| karppaus.infon arkistoitu foorumi https://karppi.ninja/forum/ |
|
| On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. https://karppi.ninja/forum/viewtopic.php?f=41&t=55986 |
Sivu 1/2 |
| Julkaisija: | Kukkopilli [ 2011-07-28 23:28:38 ] |
| Viestin otsikko: | On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
En ensinnäkään ole satavarma, olenko ketoosissa (en aio sijoittaa tikkuihin), mutta se ainakin tuntuu ihmeelliseltä, että pystyn aterian jälkeen oikeasti olla 6-9 tuntia syömättä ihan kevyesti, eikä vaikea nälkä ole ollut koskaan sen jälkeen, kun vähensin hiilareita entisestään ja lisäsin rasvaa. Ruokarytmi on ollut seuraava tänään: klo 7 aamupala: n. 1 dl luomupartaäijää, vadelmia ja pensasmustikoita kourallinen, kahvi + loraus kookosöljyä, tippa kermaa - töissä kahvi, tippa kermaa klo 13 lounas: Hesen burgersalaatti tuplachilimajoneesilla klo 19 kahvi + 1 rkl kookosöljyä + tippa kermaa --> uimareissu klo 22.30 illallinen: oliiviöljyinen yrttimaustettu (rosmariini ) kanafile, päällä mustapekkajuustoa, salaatti: punasalaattia? (tuli Luomulaatikossa) + 3 aurinkokuiv. tomaatinpalaa basilikaöljyssä + kourallinen cashew-pähkinöitä + 2 pientä avomaankurkkua + vähän kotijuustoa + oliiviöljyä. Reilu lasi punkkua ja 1 rkl pähkinävoita (sokeritonta tietty) Suurin motiivini ketokarppaukseen (jos tämä nyt sitä on) kohdallani on se, että niska-ja hartiakipu + migreeni on nyt poissa (ja ihan vain karppauksen tiukentamisen ansiosta - yhtään en ole treenannut), toivottavasti pysyvästi..
|
|
| Julkaisija: | Koltta [ 2011-07-29 00:15:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Mulla ei oo mitenkään harvinaista että syön vain kahdesti päivässä... Eikä ole juuri nälkä siinä välillä. |
|
| Julkaisija: | riinuliinu [ 2011-07-29 15:31:40 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Minä saatan syödä montakin kertaa. Toisaalta tänään söin aamulla munavoita ja partista noin puoli kahdeksalta, sen jälkeen olen nauttinut vain mustaa kahvia ja vettä. Puolenpäivän jälkeen meinasi nälkä tulla mutta "kohtaus" meni ohi odottamalla. Kohta alan tekemään ruokaa. Ehdottomasti huippua karppauksessa on tuo nälän olemus, ei ole enää samanlaista "ruokaanythetitaipurenpäätirti" -nälkää. |
|
| Julkaisija: | KristiinaK [ 2011-08-01 11:40:11 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Pitäshän se itekin palata ketoiluun, vko oltu muilla ruoilla toisten armoilla ja sen tuntee taas kropassaa... |
|
| Julkaisija: | Helinäkeiju88 [ 2011-08-01 15:49:21 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Täälläki oltu viikko mökillä ja on tullu syötyä pullaa ja vähä uusi perunoita, nyt vatsa kovalla ja kiitos omatekoisen pullan kauheet alavatsakivut, onneks ylihuomenna kotiin ja taas alkaa tiukka linja:) tosin kerran vuodessa saa herkutella:) |
|
| Julkaisija: | viives [ 2011-08-10 00:06:20 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
En muuta ole huomannut kun syö enemmän hiilareita et joutuu käymään useammin paskalla. |
|
| Julkaisija: | Jaea [ 2011-08-10 01:03:51 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Mä syön duunivuoroista ja sitä kautta vuorokausirytmistä riippuen 1-3 kertaa päivässä, eikä nälkä ehi olla ruokailurytmistä riippumatta. Aamuvuoro-päivinä tulee syötyä "normaaleiten" eli kolmesti; aamupala (6-10), lounas (n. klo 13) ja päivällinen (kuuden jälkeen). Yövuoroa seuraavana päivänä taas ainostaan kerran siinä illalla päivällisen aikaan, tai ehkä hiukan aikaisemmin. Yövuorot sekottaa eniten, kun yöllä ei kuitenkaan tohdi syödä, koska aineenvaihdunta on unilla, vaikka nainen valvoo, mutta sit tulee kuitenkin herättyä vasta iltapäivän puolella, eikä näin ollen sit ehdi syödä kuin kerran. Mulla ei kyl runsaammatkaan hiilarit vaikuta nälän tuloon eikä nälkä ole koskaan ennenkään ollut sellainen "pakko-saada-ruokaa-tai-joku-kuolee" vaan enemmänkin oon ollut selittämättömän kärttyinen ja pahalla päällä tietämättäni, että se johtuu nälästä (eli siis "kohta-joku-kuolee" ilman näläntunnetta |
