karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-08-29 01:19:39

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: kahvittelusta
ViestiLähetetty: 2007-01-19 22:05:10 
Poissa
sintti
sintti

hei! mitä mieltä olette kahvin juonnista induktion aikana? itse olen kahvia juonut mutta osa karppaajista on sitä mieltä että kofeiinia pitäisi välttää. mikä mielipiteenne ja luuletteko että kahvin tai kolan juonnille olisi vaikutusta painonpudotukseen?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-19 22:11:59 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

No, mulla ei ole kahvinjuonti vaikuttanut iduktioon. Tikut näyttää kokoajan tummanpunaista. Mutta eiköhän tuokin ole kokeilemalla selvitettävä. Jos kahvihammasta kolottaa, niin jos ei ihan pannullista vedä niin eiköhän tuo kestäne.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-20 11:51:53 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Voisko joku vielä täsmentää, miksi kahvia ei pitäisi juoda? Mulla menee varmaan 10-15 kuppia päivittäin ja vielä tilkka maitoa/kermaa sekaan, eikä oo hyvällä eikä pahalla vaikuttanut laihtumiseen tai mihinkään muuhunkaan...

ViestiLähetetty: 2007-01-20 15:31:44 
Poissa
sintti
sintti

jossain kirjallisuudessa oli mainittu että kofeiini lisäisi makean himoa ja näin voisi aiheuttaa... lipsumista. :lol:
mutta aiheuttaakohan se jotain muutakin. Lienekö aineenvaihduntaan mitä merkitystä?

ViestiLähetetty: 2007-01-20 15:45:17 
Poissa
sintti
sintti

Kahvia ei kannattaisi juoda,koska hiilariton dietti perustuu siihen, kun elimistö ei saa hiilareita, niin haima ei käynnistä insuliinin tuotantoa, eikä näin ollen pysty hajottamaan syötyä rasvaa. Mutta jos juot rasvaisen aterian päälle heti kahvia, niin kofeiini käynnistää insuliinin tuotannon, ja näin ollen elimistö pystyykin käyttämään rasvan hyödyksi. Eli rasvaisen aterian jälkeen parin tunnin tauko ennen kahvia tai toisinpäin. Jotakuinki näin se menee...

ViestiLähetetty: 2007-01-20 15:54:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Jos oikein ymmarsin , itselleni , joka juon kahdeksankin kuppia (mustaa suodatinkahvia puolet vedella laimenettuna ilman lisukkeita)pitkin paivaa ,en siis ruokailun jalkeen paivakahvina vaan paivajuomana , ei ole mitaan hataa.
Minulla se auttaa pitamaan nalan pois ja kahvin maku suussa ei tee mielei ainakaan makeaa...
Toinen juttu, olen kuullut kahvin olevan yhteydessa kolestroliin haitallisesti ihan ilman mitaan ruokavalioitakaan. Onko jutussa peraa????

Viestin otsikko: kolesterolista
ViestiLähetetty: 2007-01-20 16:00:13 
Poissa
sintti
sintti

kyllähän se (varsinkin pannukahvi) nostaa useilla kolesterolia

Viestin otsikko: Re: kolesterolista
ViestiLähetetty: 2007-01-20 17:19:16 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

chilla kirjoitti:

Mitä niistä?

Min olen kuullut että kaffe ehkäisee diabetesta.. mutta samaahan sanotaan ruisleivästä, joten.. :roll:

Viestin otsikko: Re: kolesterolista
ViestiLähetetty: 2007-01-20 18:30:53 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

chilla kirjoitti:

Tekis mieli kysyä yksikin nimi ja osoite. :D

ViestiLähetetty: 2007-01-21 12:08:08 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Sohovi kirjoitti:
Kahvia ei kannattaisi juoda,koska hiilariton dietti perustuu siihen, kun elimistö ei saa hiilareita, niin haima ei käynnistä insuliinin tuotantoa, eikä näin ollen pysty hajottamaan syötyä rasvaa. Mutta jos juot rasvaisen aterian päälle heti kahvia, niin kofeiini käynnistää insuliinin tuotannon, ja näin ollen elimistö pystyykin käyttämään rasvan hyödyksi. Eli rasvaisen aterian jälkeen parin tunnin tauko ennen kahvia tai toisinpäin. Jotakuinki näin se menee...

:shock: en tiennyt!

Vaikuttaako teekin samallatavalla? (teessäkin on kofeiinia)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-21 20:47:02 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Juon pannukahvia 10 dl päivässä maidon kera. Ei ole vaikuttanut laihtumiseen, kolesteroli on aina ollut OK. Mutta yhden tapauksen perusteella ei tietenkään voi mitään päätellä.

Luin juuri Atkinsin kirjasta, että kahden eka viikon ajaksi pitäisi kaikki nautintoaineet jättää pois. Kofeiini kuuluu siis niihin, koska kofeiinitonta kahvia voi juoda.

