karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-24 21:32:59

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-15 22:12:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 21:56:53
Viestit: 125
Anteeksi jo etukäteen, jos kysyn asiaa, mihin olisi jossain vastaus, mutta en tällä etsimisellä löytänyt... Eli onko merkitystä kuinka punainen/ruskea ketostix on? Onko tummin väri liikaa, siis jotenkin jo vaarallisella tasolla tms. Vai onko pääasia että on väriä, asteella ei niinkään? Mulla on ollut arvo useana päivänä (illalla) siinä hennoimmassa punaisessa ja kahden alimman punertavan välissä, mutta nyt pomppasi siihen, jossa on arvo 4. Aiheuttaako toimenpiteitä vai jatketaan samaan malliin?

_________________
Hiilihydraattien hallinnan harjoittelua alk. 12.5.2008
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-19 09:42:26 
Poissa
Puudelikarppi
Puudelikarppi

Liittynyt: 2006-09-14 18:45:39
Viestit: 1105
Olen muistaakseni täältä lukenut, että pienikin punerrus osoittaa, että rasvanpoltto on menossa, eikä ole syytä tavoitella tummempia värejä. Värin tummuus varmaankin vaihtelee myös esim. sen mukaan, kuinka laimeaa virtsa on eli kuinka paljon olet juonut.

Itse olen huomannut, että tumma väri stixiin tulee siitä, että yksinkertaisesti syön enemmän rasvaa (yli 150g päivässä). Vähäisemmällä rasvansyönnillä tikku ei paljoa värjäydy, eli omaa rasvaa ei niin paljoa tule poltettua, että ketoaineita olisi varaa antaa mennä hukkaan virtsan mukana.

Siihen, onko erittäin syvä (väri tummimmassa eli yli 16) ketoosi hyvä pidempiaikaisesti, en osaa sanoa. On täällä asiasta keskusteltu, koeta vain haulla löytää!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-22 07:34:23 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 21:56:53
Viestit: 125
Kiitos vastauksesta!

_________________
Hiilihydraattien hallinnan harjoittelua alk. 12.5.2008
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-22 09:46:49 
Poissa
Elinkautinen
Elinkautinen
Avatar

Liittynyt: 2007-01-04 14:48:20
Viestit: 8749
Pappa ainakin kehotti rasvapaaston aikana kiiruusti lisäämään hiilareita, kun tikku oli melkein musta muutamana päivänä...

Eiköhän kohtuus kaikessa ole jees...eli hirveen tummasta väristä ei oo mitää ylimäärästä hyötyy :smt050

_________________
Aloituskokeilu 1992.
Uudelleen vuodesta 2000, Atkinsia, Heikkilää, ketokarppia ja sitten lähinnä Kwasniewskia vuodesta 2008.
Huhtikuusta 2019 asteittain karnivoriksi Kuva
Kotona!


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-23 18:38:40 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
tuulimumma kirjoitti:
Pappa ainakin kehotti rasvapaaston aikana kiiruusti lisäämään hiilareita, kun tikku oli melkein musta muutamana päivänä...

Eiköhän kohtuus kaikessa ole jees...eli hirveen tummasta väristä ei oo mitää ylimäärästä hyötyy :smt050


Seuraavaan sitten ensin rajaus: kommentti EI koske diabeetikkoja. Sen jotkin kohdat EI sovellu tapauksessa jossa on todettu tai toteamaton diabetes. Silloin asiat on arvotettava ja arvioitava hiukan toisin tämän seikan osalta tai ainakin asetettava tiettyjä reunaehtoja. Joten, mahdollinen diabeetikkokarppi... ohita seuraava :!:

No tuota noin. Ei siinä terveellä ihmisellä mitään kiirusta ole. Normaalisti se ei monia päiviä pysy tuolla 8-16 tuntumassa. Se tumminhan on sikäli hankala että sen ylitystä ei tiedä.

