-10-17 23:47:55 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minä söin synttäreillä kakkua ja olen siis lauantaista asti taistellut kaikenmaailman himoja vastaan. Joka päivä
vähemmällä sortumisella.
Olen täys hiilariholisti. Tätä vois sanoa ihan ratkeamiseksi.
Tänään jo parempi päivä, tumma suklaa on ollut tänään ainut paheeni, jospa huomenna ei sitäkään.

Minulle ketoosi on ainut keino pitää itseni tyytyväisenä imetyksen aikana.
Jos en ole ketoosissa saan hillittömiä himoja ja nälkä on VALTAVA

Eli vielä reilu puolivuotta on pysyttävä ketoosissa jos haluaa, ettei paino lähde nousuun, niinkuin aina ennen...

http://karppausjaperhe.blogspot.com/

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 104 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen 1 2 3 4 5 6 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00