karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-26 06:26:04

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Nopeasti ketoosiin
ViestiLähetetty: 2010-02-02 12:05:07 
Poissa
sintti
sintti

Karppasin ja neljäntenä päivänä menin uskoakseni ketoosiin. Imelä maku on ollut suussa yötä-päivää ja mies ei enää pussaa kuin ehkä poskelle, kun henki haisee niin pahalle :oops: Nälkä ei ole, puoliväkisin syön mitä syön. No aamulla oli nälkä ja söin reilun karppisämpylän ihan nälkääni. Painoa putoilee hitaasti, välttelen puntarilla ravaamista päivittäin. Jos malttaisi punnita "vain" joka toinen päivä. En oleta että viikossa lähtisi kokonaista kiloa.

Syön varmasti ihan liian vähän. Kaali-lihajuttuja lähinnä vaan, kun en vielä oikein tiedä mitä uskaltaa syödä. Salaattia aion tänään tehdä kaveriksi. Katselin että tuossa maitojuomassa on puolet vähemmän hiilaria kuin maidossa, olen sitä aamulla juonut kaksi desiä. Ja syönyt yhden munan karppisämpylän voilla ja kinkulla.

Paino näyttää tällä hetkellä

66,6 kg ja pituutta
157,00 cm

Tavoite on - 10 kg

Millaista menoa tässä on odotettavissa? Milloinkahan tämä jokailtainen päänsärky loppuu? (Kärsin noista muutenkin usein, mutta nykyään enemmän.) Toinen korva meni ihan lukkoon, voikohan liittyä ketoosiin? Olisiko vinkkejä tai ruokavinkkejä antaa aloittelijalle? :) Olen lueskellut paljon näitä ketjuja, mutta kirjoja aiheesta minulla ei ole.

Olisi varmaan syytä pitää ruokapäiväkirjaa? Ja hankkia ruokapuntari?

Viestin otsikko: Re: Nopeasti ketoosiin
ViestiLähetetty: 2010-02-03 07:30:37 
Poissa
A-luokan paskansyöjä
A-luokan paskansyöjä

Päänsärky loppuu viikossa parissa. Kun syö nälkään ja vain siihen, ei tule syötyä liikaa eikä liian vähän. Muutaman päivä jaksolla et syö liian vähän, jos syöt vain nälkään. Nälkiintymiseen vaaditaan pitempi periodi ja ketoosissakin nälkiintyminen vaatii jonkun vian tai tahdonvoimaa.

Vuosia tätä palstaa lukeneena olen tullut tulokseen, että niillä alkavilla karppaajilla, joilla on takanaan pitkä kitukuuri vaikkapa vähäjärkisesti toteutetussa painonvartioinnissa ja lisäksi kaikenlaisissa jumpissa tukkoon rääkätty ruumispolo, auttaa isompi syönti ja lepo. Normaalikunnossa olevan herkkuperseen kroppa kaipaa kropan kuuntelua ja jos ei se kinua karppiruokaa, niin ei sitä sinne väkisin pidä mennä tunkemaan.

Kun ketoosissa on kevyt ja hyvä olo, on kaikki oikein erinomaisesti. Vuorokausi nälättömyyttä on luonnollinen juttu. Kun ruokakerrat harvenevat, täytyy kiinnittää huomiota sen ravitsemukselliseen laatuun.

ViestiLähetetty: 2010-02-03 11:44:52 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vastauksestasi :)

Päätä ei ole särkenyt eilen eikä tänään (vielä).

En ole kituillut vuosiin, onneksi :D Ihan teininä pudotin kuusi kiloa kituilulla mutta ne plus lisäkiloja on tullut vuosien mittaan. Olen 25 vuotias ja minulla on kaksi lasta. Esikoisen ja kuopuksen välissä lihosin ja kuopuksesta jäi raskauskiloja. Nuorempana painoin aina 57 kiloa ja pidin itseäni hirmuläskinä. Nyt olisin ihan tyytyväinen tuohon painoon :)

Tänään vaaka näytti

66,2 kiloa :)

Vatsakin toimii kun aloin syömään kourallisen manteleita päivässä plus lisäsin vehnäleseen osuutta karppileivässä.

ViestiLähetetty: 2010-02-09 18:03:56 
Poissa
sintti
sintti

Olen kuukauden jo ollut viikot alle 20g hiilareita päivässä, mutta viikonloppuisin menee överiksi (pe-la), enkä pääse ketoosiin. Missä vika? Vielä viisi vuotta sitten samalla metodilla sain kiloni pudotettua lyhyessä ajassa. Jopa lopetin karppaukseni hyvin äkkiä, koska hengitykseni haisi kuin raato johtuen juuri tuosta ketoosista. Olen 42v.

