karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-28 19:21:26

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2010-04-24 17:09:15 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Olen karppaillut muutaman kuukauden ja repsahtanut myös muutaman kerran. Nyt olen 8:tta päivää ketokarppauksella, hiilarit 20-22. Muutoin jakauma on n.73% rasvaa ja n.20-22% proteiinia. Kalorit on 2100-2200 ja silti mulla on nälkä todella usein ja ennen kaikkea tekee mieli "väärää" ruokaa. Nyt on myos toista päivää kamala päänsärky mitä epäilen jopa migreeniksi koska päänsärkytabu ei auta. Ja sääret sekä sormet tuntuvat todella turvonneilta. Olen 175cm ja painan 70. Painotavoite on 65-67 kg. Kaikkien näiden kuukausien aikana ei painossa tai senteissä ole tapahtunut mitään ja mietin missä vika. Tiedostan että repsahdus aiheuttaa ongelman, mutta olen parhaillani seurannut karppausta 3 viikkoa todella tarkasti eikä silti mitään tapahtunut. Ajattelin ketokarppauksen tekevän osansa, mutta ei. Treenaan 5 kertaa viikossa, sekä punttia että aerobista. Juon 2-3litraa vettä. Vihanneksia syön 13-14 hh noista aiemmin mainituista määristä. En ole vielä repsahtanut mutta mieli tekee niin kamalasti. Tänään soin aamupalaksi karppileivän munavoin kanssa ja 4 siivua salamia sekä kahvia kerman (2rkl) kanssa ja maha kurnii! Kituutan eteenpäin. Mitä tehdä?


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 17:12:02 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Nälkä varmaan johtuu siitä että aamupala oli aika pieni, eikä rasvaa juuri lainkaan..
Laitas vähän ruokalistaa niin näkee mitä syöt..

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 17:25:01 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-16 21:02:33
Viestit: 467
Jos aikoo syödä niin, ettei ole nälkä, niin sitä rasvaa täytyisi mennä noin 100g per päivä. Pienemmillä määrillä vaan yksinkertaisesti on aina nälkä.

_________________
Kuva

_____________________________
リストです


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 17:29:33 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Tossa karppileivän yhteydessä syön 1rkl ja 1tl voita. Ja salamisiivuissa on yht. 11g rasvaa. Jos en tee tuota leipää aamulla niin sitten syön 2 kananmunaa voissa paistettuna.

Muuten syön lounaalla ison salaatin mihin yleensä laitan purkin tonnikalaa öljyssä (valutan öljyt pois) ja laitan päälle 2 rkl oliivöljyä ja joskus pari ruokalusikallista fetaa. Ja aina jää nälkä...

Välipala on aina 30-60g juustoa ja/tai muutama siivu salamia. Tai taas karppileipä mihin reilu 1rkl voita. Tai puolikas avokado. Tai sellanen Atkins patukka. Eli näitä pyörittelen kaksi kertaa päivässä. Joskus pari rkl kermaa jos otan kahvia.

Päivällinen taas iso salaatti ja siihen n. 150g kanaa tai lihaa (paistettuna öljyssä tai voissa, tai uunissa ja laitan kanasta tulevaa rasvaa vähän kanan päälle syötäessä). Ja se 2 rkl öljyä. Joskus tuo proteiiniosuus sisaltää hieman kermaa tai pekonia.

illalla tulee usein syötyä Jello hyydykettä mihin laitan max 4rkl kermaa päälle.

Kuulostaa ehkä näin kirjattuna vähältä mutta tutkin tarkkaan paketit etta osaan laskea oikein. Mutta en todellakaan tahtoisi laskea, koska siihen menee uskomaton määrä aikaa! ja olen monta vuotta sitten ollut pahasti kiinni laskuissa!! Rasvaa tulee 170-180g päivässä! Syön noin usein koska on yksinkertasesti nälkä.

Treenin lisäksi mulla on ns. seisomatyö koska liikun paljon lapseni kanssa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 17:33:06 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-16 21:02:33
Viestit: 467
Kun olet laskenut noin pitkälle, niin paljonko menee proteiinia päivässä?