Olen ottanut kuitenkin sen kannan että pitkiä aikoja ei ehkä ole syytä pysytellä hyvin vahvassa ketoosissa. Ei ainakaan tavoitella sellaista. Jos se induktion aloitettua ja ketoosin alettua ryntää sinne tummimpaaan ja alkaa pysytellä siellä jatkuvasti niin suosittelen hiukan hiilihydraattitason nostoa pikkuhiljaa siten että se pääsääntöisesti pysyisi siellä alle 8 tienoilla (aika tavallista on että se satunnaisi heilhaduksia lukuunottamatta pysyy 0 - 4 tietämillä). Useinmiten se normaalistikin on alempi lukuunottamatta jotain hetkellisiä "piikkejä".

Hyvin vahvasta ketoosista ei ole lisähyötyä. Yleensä hyvin matalilla hiilaritasoilla ei pitkäaikaisesti juurikaan esiinny jatkuvaa virtsaketoosia. (inuiitit esimerkiksi - koska elimistö oppii optimoimaan, hakeutuu balanssiin. Ai niin, tuskin niillä on/oli ketostixpurkki taskussa. Kroppa vaan hoiti hommansa, ilman mainitavia hiilareita.)

Sensijaan jos ei olisi terve ja/tai tuntisi olonsa erityisen kehnoksi ja samalla virtsaketoosi olisi kohonnut äärilukemiin (ja mahdollisesti yli) niin kyllä silloin suosittelen hiukan sillain tehokkaammin tuomaan sen tason alas hiilaria lisäämällä.

Aina on poikkeuksia ja kaikkien elimistölle esim 20g/vrk aloituksessa ei ole optimi. Induktion aloituksen olemus on tietynlainen halkipoikkipinoon juttu josta käsin sitten lähdetään hakemaan itselle sopivaa. Sen suisteltu aika on viikko pari. Terve kestää kyllä sen ajan liki millaista ketoilua tahansa. (induktion jatkaminen siitä pidemmäksi vahvoilla ketotasoilla ei ole kai ollut kenenkään ohjekirjoittajan pyrkimys. (ei ainakaan kardiologi Robert Atkinsin).

Miksi joillakin nousee pitoisuudet hyvin korkeisi... jaapajaa, syitä voi taas olla monenlaisia. Yksilötasolle sen arvaaminen on ns mahdoton tehtävä. Paitsi jos omaa toimivan kristallipallon. Niitä on harvalla. Arvalla tietenkin voisi osua oikeaan.

Normaalisti elimistö omin säätelytoimin pyrkii lieventämään ketoosia sieltä huippulukemista. Joku siinä järjestelmässä ei toimi aivan optimaalilla avalla mikäli ketotasot atkins tyyppisellä induktioruokavaliolla alkaisi jatkuvasti pysyä yli 8 tai jopa yli 16 lukemissa. Sellainen pitkäaikaisena rassaa minia asioita elimistössä ja siksi siitä on hyvä tulla hiukan alemmas.

Yksittäiset korkeat satunnaiset pitoisuudet.. ellei erityisiä oireita niin so what. Elimistön normaalia toimintaa.

Rasvapaasto on siten hiukan omanlainen juttunsa tässä. Normaalisti se on yksi todellisen metabolisen jumin laukaisutyökalu. Yksi työkaluista. Metabolisessa jumissa ei ketotasot pamahda pilviin erityisen helposti koska ketoosi on primääristi substraattisäädelty! Jos ei ole maksalle materiaalia peräisin rasvavarastoista tai muuten niin ei ne ketot silloin pilviin nouse (siis terveellä). Jos nousee niin ei ole silloin metabolista "jumia". Toisaalta ketot voi nousta siksikin että niitä tehdään (esim vain kohtalaisella volyymillä) mutta ei kuluteta ja näin pitoisuus nousee helposti aika ylös jolloin ne tietenkin sitten "ylivuotaa" pissikanavaan runsaasti kun muu poistuma on vähäistä (käyttö energiaksi syystä tai toisesta niukkaa).


