karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-24 01:46:57

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Uusiutuva ketoosiko?
ViestiLähetetty: 2007-02-13 19:52:43 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

En nyt haulla löytäny vastausta, mutta onko mahollista, että ketoosi voi hiipiä taas päälle, vaikka nostin hiilareita? Koko karppausaikani olen ollu alhasilla hiilareilla n.20g/vrk. Viikon verran olen nyt pitäny hiilarit max 40g/vrk. Atkinsin induktiolla alotin ja olin sillo ketoosissa, sekä sama toistui sillo kun alotin pätkäpaaston. Tänään iltapäivällä alko taas tuntua pientä jomotusta pääkopassa, kauhia jano ja mun hengitys kuulemma haisee omituiselle, sekä hikoiluttaa kovasti. Ihan samat oireet kun sillo alussa. Olen juonu tänään jo 4 litraa, osan vettä ja osan vissyä, eikä se vielä riitä mihinkää. Sticksejä mulla ei ole, joten en niistä pysty tarkastaa. Apteekista kysyin, mutta eihän niillä ollu. En välttämättä haluu olla ketoosissa, koska tää ei nyt niin kauhian kivalta tunnu. Vai onko tää sitte jotain muuta? Jotenki vaan tuntuu omituiselta, että hiilareiden nosto kytkis ketoosin päälle. Olen syöny ihan samoja ruokia kuin ennenkin, mutta korkeemmilla hiilarimäärillä. Ainoa ruoka-aine mitä on tullu lisää niin on omena. Olen nyt viikon aikana syöny kokonaista 2 omenaa. Tänään tiputin hiilarit takasin max 20g, Päivän saldo makrojen osalta on P72g, HH18g, R128g. Kiitoksia jo etukäteen!

Viestin otsikko: Re: Uusiutuva ketoosiko?
ViestiLähetetty: 2007-02-14 08:48:56 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

tuijakoo kirjoitti:
En nyt haulla löytäny vastausta, mutta onko mahollista, että ketoosi voi hiipiä taas päälle, vaikka nostin hiilareita? Koko karppausaikani olen ollu alhasilla hiilareilla n.20g/vrk. Viikon verran olen nyt pitäny hiilarit max 40g/vrk. Atkinsin induktiolla alotin ja olin sillo ketoosissa, sekä sama toistui sillo kun alotin pätkäpaaston. Tänään iltapäivällä alko taas tuntua pientä jomotusta pääkopassa, kauhia jano ja mun hengitys kuulemma haisee omituiselle, sekä hikoiluttaa kovasti. Ihan samat oireet kun sillo alussa. Olen juonu tänään jo 4 litraa, osan vettä ja osan vissyä, eikä se vielä riitä mihinkää. Sticksejä mulla ei ole, joten en niistä pysty tarkastaa. Apteekista kysyin, mutta eihän niillä ollu. En välttämättä haluu olla ketoosissa, koska tää ei nyt niin kauhian kivalta tunnu. Vai onko tää sitte jotain muuta? Jotenki vaan tuntuu omituiselta, että hiilareiden nosto kytkis ketoosin päälle. Olen syöny ihan samoja ruokia kuin ennenkin, mutta korkeemmilla hiilarimäärillä. Ainoa ruoka-aine mitä on tullu lisää niin on omena. Olen nyt viikon aikana syöny kokonaista 2 omenaa. Tänään tiputin hiilarit takasin max 20g, Päivän saldo makrojen osalta on P72g, HH18g, R128g. Kiitoksia jo etukäteen!

Kyllä 40g hiilareilla on mahdollista vielä ketoilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-17 18:05:59 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Tuo ketoosi on aika omituinen juttu.Mulla tänään kuudes päivä alle 20g hiilareilla ja ei näytä ketoosia sitten niin yhtään :( Miksiköhän :?:
Eilen kuitenkin näytti iiihan pikkiriikkisen.. pitäskö laskea VIELÄ hiilareita? vai johtuneeko maitotuotteista(estääkö jotenkin)
Hui, kuinka te jotku saatte hiilarit pysymään ALLE 10g tasolla? Pelkkää rasvaako syötte :)
Olo on kyllä muuten loistava,paitsi kurkku on öky kipeä :|

Turha tässä on sinnitellä, mutta kun ei muutakaan voi.

Ernie Pyle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-17 18:26:03 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

ellu1971 kirjoitti:
Tuo ketoosi on aika omituinen juttu.Mulla tänään kuudes päivä alle 20g hiilareilla ja ei näytä ketoosia sitten niin yhtään :( Miksiköhän :?:
Eilen kuitenkin näytti iiihan pikkiriikkisen.. pitäskö laskea VIELÄ hiilareita? vai johtuneeko maitotuotteista(estääkö jotenkin)
Hui, kuinka te jotku saatte hiilarit pysymään ALLE 10g tasolla? Pelkkää rasvaako syötte :)
Olo on kyllä muuten loistava,paitsi kurkku on öky kipeä :|

Ne ketoositikut ei "tykkää" ainakaan minusta. Pari kertaa olen saanut haaleaa ketoosia vaikka muuten olen ollut oikein loistavalla tuulella, energinen, nälätön jne. Eli ketoosissa voi olla vaikka olo on hyvä! :)

Ai niin. Makeutusaineet tekevät mulle sen että ketoosia ei tule. Siis kaikki muut makeutusaineet paitsi Stevia.

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-17 18:30:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

ahaa :shock: pitänee siis jättää makeutuajauhe pois :(
mitä se stevia on ja mistä saa?