_________________
Kuva

_____________________________
リストです


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 17:54:53 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Turhat välipalat varmaan vois jättää pois ja annoskokoja isontaa, jotta nälkä lähtee ja pysyy poissa..

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 17:57:26 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-16 21:02:33
Viestit: 467
Kyllä kunnon aamupalalla pärjää hyvin yhden työpäivän, kun se on oikein koottu!

_________________
Kuva

_____________________________
リストです


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 18:03:36 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Ja miten se aamupala pitäisi koota oikein? Olisi ihanaa pystyä syömään vain 3 kertaa päivässä!!!

Proteiineja tulee 100-120g päivässä.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 18:06:09 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Kysymys aloittajalle: miksi olet asettanut painotavoitteesi noin alas? Olet tälläkin hetkellä jo kirkkaasti normaalipainoinen, ja laihdutus normaalipainon sisällä on karpatenkin usein vaikeaa ja hidasta.

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 18:07:10 
Poissa
Ruokakarppi
Ruokakarppi
Avatar

Liittynyt: 2010-03-28 18:09:47
Viestit: 7160
Mulla on aika pieni aamupala, tonnikalaa öljyssä, juustoa, keitetty muna, parta-äijää.. Seuraava nälkä on klo 11, silloin tukeva safka jossa lihaa, rehua, kermaa, juustoa, sit illalla seiskan aikoihin alkaa olemaan nälkä.
Alkuun oli isot annoskoot jotta nälkä lähti nyt on annoskoko tippunut puolella ja välillä joutuu vähän väkisinkin syömään..
Mitään muuta en viitsi laskea kuin että hiilarit on alle 20g

_________________
Kliks--->Ketogeeninen ruokavalio, liikunta, ketoosi ja biohakkerointi.
Kliks-->Jäbän kokkailut, osa II..
Kliks->Jäbän kokkailut, osa I..
Kliks->Instagram täsä


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 18:21:27 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Kiitos kaikki vastauksista!!! Nightfall - haluan muutaman kilon pois vain sen takia, etta mahdun vaatteisiini paremmin. oon joutunu ostamaan uusia vaatteita aika lailla, vaikka kaappi on täynnä entisiä mihin en mahdu. ei puutu paljoa kuitenkaan.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 19:14:34 
Poissa
rentokarppi
rentokarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-12-07 08:55:22
Viestit: 1755
Nightfall kirjoitti:
Kysymys aloittajalle: miksi olet asettanut painotavoitteesi noin alas? Olet tälläkin hetkellä jo kirkkaasti normaalipainoinen, ja laihdutus normaalipainon sisällä on karpatenkin usein vaikeaa ja hidasta.


Mielestäni tuo ei ole liian alas vedetty. Itse ollut aikoinaan 68-66kg (ja 175cm olen myöskin) ja olisi ollut vielä varaa tiputtaa alas muutama kilo, koska ylimäärästä oli selvästi. Ei voi painoindeksin perusteella sanoa mikä on hyvä paino mikä ei. Kehot ovat yksilöllisiä.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 19:31:59 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2009-07-28 12:31:42
Viestit: 454
En oikein osaa sanoa, miksei kilot tipu ja sentit lähde. Liikut kuitenkin paljon, joten lihaksiakin sinulla on hyvin ja perusaineenvaihdunta vaatii jo melkoisesti kaloreita toimiakseen. Ehdottaisin edelleen rasvan lisäämistä ja annoskokojen kasvattamista -kokeile esim.kookosöljyä 3-4 rkl päivässä (vaikka jugurtin sekaan...). Entäs jos on niin, että elimistösi tarvitsee hieman enemmän hiilareita???? Kokeile pientä lisäystä esim. maitotuotteisen muodossa (kerma, partis, a-piimä...)
Nightfall : olen myös sitä mieltä, että kyllä sitä normipainonkin sisällä pystyy laihtumaan tällä ruokavaliolla (itella aloitusmitat 63 kg/164 cm, nyt 55 kg, aikaa painon pudotukseen mennyt 9 kk, enkä ole edes ollut ketohiilareilla).