ViestiLähetetty: 2010-02-09 18:24:41 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minulla on mennyt kohta vuoden päivät, eikä painolle ole tapahtunut mitään! Siinä se pyörii 2 kg, suuntaan tai toiseen. ja välillä on oltu (hajusta päätellen) vahvassakin ketoosissa.

ViestiLähetetty: 2010-02-09 23:12:04 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

RistoH kirjoitti:
Minulla on mennyt kohta vuoden päivät, eikä painolle ole tapahtunut mitään! Siinä se pyörii 2 kg, suuntaan tai toiseen. ja välillä on oltu (hajusta päätellen) vahvassakin ketoosissa.

Kaipa sille on jotain tapahtunut kun tikkerisi elää?

ViestiLähetetty: 2010-02-10 05:54:37 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

wurstnakki kirjoitti:
RistoH kirjoitti:

Kaipa sille on jotain tapahtunut kun tikkerisi elää?

Muutan siihen aina, kun se alkaa valittamaan kilon jompaan kumpaan suuntaan siinä toivossa, että saisin joskus muuttaa sitä enemmänkin. Tietenkin oikeaan suuntaan! :D

ViestiLähetetty: 2010-02-12 09:24:55 
Poissa
sintti
sintti

Nyt minullakin painon putoaminen jämähti ainakin toistaisekse, 66,1 näyttää jo toista viikkoa. En ole lipsuillut, vaikka on tullut mielitekoja. Pitäisi lainata irjastosta se Atkins-kirja ja aloittaa ikäänkuin alusta.

ViestiLähetetty: 2010-02-12 10:38:29 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Laihdutuksessa tulee aina suvantovaiheita. Silloin pitää vaan olla kärsivällinen ja jatkaa vaan samalla tavalla syömistä niin aikanaan paino taas lähtee laskuun.Jumituksesta voi puhua jos kuukauteen ei oo tapahtunut mitään. Mittaa senttejä. Niitä voi lähteä vaikka paino ei nyt just putoiskaan.

ViestiLähetetty: 2010-02-12 12:54:57 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Kirrimirri kirjoitti:
Laihdutuksessa tulee aina suvantovaiheita. Silloin pitää vaan olla kärsivällinen ja jatkaa vaan samalla tavalla syömistä niin aikanaan paino taas lähtee laskuun.Jumituksesta voi puhua jos kuukauteen ei oo tapahtunut mitään. Mittaa senttejä. Niitä voi lähteä vaikka paino ei nyt just putoiskaan.

Minä joudun aina välillä tekemään vyöhön lisää reikiä sinne "paremmalle" puolelle.

ViestiLähetetty: 2010-02-12 14:22:01 
Poissa
sintti
sintti

Kirrimirri kirjoitti:

Nimenomaan, tätä ei voi liikaa painottaa. Nyt aion olla punnitsematta itseäni viikkoon, mutta tehdä Atkinsin ohjeidenmukaisesti sen indukion, koska jostain syystä en ole enää satavarma olenko missään vaiheessa ollut ketoosissa. Oireiden ja syömisten puolesta olisin, mutta täältä ei saa ketosticksejä niin en tiedä varmaksi. En aio repsahtaa. vaikka viikonloppuna kahvipöydässä mahtaa anoppi ihmetellä kun ei laskiaispulla maita 8)

ViestiLähetetty: 2010-02-12 14:30:13 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Yhteen laskiaispullaan ei mikään kaadu, jos sitten jää siihen yhteen pullaan. Keho tuskin ennätti huomaamaan, että mitä tapahtui!

ViestiLähetetty: 2010-02-21 00:25:26 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mua aina ihmetyttänyt tämä ketoosin maku tai haju kun jotkut puhuu et hais kuin raato. Itse olen huomannut ketoosissa vain lievää makua suussa.

Vaihteleeko ihmisillä niin paljon vai onko jotkut vain herkempiä muutoksille. Itse ollut ketoosissa enimmäkseen n. reilun vuoden enkä mitään huonoja vaikutuksia ole huomannut.

ViestiLähetetty: 2010-09-04 22:01:33 
Poissa
sintti
sintti

Kirrimirri kirjoitti:

Niin, fyysisen kunnon näkee peilistä (ilman vaatteita) - ei painosta.

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 14 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00