karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-07-19 17:52:32

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Ketoosin metsästystä
ViestiLähetetty: 2010-10-26 14:39:32 
Poissa
sintti
sintti

Pitkäaikainen fitness diettaaja kokeilee nyt ketoosia vaihtoehtona todella tarkalle kellon ja ruoka vaaàn ehdoilla elämiselle.
Nyt vaan pelottaa, että eikö tällä muka liho? :shock:

Jatkuvaan mittailuun kyllästyneenä olen nyt laskenut ainoastaan hiilareita. Eka päivä on menossa, ja ylihuomenna ajattelin ensimmäisen kerran katsoa mitä ketostix näyttää..

Ekan päivän syömiset:
Aamupala: Metwurstia, juustoa
Salaatinlehtiä 50g
Kananmuna

Sitten kävin 30min bodypumpissa ja päälle hera80 "drinkki".

Lounas:
Oliiviöljyä
2 kanamunaa
kinkkusuikaleet 50g
100g makkara (a-luokan juustoinen grillimakkara, paketin mukaan hiilariton)
homejuustoa

Välipala:
Kurkku 50g
Metwurstia
juustoa

Päivällinen:
Kananmuna
Salaatti 150g
Tomaatti 50g
Homejuustoa
Kinkkusuikaleet 50g

Hiilareita laskujen mukaan n. 10g. En voisiko vielä iltapalaksi syödä jotain, olen tottunut edellisellä dieetillä että 4h on maksimi ateriaväli. Kahvia olen juonut hillitysti pienen kuohukermalirun kanssa, ja vettä pysin juomaan sen 3 litraa/vrk.

Onko tämä nyt yhtään oikea suunta? Tyttö on 171 pitkä ja 58kg. Ideana on polttaa läskit pois lihasten päältä, ei niinkään välttämättä pudottaa painoa. Kertokaas nyt olenko ihan hakoteillä syömisten kanssa? :? Ja anteeksi ummikon tyhmyys.. Kiitos jos joku jaksaa opastaa #-o

Viestin otsikko: Re: Ketoosin metsästystä
ViestiLähetetty: 2010-10-27 05:45:19 
Poissa
sintti
sintti

Kaikki päin honkia, kun ei kukaan kommentoi? :lol: toinen päivä aluillaan ja yhtä hukassa ollaan.. apua :oops:

ViestiLähetetty: 2010-10-27 06:46:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Mitä toi hera sisältää? Mulla itellä ainakin on palautusjuoma jossa on hiilareita n. 12 g.

Rasvan tunnut saavan juustoista, ota mukaan myös öljyjä.

Nää nyt on mun kommentteja, toiset täällä vankemmalla kokemuksella antaa varmaan erilaisia kommentteja.

Ja kurkun+tomaatin lisäksi kasviksia, kasviksia, kasviksia...

ViestiLähetetty: 2010-10-27 06:57:33 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos vastauksesta :)
Hera80 ei sisällä kun 2g hiilareita/annos, proteiinijauhe, mennyt mulla palarina jo pitkään :)

Joo, rasvaa on ainakin tarpeeks, hirvittää että onkohan liikaakin :o Ja kasvisten määrää voisi varmaan kyllä kasvattaa, saa sitten kuituja ja hiilareissakin taisi eilen jäädä varaa ihan kivasti..

Huomenna pitäsi sitten mittailla keto arvoja. Saa nähdä :D Jännää.. Eilen kyllä jo särki päätä aika mukavasti, tänään ei ainakaan toistaseks..

ViestiLähetetty: 2010-10-27 20:42:44 
Poissa
sintti
sintti

Mulla kanssa samantapainen tilanne. Urheilen kohtuullisen paljon ja olen aiemmin ollut ns. kalorinlaskija, mutta myös syönyt tosi paljon makeita ja hh-ruokia. Nyt >20g hiilareita / vrk takana 5 päivää ja tuntuu, että päinvastoin olen lihonut. Vaa'alla en ole uskaltanut käydä, mutta farkut kiristää. Tänään kokeilin ekaa kertaa ketostixia ja se näytti aivan nolla ketoosia :( Mitenköhän nopeasti ketoosin edes pitäsi tulla? Olen kyllä varautunut, että pitkä prosessihan tämä on.. Oma bmi pyörii 21 paikkeilla eli onko normaalipainoisen vaikeampi päästä ketoosiin? Suurkiitos sille viisaalle, joka vaivautuu vastailemaan!

