karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-31 18:11:09

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Apuuva!
ViestiLähetetty: 2010-08-27 08:12:42 
Poissa
sintti
sintti

Minkälaaset makrot mulla pitääs olla oon miäs pituus 171cm paino 111kg

Kiitosta vaan tiätäjille!

ja muutenki tuntuu että kun verän kananmunaa, lihaa, salaattia ja majoneesi niin silti on niin helkkaristi protsku voittoone!! mitä täs ny niinku pitääs syärä?

Viestin otsikko: Re: Apuuva!
ViestiLähetetty: 2010-08-27 17:39:27 
Poissa
Leijona
Leijona

Mistä tää tulee tämä proteiinikammo. Kuka on saanut päähänsä, että se ois jotain myrkkyä. Vielä kerran...proteiini on tärkein makroravinne. Sen tarve on vähäinen, mutta ongelmaksi se muodostuu vasta todella paljon suuremmilla määrillä kuin yksikään karppi täällä syö.

Se vastaus. Jos ketoosiin pyrit, niin hiilarit alle 40g luulisin tuovan jotain tulosta. Rasvaa 100...300g ihan sen mukaan paljonko kulutat. Prodea makutottumusten mukaan 70...150g. Jos olet oikein herkkä tekemään prodesta sokrua, niin valitse toi alapää. Jos päädyt tonne alarajoille, niin vaikeuttaa huomattavasti ruuan koostamista maukkaaksi ja tyydyttäväksi. Kuten huomaat, annoin tosi löysät rajat, koska päivät eivät ole samanlaisia.

Miten tiedät oletko herkkä prodelle? Syö reilu annos prodea ja kuuntele tuleeko nälkä noin tunnin päästä ruokailusta, jos tulee, niin vähennä, jos ei tule, niin sitten makrot ovat oikeassa suhteessa. Noin yleensä aloittelevat mieskarpit saavuttavat varsin nopeita tuloksia syömällä lähinnä lihhoo.

Lisäys edelliseen kappaleeseen: Käytin vähän huolimatonta sanamuotoa. Prode on ongelmallinen, koska toisilla se pitää nälkää ja toisilla aikaansaa näläntunteen pienellä viiveellä. Ei siis ole yksiselitteistä vastausta. Mutta yleensä jos syöt reilusti ja jo tunnin päästä on nälkä, niin lähes aina maksa veivaa liian helposti glucogeenisista aminohapoista sokeria, josta sitten seuraa erinäisiä juttuja, joista yhtenä mahdollisena näläntunne.

Jos ei toimi, niin sitten on syytä tarkastaa ihan kokonaiskalorimäärä ennenkuin lähtee tekemään makrosuhteisiin muutoksia, koska ne muutokset yleensä aikaansaa sen, että se ruoka ei ole sen oman maun mukaista enää. Tietysti laihtuuhan silläkin jos tekee semmosta ruokaa mikä ei maistu.

Mitäs sitten syärä? Rasvaisia maaeläimiä, kaloja, lintuja. Hiilarittomia maitotuotteita kuten voita. Munia ja varsinkin keltuaisia. Rasvassa wokattuja rehuja ja tuoresalaatteja. Mitään laskematta ja omaa kroppaa kuunnellen. Ei ähkyyn vaan kylläiseksi.

ViestiLähetetty: 2010-09-12 08:59:25 
Poissa
sintti
sintti

Ei tästä tunnu tulevn mitään!!!! :evil: paino ei tipu sitte millään vaikka hiilarit alle 20g rasvat n. 150g protskut n.80g noin on menty nyt pari viikkoa mutta ei mitään muutosta! tai no n.200g ylöspäin! senttejäkään ei ole lähtenyt. kirjoja olen lukenu ja tehnyt niinkun pitääkin! vitamiinejä en ole syönyt kun niitä en ikään muista ottaa mutta ei kai se nyt voi tähän vaikuttaa?!? mitenkähän tästä nyt etenisi?!?

ViestiLähetetty: 2010-09-12 09:22:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^Nuo sun makrot on suurinpiirtein samat, mitä mulla on (tosin hiilareita mulla on vähän enemmän ja protskua usein vähän vähemmän). Ja mä olen 160cm pitkä, reilut 50kg painava nainen :D Eli mun silmään ainakin näyttää, että syöt liian vähän.

ViestiLähetetty: 2010-09-12 09:30:48 
Poissa
sintti
sintti

Ei vaan enempää pysty syömään!! :x tai sitten jos syön nii koko päivä menisi sohvalla makoiluksi mahasta kiinnipidellen!

ViestiLähetetty: 2010-09-12 11:26:37 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

No älä lisää sitten sitä ruokamäärää vaan lisää rasvaa ruokaasi. Paistat enemmässä voissa, pursotat majoneesia päälle, syöt pähkinöitä vaikka kourallisen jälkkäriksi (ei vie paljoa tilaa masussa kyllä), lisäät aamukahviin kookosöljyä/jogurttiin kuohukermaa... Ei se kaloreiden nostaminen aina tarkoita ruokamäärän oleellista lisäämistä :)

"Remembering you are going to die is the best way I know to avoid the trap of thinking you have
something to lose. You are already naked. There is no reason not to follow your heart."

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 6 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00