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-23 19:48:16 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-15 18:30:27
Viestit: 88
Kysyisin tähän aiheeseen liittyen. Olen ollut nyt induktiolla pari viikkoa, ja päivittäiset hiilarit ovat olleet n. 30g. tämä siitä syystä, että harrastan päivittäin kohtalaisen rankkaa urheilua, jossa oletan ylimääräisten hiilarien palavan ja elimistön pysyvän ketoosissa. Ongelmana on öinen "tyhjennys" ts. kusella ravaaminen ja aamuinen järkyttävä heikotus ja huonovointisuus. Urheilen usein siinä illansuussa, jonka jälkeen kuitenkin syön hyvin, mutta en tankkaile sen kummemmin hiilareilla. En ole tikuilla mittaillut ketoosia, mutta aamuisin varmaan se on oireista päätellen voimakas. Onko tästä elimistölle pidemmän päälle haittaa? Olisiko syytä syödä enemmän hiilareita vai mistä apu? Nestettä kuluu runsaasti, mutta varmaan silti olen aamuisin kuiva, pelkkä juominen ei aamulla huonoa oloa kuitenkaan poista.

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-23 20:41:07 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
Ainoinkeri kirjoitti:
Kysyisin tähän aiheeseen liittyen. Olen ollut nyt induktiolla pari viikkoa, ja päivittäiset hiilarit ovat olleet n. 30g. tämä siitä syystä, että harrastan päivittäin kohtalaisen rankkaa urheilua, jossa oletan ylimääräisten hiilarien palavan ja elimistön pysyvän ketoosissa. Ongelmana on öinen "tyhjennys" ts. kusella ravaaminen ja aamuinen järkyttävä heikotus ja huonovointisuus. Urheilen usein siinä illansuussa, jonka jälkeen kuitenkin syön hyvin, mutta en tankkaile sen kummemmin hiilareilla. En ole tikuilla mittaillut ketoosia, mutta aamuisin varmaan se on oireista päätellen voimakas. Onko tästä elimistölle pidemmän päälle haittaa? Olisiko syytä syödä enemmän hiilareita vai mistä apu? Nestettä kuluu runsaasti, mutta varmaan silti olen aamuisin kuiva, pelkkä juominen ei aamulla huonoa oloa kuitenkaan poista.


Pari viikkoa... no nythän on aika lopettaa induktio ja alkaa (esimerkiksi Atkinsin ohjeen mukaan) nostaa vähitellen hiilaritrasoja itselle sopivaksi. (jos ei ole jotain erityistä syytä jatkaa ja jotenkin voisin arvata (ei pitäs arvailla) ettei ole... )


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-23 20:51:37 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2006-05-15 18:30:27
Viestit: 88
Varsinaisesti ei ole syytä jatkaa induktiota, mutta pelkään sortuvani syöpöttelyyn..

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-25 19:08:54 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-01-12 21:29:21
Viestit: 54
Mulla syöksyi lukemat tuonne yli 16 viikossa (hiilarit 20g). Söin nyt vähän mansikoita jos se sieltä tulisi alaspäin.. Ehkä pitää ruveta vähän lisäämään hiilarien määriä? Yhtään ei ole kyllä senteistä toistaiseksi lähtenyt :? .


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-26 13:17:48 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Liittynyt: 2008-01-12 21:29:21
Viestit: 54
Join eilen illalla 2 lasia punkkua, söin puolikkaan sesaminsiemen/hunaja-patukan ja litran mansikoita. Ja nyt tuo arvo on se 8... Pitäiskö tästä päätellä että mun tosiaan pitäis syödä vähän enemmän hiilihydraatteja kun se 20g päivässä, kerran 20g:llä tuntuu menevän tuonne yli kuuteentoista nopeasti?


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-26 17:31:45 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-05-03 21:18:36
Viestit: 108
Pappa kirjoitti:
Rasvapaasto on siten hiukan omanlainen juttunsa tässä. Normaalisti se on yksi todellisen metabolisen jumin laukaisutyökalu. Yksi työkaluista. Metabolisessa jumissa ei .