ViestiLähetetty: 2007-01-22 20:52:41 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Sohovi kirjoitti:

Mä en oo koskaan kuullut tuollaisesta. Onko sulla laittaa joitain faktaa tähän? Mistä olet tietosi saanut?

Kirrimirri

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2007-01-22 21:09:33 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Sohovi kirjoitti:

Mä en oo koskaan kuullut tuollaisesta. Onko sulla laittaa joitain faktaa tähän? Mistä olet tietosi saanut?

Kirrimirri

Joo, tuossa tais kyllä nyt olla joku virhe...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 20:14:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Taatusti käynnistää insuliinin tuotannon, tunteehan sen nahoissaan pahana olona. Mutta ei ehkä juuri teidän kohdallanne.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 20:42:47 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No voi sun...!!! Olen juonut KERMAkahvia salaattilounaan päälle, että saan riittävästi rasvaa ateriakokonaisuuteen, ei sit ole tainnut olla kovin fiksua...?

Onko sillä kahvin määrällä merkitystä insuliinin tuotantoon vai on/off tyyppinen valintako vain? Entä jos kermakahvin korvaa samaisen salaattiaterian yhteydessä %suklaalla, onko vaikutus edelleen sama?

Entäs jos ei välttämättä pyri pysymään ketoosissa, vain syömään alakarpisti, niin onko edelleen yhtä paha valinta tuo kermakahvi aterian yhteydessä?

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 21:15:08 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Tässä pitää mielestäni kuunnella sitä omaa kroppaa. Jotkut kieltää, jotkut jopa suosittelee (ainakin Wiley). Itse juon useimmiten aamulla. Ja, vähän riippuen siitä, missä olen, pitkin päivää. Kotona en, varsinkin viikonloput saattaa mennä joko ilman kahvia tai vain aamukahvilla, toimistolla se jotenkin kuuluu päivään. Olen kuitenkin selvästi huomannut, että iltapäivällä/alkuillasta selvästi tulee kahvinjuonnista samanlainen väsymys, kuin liioista hiilareista eli on nostanut liikaa insuliineja.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 21:28:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

OK. Minusta olo on just ollut hyvä sen karmakahvi+lounaan jälkeen, mutta kun olen unohtanut sen juoda, jää kaihertamaan mieleen/masuun, ja käytännös yleensä napostelen %suklaata sit iltapäivällä viimeistään. Olen ajatellut sen johtuvan liian vähästä rasvasta, koska on hankala saada ko. ruokapaikasta tarpeeksi rasvaista sapuskaa salaattiin ja kastikevalikoimakin on mitä on.

Heh, on vähän omituinen tapa rasvan saannin turvaamiseen, mutta sillä konstilla ei nälkä yllätä ja on tarmokas olo pitkään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-23 22:01:17 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Juuri noin ja jos olo on hyvä niin se kertoo tarpeeksi. Olennaista on se nälän poissa pysyminen ja tarmokas olo. Tärkeimmät yleensäkin mielestäni ovat siellä minun (ja Mirkan) sigeissä. (Paitsi pellemaa)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-24 00:05:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Aika jännää. Mulla menee monesti niin, että aamulla voisin syödä aivan loputtomasti kaikkea. Kylläisyyden tunne iskee pienellä viiveellä. Itse asiassa vasta sen jälkeen, kun olen kulauttanut muutaman kupin kermakahvia kitusiini (no, varmaan volyymilla on joku merkitys tässä - pelkkää vettä menee aamupalaa ennen ja sen aikana joku 0,7-1 litra lisäksi). Aamukahvilla on myös se mukava(?) ominaisuus, että muutaman kupin jälkeen eriö kutsuu.
Muutoin tulee kahvia killitettyä päivän aikana vaihtelevat määrät, vaikutusta laihtumiseen/lihomiseen en ole huomannut. Caffeine keeps me going!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-01-24 09:51:17 
Poissa
tapakarppi
tapakarppi

Olipa hyvä keskustelun aihe. Karppauksen ensimmäisen puolen vuoden aikana join vain vihreetä teetä(canderelilla makeutettuna), johtuen kylläkin siitä että en ollut voinu juoda kahvia ennen karppaustakaan refluksitaudin takia. Karpattuani tosiaankin sen puoli vuotta aloin kahvittelemaan (en muista syytä). Nyt aamutapoihin on jääny iso mukillinen kermakahvia. Se pistää todellakin mun aineenvaihdunnan kunnolla käyntiin, kuten Dr_Rubberillakin. Jos jostain syystä kerma tai kulutusmaito on loppu efekti ei ole sama. Ei sama sillälaillakaan, että nälkä tulee huomattavasti nopeammin ellei heti. Eli vuoden on nyt kermakahvi ollu aamupalana. Kokeilin välillä vaihtaa vihreeseen teehen, mutta sama efekti kuin kermattomalla kahvilla...
Mutta tosiaankin olen ollu hiukan mietteliäs kahvin aiheuttaman insuliinin kohotuksen kans....

*hörppien kermakahvia parhaillaan...*

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00