karppaus.infon arkistoitu foorumi

Tänään on 2026-06-03 10:55:13

Kaikki ajat ovat UTC+02:00

Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava
Julkaisija Viesti
ViestiLähetetty: 2011-07-28 23:28:38 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En ensinnäkään ole satavarma, olenko ketoosissa (en aio sijoittaa tikkuihin), mutta se ainakin tuntuu ihmeelliseltä, että pystyn aterian jälkeen oikeasti olla 6-9 tuntia syömättä ihan kevyesti, eikä vaikea nälkä ole ollut koskaan sen jälkeen, kun vähensin hiilareita entisestään ja lisäsin rasvaa.

Ruokarytmi on ollut seuraava tänään:

klo 7 aamupala: n. 1 dl luomupartaäijää, vadelmia ja pensasmustikoita kourallinen, kahvi + loraus kookosöljyä, tippa kermaa

- töissä kahvi, tippa kermaa

klo 13 lounas: Hesen burgersalaatti tuplachilimajoneesilla

klo 19 kahvi + 1 rkl kookosöljyä + tippa kermaa --> uimareissu :smt004

klo 22.30 illallinen: oliiviöljyinen yrttimaustettu (rosmariini :smt049) kanafile, päällä mustapekkajuustoa, salaatti: punasalaattia? (tuli Luomulaatikossa) + 3 aurinkokuiv. tomaatinpalaa basilikaöljyssä + kourallinen cashew-pähkinöitä + 2 pientä avomaankurkkua + vähän kotijuustoa + oliiviöljyä. Reilu lasi punkkua ja 1 rkl pähkinävoita (sokeritonta tietty)

Suurin motiivini ketokarppaukseen (jos tämä nyt sitä on) kohdallani on se, että niska-ja hartiakipu + migreeni on nyt poissa (ja ihan vain karppauksen tiukentamisen ansiosta - yhtään en ole treenannut), toivottavasti pysyvästi.. :smt048

ViestiLähetetty: 2011-07-29 00:15:28 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mulla ei oo mitenkään harvinaista että syön vain kahdesti päivässä... Eikä ole juuri nälkä siinä välillä.

ViestiLähetetty: 2011-07-29 15:31:40 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Minä saatan syödä montakin kertaa. Toisaalta tänään söin aamulla munavoita ja partista noin puoli kahdeksalta, sen jälkeen olen nauttinut vain mustaa kahvia ja vettä. Puolenpäivän jälkeen meinasi nälkä tulla mutta "kohtaus" meni ohi odottamalla. Kohta alan tekemään ruokaa. Ehdottomasti huippua karppauksessa on tuo nälän olemus, ei ole enää samanlaista "ruokaanythetitaipurenpäätirti" -nälkää.

ViestiLähetetty: 2011-08-01 11:40:11 
Poissa
landekarppi
landekarppi

Pitäshän se itekin palata ketoiluun, vko oltu muilla ruoilla toisten armoilla ja sen tuntee taas kropassaa... :?

ViestiLähetetty: 2011-08-01 15:49:21 
Poissa
seniorikarppi
seniorikarppi

Täälläki oltu viikko mökillä ja on tullu syötyä pullaa ja vähä uusi perunoita, nyt vatsa kovalla ja kiitos omatekoisen pullan kauheet alavatsakivut, onneks ylihuomenna kotiin ja taas alkaa tiukka linja:) tosin kerran vuodessa saa herkutella:)

ViestiLähetetty: 2011-08-10 00:06:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

En muuta ole huomannut kun syö enemmän hiilareita et joutuu käymään useammin paskalla.

ViestiLähetetty: 2011-08-10 01:03:51 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Mä syön duunivuoroista ja sitä kautta vuorokausirytmistä riippuen 1-3 kertaa päivässä, eikä nälkä ehi olla ruokailurytmistä riippumatta. Aamuvuoro-päivinä tulee syötyä "normaaleiten" eli kolmesti; aamupala (6-10), lounas (n. klo 13) ja päivällinen (kuuden jälkeen). Yövuoroa seuraavana päivänä taas ainostaan kerran siinä illalla päivällisen aikaan, tai ehkä hiukan aikaisemmin. Yövuorot sekottaa eniten, kun yöllä ei kuitenkaan tohdi syödä, koska aineenvaihdunta on unilla, vaikka nainen valvoo, mutta sit tulee kuitenkin herättyä vasta iltapäivän puolella, eikä näin ollen sit ehdi syödä kuin kerran.

Mulla ei kyl runsaammatkaan hiilarit vaikuta nälän tuloon eikä nälkä ole koskaan ennenkään ollut sellainen "pakko-saada-ruokaa-tai-joku-kuolee" vaan enemmänkin oon ollut selittämättömän kärttyinen ja pahalla päällä tietämättäni, että se johtuu nälästä (eli siis "kohta-joku-kuolee" ilman näläntunnetta ;)). Karppaamalla mielentila pysyy paremmassa tasapainossa, eikä tule kiukkupuuskia.

