karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-25 02:12:44

Kaikki ajat ovat UTC+02:00




Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 
Julkaisija Viesti
 Viestin otsikko: Miten saa vatsan toimimaan?
ViestiLähetetty: 2010-12-29 22:53:32 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-04-10 20:53:48
Viestit: 151
Mulla alkaa olla ummetusta ja vatsa toimii tooosi hitaasti...

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-30 08:30:18 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-05-27 16:11:01
Viestit: 761
Itselläni pysyy vatsa toiminnassa runsaan rasvan avulla. Kaaliraastettakin kyllä syön melkein päivittäin ison kasan (300g). Sekoitan siihen puoli desiä majoneesia ja hieman suolaa ja pippuria.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2010-12-30 09:18:38 
Poissa
mittanauhakarppi
mittanauhakarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-01-03 23:02:58
Viestit: 9173
Haku tietää...


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-03 16:00:41 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-11 15:26:10
Viestit: 6
Mulla tyssäs ekalla kerralla karppaus kauheaan ummetukseen... Toivottavasti nyt osaan toimia viisaammin eikä mee masu kovalle taas... rasvaa oon ainakin popsinut reippaasti ja vettäkin on mennyt alas jo 1,5 litraa vaikka on vasta iltapäivä.
Lisäksi olen ottanut colon clear psyllium-kuitua aamuisin. Onko tää muuten samaa kuin se jota noissa karppileipä ohjeissa käytetään?

_________________
Kampanjasivuni


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-16 23:55:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-04-10 20:53:48
Viestit: 151
Mä en kestä kaalia siis mun vatsa, Mulle tulee kamalat vatsakivut ja tuntuu siltä, kuin vatsa olisi puhallutte täyteen ilmaa ja mistään kautta se ei poistu. En uskalla syödä kaalia enään. Niin monta kertaa koettu... Peruna aiheuttaa mulle samanlaisen olon siksi en ole syönyt perunaa vuosiin.

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-17 05:36:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-05-13 19:42:26
Viestit: 26
Minunkaan vatsani ei kestä kauheasti kypsentämättömiä vihanneksia, joten otan magnesiumia iltaisin. Teetätin muutama vuosi sitten vitamiini- ja hivenainemittauksen ja minulla oli magnesiumin puutetta. Sain hivenravintoterapeutilta tällaisen ohjeen: ekana pvänä aamulla 1tbl 100mg magnesiumia ja illalla sama. Tokana 2kpl aamuin illoin. Kolmantena 3. Tätä jatketaan niin kauan kunnes tulee ripuli. Siitä annostuksesta vähennetään aamusta 1tbl ja illasta 1. Näin saat oman henk. kohtasen annostuksen. Paras imeytymään on sitraattimuotoinen magnesium. Saa ihan tavallisista marketeista. Tätä olen noudattanut jo vuosia. Ja vatsa on toiminut. Annosta olen saanut huomattavastai vähentään siitä alun määrästä. Eli jotain on myös imeytynytkin.... :)


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-17 06:49:49 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Illalla pistän pari rkl pellavansiementä likoamaan. Sen sitten otan aamupalan yhteydessä.

Mulla oli parin kuukauden ummetus, ei vatsa toiminut kuin laxoberonilla. Mutta tuo pellavansiemen sai mahan toimimaan taas normaalisti.

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-17 10:10:54 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2008-01-02 21:27:55
Viestit: 7
Magnesiumia käytetään täällä...

_________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wfWvwtC/
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 00:32:55 
Poissa
sintti
sintti

Liittynyt: 2010-10-23 20:31:01
Viestit: 9
Itse syön lehtiselleriä kun karppaus aiheuttaa ummetusta. Tarkoitan niitä ns. selleritikkuja, joita voi syödä ihan sellaisenaan, en niitä kitkeriä, joita myös selleriksi kutsutaan. Finelin mukaan sisältävät jonkin verran hiilareita, mutta uskon, että luku on oikeasti jopa alhaisempi. Jos esim. haet englanniksi ravintoarvot "celery", niin kaloreita lähes nolla. Luulen, että johtuu siitä, että noita sellereitä on niin montaa erilaista. Jokatapauksessa itsellä toimii ja maistuu vielä mielettömän hyvältä esim. dipattuna sulatejuustoon.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 06:48:15 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2010-08-10 17:33:41
Viestit: 970
Pellavansiemenessä on runsaasti magnesiumia sekä rasvaa ja kuituja. Ja toimii!!