ViestiLähetetty: 2010-10-27 21:09:09 
Poissa
sintti
sintti

Hei mollie, kivaa kun on kohtalotoveri, vaikkei tää kohtalo sitten kyllä mikää kiva ookaan.. :?

Mä pelkään, että nyt kun pitkän "kisadiettaamisen" jälkeen punnitsemiseen, laskemiseen ja pilkun tarkkuuteen v-ttuuntuneena olen laskenut pelkät hiilarit, kylläkin tarkkaan, että rupeanko mä nyt lihomaan? :shock: Kaiken lisäksi tosissani pelkään että syön liikaa! Melkeen puoli vuotta kun on KAIKEN punninnu, niin nyt kun saa syödä vähän niinkun huvittaa meneeki ihan tolkuttomasti ruokaa :shock: Jos tää nyt hirveesti liikaa on niin mieluummin sen tietäisi nyt kun pidemmän ajan päästä :o

Itse en oo mittaillu keto-arvoja vielä, ajattelin että kolmannen päivän jälkeen.. Mutta ihan oikeesti nyt fiksummat APUA [-o< kun nää on taas tämmösiä juttuja ettei näitä tunnu vaan oikein mistään saavan ymmärrettävästi selville kun ei sitä kunnon tietopohjaa omasta päästä vielä löydy :|

ViestiLähetetty: 2010-10-27 21:18:50 
Poissa
sintti
sintti

En ala tähän osioon ruokapäiväkirjaa pitää, no panic, mutta tässä nyt vielä tämän päivän syömiset, vissiin pahempi vaan :shock:

Aamupala:
50g salaatti
Tomaatti 20g
metukkaa
juustoa
Kananmuna

Lounas:
Kananmuna
100g salaatti
Tomaatti 50g
Kinkkusuikale 50g
Homejuusto
Oliiviöljy

Välipala:
Metukkaa
Juustoa
Salaatti,1 minitomaatti,1 kurkunsiivu 50g
Oliiviöljy
Kananmuna

Päivällinen:
oliiviöljy
Parsakaali 100g
Kuohukerma 0,5 dl (sis.päivän kaffikermat)
Juustoinen kabanossi

Korsettijumppa ja Bodypump45 -> Hera 80

Iltapala:
Oliiviöljy
Kananmuna
Kurkku 100g
Homejuusto
Sipuli 20g
Kinkkusuikaleet 50g

Hiilareita reilulla kädellä laskien noin 15g.

ViestiLähetetty: 2010-10-27 22:40:48 
Poissa
sintti
sintti

Jep, aika ou nou-fiilikset nyt, mutta ehkä tää tästä iloksi muuttuu.. Luulen, että mulla meni parina ekana päivänä överiksi toi syöminen, kun ajattelin vaan, että a) saa syödä miten paljon vaan, kunhan ei hiilareita b) pelkäsin, että jos tulee kauhee nälkä, niin sorrun johonkin makeaan. Niin söin sitten yli äyräiden.. Kaloreita tuli parilta ekalta pvltä melkein tuplat entiseen verrattuna. Oiskohan käynyt sitten niin, että se ylimääränen proteiini muuttunu hiilareiksi vai miten se kemiallinen puoli nyt menikään.. :shock:

Kiva, kun laitat noita syömisiäsi esille. Saa niistä kanssa vinkkejä, kun tuntuu, että tosi vaikee välillä keksiä mitä söisi. Varsinkin aamulla ja ns. välipaloja. Vaikka napostelusta koitankin päästä eroon, niin alkuun se kait sallittakoon pienissä määrin.

Itsellä meni tänään suunnilleen nää sapuskat:

Aamulla: n. 100g kylmäsavulohta, n.100g jäävuorisalaattia öljyllä ja n.30g sulatejuustoa.