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 19:37:14 
Poissa
kirjastokarppi
kirjastokarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-01-06 00:23:24
Viestit: 2966
Aamiaisesta ja syöntikerroista vielä: ei se kolme ateriaa mikään lopullinen totuus ole. Esim. itse syön yleensä neljästi päivässä: aamiaisen, lounaan, päivällisen ja illallisen. Usein yksi noista aterioista on kaloreiltaan vähäisempi, tilanteesta ja päivästä riippuen. Yleensä aamiainen koska olen huono syömään aamulla. Tosin mä en pyri laihduttamaan... Mutta en usko etteikö tuloksellinen laihdutuskin neljällä aterialla onnistuisi. That said, jatkuva välipalastelu ei ole hyvästä ja kyllä niiden aterioiden täytyy olla täyttäviä ja pitää nälkää tyyliin useampia tunteja kuitenkin.

Bless86: en kai sanonutkaan että liian alas? Siitä ei kuitenkaan päästä mihinkään että aloittaja ON normaalipainoinen ja laihdutus tällöin todennäköisesti vaikeampaa, kuin oikeasti ylipainoisella. Ihan riippumatta siitä, onko sitä ylimääräistä ihmisen itsensä mielestä vielä vaiko ei. Naisen elimistöön on luonto jonkin verran rasvaa tarkoittanut, ja kuten kaikki tiedämme niin usein se niistä rasvoista myös tiukasti kiinni pitää...

En mä sano etteikö aloittaja saisi laihduttaa, mikäs siinä jos siltä tuntuu :D Mutta vaikeaa se todennäköisesti noissa mitoissa on, tai ainakin vaikeampaa kuin jos painoa olisi vaikkapa 100 kg.

EDIT: helimaria, sanoinko että mahdotonta? En. Sanoin vaikeaa, tai ainakin vaikeampaa kuin oikeasti ylipainoisella. Luetaan ne postit kunnolla, please.

_________________
Koodilla XIW335 saat viisi taalaa alennusta ensimmäisestä iHerb-tilauksestasi!

Karppilan päiväkirja: Antakaa aikaa haaveilla ja ajatella hiljaa

VHH-blogi: http://voimanala.blogspot.com/


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-24 19:52:38 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Kiitos taas!! Ja kiva kuulla että on normaalipainoisenakin pudotus on mahdollista. Alotin karppauksen 25 hh ja sit nousin 30:een mutta noilla molemmilla oli nälkä eikä paino tippunu. Joten sen takia ajattelin kokeilla tätä 20 hh, myos sen takia et saisin makeanhimon pois kun siitä oon kuullut että se todella toimisi. Jos todella tuntuu vielä parin päivän jälkeen, että joudun kituuttamaan, niin nostan hiilareita vähän enemmän. Kokeilen nyt kuitenkin ensin annosten isontamista ja enemmän rasvaa. Jos saisin venytettyä edes vähän ruokailujen väliä. Asun Jenkeissä ja täällä on tosi vaikeaa loytää täysrasvaista makeuttamatonta jugurttia esim. Kaikki kreikkalaiset jugurtit mitä oon nähny on rasvattomia ja maustettuja.. Jatkan etsimistä jos löytyis kunnon turkkilaista tai kreikkalaista.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-25 00:34:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-05-14 17:32:02
Viestit: 1357
miiaz kirjoitti:
Rasvaa tulee 170-180g päivässä!

2 rkl öljyä salaatin päälle niin tulee näitä määriä? Kyllä nyt on jossain laskut menneet ujosti ns. reisille. Lisää rasvaa, vähemmän proteiinia niin kyllä se siitä. Normi tonnikalapurkissa on jo sellainen 40 g prodea ja se on vain yksi sun aterioista ynnä välipaloista?

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-25 01:46:27 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-16 21:02:33
Viestit: 467
Puolen kilon voipaketti saisi kestää enintään viisi päivää!