_________________
-24 kg vajaassa vuodessa... nyt ylläpitoa, BMI 23 vuodesta 2010.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 09:22:36 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2008-06-12 09:46:27
Viestit: 5774
mollie kirjoitti:
Itse syön lehtiselleriä kun karppaus aiheuttaa ummetusta. Tarkoitan niitä ns. selleritikkuja, joita voi syödä ihan sellaisenaan, en niitä kitkeriä, joita myös selleriksi kutsutaan. Finelin mukaan sisältävät jonkin verran hiilareita, mutta uskon, että luku on oikeasti jopa alhaisempi. Jos esim. haet englanniksi ravintoarvot "celery", niin kaloreita lähes nolla. Luulen, että johtuu siitä, että noita sellereitä on niin montaa erilaista. Jokatapauksessa itsellä toimii ja maistuu vielä mielettömän hyvältä esim. dipattuna sulatejuustoon.


Tuossa lehtisellerin makrot. Ei paljon hiilarit rassaa!
Ruoka-aine Määrä E hh r pr alk
lehtiselleri 100 grammaa
muokkaa | poista 11 kcal 1,1 g 0,2 g 1,1 g 0 g
Yhteensä 100 g 11 kcal 1,1 g 0,2 g 1,1 g 0 g


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 18:01:54 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-10-07 19:23:23
Viestit: 170
Ite oon syöny joka päivä ruokalusikallisen psyllium-kuitua.

Samoin lisännyt leseiden käyttöä, ja välillä menee just aamuisin 2 rkl liotettuja pellavansiemeniä.

En tiedä onko tolla hamppurouheella kans vaikutusta, sitä syön aamupalalla.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-20 18:03:50 
Poissa
kukkahattukarppi
kukkahattukarppi
Avatar

Liittynyt: 2008-10-30 22:39:49
Viestit: 18625
Kookosrasvaa, vettä, suolaa ja jos ei nuo auta niin magnesiumia.

_________________
Karppausta v 2008 keväästä Heikkilän ketoruokavalion ja Annikan LCHF tyyliin.
LCHF ruokavalio(kin) toimii vain jos sitä noudattaa.
Old lives matter.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-21 06:48:05 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-11-14 15:29:28
Viestit: 155
Minulla ei vatsa karppausta aloittaesssani toiminut ollenkaan, mutta kun liikunnan lisäksi aloin lisäämään kookosöljyä teehen, sekä ottamaan magnesiumia purkista, niin johan lähti :lol:

_________________
[url=https://www.TickerFactory.com/weight-loss/w0VnA6t/]
Kuva

iHerb ensitilaajille 5$ alennus loppuhinnasta koodilla ETI248


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-23 20:44:01 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi
Avatar

Liittynyt: 2007-04-10 20:53:48
Viestit: 151
MÄ syön mangesiumia säännöllisesti muutenkin. Mutta rasvan nosto auttoi.. Kookosöljy vieläkin kaupassa :oops:

_________________
Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 13:51:41 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Liittynyt: 2007-11-30 06:35:28
Viestit: 1733
Hmm, täytynee munkin kokeilla tuota magnesium-lisää. Auttaisi varmaan myös pohjekramppeihin tuon ummetuksen lisäksi.

_________________
Karppaus aloitettu maaliskuussa 2007.

Kuva


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-01-26 17:40:56 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Liittynyt: 2010-10-07 19:23:23
Viestit: 170
Paljonko tota kookosöljyä pitäisi syödä ja aamulla vai illalla että lähtis maha toimimaan?

Ei tunnu mulla toimivan enää maha sitten millään.

Välipalalla syön kyllä yleensä 1 ruokalusikallisen kookosöljyä rahkan kanssa.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-02 17:23:39 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi
Avatar

Liittynyt: 2005-12-15 20:13:46
Viestit: 861
Syömällä. Kyllä tää on viitisen vuotta toiminu ihan itestään :D

_________________
Meidän talossa ihmiset karppaa, koirat lähes barffaa ja rotat toimii bioskina.


Ylös
   
ViestiLähetetty: 2011-02-03 09:37:49 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Liittynyt: 2006-03-18 07:35:32
Viestit: 56770
Chike kirjoitti:
Paljonko tota kookosöljyä pitäisi syödä ja aamulla vai illalla että lähtis maha toimimaan?

Ei tunnu mulla toimivan enää maha sitten millään.

Välipalalla syön kyllä yleensä 1 ruokalusikallisen kookosöljyä rahkan kanssa.



Jos ruokalusikallinen ei auta niin ota sit toinen ja kolmaskin niin jossain vaiheessa alkaa varmaan toimimaan.

_________________
Elämä on arvaamatonta, koska tahansa voi tapahtua jotain hyvää. Eeva Kilpi

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto


Ylös
   
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 19 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC+02:00


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailija


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja

Etsi tätä:
Hyppää:  
Keskustelufoorumin ohjelmisto phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Käännös: phpBB Suomi (lurttinen, harritapio, Pettis)