Ernie Pyle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-17 19:58:24 
Poissa
kantiuntokarppi
kantiuntokarppi

Tossa on paikka mistä sitä saa
http://www.luonnonkeskus.fi/kauppa.php ja tilausosoite
info@luonnonkeskus.fi
Laitappa tohon osoitteeseen postia mitä haluat, yhteystietojesi kanssa tietty. Ei mene kun pari päivää, niin saat sen postissa. Kirjoita sitten tonne hakuun: stevia ja lue sen jälkeen mitä siitä sanotaan. Itse tilasin sitä jauheena. On sitten sen verran riittosaa, että se 1 50g pussi kestää toooooosi pitkään.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-17 21:32:14 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Juu..kävin tutkailemassa asiaa..Ruohonjuuresta näköjään saa.Kipasen maanantaina töistä tullessani hakemassa:-) Maistuuko makeutusjauheelta/sokerilta? eli käy herkkujen tekoon :smt110

Ernie Pyle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 07:59:24 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

Stevia on supermakeaa, sen kanssa kannattaa olla varovainen.. Mutta mistä näit, että sitä myydään Ruohonjuuressa? (..kun olen luullut että luonnonkeskus on ainut paikka mistä sitä saa..)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 15:40:25 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen

Näinpähän minäkin ruohonjuuren nettisivuilla sanan stevia, mutta kun soitin ja kysyin asiaa, ei ollut...joten tietääkseni tällä hetkellä luonnonkeskus on ainoo...

Laitoin pakastemustaherukat sauvasekottimella muusiks (vajaa puol ltraa) ja siihen vajaa maustemitallinen steviaa...tuli sopivan makeeta, ei niin muikeeta (sanoo mies joka on Porista)..

..se maustemitallinen steviaa vastaa melkein 2dl sokerii

Kotona!

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 20:38:42 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Netistä bongasin,että saisi ruohonjuuresta..Noh, sen näkee huomenna.Menen töiden jälkeen liikkeen ohi ja käyn siellä hakemassa kookosöljyä ja kysäsen samalla steviaa.

Ernie Pyle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 20:48:33 
Poissa
taviskarppi
taviskarppi

ellu1971 kirjoitti:
Juu..kävin tutkailemassa asiaa..Ruohonjuuresta näköjään saa.Kipasen maanantaina töistä tullessani hakemassa:-) Maistuuko makeutusjauheelta/sokerilta? eli käy herkkujen tekoon :smt110

Mun suuhun steviassa on eri maku kuin sokerissa. Tekee makeaksi kyllä mutta joku pistävä siinä vielä on. Kai menee ohi jos käyttäis enemmän, mulla nyt tauolla raskauden ajan ja sit jatkan taas.

2010 Tammikuussa paino yhä 86kg :(
.
.
Pitkän tauon jälkeen paluu karppilammikkoon 3/2015 lukemista 92kg.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-18 20:53:11 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Ei saanut ainakaan pari kuukautta sitten ruohonjuuresta. Kaveri luuli silloin että sitä saisi sieltä ja kävi kysymässä. Eivät olleet kuulemma kuulleetkaan koko tuotteesta...

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-19 19:01:31 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Kävin tänään ruohonjuuressa ostamassa kookosöljyä (on muuten hyvän makuista minun makuuni) Kysäsin samalla steviaa, niin vastaus oli ettei suomesta saa ollenkaan ja että kovasti kysellään sen perään..
Saa kuulemma laillisesti tilailtua,jos ei tilaa elintarvikkeena sitä, vaan johonkin muuhun käyttöön.. Noh,täytynee tilata sitten sieltä luontokeskukseta (vai mikä se nyt oli)

Ernie Pyle

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-20 23:16:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Steviasta kannattaa katsella haulla vanhoja ketjuja.

Sitä ei saa kai virallisesti myydä EU-alueella.

Ketoosiin pääsemisestä vielä. Alussa kannattaa olla tarkka vihanneksien, maitotuotteiden ja myös liian proteiinin kanssa. Ylimääräinen proteiini voi muuttua glukoosiksi.
Siiten kun ketoosiin pääsee niin 40 g hh voi ihan hyvin vielä pitää ketoosia yllä.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-21 07:26:17 
Poissa
etsijäkarppi
etsijäkarppi

Niin sitä ei kai saanut myydä elintarvikeliikkeissä toistaiseksi. Luonnonkeskuksessa ei tainnut mitään muuta syötävää olla, toisin kuin esim. Ruohonjuuressa. Mutta EU:ssa ymmärtääkseni on prosessi luvista käynnissä, joten toivottavasti sen saatavuus pian helpottuu :wink:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-21 08:44:04 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Ihan mielenkiinnosta: mihinkähän tarkoitukseen sitä Steviaa Luontokeskuksessa myydään, kun ei elintarvikkeeksi? Jos joku vaik olis kysynyt... :roll: (ei siis mitenkään oleellinen tieto, kunhan mietiskelin). Stevian siemeniä on kyllä myynnissä siemenkaupoissa, jos haluaa kasvattaa itselleen stevia-viherkasveja. Kuinkahan tuota makeutusainetta siitä tehdään...? :?:

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-02-21 15:35:42 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

MOI!

Viljely näyttää onnistuvan helposti ruukuissa! Kylvin vuosi sitten, ja ne talvehti mun viileässä viherhuoneessa. Nyt ne lykkää innolla uutta versoa. Kuivasin viime kesänä lehtiä, mutten ole käyttänyt niitä.

Voisikohan niitä vain murskata ruokaan?

En tiedä, enkä ole vielä sen kummemmin etsinytkään tietoa.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 17 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00