Jos siitä jääkaapista oton jälkeen vedetään juustohöylällä siivu, niin se painaa noin 15g. Voi on vähän huonoa syödä paljaaltaan, mutta esimerkiksi minä käytän sitä hapankorpun päällä. Se tarkoittaa keskimäärin kuutta palaa päivässä, että tulee suunnilleen vaadittava 100g/päivä. Jos painaa 70 kg, niin proteiinia kuuluisi mennä 70g per päivä, jollei harrasta hyvin voimaperäistä liikuntaa. Voin määrää voi tietenkin vähentää syömällä juustoa. Sitä jos käyttää pannulla paistamiseen, niin yleensä kaikki voi ei imeydy sinne ruokaan, joten määrä jää vajaaksi.

Kun oli puhetta siitä, miten pärjää päivän syömättä, niin minä toteutin sen niin, että kun vuosi sitten leikin taksinkuljettajaa, niin kävin aamulla paikallisen huoltiksen ruokalassa syömässä aamupalan noin klo 8. Aamupalalla oli yleensä paremmin karppiruokaa, kuin lounaalla, jolloin yleensä oli vähärasvaisempaa ja hiilihydraattipitoisempaa ruokaa.
Aamupalalla otin yleensä kaksi palaa leipää. Voitahan ei ollut, joten piti ottaa Oivariini nimistä korviketta. Leivän päälle sitten keräsin kohtuullisen kasan kinkkua ja juustoa. Sitten otin isolle lautaselle salaattia, kurkkua, tomaattia ja porkkanaraastetta ja mahdollisesti punajuuria, jos sattui olemaan. Sitten otin yleensä vielä muutaman lihapullan ja prinssinakkeja, koska ne näytti olevan paistettu riittävässä rasvassa. Söin yleensä salaatit ja nakit & lihapullat ensin, jos vatsa tuli niistä täyteen, niin saattoi ottaa leivät mukaan evääksi.

En laskenut kaloreita, mutta sinä aikana katosi 10 kg painoa johonkin. Nälkä alkoi esittämään ensi oireitaan siinä n. klo 17. Lisäksi ilman hiilihydraatin paskaa ei myöskään väsyttänyt kahden tunnin kuluttua, niin kuin ennen vanhaan, kun syötiin virallisterveellisesti.

_________________
Kuva

_____________________________
リストです


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-26 16:11:01 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
Treenaan 5 kertaa viikossa intensiivisesti, joten ajattelin että 90-100g proteiinia vois olla ok sen takia. Ja kaikista ruuista mita syön protskuja, kananmunassa on se 6-7g, pekonissa, salamissa, joten jos yrittäsin syödä 1g per tavoitekilo, en vois melkein syödä ruuilla esim. kanaa tai lihaa. :roll:

Nyt vkonlopun aikana lisäsin rasvan määrää ja suurensin annoskokoja mutta mulla on silti nälkä. Kituutan eteenpäin koska haluan yrittää päästä sen vaaran ruuan himosta ja nälästä! Mä niin kadehdin teitä jotka sanoo, ettei tällä ruokavaliolla ole nälkä!!! :wink: Mulla siis tulee n. 2200-2500 kaloria päivässä ja rasva on oikeesti siellä ihan 200g tienoilla per päivä nyt kun lisäsin sitä. Mun mielestä toi on mieletön määrä!! Kävin taas aamulla vaa'alla ja se lukema ei liiku ei sit mihinkään.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-26 17:11:44 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi
Avatar

Liittynyt: 2006-11-16 21:02:33
Viestit: 467
Onko nyt sitten ihan varma, että ne ovat läskiä, jota yrität pois, vai lihaksia, kun kirjoitat treenaavasi 5 kertaa viikossa? Rankka treeni vaatii kaloreita ja varsinkin proteiineja.

_________________
Kuva

_____________________________
リストです


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-04-26 22:36:47 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2009-09-14 19:12:55
Viestit: 44
:) Juu, on mulla lihaksia ihan ok, mutta myös rasvakerrosta on. tottakai sitä naisella täytyy ollakin, mutta vähän haluan pois kun en mahdu vaatteisiin.


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 3 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)