Onko jossain tarkempaa juttua tuosta jumista. Tällainen metaboliadepressio tuntuu termodynaamiselta mahdottomuudelta: Jos 37:n C-asteen ruumiinlämpöä ylläpidetään, on energia otettava jostain. Mihin siis voi perustua miinuskaloreilla olevan homo sapiensin painonlaskun pysähtyminen energiansaannin yhä ollessa alle kulutuksen? Teoria kulutuksen merkittävästä laskusta tasalämpöisellä nisäkkäällä ei oikein vakuuta (ns.säästöliekki). Ihminenhän kuluttaa melkoisen määrän energiaa, vaikka motorinen aktiivisuus olisi esim. säästöliekkiin liittyvän uupumuksen johdosta nollassa.

_________________
I thought I could organize freedom... How Scandinavian of me! -Björk-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-28 18:58:11 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
jph kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
Rasvapaasto on siten hiukan omanlainen juttunsa tässä. Normaalisti se on yksi todellisen metabolisen jumin laukaisutyökalu. Yksi työkaluista. Metabolisessa jumissa ei .


Onko jossain tarkempaa juttua tuosta jumista. Tällainen metaboliadepressio tuntuu termodynaamiselta mahdottomuudelta: Jos 37:n C-asteen ruumiinlämpöä ylläpidetään, on energia otettava jostain. Mihin siis voi perustua miinuskaloreilla olevan homo sapiensin painonlaskun pysähtyminen energiansaannin yhä ollessa alle kulutuksen? Teoria kulutuksen merkittävästä laskusta tasalämpöisellä nisäkkäällä ei oikein vakuuta (ns.säästöliekki). Ihminenhän kuluttaa melkoisen määrän energiaa, vaikka motorinen aktiivisuus olisi esim. säästöliekkiin liittyvän uupumuksen johdosta nollassa.


Ylläpidetään noin 37 asteen core lämpöä (Kun kuulutaan noin tasalämpöisiin eläimiin.) ja kyetään laajoissa rajoissa säätelemään ulos karkaavaa. (toki siinä itse corelämpötilassakin on hiukan säätövaraa alaspäin. Joka on ehkä tyypillistä myös kun ollaan pitkään niukoilla) Elimistöllä on valtavat resurssit lämmön hukan säätelyyn. Toki ei mahdottomia.
(paljonkos se yhden vesikilon faasimuutos olikaan (esim)) Verenkierto on aika hyvä lömmönsiirtolinja. Siinäpä melkoiset säätöresurssit. (toki joku muu eläin on tässäkin paljon parempi)

Millä miinuskaloreilla. Tuotto ja kulutus on kokolailla samat silloin kun tila on muuttumaton. Eri asia sitten on se onko poltettava peräisin suun kautta tulleesta vai omista varastoista.

Jos omista varastoista on saantivaikeuksia ja suun (ellei iv tms) ei tule tarpeeksi aletaan laittaa kulutusta pienemmälle. Tietenkin resurssit tässä ovat rajalliset.

Nyt jos suusta tuleva on vähemmän kuin elimistön "tarve" ja omista varastoista saadaan helposti ei tietenkään ole vajetta jota vastaan elimistön tarvisi alkaa kamppailla. Sensijaan jos omista varastoista on syystä tai toisesta vaikeutta ottaa saattaa elimistö alkaa ajaa kulutusta alas... jotta energia riittäisi. Joillakin yksilöillä elimistö voinee mennä tässä aika pitkälle. Toisaalta erittäin hankala tilanne syntyy jos rasvavarastot ovat "jumissa" ja jos elimistö syystä tai toisesta olisi sellainen joka käyttää helposti proteiinikudoksia energiaksi.

Kannattaa muistaa ettei ihminen ole höyrykone. Ihminen on biomassakasa joka osaa muuntua laajoissa rajoissa - sopeutua vallitseviin olosuhteisiin ja muuttaa toimintaansa. (siis tarkoitan noita tahdon ulkopuolisia seikkoja). Ilman tätä adaptaatiokykyä yksinkertaisesti meitä ei olisi koskaan ollutkaan. On täysi virhekäsitys että olisimme jotain muuta kuin noita samoja eläimiä mitä on monenlaisia tässä elonkehässä. Tietenkään meillä ei ole samoja resursseja joita on esim horrostavlla. Sen osalta meillä on tietenkin pääkopassa jotain muita resursseja. Mutta ihmisen fysiologiassa on silti valtava sopeutimispotentiaali. Emme vaan huomaa sitä säätyvyyttä aina ihan helposti. Kun olemme niin opetettuja.