Liikkapäikky ja muuta räpellystä
Blogi elämästä ja Englannista

ViestiLähetetty: 2011-08-10 05:40:57 
Poissa
tagerhaverkarppi
tagerhaverkarppi

Itekin viimeaikoina miettinyt noita ateriavälejä ja säännöllisyyttä. Eilen ukkokultani kysyi, muistanko vielä sen ajan, kun esim. kaupasta tultua heti piti sytyttää röökit. Pakko oli tunnustaa, että aika hämärtynyt on muisti tuossa suhteessa. Siinä oli sitä pakkokäyttäytymistä, kun aina piti mennä röökille.

Nyt ateriarytmi vielä hakusessa. Nyrkkisääntönä piän, että syön vain, kun on nälkä. Nälkä voi olla pienempikin, mutta ihan rehellinen nälkä täytyy olla. pienemmän nälän sallin, jos tankkaamme vaikkapa ennen jotain menoa, että tiiä, ettei moneen tuntiin mahkuja syyä. Ois se ihanaa vapautua tuosta ruuan ajattelusta, mutta en kai voi. Ruokaostokset täytyy suurinpiirtein suunnitella, siellä ostoksilla pitää käydä, sitten pitää ees hiukan suunnitelmallisesti yrittää keksiä niitä ateriakokonaisuuksia. Leipäaikaan oli "helppoa", kun saattoi esmes tarjota iltateen leivän ja leikkeleiden kera. Helppous ei kuitenkaan ole nyt ensisijainen tavoite, vaan terveys.

Kademielin katselin ylenpänä ketjua Koltan kaksi kertaa päivässä systeemeitä. En pysty. Usein kyllä pärjään sillä kolme kertaa päivässä, jos oon osannut syödä oikein ja riittävästi. Jos en, tulee aterioiden välilläkin nälkä. Hiilarien määrä, mutta myös laatu on tärkeitä. Sitä ei meinaa muistaa, kun niitä vähennetään, mutta sehän tarkoittaa, että niitten vähien on oltava korkealaatuisia.

Mulla keho yrittää pitää saavutetuista läskeistä kiinni. Tulee sellaisia ihan massiivisen nälän päiviä. Siinä ei auta kuin yrittää syödä sen verran että se nälkä lähtee, mutta karpisti.

Sitten tämä huvikseen syöminen ja juominen. En o tajunnu kuinka yleistä se on. Yhdessä syöminen ja juominen on niin "luonnollinen" sosiaalinen tapahtuma. Huomenna taas joudun miettimään, miten siitä selviän. Onneksi pääsen jonkun verran vaikuttamaan siihen mitä suuhuni pistän. Lienee vichyä ja syötävääkin, jos löytyy riittävän karppia, muuten pelkkää vichyä ja ruoka sit kotona.

ViestiLähetetty: 2011-08-10 09:30:44 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Nälän olemus on näin matalilla hiilillä mulla sellainen, että maha ei tosiaan kurni ikinä, vaan kun on ollut syömättä (kahvia ehkä välissä) 6-9 tuntia, saattaa tulla hienoinen pään jomotus takaraivoon, keskittymiskyky (joka muuten on parantunut huimasti) heikentyä ja näkö ei ole normiskarppi. Ruokarytmini on vakiintunut siihen, että aikaisina työaamuina juon vain kahvin+ kookosöljy + kerma (+kaakaojauho), paljon vettä/vissyä aamupäivällä, töissä lähes nollahiilarinen lounas klo 11-12, jos mene töiden jälkeen tekemään gradua kirjastoon, syön tarvittaessa manteleita n. klo 16-17, koska töissä en tykkää syödä yhtä isoa ateriaa kuin kotona.. Jos menen kotiin, kookosöljy+kermakahvi ja illallinen elokuvan ääressä vasta lapsen mentyä nukkumaan n. klo 22. Illallinen sis. usein lasillisen luomupunkkua.

ViestiLähetetty: 2011-08-11 15:19:34 
Poissa
juniorikarppi
juniorikarppi

Mä olen mutukarpannut (ja repsahdellut) jo pitempään. Kuukausi sitten sain tarpeekseni siitä, ettei mitään tapahdu ja päätin ruveta laskemaan makroja yms. Alotin Atkinsin induktio-ohjeilla. Hämmästyin kuinka paljon enemmän hiilaria olin syönyt kun mitä luulin syöväni! No, siitä asti on menty ketoillen. En tosiaankaan kahden viikon induktion jälkeen halunnut lopettaa!! Vihdoinkin mä löysin mulle sopivan tavan karpata.