|
| Julkaisija: | Greda Carpo [ 2011-08-10 05:40:57 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Itekin viimeaikoina miettinyt noita ateriavälejä ja säännöllisyyttä. Eilen ukkokultani kysyi, muistanko vielä sen ajan, kun esim. kaupasta tultua heti piti sytyttää röökit. Pakko oli tunnustaa, että aika hämärtynyt on muisti tuossa suhteessa. Siinä oli sitä pakkokäyttäytymistä, kun aina piti mennä röökille. Nyt ateriarytmi vielä hakusessa. Nyrkkisääntönä piän, että syön vain, kun on nälkä. Nälkä voi olla pienempikin, mutta ihan rehellinen nälkä täytyy olla. pienemmän nälän sallin, jos tankkaamme vaikkapa ennen jotain menoa, että tiiä, ettei moneen tuntiin mahkuja syyä. Ois se ihanaa vapautua tuosta ruuan ajattelusta, mutta en kai voi. Ruokaostokset täytyy suurinpiirtein suunnitella, siellä ostoksilla pitää käydä, sitten pitää ees hiukan suunnitelmallisesti yrittää keksiä niitä ateriakokonaisuuksia. Leipäaikaan oli "helppoa", kun saattoi esmes tarjota iltateen leivän ja leikkeleiden kera. Helppous ei kuitenkaan ole nyt ensisijainen tavoite, vaan terveys. Kademielin katselin ylenpänä ketjua Koltan kaksi kertaa päivässä systeemeitä. En pysty. Usein kyllä pärjään sillä kolme kertaa päivässä, jos oon osannut syödä oikein ja riittävästi. Jos en, tulee aterioiden välilläkin nälkä. Hiilarien määrä, mutta myös laatu on tärkeitä. Sitä ei meinaa muistaa, kun niitä vähennetään, mutta sehän tarkoittaa, että niitten vähien on oltava korkealaatuisia. Mulla keho yrittää pitää saavutetuista läskeistä kiinni. Tulee sellaisia ihan massiivisen nälän päiviä. Siinä ei auta kuin yrittää syödä sen verran että se nälkä lähtee, mutta karpisti. Sitten tämä huvikseen syöminen ja juominen. En o tajunnu kuinka yleistä se on. Yhdessä syöminen ja juominen on niin "luonnollinen" sosiaalinen tapahtuma. Huomenna taas joudun miettimään, miten siitä selviän. Onneksi pääsen jonkun verran vaikuttamaan siihen mitä suuhuni pistän. Lienee vichyä ja syötävääkin, jos löytyy riittävän karppia, muuten pelkkää vichyä ja ruoka sit kotona. |
|
| Julkaisija: | Kukkopilli [ 2011-08-10 09:30:44 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Nälän olemus on näin matalilla hiilillä mulla sellainen, että maha ei tosiaan kurni ikinä, vaan kun on ollut syömättä (kahvia ehkä välissä) 6-9 tuntia, saattaa tulla hienoinen pään jomotus takaraivoon, keskittymiskyky (joka muuten on parantunut huimasti) heikentyä ja näkö ei ole normiskarppi. Ruokarytmini on vakiintunut siihen, että aikaisina työaamuina juon vain kahvin+ kookosöljy + kerma (+kaakaojauho), paljon vettä/vissyä aamupäivällä, töissä lähes nollahiilarinen lounas klo 11-12, jos mene töiden jälkeen tekemään gradua kirjastoon, syön tarvittaessa manteleita n. klo 16-17, koska töissä en tykkää syödä yhtä isoa ateriaa kuin kotona.. Jos menen kotiin, kookosöljy+kermakahvi ja illallinen elokuvan ääressä vasta lapsen mentyä nukkumaan n. klo 22. Illallinen sis. usein lasillisen luomupunkkua. |
|
