Ludanna kirjoitti:
Ensimmäiset 2 viikkoa olin tiukasti alta 20 hiilareilla. Tämän jälkeen olen pysytellyt nipin napin alle sen 20, mutta kerran tai kaksi on mennyt pikkiriikkisen yli...muistaakseni korkein lukema on ollut 23,8.
Tänään menossa 27. päivä.
Ei kai se ohje sellainen ollut? Päivän 28 kohdalla voisi hiilaritaso olla jo nostettavissa esimerkiksi 35 tasolle siis kun alkaa viides viikko... kun sitä on kakkosviikon jäkeen alettu kohotella.
Siihen määrään saa jo huitoa aikamoista kasaa hivanneksia.
Toki joku voi jatkaa vaikka viiden gramman hiilareilla mikäli olo vaan pysyy mainiona, mutta kun olo ei ole optimalainen ja ohjekin on hiilarien vähittäöinen nosto niin eikö nyt ainakin ohjetta kannata ensoin koitaa noudattaa ja mahdollisesti katsoa myös mitä ohjeen antaja kertoo mahdollisista lisäaineiden tarpeista (huom mahdollisista)
Mutta voihan niitä tekijöitä olla tuhat ja yksi liittyen elimistön lämpötasapainon ja energian tuotannon säätelyyn. Ei ole mahdotonta että olisi puute jostain. Sellaisetkin vaikuttaa... joskus vaikuttaa rasvan laatu.. muistanpa senkin kuinka joskus oikein rasvainen kala lämmitti... joskus taas kookosrasva.. elimistö on kummallinen. Kolme kuukautta kaalimuusia ja taatusti palelee.. tai sitten ei. Joskus tuliset mausteet saa aikaan kummallisia lämpötapahtumia..

Yksilötasolla täysiä arvoituksia. Minä vaan alkaisin järjestelmällisesti kokeilla jossain järjestyksessä yhtä jos toistakin. Kaikki kun on oltava kondiksessa. Muun muassa lisääntynyt rasvan poltto vaatii hivenen eri vitamiineja ja hiveniä kuin lisääntynyt glukoosin poltto jne.. eri rasvat käyttäytyvät eri tavalla, jotkin proteiinit vaikuttaa insuliiniin enemmän kuin toiset... jotain viitteitä tietenkin saattaisi saada mittailemalla eri seikkoja ja koettamalla päätellä mutta siinä palaa äkkiä turhaan rahaa eikä tulos ole taattu.
Tehkää eläinkokeita! Rohkeasti - ei se (yleensä) satu.