Päivällä: n. 250g porsaan kasler leikettä, n. 200g jäävuorisalaattia öljyllä ja kurpitsansiemenillä ja n. 3 ruokalusikallista kermakastiketta.

Välipala: n. 50g Lidlin chorizo makkaraa

Illalla: n. 150g naudan pihvi runsaassa öljyssä paistettuna ja muutama kurkun viipale sekä n. 50g sulatejuustoa.

Iltapala: 2 pientä muikkua :) nam nam. ja kourallinen maapähkinöitä.

Lisäksi teen seassa päivän mittaan yhteensä n. 1dl soijamaitoa ja 6 hermesetasta.

Liikuntaa 1,5h reipasta kävelyä + salilla 40 min n. 130 sykkeellä ja lyhyt lihaskunto vatsat ja jalat päälle.

Tänään on kyllä vähän kevyempi ja parempi olo jo. Vedin semmoset juustoöverit ekoina päivinä, että tuntu tosi raskaalta koko olo, mutta nyt hieman valoa tunnelin päässä. Silti tuntuu, että alkutilanteesta raskaampaan päin olen mennyt. Mitenköhän noi makeutusaineet vaikuttaa? Mikä määrä on paljon niiden käytössä? Ilmeisesti voivat myös aiheuttaa jumia..

Itse juon muutenkin paljon vihreää teetä, mutta nyt olen vielä lisännyt sitä, jos sais aineenvaihduntaa liikkeelle. Katsellaan mihin tää tästä etenee.. Huomenna taas viisaampana :)

ViestiLähetetty: 2010-10-28 00:59:41 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Laske finelin ruokakorissa tai tuossa ruokakulmassa todellisuus. Jos prodea tulee liikaa, niin ketoosiin ei pääse. Jos kaloreita tulee liian vähän eli rasvaa ei saa tarpeeksi, nii ketoosiin ei pääse. Sit voi olla sekin tilanne, et ketotuotanto ja kulutus kohtaavat, jolloin hukkaan pissittäviä ketoja ei synnykään.
Juusto (ja runsaat maitotuotteet) voi jumittaa toisia. Tämä perustuu siihen, että joillakuilla yksilöillä maidon kaseiini antaa kohtuuttoman ison insuliinivasteen sen ruuan hiilarimäärään nähden = ei sula läski. Tämä on vain itse kokeiltava. Maitotuotteissa on myös paljon piilohiilaria (eiks oo ihana sana!), tietystikään kypsissä juustoissa ei ole hiilaria tavallisesti ollenkaan. Mutta se insuliinivaikutus voi tulla.
Ja missä ne rehut on? Entä sitä rasvaa, paljonko sitä oikeasti tulee? Jos jää kitukaloreille ja vielä liikkuu hulluna, niin saattaa joutua toteamaan, että ei toimi.

Homma siis pyörii sen insuliinin ympärillä ja jos sen inskan pitää koko ajan puputtamalla korkealla, niin ei pääse laihtumaan, kun glukakonille ei jää aikaa toimia. Lisäksi alle 20BMI on varmaan jo kropan mielestä vähän turhan matala (estrogeeni ja sukupuolihormonitoiminta...), joten se "lihasten päältä" läskin polttaminenkin on sitten kropan mielestä "liikaa". Rasvaprosentti kun ei hormoneiltaan terveellä naisella helposti sen alle 20% mene. Mutta tääkin jää nähtäväksi. Kovin on vähän aikaa kulunut. Kannattaa pyrkiä siihen 3 ateriaa päivässä rytmiin, niin se insuliinitaso pysy järkevänä, niin se rasvan purkukin onnistuu sit paremmin.
Joku kirja vois olla paikallaan?
Muoks: makeutusaineet voi nekin tehdä insuliinivasteen, vaikka hiilaria eivät sisälläkään. Taaskaan ei ole muuta tietä, kuin kokeilla olla ilman.