| Julkaisija: | Henska [ 2011-08-11 15:19:34 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Mä olen mutukarpannut (ja repsahdellut) jo pitempään. Kuukausi sitten sain tarpeekseni siitä, ettei mitään tapahdu ja päätin ruveta laskemaan makroja yms. Alotin Atkinsin induktio-ohjeilla. Hämmästyin kuinka paljon enemmän hiilaria olin syönyt kun mitä luulin syöväni! No, siitä asti on menty ketoillen. En tosiaankaan kahden viikon induktion jälkeen halunnut lopettaa!! Vihdoinkin mä löysin mulle sopivan tavan karpata. Mullakaan ei ole enää nälkä. Oon yrittänyt syödä kolme kertaa päivässä, mutta välillä esim aamiainen on tosi onnettoman pieni ja välillä syön vaan kahdesti ja näin. Mutta nälkä ei ole ollut. Joskus hiilariaikanakin olen päässyt sellaseen tilaan, että en ole tuntenut nälkää, mutta se on ollut ihan erilaista. Varsinkin sillä tavalla, että sit mä oon ahminu karkkia sun muuta... Mutta on kyllä ollut jännä huomata nimenomaan tuon nälän olemuksen muuttuminen. Maha ei enää murise ikinä eikä ole sellasta "hiilarinälkää", sitä pakkosaadahetiruokaa-nälkää. Mullakin kuitenkin siinä ruuan valmistamisessa yleensä kestää, kun nyhrään kaiken kanssa niin kauan. Mut siis joo. Ateriavälit on pidentynyt huomattavasti ja ruuan tarve vähentynyt. Enkä enää ajattele ruokaa koko ajan. Tää on ihanaa |
|
| Julkaisija: | Koltta [ 2011-08-11 15:24:56 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Henska kirjoitti: Mutta on kyllä ollut jännä huomata nimenomaan tuon nälän olemuksen muuttuminen. Maha ei enää murise ikinä eikä ole sellasta "hiilarinälkää", sitä pakkosaadahetiruokaa-nälkää. Mullakin kuitenkin siinä ruuan valmistamisessa yleensä kestää, kun nyhrään kaiken kanssa niin kauan. Mut siis joo. Ateriavälit on pidentynyt huomattavasti ja ruuan tarve vähentynyt. Enkä enää ajattele ruokaa koko ajan. Näin se vaan menee. Mitä tohon enää voi lisätä.. ku voita |
|
| Julkaisija: | elmeri79 [ 2011-09-02 21:51:54 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Mäkin olen huomanut tuon nälän olemuksen muuttumisen jo näinä parina viikkona jotka olen karpannut, ei kova äänistä murinaa mahassa ja kiukkua. Mulle on vakiintunut tuo 2 ateria päivässä noin puolenpäivän tienoilla syön 2 munaa + n. rkl kermaa paistettuna n. 10 grammassa voita ja kurkkua n.100g tai paprikaa tms. sit joskus 19-21 syön aterian jossa on vaikka n.1,5dl kukkakaalimuussii (sis. juustoa ja nokare voita) ja sit 3 broilerinfilekäärylettä missä koskenlaskiaa välis ja kermaa kaadettu niskaan ja uunis kypsennetty... Nyt kysyisinkin et onko nää määrät ihan liikaa kun ei oo nälkä missään vaiheessa ja tosissaan tota kermaa on tullu luriteltuu aika huolettomasti! Vaaka on kyllä hujahtanut 6 kiloo alaspäin Auttakaahan aloittelijaa ja sori jos tää nyt meni ihan väärään paikkaan tää juttu! |
|
| Julkaisija: | Kukkopilli [ 2011-09-02 22:04:14 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
^Jos olo on hyvä ja paino tippuu, niin tyylisi toimii, vai mitä? Ihan monipuoliseltakin evääsi vaikuttavat kuvaukse perusteella. Tikun tummin väri vain mietityttää - joku vastatkoon, onko siitä haittaa? Itselläni värit ovat siellä 2.-3. laimeimmassa päässä... Ketoosin vaikutus on yksilöllinen, esim. joitakin virkistää, joitakin väsyttää, joitakin kiukuttaa, joitakin rentouttaa...jne. |
|
| Julkaisija: | elmeri79 [ 2011-09-02 22:14:49 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
^ Nii tota tikun tummaa väriä mäkin olen miettinyt et onko se huono vai hyvä juttu |
|