Mullakaan ei ole enää nälkä. Oon yrittänyt syödä kolme kertaa päivässä, mutta välillä esim aamiainen on tosi onnettoman pieni ja välillä syön vaan kahdesti ja näin. Mutta nälkä ei ole ollut. Joskus hiilariaikanakin olen päässyt sellaseen tilaan, että en ole tuntenut nälkää, mutta se on ollut ihan erilaista. Varsinkin sillä tavalla, että sit mä oon ahminu karkkia sun muuta...

Mutta on kyllä ollut jännä huomata nimenomaan tuon nälän olemuksen muuttuminen. Maha ei enää murise ikinä eikä ole sellasta "hiilarinälkää", sitä pakkosaadahetiruokaa-nälkää. Mullakin kuitenkin siinä ruuan valmistamisessa yleensä kestää, kun nyhrään kaiken kanssa niin kauan. Mut siis joo. Ateriavälit on pidentynyt huomattavasti ja ruuan tarve vähentynyt. Enkä enää ajattele ruokaa koko ajan.

Tää on ihanaa :)

ViestiLähetetty: 2011-08-11 15:24:56 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Henska kirjoitti:
Mutta on kyllä ollut jännä huomata nimenomaan tuon nälän olemuksen muuttuminen. Maha ei enää murise ikinä eikä ole sellasta "hiilarinälkää", sitä pakkosaadahetiruokaa-nälkää. Mullakin kuitenkin siinä ruuan valmistamisessa yleensä kestää, kun nyhrään kaiken kanssa niin kauan. Mut siis joo. Ateriavälit on pidentynyt huomattavasti ja ruuan tarve vähentynyt. Enkä enää ajattele ruokaa koko ajan.
Näin se vaan menee. Mitä tohon enää voi lisätä.. ku voita :P

ViestiLähetetty: 2011-09-02 21:51:54 
Poissa
sintti
sintti

Mäkin olen huomanut tuon nälän olemuksen muuttumisen jo näinä parina viikkona jotka olen karpannut, ei kova äänistä murinaa mahassa ja kiukkua. Mulle on vakiintunut tuo 2 ateria päivässä noin puolenpäivän tienoilla syön 2 munaa + n. rkl kermaa paistettuna n. 10 grammassa voita ja kurkkua n.100g tai paprikaa tms. sit joskus 19-21 syön aterian jossa on vaikka n.1,5dl kukkakaalimuussii (sis. juustoa ja nokare voita) ja sit 3 broilerinfilekäärylettä missä koskenlaskiaa välis ja kermaa kaadettu niskaan ja uunis kypsennetty... Nyt kysyisinkin et onko nää määrät ihan liikaa kun ei oo nälkä missään vaiheessa ja tosissaan tota kermaa on tullu luriteltuu aika huolettomasti! Vaaka on kyllä hujahtanut 6 kiloo alaspäin :o ja olo on hyvä kaikinpuolin, niin ja tosissaan ketoosissa kuvittelen olevani kun ketostix tikut tummuu joka aamu (siinä asteikossa tokavika tai vika eli se tummin ruutu ollu nyt), kertookohan ne loppuviimeeks mitään tuosta ketoosissa olosta, osaako kukaan sanoa mitään siitä

Auttakaahan aloittelijaa ja sori jos tää nyt meni ihan väärään paikkaan tää juttu!

ViestiLähetetty: 2011-09-02 22:04:14 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^Jos olo on hyvä ja paino tippuu, niin tyylisi toimii, vai mitä? Ihan monipuoliseltakin evääsi vaikuttavat kuvaukse perusteella. Tikun tummin väri vain mietityttää - joku vastatkoon, onko siitä haittaa? Itselläni värit ovat siellä 2.-3. laimeimmassa päässä...
Ketoosin vaikutus on yksilöllinen, esim. joitakin virkistää, joitakin väsyttää, joitakin kiukuttaa, joitakin rentouttaa...jne.

ViestiLähetetty: 2011-09-02 22:14:49 
Poissa
sintti
sintti

^ Nii tota tikun tummaa väriä mäkin olen miettinyt et onko se huono vai hyvä juttu :? Tosin ne on aina aamulla et koklasin illalla kerran ni se oli just siin 2/3 kohdassa, onkohan väliä koska kokeilee, joskus luin että pitäis kokeilla et milloin vuorokaudes "polttaa" parhaimmin nii silloin aina stixais mut mene ja tiedä... Jos jollain asiasta tietoa niin ois kiva kuulla :)

ViestiLähetetty: 2011-09-11 06:52:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

Mahtista että sain tämän ketjun linkitettynä sky:lta, en olisi varmasti itse tänne löytänyt :D

Mulla on kanssa ketokarppaus meneillään ja ongelmana just se etten saa syötyä kuin harvoin 3 krt päivässä, yleensä menee kahella ruoalla joskus kun olen liikenteessä ei tule syötyä kuin illalla kotona.