ViestiLähetetty: 2010-10-28 20:41:38 
Poissa
sintti
sintti

Jaa-a. Jos taas sitten pitäisi alkaa laskea ne proteiinit ja kalorit sitten kans. Oivoi, minä joka kuvittelin että hiilareiden pilkuntarkka välttely ja rasvalla niiden korvaaminen oisi riittäny, toi laskeminen tulee jo korvistakin :lol:

Noh. Jos nyt vielä vaan pidän ne hiilarit alle 20g ja katson tekeekö se mitään, eipä täs mitään paniikkia ole, paitsi jos tosiaan lihoa alan :shock: Sen lihomisfobian takia juurikin siihen "perusterveelliseenkään" en tahtois palata, hankala tilanne! :?

Puntarilla en oo käyny, mut nesteet kroppa ainakin pistää aika vilkkaasti pihalle. Yölläki saa herätä vessaan ja kaikki turvotus on tiessään. Onkohan sitte hyvä merkki? :D

ViestiLähetetty: 2010-10-28 20:46:52 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Hyvähän se on kun nesteet lähtee, eiks joo. Ei kaikkien tartte laskeskella kun paino vaan putoo kun jättää hiilet minimiin. Toisten pitää sit laskea tarkalleen mitä syö, jotta laihtumista tapahtuu. Meitä on moneen junaan ja taäkeintähän tässä on tutustua itseensä ja miten kroppa ja mieli reagoi mihinkin sapuskaan ja pikkuhiljaa hiffailla omia tarpeitaan kohti terveellistä, juuri minulle sopivaa, ruokavaliota.
Laihtuminen muuttuu toissijaiseksi asiaksi yllättävän nopeasti, mutta kun sitä omaa polkuaan pitkämielisesti etsii, niin takuulla ylimääräiset sulaa pois ennemin tai myöhemmin.

ViestiLähetetty: 2010-10-29 11:28:37 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

Mä neuvoin kyllä siksi laskemaan, et kovin on matalat kalorit. No ei kulutuskaan ole tietty normioloissa kovaa, mut ku liikkuu vielä hulluna ni sit on. Silloin saa helposti kadotettua ne isolla työllä hankitut lihakset.

SugarKane kirjoitti:
Noh. Jos nyt vielä vaan pidän ne hiilarit alle 20g ja katson tekeekö se mitään, eipä täs mitään paniikkia ole, paitsi jos tosiaan lihoa alan :shock: Sen lihomisfobian takia juurikin siihen "perusterveelliseenkään" en tahtois palata, hankala tilanne! :?
tämän takia sun juuri pitäisi lukea joku kirja! Että saat tuon lihomisfobiasi kuriin. On käytännön mahdottomuus lihoa rasvalla, jos hiilaria ei ole läsnä, koska insuliinikaan ei pääse nousemaan. Insuliinia erittyy siis aina kun syödään, se on ainoa varastohormoni. Ja mitä hiilaripitoisempi ruoka, sen enemmän sitä insuliinia erittyy. Ja rasva ei eritä sitä tuskin lainkaan ja proteiinikin tosi vähän. Eli jos eväät keskittyy näihin, niin massiivista lihomista ei tapahdu, vaikka söisi jonkin verran yli kulutuksensakin. Ku ei ole sitä insuliinia siellä läsnä sitä ylimääräistä energiaa työntämässä sinne soluihin talteen. Lisäksi rasva on kropalle niin edullista energiaa, et kroppa ennemmin käyttää sen heti pois ja säästää hiilareista sitten rasvakudokseksi. Proteiinia tuskin pystyy niin paljon syömään liikaa, että siitä mitään ylimäärää jäisikään.
Koko kaloriteoria on muutenkin ihan huuhaa.
Kannattaa nyt nuo päivän puputukset yhdistellä niin, että syöt 3 kunnon ateriaa ja koostat ne niin, että nälkä pysyy pois seuraavat 5-7 tuntia. Huomaa, että kovin iso määrä prodea kerralla voi nälättää sekin. Eiköhän tää ajan kanssa tästä suttaannu, kun ottaa rennosti vaan.
Sillä laskemisella tarkoitan sitä, et tarkistat välillä, että et syö liian vähän. ;)