| Julkaisija: | ssydis [ 2011-09-11 06:52:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Mahtista että sain tämän ketjun linkitettynä sky:lta, en olisi varmasti itse tänne löytänyt Mulla on kanssa ketokarppaus meneillään ja ongelmana just se etten saa syötyä kuin harvoin 3 krt päivässä, yleensä menee kahella ruoalla joskus kun olen liikenteessä ei tule syötyä kuin illalla kotona. Nälkä pysyy hyvin poissa, no brobs, mutta kysyisin teiltä jotka harvemmin syövät että miten te saatte rasvan, proteiinit ja varsinkin kalorit tarpeeksi ylös näillä 2 tai jopa yhellä aterialla??? Kahvin kermalla juon aina, poikeuksetta, aamuisin(ennen mustana). Muuten voin olla koko päivän syömättä JA juomatta täysin Illalla sitten tietysti kotona huomaan että hups, jotain varmasti tarttisi syödä ja lopputulos on auttamatta että rasva/prodet/kalorit jää liian alas, niin paljon en kerralla saa itseeni ahdettua mitään ruoan tapaistakaan, jopa runsasrasvaisen ja -proteiinisen smoothien jälkeen tulee moneksi tunniksi ähky Tekniset tiedot: 162cm, (viimeksi vaa'alla) 66kg ja ikää 32v(marraskuussa täytyy 33 Yhä tihemmin alkaa jäädä 2 ruokailukertaan päivässä, aamupalaa en pysty syömään(ikinä pystynyt) joten miten ihmeessä te saatte kalorit yms ylös näillä 2 ruoalla??? |
|
| Julkaisija: | Ukko [ 2011-09-11 07:40:13 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Helposti: rasvalla (voi, öljyt, juustot). |
|
| Julkaisija: | Kirrimirri [ 2011-09-11 07:53:48 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Pitää opetella käyttämään rasvaa runsaasti niin pienikin annos ruokaa täyttää ja on riittävän kaloripitoinen. |
|
| Julkaisija: | ssydis [ 2011-09-11 09:27:29 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
^Mielestäni läträän voilla PALJON, paistan sillä kaiken, ruokaan käytän runsaasti ja nokareen lisään vielä jokaisen ruokaannoksen päälle. Öljyäkin lisään jokaiseen ruokaan, huolimatta ruoasta. Myöskin kuohukermaa/kookoskermaa. Siinä tuleekin se mutta; ruoka on niin raskasta etten pysty aterialla syömään niin paljon kuin pitäisi ähky tulee ja monta tuntia on sellanen olo että tarttis oksentaa...Punnitsen ja lasken aina kaiken nykyään todella tarkasti just tätä varten ja lisään ja lisään rasvoja, nuolen jopa lautaselta voit Tässä tulee toinen mutta; koska käytän aina mahdollisimman paljon rasvaa ja lihaannoksen syön kokonaan protskujen takia, jää kasvisten osa yhä pienemmälle kokoajan koska minuun ei mahdu! Nälkä tosiaan ei vaivaa oikein ikinä, joskus jos olen kotona päivän, huomaa että tekee mieli syödä useammin vaikka nälkää ei olisikaan En ole uskaltanut nyt punnita itseäni koska tämän "vajeen" takia luulen että paino on voinut jopa nousta alun 6 kg pudotuksen jälkeen... 9 viikkoa karppailua takana ja nyt mietityttää että onkohan tämä oikea tapa kuitenkaan mulle, vaikka olo on mitä mainioin ja turvotuspöhötys tiessään |
|
| Julkaisija: | Kukkopilli [ 2011-09-11 09:53:20 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
^No hei, eihän sitä mikään pakko ole syödä kahta tai kolmea kertaa päivässä! Mäkin syön nykyään ihan suosiolla joinain päivinä neljä - jotta taas saisin kalorit ja mahan pömpötyksen pidettyä paremmin kurissa pienemmillä annoksilla. |
|
| Julkaisija: | pönkerö [ 2011-09-11 10:00:28 ] |
| Viestin otsikko: | Re: On tämä ihmeellistä - ateriaväleistä.. |
Nykyisin syön aika vakiona kolme kertaa päivässä, aamupäivällä, iltapäivällä ja illalla. Oon huomannut, että jos tulee syötyä useammin tai tiheämmin, on seurauksena huonoa oloa ja vaivoja. |
|
| Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC+02:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|