Tietysti tämänkin lukeminen saattaa jotain osviittaa antaa
http://www.pubmedcentral.nih.gov/picren ... obtype=pdf
(artikkelin kaavoja ei kannata opetella ulkoa. Mutta kannattaa keskittya adatiivisuuden ymmärtämiseen. Sitten mikä tärkeää, artikkelin jatkeena on runsaahkosti mielenkiintoisia viitteitä lukemistoon. 70 kpl joissa lienee melkoinen anti. Lopussa on sitten hauskoja erilaisia käppyröitä.) (tekeekö näiden jälkeen vielä mieli yksinkertaistaa että kun kulutus on joku ietty ja syödään joku tarkkaa määrä niin ollan miinuskaloreilla tai pluskaloreilla. Se on sitä väärää kaloriteoriaa se. Yksi suurimpia frustraation aiheuttajia laihduttajilla. Ns "palikkaoppi" kalori"teoriasta" jolla oikeastaan ei ole teorian kanssa mitään yhtymäkohtia paitsi kuopijon torilla eikun ravitsemusperäteippien papukaijaopetuksessa.

lisäksi soveltamalla lukuisten starvation tutkimusten antia.. (huom niitä on myös militääripuolella joota ei näiden asioiden tutkijana kannata myöskään unohtaa)
Myös kilpirauhasen normaalitoimintaan kannattaa perehtyä.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-30 19:56:03 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2007-05-03 21:18:36
Viestit: 108
Pappa kirjoitti:
[Lopussa on sitten hauskoja erilaisia käppyröitä.) (tekeekö näiden jälkeen vielä mieli yksinkertaistaa että kun kulutus on joku ietty ja syödään joku tarkkaa määrä niin ollan miinuskaloreilla tai pluskaloreilla. Se on sitä väärää kaloriteoriaa se.


Kylläpä se saadaan näyttämään monimutkaiselta, mitä se varmaan onkin. Näin perusfysiikan pohjalta on suuri kiusaus ajatella, että kun systeemiin tulevan energian määrä on kulutusta pienempi, ollaan kataboliassa, ja menetetään joitain varastoja, ja päinvastoin. Asia tuntuu yksinkertaiselta, jos siis elimistö oletetaan solupreparaatiksi, joka ei itse voi vaikuttaa ravinnonsaantiinsa ja kulutukseensa.

Kyllä kai se "palikkateoria" sikäli on tosi, että se asettaa rajat, jossa noita kaavoja voi pyöritellä. Energian katoamattomuus tms. (johon palikkateoria nojannee) pysyvät voimassa, vaikka yksilöiden ja erilaisten fysiologisten statusten välillä näyttäisikin olevan oikeassa elämässä kaikkien tuntemia eroavaisuuksia. Kuvittelisin, että mitä pidempää ajanjaksoa ja suurempaa populaatiota tarkastellaan, sitä paremmin tuo palikkateoria istuu toteutuneeseen todellisuuteen.

_________________
I thought I could organize freedom... How Scandinavian of me! -Björk-


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-07-30 21:19:42 
Poissa
laihdutusketokarppi
laihdutusketokarppi

Liittynyt: 2004-08-22 10:41:55
Viestit: 11181
jph kirjoitti:
Pappa kirjoitti:
[Lopussa on sitten hauskoja erilaisia käppyröitä.) (tekeekö näiden jälkeen vielä mieli yksinkertaistaa että kun kulutus on joku ietty ja syödään joku tarkkaa määrä niin ollan miinuskaloreilla tai pluskaloreilla. Se on sitä väärää kaloriteoriaa se.


Kylläpä se saadaan näyttämään monimutkaiselta, mitä se varmaan onkin. Näin perusfysiikan pohjalta on suuri kiusaus ajatella, että kun systeemiin tulevan energian määrä on kulutusta pienempi, ollaan kataboliassa, ja menetetään joitain varastoja, ja päinvastoin. Asia tuntuu yksinkertaiselta, jos siis elimistö oletetaan solupreparaatiksi, joka ei itse voi vaikuttaa ravinnonsaantiinsa ja kulutukseensa.