ViestiLähetetty: 2010-10-29 22:32:32 
Poissa
sintti
sintti

Nyt alkaa vähitellen itsellä olo helpottaa ja uskon, että oikeaan suuntaan ollaan menossa, jihuu :D Eilen illalla ketostix näytti 0,5 ja tänään 1,5 eli ainakin jotain on tapahtunut. Olo on parantunut tosi paljon ekojen päivien överien jälkeen ja tänään kävin vaa'allakin. Painoa oli itseasiassa +1kg entiseen verrattuna, mutta en edes kauheasti huolestunut tuosta. Saa mennä sen alun ahmimisen piikkiin ja tästä on suunta vaan ylöspäin (tai alaspäin oikeastaan..) :wink: Muuten olo on mitä mainioin, ei ole nälkä, olen tosi energinen ja jotenkin normaalia skarpimpi ja iloisempi. Kroppa ei ole turvoksissa eikä pömpötä, kuten usein aikaisemmin.

Olen lukenut Atkinsista kaksikin kirjaa, mutta olen kyllä tulkinnut ohjeet väärin omalle kohdalleni. En osannut niitä soveltaa normaalipainoiselle, sillä kirjoissa lähtökohta oli se, että atkinsin aloittava hlö on ylipainoinen. Pelkäsin myös, että hiilareiden pois jättäminen aiheuttaisi aivan suunnatonta nälkää, jonka vuoksi söinkin aluksi liikaa varuilta. Itseasiassa tilanne tuntuu nyt olevan päinvastainen, mieliteot ja kurniva nälkä eivät nyt pariin päivään ole vaivanneet ollenkaan. Uskon, että minun jo valmiiksi normaalipainoisena täytyy edelleen laskea kalorit; tosin en aio tehdä sitä orjallisesti, mutta koitan pysyä samoissa (tai hieman korkeammissa) luvuissa kuin ennenkin. Toinen ratkaiseva asia itselleni tuntuu olevan oikeiden ruoka-aineiden löytäminen. Tuntuu, että juusto ja punainen liha (erityisesti rasvattomampi nauta) vetävät kropan ihan lukkoon. Eli näitä mulle vain pieniä määriä ja sitten enemmän lohta (ym kalaa), kananmunia ja ihanaa avokadoa (jonka olemassa olon tajusin vasta hiljattain). Ja tietenkin sitä vihreää eri muodoissa. Olen myös kohtuu hyvin pysynyt nyt kolmen aterian päivärytmissä, mikä on suuri saavutus entiselle napostelijalle, jolla oli koko ajan jotain pientä syötävää lähettyvillä.

Olen koittanut liikkua tavalliseen tapaan, mutta tuli huomatuksi, että kroppa selvästi tarvitsee aikaa ja totuttelua. Maitohapot tuntuu olevan ihan kulman takana, jos vähänkin yrittää sykkeitä nostaa ja jalat tosi jähmeät. Tänään aamulla vedin spinning tunnin n. 130 sykkeellä, kun aiemmin olen sen pitänyt sykkeen 150-180 koko tunnin.. Myös kyykyt jouduin jättämään kesken heti alkuunsa, kun jalat vaan tuntu jumittavan. Mutta siis ei varsinaisesti tuntunut pahalta hetkeäkään, kunhan malttoi mielensä ja oli revittelemättä. Ajattelin nyt vetää tutut liikunnat kuitenkin jatkossa, mutta alemmilla sykkeillä ihan suosiolla. Katsoo sitten, miten kroppa tottuu tähän.

Mulla on vielä oikein varsinainen aloittelevan karppaajan tulikoe tänä viikonloppuna, kun olen ruokamessuilla töissä neljä päivää kaikkien herkkujen ympäröimänä :lol: Löysin tosin tänään ihanaa italialaista salamia, jossa 0g hh ja tuntui tosi rasvaiselta ja maistui ihanalta.

Kaiken kaikkiaan siis olo on tosi hyvä ja olen jotenkin hirveän iloinen ja toiveikas tällä hetkellä :) Mutta jatkossa sitten taas entistä viisaampi.