Nälkä pysyy hyvin poissa, no brobs, mutta kysyisin teiltä jotka harvemmin syövät että miten te saatte rasvan, proteiinit ja varsinkin kalorit tarpeeksi ylös näillä 2 tai jopa yhellä aterialla???

Kahvin kermalla juon aina, poikeuksetta, aamuisin(ennen mustana). Muuten voin olla koko päivän syömättä JA juomatta täysin :shock:
Illalla sitten tietysti kotona huomaan että hups, jotain varmasti tarttisi syödä ja lopputulos on auttamatta että rasva/prodet/kalorit jää liian alas, niin paljon en kerralla saa itseeni ahdettua mitään ruoan tapaistakaan, jopa runsasrasvaisen ja -proteiinisen smoothien jälkeen tulee moneksi tunniksi ähky :? Hh ei ole ollut enää muutamaan viikkoon ongelma pitää siinä 15-25g/pvä.

Tekniset tiedot: 162cm, (viimeksi vaa'alla) 66kg ja ikää 32v(marraskuussa täytyy 33 :mrgreen: ) koomakulutus n 1450 kcal/pvä.

Yhä tihemmin alkaa jäädä 2 ruokailukertaan päivässä, aamupalaa en pysty syömään(ikinä pystynyt) joten miten ihmeessä te saatte kalorit yms ylös näillä 2 ruoalla???

ViestiLähetetty: 2011-09-11 07:40:13 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

Helposti: rasvalla (voi, öljyt, juustot).

ViestiLähetetty: 2011-09-11 07:53:48 
Poissa
vaelluskarppi
vaelluskarppi

Pitää opetella käyttämään rasvaa runsaasti niin pienikin annos ruokaa täyttää ja on riittävän kaloripitoinen.

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme että kaikki käy hyvin. Mauno Koivisto

ViestiLähetetty: 2011-09-11 09:27:29 
Poissa
täyskarppi
täyskarppi

^Mielestäni läträän voilla PALJON, paistan sillä kaiken, ruokaan käytän runsaasti ja nokareen lisään vielä jokaisen ruokaannoksen päälle. Öljyäkin lisään jokaiseen ruokaan, huolimatta ruoasta. Myöskin kuohukermaa/kookoskermaa.

Siinä tuleekin se mutta; ruoka on niin raskasta etten pysty aterialla syömään niin paljon kuin pitäisi :smt102 ähky tulee ja monta tuntia on sellanen olo että tarttis oksentaa...
Punnitsen ja lasken aina kaiken nykyään todella tarkasti just tätä varten ja lisään ja lisään rasvoja, nuolen jopa lautaselta voit :oops: Kanan syön aina nahkoineen.
Tässä tulee toinen mutta; koska käytän aina mahdollisimman paljon rasvaa ja lihaannoksen syön kokonaan protskujen takia, jää kasvisten osa yhä pienemmälle kokoajan koska minuun ei mahdu!

Nälkä tosiaan ei vaivaa oikein ikinä, joskus jos olen kotona päivän, huomaa että tekee mieli syödä useammin vaikka nälkää ei olisikaan :shock: kuitenkaan en koskaan lipsu max, 3 krt päivässä.

En ole uskaltanut nyt punnita itseäni koska tämän "vajeen" takia luulen että paino on voinut jopa nousta alun 6 kg pudotuksen jälkeen...

9 viikkoa karppailua takana ja nyt mietityttää että onkohan tämä oikea tapa kuitenkaan mulle, vaikka olo on mitä mainioin ja turvotuspöhötys tiessään :roll:

ViestiLähetetty: 2011-09-11 09:53:20 
Poissa
aktiivikarppi
aktiivikarppi

^No hei, eihän sitä mikään pakko ole syödä kahta tai kolmea kertaa päivässä! Mäkin syön nykyään ihan suosiolla joinain päivinä neljä - jotta taas saisin kalorit ja mahan pömpötyksen pidettyä paremmin kurissa pienemmillä annoksilla.

ViestiLähetetty: 2011-09-11 10:00:28 
Poissa
voinen
voinen

Nykyisin syön aika vakiona kolme kertaa päivässä, aamupäivällä, iltapäivällä ja illalla. Oon huomannut, että jos tulee syötyä useammin tai tiheämmin, on seurauksena huonoa oloa ja vaivoja.

Kuuntelen Kroppaa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju  Vastaa viestiin  [ 24 viestiä ]  Mene sivulle 1 2 Seuraava

Kaikki ajat ovat UTC+02:00