Kyllä kai se "palikkateoria" sikäli on tosi, että se asettaa rajat, jossa noita kaavoja voi pyöritellä. Energian katoamattomuus tms. (johon palikkateoria nojannee) pysyvät voimassa, vaikka yksilöiden ja erilaisten fysiologisten statusten välillä näyttäisikin olevan oikeassa elämässä kaikkien tuntemia eroavaisuuksia. Kuvittelisin, että mitä pidempää ajanjaksoa ja suurempaa populaatiota tarkastellaan, sitä paremmin tuo palikkateoria istuu toteutuneeseen todellisuuteen.


Näinhän se toki on. Suurelle joukolle on muodostettu aika hyvin joukon keskiarvolle oikeita tuloksia antavia laskentakaavoja.

Mutta tosiaan JOS kulutus on joku tietty, ja siihen nähden ollaan ulkoa tulevan energian vajeella niin eipä siinä muuta kuin energiavajeen torjumiseksi otetaan varastosta. Niin kauan kun se hyvin pelaa ei mainittavammin tarvitse edes alkaa pistää kulutushanoja pienemmälle. ja varastot hupenevat. (vaan kun ihmisen järjestelmä on myös elämää säilyttämään pyrkivä on siellä paljon sisäänrakennettua kykyä adaptoitua ravintopuutteeseen.) Minullakin joskus hupsahti tuosta syystä likimain 50 kiloa ties mitä.-- kaloriteoria toimi aivan oikein. Täsmälleen. En havainnut minkäänlaista ristiriitaa siihen nähden. (ai mihin nähden? .. ;) )

Kyllä tässä ihmiseksikin nimetyssä apparaatissa fysiikan lait pätevät tai ainakaan kukaan ei ole toisin osoittanut.

Paljon on kokeita tehty. Niitä teki jo ammoisina aikoina esimerkiksi Herra Atwater.

Tässä hiljattain Feinman et al. (Nutrition$Metabolism julkaisusta se taitaa ainakin löytyä fullina)
Ja miksi meidän pitäisi tässä kotomaisetkaan unohtaa. Muiden ohella esim Fogelholm tietää asiasta paljon, yhden mainitakseni.

Mutta yksilötasolla tosiaankin on paljon muuttujia jotka aika yksilöllisesti sitten käyttäytyvät. Voisi sanoa melkeinpa etä ns kaikki vaikuttaa kaikkeen.

kalori"teoria" on ihan hyvä ja varmasti hyvin syvällekin paikkansa pitävä. Kunhan käyettään oikeaa kalori"teoriaa" ja sovelletaan nöitä asioita oikein. Jos havaitsee että "teoria" on ristiriidassa käytännän kanssa on silloin kaikessa yksinkertaisuudessaan käytössä väärä teoria.
Sensijaan sillä palilkkasovelluksella... sillä on saatu aikaan paljon itkua ja epätoivoa laihduttajien tmv piirissä. Samoin sen vaakan kanssa. Kuka ihme kulkee painotarralappu otsassa.


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-08-19 09:58:19 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-08-15 06:45:29
Viestit: 14
Toinen viikko alkoi tänään ja useamman päivän Ketostick on näyttänyt jo lukemaa 8, mieluummin tummempi kuin vaaleampi.
Painoa tippunut 3kg viikossa, mikä ei hurja tulos kun painoa on kuitenkin ollut 89kg ja pituutta sen 163cm... :?