ViestiLähetetty: 2010-10-29 22:37:21 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

On kai niissä atkinsinkin kirjoissa mun mielestä hyvin selitetty, miksi ketoosissa ei nimenomaan tule nälkää? Ja että ne hiilarit tosiaan sitä nälkäkierrettä pitää yllä. :) Mut hei, hyvä et oivalsit itse ennen kuin heitit kirveen kaivoon.
Kannattanee jossain vaiheessa lisäillä hiilaria, jos jumitus ei jaloissa lopu. Mutta monihan kyllä sit ajan kans tottuu rasvapolttoiseksi, niin silloin sillä ei oo mitään merkitystä sillä hiilarilla. :)

ViestiLähetetty: 2010-10-30 06:53:01 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Minulla helpotti reilun kuukauden jälkeen tuo väsyminen ja kun jätän pois ihan huippusykkeet, niin hyvin jalksaa vaikka kuinka kaunan. Esim. 90 min kuntosalitreeni menee aika mukavasti kun en hurjan raskailla raudoilla riehu ja juoksussa ja lat kyllä jaksaa, eneminkin keuhkot tekee tenän, mutta pikkuhiljaa se kuntokin paranee. Hyvältä kuulostaa nuo sinun mietinnät joten tsemppiä vaan jatkoon :smt023

ViestiLähetetty: 2010-11-01 03:22:37 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos paljon vastauksista :)

Oh Lord. On kuulkaa melkoinen kulttuurishokki tämä karppimaailma tarkkaa body-dieettiä noudattaneelle :D

Viikko nyt takana. Painoa on mullekin tullut, mutta ei ole kyllä kumma jos mun kokonen likka tämmösiä määriä ruokaa vetää :lol: Positiivista on se, että toistaiseksi kuitenkin treeni kulkee (ainakin olen siis energian tarpeen onnistunut täyttämään ilman hiilareitakin), mitään repsahdus mielitekoja ei ole ollut, ja kokoajan tästä hommasta oppii lisää. Ketostix näytti mullekin 1,5.

Nyt vaan ptruu, polle siinä mielessä, että tolkuton a-grillimakkaroiden ja juustojen mättö seis [-X Ne vaan on justiinsa sitä, minkä edellinen dieetti niin ankarasti kielsi :lol: Niin, ja kun on tottunut että syömisväli ei milloinkaan saa 4 tuntia ylittää, niin siitäkin on hankala oppia pois.. Mutta pikkuhiljaa, nytkin yövuorossa ja semmonen eväshetki pidetty kahdelta, ettei varmasti tule enää mitään syötyä ennen "huomista", eli sitä kun seuraavan kerran unilta herää :D

Uskon, ainakin toivon, että kun homma lähtee käyntiin, niin tajuan että huomennakin saa ruokaa, koko maailmaa ei ole pakko syödä tyhjäksi tänään. Ja kun kroppa oppii rasvapolttoiseksi, näläntunne hellittää, ja sitten toivottavasti päästäänkin asiaan.. POLTTAMAAN sitä rasvaa :mrgreen:

ViestiLähetetty: 2010-11-01 11:03:38 
Poissa
humpuukikarppi
humpuukikarppi

No sitä "korjailua" kestää tovin, se nostaa painoa (luut, lihasmassa jne) ja se ruuan mättäminenkin kuuluu asiaan. Kyllä se aikanaan tasoittuu sitten, kun kroppa on korjaillut kaiken tarpeellisen. Absoluuttista läskiä se painonnousu tuskin on. Oot niin hyvällä tiellä!

Ihan sopiva ketostix lukema, näissä hommissa ei ole se "mitä punaisempi, sen parempi" tärkeää, vaan ylipäätään se, että kroppa osaa polttaa hyvin myös rasvaa energiaksi. Jos viitsit, niin voisit Pappa-nimisen kirjoittajan ketoosijuttuja lukea. Hän on muutenkin ihan guru näissä hommissa.

ViestiLähetetty: 2010-11-05 09:00:49 
Poissa
sintti
sintti

Kiitos, pitääpä etsiskellä Papan juttuja :D

Voi hiisiviä. Nyt on monena aamuna tikku näyttäny 0,5 aamulla, ja illalla sit ei mitään.
Ja hiilarit oon aivan apinan raivolla vahdannu pysymään sielä 20 alapuolella :|
Joinain päivinä oon syöny 100-150g kreaikkalaista jogurttia ja juustoja kans menee aika paljo. Ne pitäisi kai koittaa jättää pois.. HARMI :?

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 18 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00