karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-11 08:35:38

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 26 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: ketoosi - säästöliekki
ViestiLähetetty: 2010-06-13 20:25:03 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Hei

Olen aivan aloittelija, mutta rohkenen silti kysyä tällä palstalla enkä aloittelija palstalla.

Aloitin ketoosin tällaisilla pussiruokakorvikkeilla (Xtravaganza), jossa tavoite on siis syödä alle 500 kaloria / vrk ja olla sen kautta ketoosissa. Näin siellä ryhmässä siis selitettiin, että ketoosi liittyy vähäiseen kalorimäärään. Nyt kun olen asiaa selvittänyt niin ymmärtäisin että se liittyy vähäiseen hiilihydraattien saantiin. Tuossa menetelmässä hiilareita tulee 50 / päivä. Tutustuttuani karppaukseen (vähäisesti vielä) päädyin siihen että mieluummin olen ketoosissa ruokaa syömällä kuin pusseilla. Söin 2 päivää pelkästään pusseja, sitten 3 päivää 1-2 annosta pusseja ja 1-2 kertaa proteiineja ja sen jälkeen nyt 2 päivää ruokaa. Hiilarit 20-40 grammaan / päivä. Olen ketoosissa (Ketostixeillä tutkittu) ja vointi melko ok. Kalortin olen pitänyt alhaisena, aluksi 500-600, nyt 800-1000.

Ja sitten kysymykseni: olen ymmärtänyt näitä sivuja lukiessa että kaloreita ei niinkään kannattaisi laskea, mutta ehkä en ole siitä vielä päässyt irti. Onko jotain ongelmaa jos syön tällä tavalla, eli kalorit jää alle 1000 / päivä (hiilarit alle 50g)? Eli edistääkö se laihtumista jos energiamäärä jää noin vähäiseksi ja olen kokojana ketoosissa? Vai meneekö elimistö säästöliekille eikä laihtumista enää tapahdu.

Etukäteen kiitos jos joku osaa neuvoa / kertoa mielipiteensä

ViestiLähetetty: 2010-06-13 20:41:44 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

MaVi kirjoitti:
vointi melko ok