Toivon että jatkossa etenisin kuitenkin näin alussa ainakin sen kilon viikkovauhtia, ekalla viikolla kuitenkin eniten lähtee nesteitä... [-o<

_________________
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-08-21 22:30:38 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 21:56:53
Viestit: 125
Mulla vaan meinaa olla väritön, välillä hiukan punertaa, parhaimmillaan nelosessa. Hiilarit saan pidettyä alle 20 gramman päiväannoksessa, rasvaa menee paljon, yli 200g joka päivä, mutta ongelmana lienee edelleen valkuainen, harvoin saan jäämään alle sataseen :( ja nälkäkin vaivaa. Uskon, että kun saan "protskukierteeni" (eli liika nälättää ja nälkä syötättää liikaa) katki, tulee ketoosikin päivittäin tikulla esiin. Parhaita lukemia saan sellaisina päivinä, kun ehdin liikkumaan, tällöin ilmeisesti joutuu elimistö rasvavarastoilla käymään. :)

_________________
Hiilihydraattien hallinnan harjoittelua alk. 12.5.2008
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-08-27 11:26:47 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2008-08-25 17:30:29
Viestit: 9
Mulla nyt ketoilua alle 20g hh annoksella viikko ja eilen sorruin näihin ketostixeihin :oops: Tulos oli se vaalein eli kuitenkin ketoosissa, mutta olisin kuvitellut olevani "syvemmällä" muiden oireiden perusteella. Ilmeisesti kuitenkaan sillä ei ole mitään väliä paljonko arvo on kunhan ei ole nega?

Onko sillä väliä mihin vuorokauden aikaan tuon testin tekee vai olisiko esim. aamupissa paras? Eilinen tulokseni on illalta ja olin kyllä juonut hirveästi vettä ja rampannut vessassa muutenkin usein...

_________________
10 vuotta ylipainoa kantaneena uuden elämän alussa...

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w06bXnA/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-08-27 20:22:47 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-05-07 21:56:53
Viestit: 125
Jos en ole väärin ymmärtänyt, olisi paras testata illalla ja ei väliä värin syvyydellä, jos punertaa, muodostuu ketoaineita -> ketoosissa ollaan. Korjatkoon viisaammat jos olen väärässä :)

_________________
Hiilihydraattien hallinnan harjoittelua alk. 12.5.2008
Kuva


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-08-29 08:55:25 
Poissa
sintti
sintti
Avatar

Liittynyt: 2008-08-25 17:30:29
Viestit: 9
JokoNyt kirjoitti:
Mulla nyt ketoilua alle 20g hh annoksella viikko ja eilen sorruin näihin ketostixeihin :oops: Tulos oli se vaalein eli kuitenkin ketoosissa, mutta olisin kuvitellut olevani "syvemmällä" muiden oireiden perusteella. Ilmeisesti kuitenkaan sillä ei ole mitään väliä paljonko arvo on kunhan ei ole nega?

Onko sillä väliä mihin vuorokauden aikaan tuon testin tekee vai olisiko esim. aamupissa paras? Eilinen tulokseni on illalta ja olin kyllä juonut hirveästi vettä ja rampannut vessassa muutenkin usein...


Lainatakseni itseäni, niin mittasin tänään aamupissasta tuloksen joka oli jo kaksi astetta tummempi. (en nyt muista arvoa, mutta se kolmas punainen kun viimeksi oli ekassa) Joko ketoosi on syvempi tai sitten tuolla testin ajankohdalla on merkitystä?

_________________
10 vuotta ylipainoa kantaneena uuden elämän alussa...

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w06bXnA/]
Kuva
[/url]


Ylös
   
 Viestin otsikko: Re: Ketostixien väreistä
ViestiLähetetty: 2008-09-01 11:00:59 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-08-11 13:33:31
Viestit: 835
Olen kanssa käytellyt ketostixejä lähes joka päivä, ja kutakuinkin aina "pettynyt" hieman stixin kertomaan tulokseen. Muiden oireiden perusteella (hengityksenhaju, öinen hikoilu ja nälättömyyden tunne) olen ajatellut olevani ketoosissa, mutta toistuvasti olen saanut stixiltä nollatuloksen, tai sitten 0,5-1,5. Yleensä nolla tai 0,5 - joka ei siis tosiaan tunnu vastaavan olotilaani muuten. Mutta, toisaalla viisaat jo neuvoivat, ettei näihin stixeihin kannatakaan ihan jumalan sanana luottaa..

_________________
1.8.2009-1.1.2010: 93kg ->78kg / 30.5.2010: 72,9 kg = -20 kg

Kuva

Kuva


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 30 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)