karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-09-20 06:20:15

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Päänsärky huolestuttaa
ViestiLähetetty: 2007-05-28 08:13:19 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

Kaipa tästäkin aiheesta on jo monta keskustelua täällä, mutta en ikinä oikein onnistu noissa hakutoiminnoissa... :oops:

Eli mulle on tullut päänsärkyjä välillä ihan päivittäin tämän karppauksen myötä, kun taas ennen niitä ei ollut juuri koskaan. Eikä ne oo ihan pikku särkyjä, vaan sellaisia että 2 Ibumaxia ei auta ja lopulta tulee melkein huono olo kun särky vaan jatkuu ja jatkuu. Voiko ketokarppaus aiheuttaa tällaista ja jos, niin mihin perustuen? Juon noin 2-3 litraa päivässä ja muuten olo on aivan mainio... Mutta kun tällaiset päänsärkyt oli mulle ennen melkein tuntemattomia niin vähän huolestuttaa, että onko jotain pielessä?? :-k

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 09:16:43 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Heippa!

Omasta kokemuksestani voin sanoa sen verran, että ketoosin ensimmäisinä päivinä mulla särki päätä aika rajustikin. Samoin on käynyt jos on sahaillut "ketoosi-ei ketoosi" välillä. Särky on mulle ollut vähän niinkuin hiilarikrapulaa. Toinen mikä voi pistää särkemään, on liian vähä syöminen tai juominen. En käynyt läpi sun ruokapäikkyä, joten en tiedä miten sun tapauksessa noiden laita on. Mutta siis omana kokemuksena. Joillekin taas ketoosi ei ole ihannetila lainkaan, vaan hyvä olo tulee vähän korkeammilla hiilareilla.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 09:56:20 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

Vaihtoehtoja on tietysti monta, mutta eräs yksinkertaisimmista on suolan saannin määrä. Lisääthän ruokaan tarpeeksi suolaa? Ilmojen lämmetessä ja hikoilun lisääntyessä se on entistä tärkeämpää.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 10:03:32 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

OT varmaankin, mutta raskaana ollessa hiipivä päänsärky ilmoitti aina, että liian vähän sapuskaa oli tullut syötyä. Samoin jos nestevajaus uhkasi. Päänsärky helpotti aina kun älysi jompaakumpaa nauttia.

Söin hyväkarpisti silloin, tietämättäni koko määritelmästä vielä, mutta pahoinvointi piti kalorit aika nafteina ja laihduin juuri noihin aikoihin alkuraskaudesta.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 10:57:40 
Poissa
vauhtikala
vauhtikala

noona kirjoitti:
Toinen mikä voi pistää särkemään, on liian vähä syöminen tai juominen.

hidee kirjoitti:
liian vähän sapuskaa oli tullut syötyä.

Voivoi, ja juuri kun oon iloissani huomannut, että mulle riittää vallan mainiosti yksi tai kaksi ateriaa päivässä!! Ei oo nälkä sen enempää, ja vihdoin painokin on vähän laskenut. Tähän asti tosin oon syönyt kiltisti kolme ateriaa, mutta päänsärky on vaivannut silti. En kyllä varmaan saa kaloreita tarpeeksi, mutta olen muutenkin vähän skeptinen kalorien suhteen... enkä oo maaliskuun lopusta asti laihtunut kuin 1,9 kg joten en nyt sitten tiedä, onko suuresta kalorivajeesta kuitenkaan kyse. Juomista en varmaan tästä kolmesta litrasta pysty lisäämään, tämäkin on jo kolme litraa enemmän kuin ennen karppiaikaa :wink:

chiman kirjoitti:
eräs yksinkertaisimmista on suolan saannin määrä. Lisääthän ruokaan tarpeeksi suolaa?

Tämäkin voi olla ongelma! Lisään suolaa, mutta tuskin tarpeeksi - olen aina tehnyt vähäsuolaista ruokaa enkä nyt ole yhtään lisännyt määriä. Ja yleensä toi 3 litraa tulee vedestä, ehkä 1/2 litraa Vichystä - ja joskus sekin on sitten suolatonta Novellea...

Siis lisää suolaista ruokaa? Noin yksinkertaistettuna...

Minä rakastan.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 11:29:00 
Poissa
ylläpitokarppi
ylläpitokarppi

eccomi kirjoitti:
Tämäkin voi olla ongelma! Lisään suolaa, mutta tuskin tarpeeksi - olen aina tehnyt vähäsuolaista ruokaa enkä nyt ole yhtään lisännyt määriä. Ja yleensä toi 3 litraa tulee vedestä, ehkä 1/2 litraa Vichystä - ja joskus sekin on sitten suolatonta Novellea...

Siis lisää suolaista ruokaa? Noin yksinkertaistettuna...

Hieman lisää suolaa voisit kokeilla. Monissa valmiselintarvikkeissa on suolaa yli prosentti. Sitten jos siirtyy tekemään ruokansa itse puhtaista raaka-aineista, suolan saanti vähentyy helposti.

Original-vissyissä on paremmin suoloja, vertaile joskus pullon kyljestä (Na-, K-, Mg- yms.)

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 12:05:40 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulle ainakin vaikutti just toi kivennäisveden lisäys. Päänsärky hävisi. En hirveesti tykkää hiilihaposta, joten kaadoin tuoppiin aina puolet Lidlin kivennäisvettä ja puolet vettä. Joskus lisäsin veden joukkoon sitruunaa ja mineraalisuolaa.

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: 2007-05-28 13:22:20 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

chiman kirjoitti:
Original-vissyissä on paremmin suoloja, vertaile joskus pullon kyljestä (Na-, K-, Mg- yms.)

Hartwall vichy originalin etiketissä ei enää lue ainesten määriä; mahdoton vertailla. Itse tavaran pitäisi toki olla sitä samaa mitä aikojen alusta eli "tuhdeinta" mitä markkinoilla löytyy.

If you can grab handfuls of fat at the underside of your upper arms, around your thighs, around your waist, or over your belly, it is pretty clear that your body is set for the next famine. -Richard Bernstein

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 8 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00